BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 19:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] Wywala wode z ukladu chlodzenia :((
PostNapisane: 11 września 2008, 20:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: WieluĂą
Witam

Mam problem plyn z chlodnicy wywala mi wezem. Pojechałem do mechanika, diagnoza – termostat do wymiany, wymienili termostat i dalej to samo. Pojechałem na reklamacje sprawdzili jeszcze raz i powiedzieli ze wiskoza do wymiany – ze to przez nia wzrasta cisnienie i wywala plyn. Ale nie chce mi się wierzyc żeby ona mogla powodowac wzrost cisnienia??, rozumiem ze przez nia może się woda na postoju zagotowac. Zreszta raz mi się już zagotowala Jak usunąć to wyrzucanie wody?? I co z ta wiskoza?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2008, 20:27 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 54
Posty: 99
Lokalizacja: mazowieckie
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B18
czy układ był odpowietrzony,czy sprawdzono pompę wody, jak zachowuje się wskazówka temp. cieczy chłodzącej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2008, 21:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: WieluĂą
Samochod robili w serwisie citroena - niby sprawdzone miejsce zawsze tam auta oddajemy do naprawy. Wiec chyba odpowietrzyli, ale moze cos im nie wyszlo. Mieli sprawdzic dlaczego wycieka - stwierdzili wtedy ze termostat, wiec inne mozliwosci tez chyba posprawdzali. Wskazowka w czasie jazdy trzyma sie na polowie, jak sie zatrzymam to po jakis 10 min zaczyna rosnac.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2008, 16:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 230
Lokalizacja: KrakĂłw
wiskoza to ten element pod w srodku wiatraka, króta się zasprzęgla w miare nagrzania silnika, jak jest zużyte to na nagrzanym silniku zatrzymasz wiatrak patykiem, jak jest sprawne to wyrwie ci patyk( palców lepiej nie wkładać:) ) może być wina tego wiska, ale może też byc układ nie odpowietrzony, niewiadomo kto to robił, bo jeśli jakiś praktykant zalał obieg cieczą, wymienił termistat i nie odpowietrzyl, a citroeny sie raczej tego nie robi więc skąd mógł wiedziec...
w bmw odpowietrzanie układu to poł godziny roboty...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2008, 21:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: WieluĂą
a czy mogl peknac blok silnika jak mi sie zagaotowala albo glowica, czy przez to moze cisnienie w ukladzie wzrastac (niby to wykluczyli ale to moje przypuszczenie)? Czy mozna takim autem jezdzic narazie czy lepiej zeby stalo dopoki sie tego nie zrobi?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2008, 14:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
a napisz jaki silnik? diesel czy benzyka? gaz jest?

jeśli chodzi o pęknięcia to głowice czasami lubią pęknąć, ale czy on gotuje się bardzo szybko, czy powoli wzrasta temperatura ?

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2008, 16:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: WieluĂą
1.6 benzyna bez gazu na łańcuchu rozrzadu, temperatura rosnie powoli


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2008, 17:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 74
Lokalizacja: Wieluń
Ale jak jedziesz to jest temp. ok?? czy też rośnie??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2008, 19:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
jeśli rośnie powoli to wykluczyłbym głowice i blok, bardziej stawiałbym na chłodnice, sprawdz jak osiągnie 90stopni na wskaźniku czy cała chłodnica jest ciepła...

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2008, 10:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: WieluĂą
Jak jade temperatura jest ok. a jak sie zatrzymam i z 5 min postoje to tez temp tak szybko nie rosnie (gdzies na 3/4 wskoczy) tylko ze pod autem jest kaluza wody. Dokladnie cieknie z laczenia dolnego weza przy chlodnicy (a waz jest szczelny - takie cisnienie sie wytwarza)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2008, 18:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
to tak jak mówiłem, zagrzej auto tak żeby było na połowie temp. na wskaźniku, zgaś, rączką sprawdz czy cała jest gorąca, może jest przytkana i dlatego tak dziwnie się zachowuje. A jeśli chodzi o to chłodzenie na postoju, to może faktycznie wentylator (wisko) nie działa tak jak powinien. Jak będzie zimny rano, otwórz maskę i odpal, dodaj od razu ciut więcej gazu i wsłuchaj się czy słuchać takie "wziiuuuuummmm" z okolic wentylatora... jeśli tak - to znaczy że wisko powinno być dobre.

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2008, 18:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: WieluĂą
Przejechalem sie auto zagrzalo sie, sprawdzilem chlodnice i raczej rownomiernie zagrzana, moze ciut chlodniejsza na dole. A jesli chodzi o wisko to mialem okazje dzisiaj porownac z druga e 36 takim samym silnikem, to u mnie sie kreci slabiutko. To rozumiem teraz ze przez to wisko moze sie grzac, ale przez co w takim razie wyciek - wzrost cisnienia??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2008, 15:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Ja miałem podobnie w moim e36, autko niby dobrze chodziło i nie grzało się, pojeździłem ciut po torze i wskazóweczka w górę i coś zaczeło cieknąć, okazało się że chłodnica pękła - a dlaczego ? - tak sobie tłumacze że wisko za słabo chłodziło i przez dużą temp. zrobiło się duże ciśnienie i gdzieś musiało sobie to ciśnienie wystrzelić... ;) wymienić wisko ;) napisz to STONES na forum ;) super cena za org wisko ;)

wymieniłem chłodnice, wisko i jest git :hurra:

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2008, 16:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Lokalizacja: Jaworze
jesli ci nie pomorze wymiana wiska i chlodnicy to stawial bym na pompe wody ostatnio mialem taki przypadek gosciu przyjechal mondeo 2,5 V6 i mu wode wywalalo grzal sie tak w miare doszedl prawie do czerwonego pola i dalej nie szla po rozebraniu pompy okazalo sie ze cala sie rozleciala wiec to tez mozesz sparawdzic


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2008, 16:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 53
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E-39 530D
Jeszcze jest jedna możliwość uszkodzona uszczelka pod głowicą,miałem tak w poprzednim aucie.Pozdrawiam.

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2008, 16:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
hm, pompa nie bardzo, ale sprawdz - odkręcasz korek od chłodnicu - płyn powinien się delikatnie sączyć po ściance zbiornika, dodasz gazu - fontanna...

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2008, 17:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: Olesno
Jakoś na wisko nie stawiałbym. Ja jeżdże z niesprawnym - praktycznie od początku jak mam auto i z temperaturą nie miałem problemów. Nawet w korku tylko lekko się wskazówka podniosła. No chyba że u Ciebie się to leedwie kręci?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2008, 19:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: WieluĂą
Co do uszczelki pod glowica, to faktycznie jest wyciek oleju ale to od poczatku - wymienialem olej w silniku - to nie byl zmieszany z woda.
Pompa tez wyglada na to ze dobra bo plyn lekko scieka po sciance jak dodam gazu to tryska. Wisko sie slabo kreci, palcem bez problemu sie zatrzyma ale znowu nie tak zeby sie w ogole nie krecilo.

Ten wyciek sie zrobil od czasu kiedy sie zagotowala na postoju. Wiec co dalej najlepiej zrobic?? Ja juz zglupialem, bo jeden mechanik z serwisu citroena mi mowi ze to przez wisko, drugi mowi ze to raczej nie wisko i blok silnika ani glowica raczej nie mogly peknac od takiego zagotowania na postoju, a trzeci mowi ze mogl peknac blok albo glowica, albo uklad zle odpowietrzony i ze narazie poki tego nie zrobie lepiej nie jzdzic bo cos moze sie stac. Nie wiem komu wierzyc i co robic dalej??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2008, 18:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 53
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E-39 530D
Ja dalej stawiam na uszczelkę pod głowicą,wystarczy że będzie ryska na niej i kompresja będzie się dostawać do układu chłodzenia i będzie wywalać płyn z chłodnicy,przykład moja stara mazda,po wymianie uszczelki i planowaniu głowicy nie to auto.Pozdrawiam.

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2008, 20:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: WieluĂą
czy mozna tak z tym jezdzic, bo narazie nie mam kasy na naprawe, czy mozna zajechac silnik?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL