BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 czerwca 2025, 08:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 1,6 pracuje jak diesel po zapaleniu
PostNapisane: 3 kwietnia 2006, 12:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 102
Lokalizacja: krakĂłw
Witam, nie wiem co to jest byc moze drobnostka ale mnie denerwuje bo jestem bardzo wyczulony. po zapaleniu silnika jakies 2,3 minuty pracuje jak diesel ,potem jest wszystko super,cichutko. nie jest to żaden metaliczny dzwiek typu zawory ,panewki ale mnie wkurza i nie wiem co to . Może ktoś miał podobne doświadczenie , może ktoś mi podpowie o co chodzi, Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 kwietnia 2006, 00:45 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 15
Lokalizacja: Krotoszyn
Witam

Domyślam się, że chodzi o silnik M40, jeżeli tak to zapraszam do lektury.

W związku z licznymi problemami z silnikiem M40...
Montowane w BMW E30, E34 i E36 do połowy 1993 roku.
Przed przeczytaniem sprawdź jaki masz silnik.

Jeżeli nie wkręca Ci się Twoje ukochane M40 na obroty, zarówno na gazie jak i na benzynie to jest wątek dla Ciebie.
1) Przy obciążonym silniku odczuwasz silne zmulenie
2) Powyżej pewnych obrotów auto Ci nie chce się wkręcić (np 3500, 4000, 5000)
3) Przy zasilaniu LPG, zaraz po złapaniu zmułki strzela Ci w kolektor ssący.

Masz tego dosyć?! Wcale się nie dziwię. Czytaj dalej

Przyczyny mogą być następujące.
1) Zużyte dźwignie zaworowe
2) Zuzyte popychacze hydrauliczne
3) Zużyte krzywki na wałku rozrządu
4) Pęknięta sprężyna zaworowa - rzadko się zdarza ale jest możliwe.

Skutkiem tych rzeczy jest zaniedbanie olejowe, słabe smarowanie powoduje uszkadzanie się popychaczy hydraulicznych (skutkiem czego jest zużywanie się dźwigni oraz wałka), zużywanie dźwigni zaworowych i wyszczerbianie się krzywek na wałku rozrządu.

Silnik M40 tak jak jest w instrukcji napisane wymaga oleju w pełni syntetycznego klasy 5W40.
Jeżeli samochód jeździł na oleju mineralnym lub półsyntetycznym w silniku na skutek mniejszej 'zmywalności' oleju powstaje nagar, który może zapchać wąskie kanaliki popychaczy hydraulicznych i wtedy następuje reakcja łańcuchowa...

Co zrobić żeby sprawdzić który popychacz lub dźwignia chodzi źle?
1) Włączyć samochód i rozgrzać silnik, przełączyć na zasilanie benzynowe
2) Stojąć w miejscu wcisnąć gaz do odcięcia i z 2-3 sekundy potrzymać.
3) Wyłączyć szybko silnik
4) Szybko wykręcić świece
5) Świece które będą czarne będą oznaczać że na danym cylindrze jest źle spalana mieszanka na skutek nieprawidłowych czasów otwarcia zaworów tego cylindra - > uszkodzony popchacz, dźwignia, krzywka lub te 3 rzeczy.

Ta metoda była w moim przypadku skuteczna.

Jak optycznie poznać czy jest wadliwy popychacz.
1) Rozlatuje się
2) Na popychaczu, zaraz od jego główką jest taki 'kapsel'. Jeżeli z którejś strony on minimalnie odchodzi jakby coś go 'rozsadziło' (zaniedbanie olejowe), wtedy popychacz jest do wymiany i jego działanie niszczy dźwignie i wałek.
3) Popychacz taki zazwyczaj jest nieco wyższy (1mm) niż inne popychacze.

Jak optycznie poznać czy dźwignia jest do wymiany.
1) Brzuszek w który uderza wałek rozrządu musi być wypukły
2) Łuk tego brzuszka musi być równomierny. Tworzy on 'wycięcie' okręgu. Nie może sprawiać wrażenia że jest to 'falka'.
3) Uszkodzona dźwignia jest zawsze inaczej zużyta niż inne dźwignie.

Jak optycznie poznać czy wałek rozrządu jest do wymiany.
1) Oglądamy krzywki na wałku
2) Krzywki (ten element, który uderza w dźwignię), jeżeli będą wklęsłe (jak przyłożymy do nich linijkę lub coś sztywnego, będzie przerwa), krzywka jest na takim wałku zużyta i trzeba go wymienić.

Niestety najczęściej problemy z 'wkręcaniem' się M40 pojawiają się w autkach z przebiegiem od 200 tyś. które jeździły na olejach innych niż syntetyczne.

W takiej sytuacji zazwyczaj wszystkie te rzeczy są zużyte i ich wymiana to nie mały koszt.

8 popychaczy -> około 50 PLN x 8
8 dźwigni -> około 50 PLN x 8
8 pastylek (mechanicy zalecają również ich wymianę) -> 80 PLN
1 wałek rozrządu -> około 400 PLN
1 pasek rozrządu (kupujemy, jeżeli nasz pasek ma więcej iż 5000 km przejechane) - około 80 PLN, tylko oryginalny.
Do tego można wymienić rolki w rozrządznie, ale nie znam ich kosztu.
Impreza nie mała ale jest spokój na dłuższy czas.

Przed taką wymianą, ja przepłukałem silnik auto flushem a następnie zalałem olej w pełni syntetyczny 5W40 o dobrych właściwościach zmywających. Na ten temat są zdania podzielone, gdyż auto może zacząć brać olej (w moim przypadku, paradoksalnie przestało)... Przepłukanie silnika w którym jest dużo nagaru ludzie mówią że jest 'kontrowersyjne'.

Tak wyglądają te wszystkie elementy:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=25

1 - wałek rozrządu
2 - dźwigienka zaworowa
3 - popychacz hydrauliczny
13 - pastylka

Aby wymienić tylko popychacze lub dźwigienki nie trzeba rozkładać rozrządu i wyjmować wałka.
Da się to zrobić odpowiednio obracając wałkiem i dociskać popychacze i dźwignie przez jakiś drewniany klocek.

Dodatkowe zalecane rzeczy które warto przeczytać i zrobić:
1) Po zdjęciu pokrywy klawiatury, dokładnie ją przeczyścić. Przeczyścić również wnętrze głowicy.
2) Po zdjęcku pokrywy klawiatury, przed rozpoczęciem prac, wyłożyć sobie czymś nie zostawiającym paprochów wnętrze głowicy, aby małe elementy takie jak pastylki nie wpadły w kanaliki olejowe.

Życzę miłej zabawy i aby Wasze M40 na nowo zamruczały

P.S Materiał zaczerpnięty z zaprzyjaźnionego forum.

Pozdrawiam
Elkar

_________________
Sedan
Diamant-Schwarz
------------------------------------------------------------------
Sprzedam:
- modu³y wejœÌ i wyjœÌ do sterownika Siemens S7-300
- silnik M20B25 2.5l
Kontakt:
507333774


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 kwietnia 2006, 11:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 102
Lokalizacja: krakĂłw
no dobra ,ale z mocą silnika sie nic nie dzieje ,ani go nie muli i wkręca sie normalnie tylko po zapaleniu motor 2,3 minuty dosyc glosno pracuje . Możnaby to porównać do odgłosu spalania stukowego albo do diesla . po tym okresie 3 minut wraca do normalnej pracy ,mruczy tak jak powinien.nie ważne czy pracuje na benzynie czy na LPG efekt jest taki sam .wkurza mnie to bo u mnie wszystko musi grać. A może jestem przewrażliwiony co?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 kwietnia 2006, 14:07 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 15
Lokalizacja: Krotoszyn
Generalnie rzecz biorąc silniki M40 mają to do siebie, że przy zimnym silniku odzywają się popychacze hydrauliczne. U mnie zimny silnik zachowuje się podobnie jak u Ciebie, tyle że ok 1 minuty, później chodzi normalnie. Silniki M40 mają taką konstrukcję.

Jeżeli jednak mówisz, że to nie to, sprawdź poniższe:
-czy falują obroty zaraz po uruchomieniu?
-czy nie ma jakiś stuków metalicznych itp.?
-zła jakość benzyny lub nieodpowiednia liczba oktanów (powinna być 95)
-uszkodzona sonda lambda

Proszę innych Forumowiczów, o swoje propozycje i sugestie.

Pozdrawiam
Elkar

_________________
Sedan
Diamant-Schwarz
------------------------------------------------------------------
Sprzedam:
- modu³y wejœÌ i wyjœÌ do sterownika Siemens S7-300
- silnik M20B25 2.5l
Kontakt:
507333774


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 kwietnia 2006, 15:18 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
witam!
u mnie mimo nowych popychaczy/walka/dzwigienek rano przez jakies 200 metrow pracuje troche jak diesel.na wolnych obrotach jest cichutko.lekko dodajac gazu slychac ze chodzi jak diesel :) ale to nie jest klekotanie jak przy zuzytych popychaczach czy starym walku.mechanik mi mowi ze popychacze musza sie "nabic" i zlapac cisnienie odpowiednie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 kwietnia 2006, 16:42 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Hihi, już chyba 3 raz widze jak ludzie wklejają 1:1 mój referat o M40 8) :) Dobrze że na coś się przydał :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2006, 23:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 365
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43
ja też to mam przez kilka minut po uruchomieniu, a później jest cacy :roll:

_________________
Obrazek

..niejedzie to ale co ja poradzę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 kwietnia 2006, 22:53 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 768
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Moje BMW: E46 Coupe
Kod silnika: M54b25
Ja też tak mam w m40 E36 czasem nawet na lekko rozgrzanym silniku pracuje jak diesel, co najlepsze auto było na serwisie jest po wymianie oleju, komlpletnego rozrządu (rolki, napinacz), paska klinowego i od wspomypo czym została podłączona pod kompa i co szok!! 0 błędów diagnostycznych z kompa wszystko OK! sonda lambda też się załącza w porę. No i co z tego jak i tak czasem obroty troszke falują (nie zawsze) robi nieraz takie tyktyk. Poprostu krótko mówiąć M40 :-) taki urok

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=19775


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 kwietnia 2006, 08:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 151
Lokalizacja: Wieliczka\UK
Moje BMW: e46 1.8
Kod silnika: M43B19
Dokładnie ja takie stuk puk mam przez kilka pierwszych sek troche denerwojące ale coż M40 :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2006, 15:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 120
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
U mnie działo się tak tylko zimą a teraz nic nie słychać i nie wymianiałem niczego, ale troche mnie to martwiło zimą, jednak teraz jest idealnie nie klekocze ani nie gra choćby sekundy po zapaleniu, to jednak chyba mankament m40, ze zimą po prostu klekoczą , nie jest to przecieżz tego co czytałem najnowszy cud techniki :lol:

_________________
ÂŁukasz
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=6450/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2006, 19:44 
Moj samochodzik ma 225 tysiecy przebiegu i zrobiłem nim jakies 15 tysiecy...
Jakiś czas temu po zapaleniu zimnego silnika slychac charakterystyczne stukanie, które po chwili zanika (po zagrzaniu silnika)... :?

Zastanawiam się nad wymianą oleju, obecnie używam półsyntetyka ELF 10W40. Myślę, że po wymianie na full syntetyk ten odgłos powinien ucichnąć... :wink:

Auto ma moc i nie ma żadnych innych objawów zużycia popychaczy czy zaworów... :)

Może ktos miał podobny przypadek? Chcę wlać Mobil1 0W40...

Pełen syntetyk powinien lepiej przepływać przez te "słynne " w M40 kanaliki do górnej części silnika... A przy okazji wypłucze i wyczyści trochę osady i nagar w silniku... :mrgreen:

Autko nie brało nic a nic pólsyntetyka gdy jeżdziło na benzynie... Po zagazowaniu bierze odrobinę, ale to normalka na LPG...

Czy wymiana oleju na syntetyk będzie dobrym posunięciem w moim przypadku?

Czytałem w postach, że niektórzy stosowali środki do płukania silnika...ale wolałbym ich unikać... Nie jestem przekonany do tego typu środków... A może się mylę?? :?:

Prosze o poradę... :-k


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2006, 09:46 
Wczoraj zrobiłem tescik.....
Jade... dwójeczka i gaz do oporu...
Silnik wkęcał się równiutko do 6,5 tysiąća obrotów..
Żadnego spadku mocy....

Więć chyba raczej stan szklanek i wałka jest OK.

Zdecyduje sie chyba na wymiane oleju z połsyntetyka 10W40 na syntetyk 5W40.
Może to troche uciszy prace silnika po uruchomieniu na "zimnym"...
Syntetyk wymyje i oczyści trochę wnętrze silnika...
W końcu dedykowanym fabrycznie olejem jest 5w40...
M40 ma sterowanie hydrauliczne z wałkiem rozrządu w głowicy...
Jeśli silnik jest w dobrym stanie to syntetyk powienien byc OK..

Może ktoś ma jakies uwagi do moich przemyśłen??


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 października 2006, 12:38 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
5w40 - tylko taki do m40.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2006, 06:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Lokalizacja: podlasie
generalni samocody z duzym przebiegiem winno sie zalewac polsyntetykiem ale pewna grupa specjalistow twierdzi ze trzeba robic to jak najpozniej. natomiast zmiana z pol syntetyka lub mineralnego na pelny syntetyk grozi wyplukaniem nagarow i rozszczelnieniem silnika. trzeba ta operacje przeprowadzac rozwaznie ............. pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2006, 12:59 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Ja ją przeprowadziłem poprostu. Zlałem szlam który był, a było jakieś błoto, przepłukałem auto flushem i wlałem 5w40. Same plusy są.

Są silniki które musza mieć pełny syntetyk inaczej zaczynają się psuć. Przykładem tego jest m40. Jak taki wynalazek zaczyna brać olej, to się nie przechodzi na gęstrzy np na półsytentyk tylko się 'dolewa' tego lepszego i myśli nad naprawą tego przez co olej bierze. Lejąc do takich silników olej gęstrzy robi się tylko samemu sobie niedźwiedzią przysługę.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2006, 13:08 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
KYo ale fakt fakem ze zaczal sie tobie silnik pocic...sam z siebie nie zaczal...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2006, 18:29 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 14134
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Kornelio - ale wystepuje chyba w przyrodzie takie zjawisko jak starzenie się uszczelek ? CZy są wieczne ? Bo Kyo ma zdaje się autko 14 letnie i z przebiegiem grubo ponad 200 000 km , wiec nie dziwmy się ,ze cos sie zaczeło pocic...Chyba ,ze na mineralnym wszystkie uszczelki są niezniszczalne to zaraz sam zaleje

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2006, 18:36 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
a czy ja mowie ze sa wieczne?moja diagnoza jest taka: ktos latal na mineralce x czasu,poodkladaly sie nagary bla bla bla.po wlaniu syntetyku z czasem silniczek sie umyl od srodka,przy okazji uszczelniacze i popuscily z wrazenia... :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2006, 18:44 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 14134
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Jest pytanie czy chcemy miec zasyfiony szczelny silnik ,czy czysty w srodku i zmienic cieknace uszczelki... :D

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2006, 18:54 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
a to juz inna historia... :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL