BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 23:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2008, 12:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: Busko ZdrĂłj
A to są komplety czy trzeba pojedyncze elementy zamawiać? Jeśli tak to co trzeba kupić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2008, 13:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 540
Lokalizacja: Brzesko
Moje BMW: E46 330i
Kod silnika: M54B30
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CE51&mospid=47460&btnr=11_1437&hg=11&fg=25

każda część osobno:

-12(x3)
-11
-10
-9
-6(x3)
-8

+ uszczelki pod pokrywę,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2008, 15:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 150
Lokalizacja: radom
kolego a taka dobra rada, zanim wpakujesz się w koszta to sprawdz poziom oleju i uzupełnij go do prawidłowego stanu, miałem przypadek że mi rzęziło dolałem i przestało, a czy to prawda rze można całkowicie wyjąć wanosa i wstawić pokrywe bez tego wybrzuszenia???????bo znajomy twierdzi że tak zrobił w M52b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2008, 15:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
mozna zdjac vanosa jest to mozliwe ale szczegolow nie znam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2008, 16:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: Busko ZdrĂłj
Poziom oleju jak najbardziej OKI!!! Zawsze pilnuję stanu ale dolewać nie muszę, bo nie bierze ani grama. :) Oliwa to oczywiście 5W50 Mobila. :)

@Dogman
A co z zębatką nr 5? Na zagranicznych forach widziałem ten element w zestawie naprawczym chyba do 523i.

PS. Jaki jest zakres pracy Vanosa? Ile powinien mieć stopni na biegu jałowym i przy ilu obrotach się zmienia i do ilu? Na innym forum chłopak napisał, że po naprawie na załączonym ma na +17 i pracuje w zakresie 27stopni. U mnie na jałowym ma -20stopni więc coś by się tutaj nie zgadzało.

Dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2008, 16:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 540
Lokalizacja: Brzesko
Moje BMW: E46 330i
Kod silnika: M54B30
boban2006 napisał(a):
kolego a taka dobra rada, zanim wpakujesz się w koszta to sprawdz poziom oleju i uzupełnij go do prawidłowego stanu, miałem przypadek że mi rzęziło dolałem i przestało, a czy to prawda rze można całkowicie wyjąć wanosa i wstawić pokrywe bez tego wybrzuszenia???????bo znajomy twierdzi że tak zrobił w M52b20

No można, tylko po kiego czarta???
bo komuś żal kasy na ten zestaw naprawczy?
Tak to się zaczyna, żal na to, na tamto ... i mamy oryginały potem na motoallegro :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2008, 16:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 540
Lokalizacja: Brzesko
Moje BMW: E46 330i
Kod silnika: M54B30
Kojak_ct napisał(a):
Poziom oleju jak najbardziej OKI!!! Zawsze pilnuję stanu ale dolewać nie muszę, bo nie bierze ani grama. :) Oliwa to oczywiście 5W50 Mobila. :)

@Dogman
A co z zębatką nr 5? Na zagranicznych forach widziałem ten element w zestawie naprawczym chyba do 523i.

PS. Jaki jest zakres pracy Vanosa? Ile powinien mieć stopni na biegu jałowym i przy ilu obrotach się zmienia i do ilu? Na innym forum chłopak napisał, że po naprawie na załączonym ma na +17 i pracuje w zakresie 27stopni. U mnie na jałowym ma -20stopni więc coś by się tutaj nie zgadzało.

Dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam


Zębatka zostaje, a co do tych stopni to nie wiem szczerze mówiąc.
Kto i jak Ci to zmierzył?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2008, 17:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: Busko ZdrĂłj
Kolega ma carsofta i na nim o ile dobrze pamiętam było tylko włączony/wyłączony. Podjechałem do drugiego znajomego do sklepu i ma jakiegoś kompa za 14tyś i u niego podaje wartości. Sprawdzałem tylko na biegu jałowym ale muszę się wybrać na przejażdżkę i zobaczyć jak zachowuje się podczas jazdy.

A wymienić chcę dla tego, że odczuwam muła na dolnych obrotach a i klekocze jak diesel. :/

PS.
Tu wszystko ładnie wyjaśnione.
http://www.drvanos.com/videos.html

Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2008, 17:37 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 540
Lokalizacja: Brzesko
Moje BMW: E46 330i
Kod silnika: M54B30
Kojak_ct, Nom tak myślałem że carsoftem jakimś.
W każdym razie filmiki co dałeś to Dr.Vanos
No zapewne te zestawy działają, ale tanie to one nie są :P
Ja wymieniłem tylko te pierścienie, i szpilki i cisza nastała...razem z uszczelkami ~310zł a nie 500 baxów.
Ale sam bym sobie pomierzył z chęcią..żeby sprawdzić czy wszystko gra.
Te kąty to chyba zależą bardziej od tego jak został zestawiony trzpień vanosa z wałkiem przy instalowaniu.

Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2008, 17:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: Busko ZdrĂłj
Właśnie problem w tym, że carsoft nie robi pomiarów tylko pokazuje, czy został włączony. Nie pamiętam jaki kolega ze sklepu ma interface ale da się zrobić pomiary live. W końcu dał 14tysiaków a CS można na allegro dostać za 170zł. :)

Co do dr.Vanosa to dałem tylko dla zobrazowania. Wcale nie mam zamiaru tam kupować. :) Wolę ASO bo pewnie i tak nigdzie nie da się tego dostać. ;)

Apropo pojedynczego Vanosa. Gdzieś czytałem, że pierwsze Vanosy miały wadę i później coś poprawiono i jak kupowało się części to już z poprawkami. Na allegro też gość w aukcji o tym pisał. Wiesz coś na ten temat?

Pozdrowionka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2008, 18:13 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 540
Lokalizacja: Brzesko
Moje BMW: E46 330i
Kod silnika: M54B30
Tak, miały wadę.. szybciej zaczynały rzęzić..w kwietniu 95' ulepszono zestaw.
Przed kwietniem 95' zestaw wyglądał tak: http://bmwfans.info/original/E36/Lim/320i-M52/ECE/L/M/1995/03/mg-11/ill-11_1541/
Dodano jeden pierścień i jedną podkładkę sprężynującą..
Kupując nowy zestaw trzeba kupić szpilki z nakrętkami (jak podałem wyżej)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2008, 00:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: Busko ZdrĂłj
Dzięki za odpowiedź. Jutro zadzwonię do Krakowa do ASO zapytać o te elementy.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2008, 10:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: Busko ZdrĂłj
Zamówiłem w Krakowskim M-Cars.

Jeśli kogoś interesuje to podaje aktualne ceny za sztukę:

-12 - 0.40zł
-11 - 39zł
-10 - 13zł
-9 - 65zł
-6 - 11zł
-8 - 27zł

PS. Zapomniałem kupić uszczelki pod obudowę zaworów. Wymiana jest konieczna? Ona jest gumowa czy jakiś inny materiał?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2008, 08:46 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 540
Lokalizacja: Brzesko
Moje BMW: E46 330i
Kod silnika: M54B30
Uszczelkę pod pokrywę myślę, że kupisz na miejscu od ręki (ale nie na pewno)
Jak dawno nie była wymieniana to raczej konieczna będzie jej wymiana, bo ona twardnieje od temperatury po czasie jakimś.
Ja zapomniałem tej blaszanej na froncie tego "klosza" z Vanosem..(daliśmy deko silikonu, z resztą przeważnie się daje), ale jej chyba nie musi się w sumie zmieniać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2008, 09:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: Busko ZdrĂłj
A u mnie widać, że to fabryka składała więc ja ją pierwszy raz rozdziewiczę. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2008, 13:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: Busko ZdrĂłj
Chłopaki. Jakieś wskazówki, jeśli chodzi o wymianę Vanosa? Planuję jutro to zrobić, więc mądre rady mile widziane. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2008, 17:58 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego jeżeli wymieniasz komplet naprawcz to dobrze się przyjżyj jak ustawiony jest Vanos
najważniejsza sprawa prawidłowe ustawienie tego ustrojstwa bo nie będzie pracował
u mnie ustawiały dwa warsztaty i zrobili żle
trzeba luzować kółko wałka ssącego i odpowiednio je przyspieszyć


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2008, 07:46 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 540
Lokalizacja: Brzesko
Moje BMW: E46 330i
Kod silnika: M54B30
ryszard55 napisał(a):
Kolego jeżeli wymieniasz komplet naprawcz to dobrze się przyjżyj jak ustawiony jest Vanos
najważniejsza sprawa prawidłowe ustawienie tego ustrojstwa bo nie będzie pracował
u mnie ustawiały dwa warsztaty i zrobili żle
trzeba luzować kółko wałka ssącego i odpowiednio je przyspieszyć


Ja też mam wątpliwości czy mam dobrze zestawiony :( ..zamierzam to sobie poprawić przy okazji wymiany popychaczy.
podaje dwa linki jak to się robi:
1 - bez narzędzi BMW
2 - z narzędziami BMW
niestety ten drugi po angielsku

P.S. Ryszrd, a powiedz mi czy jak w końcu ustawiłeś poprawnie to odczułeś konkretną różnicę bez sprawdzania działania na komputerze?
Pytam bo widzę, że masz taki sam silnik. Po jakich obrotach odczuwasz zryw?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2008, 18:08 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Witam niestety do tej pory Vanos mam ustawiony żle
po ostatniej wizycie w warsztacie dwóch cwaniaków chwaliło się co to dla nich jest
niby błąd na kompie zniknął ale nie odczułem wielkiej poprawy może trochę
podłączyłem pod własny interfejs i okazało się że Vanos na biegu jałowym stoi na 28 stopniach a po załączeniu dochodzi do 52 stopni
według moich dociekań powinien na jałowym stać na 2,2 i chodzić w zakresie 17 stopni
czy znasz może dane regulacyjne Vanosa?
i tak to wygląda nie wiem już co z tym robić


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2008, 18:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 540
Lokalizacja: Brzesko
Moje BMW: E46 330i
Kod silnika: M54B30
qrcze
ja się gubię.. Jedno co mnie męczy to książkowy montaż nastawnika ze zblokowanymi wałkami rozrządu (za pomocą narzędzi BMW).. Nastawnik wpycha się z maksymalnie cofniętym trzpieniem. Po zamontowaniu nastawnika, po skręceniu wszystkiego do kupy, ściąga się blokadę i wałki zostają w takiej pozycji jak z blokadą.
Ogólnie montaż nie wpływa na położenie wałków..jakby nie było w tym żadnej filozofii :znudzony:

Może więc szukamy problemu nie tam gdzie trzeba? Może to nie chodzi o samo złożenie a o jakąś regulację ciśnienia czy cóś?
Gdzieś widziałem wpis na jakimś forum, że jest taka regulacja w "M"-ce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL