BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 23:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2008, 19:18 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
nie nie chodzi o ciśnienie przynajmniej w naszych silnikach sam olej puszcza ten elekromagnes który jest na Vanosie nazywany selenoidem
cały problem jest w prawidłowym ustawieniu zwykły carsoft nie pokaże kąta ustawienia a jest to rzecz najważniejsza
Robertbmw opisywał że trzeba najpierw po poluzowaniu śrub cofnąc koła zębate a potem wkładając Vanos przekręcać je w drugą stronę
niby wszystko proste ale dla tego co już to raz zrobił

jeżeli chodzi o zblokowanie wałków to wszystko się zgadza bo kółko wałka ssącego ma otwory fasolkowe i mimo zblokowania wałka da się go obrócić


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 września 2008, 08:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: Busko ZdrĂłj
Panowie. Wczoraj odpaliłem Carsofta 6.1.4 na moim starym VAG-u i tam też jest podana wartość kątowa wałka: Camshaft position.

U mnie jest tak, że na biegu jałowym pokazuje -3stopnie. Po wciśnięciu gazu do dechy, pozycja wałka wskakuje na 23stopnie czyli tak jak gdzieś wyczytałem. Wałek obraca się max o 27stopni. Silnik nigdy nie rozbierany więc sądzę, że to prawdziwe wartości. Tylko jedno mnie zastanawia. Czy Vanos nie powinien załączyć się dopiero przy 3800obr?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 września 2008, 18:12 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego masz bardzo dobrze fabryka ustawia Vanosa na 2,2 stopnia ale łańcuch się rozciąga dlatego tolerancja jest -5 do+5 stopnia
Vanos zaczyna się załączać przy około 2000obr.
dzięki że napisałeś jak u ciebie jest ustawione teraz wiem że u mnie jest żle
na wolnych mam 28 stopni a po załączeniu 52 stopnie
i dwóch kretynów z warsztatu nie może zrozumieć że nie znają się na bmw
zresztą wiem już że takich idiotów jest w warszawie więcej
potrafią tylko brać forsę i mądrzyć się na szczęscie i my wiemy coraz więcej
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 września 2008, 08:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: Busko ZdrĂłj
No to kolego rzeczywiście masz kiesko ustawionego Vanosa. 52stopnie to już trochę za dużo.
Napisałeś, że łańcuch się naciąga? Rozumiem, że piszesz o napinaczu a nie zużytym łańcuchu? :)
Muszę dzisiaj sprawdzić jak to jest z tym załączaniem Vanosa, bo coś mi się zdaje, że u mnie załącza się wcześniej tj. od razu jak wcisnę gaz do dechy. Na pewno wyłącza się przy ponad 5000rpm czyli tu oki.

PS. Zastanawiam się, czy ustawiając Vanosa nie robic bieżącego pomiaru Carsoftem? Po co mamy sprawdzać na oko jak można mieć dokładny odczyt z czujnika połozenia wałka. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 września 2008, 12:20 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
z tym pomiarem na bieżąco może być kicha bo przecież musisz mieć obroty biegu jałowego
a jak go włączysz będzie bryzgał olejem itd
przynajmniej ja tak to widzę może jestem w błędzie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 września 2008, 14:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: Busko ZdrĂłj
No fakt. Nie pomyślałem o tym, że silnik musi mieć bieg jałowy. Myślałem, że wystarczy zapłon. Dzisiaj będę jeszcze raz VAGa podpinał to sprawdzę. A co z tym łańcuszkiem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 września 2008, 15:19 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kojak_ct napisał(a):
No fakt. Nie pomyślałem o tym, że silnik musi mieć bieg jałowy. Myślałem, że wystarczy zapłon. Dzisiaj będę jeszcze raz VAGa podpinał to sprawdzę. A co z tym łańcuszkiem?


ale co z łańcuszkiem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 września 2008, 20:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: Busko ZdrĂłj
Napisałeś, że łańcuch się rozciąga stąd tolerancja od -5 do +5. Ale jest to wina łańcucha czy to przez napinacz? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 września 2008, 20:37 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
z tego co czytałem chodzi o ten górny łańcuch łączący wałki rozrządu
oczywiście nie świadczy to o zużyciu się łańcucha ale jest tolerancja ponieważ z wiekiem pewne elementy łapią pewne luzy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL