BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 10 maja 2025, 16:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] BMW M3 3,2 Stukający VANOS co teraz??
PostNapisane: 12 września 2008, 11:17 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 52
Lokalizacja: Koszalin
witam,chciałbym sie dowiedzieć do czego prowadzi nie wymienienie mojego vanosa,koszt wymiany znam to około 6-8tyś jak sie dowiadywałem,czy są zestawy regeneracyjne??słyszałem tez ze tam imbusem na pokrywie vanosa da sie wyregulować ciśnienie oleju i troche sie uspokoi....i czy przez to mogą być spadki mocy?? nizej link z praca mojego vanosa mozna posłuchać..

http://www.youtube.com/watch?v=C16rhjl2lJI

_________________
BMW ///M3 wszystko razy ///3

...Nie dziekuj,kliknij POMÓG£...


Ostatnio edytowano 12 września 2008, 12:22 przez niebki, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2008, 14:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
Jak sie psuje to moga byc klopoty z jazda na niskich obrotach, spadek mocy, a nawet bardzo glosne stuki typu 20 letniego diesla.

Slyszalem jak chodzi twoj - szok.

Vanos do Mki kosztuje dokladnie tyle ile napisales, niestety nie ma innego wyjscia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2008, 19:53 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego postaraj się znależć dobrego mechanika który wiedziałby jak to ugryżć
6-8tys to sporo szmalu a w Polsce wszystko da się naprawić


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2008, 21:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Ja po pierwsze współczuję (nie mam już samochodu od 4 miesięcy, a od takiego stukania się zaczęło). Po drugie proponuję znaleźć dobrego mechanika który miał styczność z tym silnikiem. Po trzecie uważam że jeżeli budżet na to pozwala to lepiej kupić nowy i przez długi czas go nie dotykać ;)

Życzę powodzenia (to znaczy żeby eMka za długo nie stała ;) )

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2008, 21:19 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 52
Lokalizacja: Koszalin
kostek_ja napisał(a):
Ja po pierwsze współczuję (nie mam już samochodu od 4 miesięcy, a od takiego stukania się zaczęło). Po drugie proponuję znaleźć dobrego mechanika który miał styczność z tym silnikiem. Po trzecie uważam że jeżeli budżet na to pozwala to lepiej kupić nowy i przez długi czas go nie dotykać ;)

Życzę powodzenia (to znaczy żeby eMka za długo nie stała ;) )



co chcesz przez to powiedzieć ze nie masz samochodu od 4 miesiecy.Chyba nie to ze sie silnik posypał??? interesuje mnie narazie ile moge z tym jezdzić jeszcze zanim kogoś znajde i czy od tego moze być spadek mocy,słyszałem ze mozna jezdzić na klekoczącym vanosie aż zacznie walić jak młot udarowy??

_________________
BMW ///M3 wszystko razy ///3

...Nie dziekuj,kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2008, 21:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
niebki napisał(a):
co chcesz przez to powiedzieć ze nie masz samochodu od 4 miesiecy.Chyba nie to ze sie silnik posypał???


:/ Niestety. Był naprawiany kilka razy, coraz to inne diagnozy były stawiane. Od ponad miesiąca staram się o nowy silnik. Ale do porządnej ofensywy wszedłem dopiero w tym tygodniu. Mam nadzieję że już niedługo będę miał czym się pobawić.

niebki napisał(a):
interesuje mnie narazie ile moge z tym jezdzić jeszcze zanim kogoś znajde i czy od tego moze być spadek mocy,słyszałem ze mozna jezdzić na klekoczącym vanosie aż zacznie walić jak młot udarowy??


Pytanie tylko brzmi co się w tym vanosie zepsuło. W każdym razie jest małe prawdopodobieństwo żeby vanos się tak popsuł, że mógłby uszkodzić reszte silnika. Ale jest to możliwe więc proponuje załatwić to jak najszybciej. Wychodzę z założenia że lepiej dmuchać na zimne. Szczególnie po tym co się dzieje z moją eMką :(

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2008, 01:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: warszawa
no to Ci powiem że to jak "młot udarowy" :cisza: masz już za sobą!!!
masakra.
chyba trzeba zwolnić. :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2008, 12:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
fic1984 napisał(a):
chyba trzeba zwolnić. :/

chyba trzeba przestać bzdury pisać

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2008, 12:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
tu nie trzeba zwalniać tylko naprawić usterkę. jak chcesz wiedzieć ile można jeździć to najlepsza będzie szklana kula albo tarot.
jeśli to vanos to pozostaje wymiana.

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2008, 13:01 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 52
Lokalizacja: Koszalin
bartus napisał(a):
tu nie trzeba zwalniać tylko naprawić usterkę. jak chcesz wiedzieć ile można jeździć to najlepsza będzie szklana kula albo tarot.
jeśli to vanos to pozostaje wymiana.


hehehe dobre,narazie szukam używki z małym przebiegiem do 80tyś, bo te vanosy mają to do siebie ze po przejechaniu 160tyś dają o sobie znać,ja akurat kupiłem auto z takim przebiegiem w przypadku m3 3,2 lepiej wybrać auto z wiekszym przebiegiem bo prawie pewne ze vanos juz został wymieniony i ciebie to nie czeka...

_________________
BMW ///M3 wszystko razy ///3

...Nie dziekuj,kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2008, 15:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
niebki napisał(a):
lepiej wybrać auto z wiekszym przebiegiem bo prawie pewne ze vanos juz został wymieniony i ciebie to nie czeka...


nie ma to jak liczyc na szczescie, widzisz mozna sie przeliczyc.


Za uzywke dasz o ile sie nie myle 2500 zl, wiec chyba lepiej dolozyc kupic nowy i miec spokoj. Pamietaj chytry 2 razy traci a tu mozesz stracic duzo czasu nerwow i oczywiscie pieniedzy. Raz, a dobrze.

Masz m3 a nie 316, tego drutem sie nie naprawia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2008, 18:37 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 52
Lokalizacja: Koszalin
w tym tygodniu okazało sie ze mam nowy problem tego typu. wiadome ze powyżej 160tyś kil. przebiegu w s50b32 vanos daje o sobie znać...mój dzwiękiem podchodzi pod diesla ma 800obr(jałowy).jak zatrzymam na 1000obr. wtedy najbardziej słychać....ale nie o to pytam.Poprostu vanoś ma jakiś swoje jazdy zawsze gdy chodzi głośno jest ok auto sie zbiera fajnie itp ,ale od kilku dni ma jazdy typu odpalam auto i vanos cichutki jak nowy ALE!! auto zbiera sie jak 325 a nie m3...jak troche sie rozgrzeje olej (ok 15 min) vanos przeskakuje na tryb stukający i wszystko wraca do normy przyspieszenie itp.Mam pytanie czy te zamulenia to może być wina sondy lub czegoś innego moim zdaniem ewidentnie wina vanos-a ale widziałem gorsze przypadki stukania i jezdziły super wiec o co tu chodzi??? Jest jakiś fachowiec od Vanosów na forum??

_________________
BMW ///M3 wszystko razy ///3

...Nie dziekuj,kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2008, 19:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Moim zdaniem są to normalne objawy uszkodzonego vanosa. Vanos ustawia rozrząd w złej fazie, przez to silnik nie ma już tyle mocy.

Proponuje podjechać do jakiegoś mechanika, bo moim zdaniem na odległość nikt ci nie pomoże ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2008, 14:09 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 52
Lokalizacja: Koszalin
czytałem artykuł ze wcale nie trzeba wymieniać całego vanosa mozna wymienić "solenoid" niewiem co dokładnie znaczy w przetłumaczeniu ale tu jest wszystko super opisane...

http://mukerji.co.uk/vanos/

_________________
BMW ///M3 wszystko razy ///3

...Nie dziekuj,kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2008, 14:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Dokładnie tak.
Cały Vanos raczej się nie psuje wejdź w ETK i poszukaj sobie poszczególnych części a najlepiej znajdz dobrego fachowca powie Ci co dokłądnie masz kupić. Vanos można naprawić tylko trzeba wiedzieć jak, będzie napewno taniej niż kupno nowego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 listopada 2008, 20:53 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 37
Posty: 2275
Lokalizacja: Pomiechówek
Moje BMW: F82/F31/F20
Kod silnika: S55/N57Z/B47
Garaż: F31 335xd + F20 118d LCI + F82 M4
Jak tam kolego sprawa sie rozwinela z Tym twoim vanosem ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 listopada 2008, 21:06 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 52
Lokalizacja: Koszalin
piotres napisał(a):
Jak tam kolego sprawa sie rozwinela z Tym twoim vanosem ?


Wciąż szukam jakiegos z małym przebiegiem ale albo jest za drogi albo za duży przebieg miałem co prawda opcje na ebay-u ale skończyła sie odesłaniem Vanosa bo był nie taki jak w opisie,ale to długa historia.Prawdopodobnie za 2 tygodnie jade na wymiane Vanosa kawałek drogi od domu 600kilometrów,Vanos z przebiegiem 120tyś ,ale wciąż sie zastanawiam i szukam innych opcji jeśli nie znajde to tak zrobie,jak juz załatwie sprawe to napisze jak to wyglada...

_________________
BMW ///M3 wszystko razy ///3

...Nie dziekuj,kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 listopada 2008, 21:36 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
zazwyczaj może wystarczyc wymiana samych elektrozaworów, a ich komplet nowy w aso kosztuje 2500... to chyba sensowne rozwiązanie.

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 listopada 2008, 21:37 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 37
Posty: 2275
Lokalizacja: Pomiechówek
Moje BMW: F82/F31/F20
Kod silnika: S55/N57Z/B47
Garaż: F31 335xd + F20 118d LCI + F82 M4
niebki napisał(a):
piotres napisał(a):
Jak tam kolego sprawa sie rozwinela z Tym twoim vanosem ?


Wciąż szukam jakiegos z małym przebiegiem ale albo jest za drogi albo za duży przebieg miałem co prawda opcje na ebay-u ale skończyła sie odesłaniem Vanosa bo był nie taki jak w opisie,ale to długa historia.Prawdopodobnie za 2 tygodnie jade na wymiane Vanosa kawałek drogi od domu 600kilometrów,Vanos z przebiegiem 120tyś ,ale wciąż sie zastanawiam i szukam innych opcji jeśli nie znajde to tak zrobie,jak juz załatwie sprawe to napisze jak to wyglada...


Rozumiem stuka jak stukalo , nic wiecej sie nie dzieje ?

Rozumiem ze stacjonujesz w UK ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 listopada 2008, 21:54 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
Przykra sprawa, współczuję....


...twój podpis mówi: "BMW ///M3 wszystko razy ///3 " -> w tym wypadku wydatki na remont też raz 3 niestety :/

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL