BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 16:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 528i Sprzęgło - jaki koszt ?
PostNapisane: 24 sierpnia 2008, 16:43 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 796
Lokalizacja: Jurków
Moje BMW: E39 Touring
Kod silnika: m51d25
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149164&start=0
Ile może kosztowac takie sprzęgło kompletne i wymiana u dobrego mechanika?


Cytuj:
[model???] SPRZĘGŁO BMW E39 528i


Zapoznaj się z ZASADAMI.


robertbmw

_________________
Oceniajcie moje E39 Touring 525TDS http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149164&start=0


Ostatnio edytowano 24 sierpnia 2008, 21:54 przez henryy1987, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2008, 17:04 
koło 700zł + jakieś 450zł za robociznę


Góra
  
 
 Tytuł: Re: SPRZĘGŁO BMW E39 528i
PostNapisane: 24 sierpnia 2008, 18:21 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
henryy1987 napisał(a):
Ile może kosztowac takie sprzęgło kompletne i wymiana u dobrego mechanika?


Cena sprzęgła Sachs u mnie :

do 09/1997 - 548 zł
od 10/1997 - 662 zł

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2008, 20:05 
stones1, ale to tylko sachs.... a są chyba takie jeszcze inne, które do 1tyś. dochodzą? wiesz może czym się różnią?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 września 2008, 17:00 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 159
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 2.8i :]
Kod silnika: M52B28
Sprzęgło
LUK 480zł
Sachs 540zł
mogę dać namiary na sprzedawcę na PW.
Ceny na bieżąco bo sam bedę wkrótce wymieniał w 528 i sprawdzałem ostatnio (poprzez allegro ponieważ w sklepie chcą za LUKa 700zl a za Sachsa 850zł lekka przesada po co przepłacać skoro ta sama jakość :hyhy: )
A ceny za wymianę w mojej okolicy to około 150-200zł :]

_________________
Posiadam wszystkie części z rozbiórki E39!!!

Info na PW :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 września 2008, 17:18 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 159
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 2.8i :]
Kod silnika: M52B28
A tak wogóle podłączę się do tematu aby nie tworzyć nowego.


W moim E39 528 sprzęgiełko jest już słabiutkie gdyż nawet na mokrej nawierzchni na 2 biegu jest ciężko zakręcić kołami, silnik elegancko się wkręca ale koła nie chcą się przekręcić
:kwasny:
W związku z tym mam pytanie czy słabe sprzęgło ma wpływ na obciążenie silnika, na jego moc tzn. przyspieszenie i elastyczność??? A także spalanie???
I jeszcze jedno pytanko czy wytrzyma mi przez zimę gdyż muszę wymienić olej w silniku, kupić koła zimowe, opłacić OC i może mi zabraknąć gotówki na sprzęgło :zdegustowany:

Czekam na wasze odpowiedzi

_________________
Posiadam wszystkie części z rozbiórki E39!!!

Info na PW :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 września 2008, 18:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Polska
wytrzyma, ja na takim słabym rok jeżdże i wcale go nie oszczędzam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2008, 12:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 150
Lokalizacja: radom
no1knowme napisał(a):
wytrzyma, ja na takim słabym rok jeżdże i wcale go nie oszczędzam

tak tylko spalanie też masz większe i mocy też ciut mniej a jak ci łożysko wejdzie w docisk jak w mojm przypadku to już nigdzie nie pojedziesz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2008, 12:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 150
Lokalizacja: radom
NIe chce was namawiać do mojch racji ale ja bym po wyjęciu sprawdził jak wygląda docisk i jeśli nie jest nadmiernie zużyty to założył bym samą tarcze.po prostu mniejsze koszty i mimo że mechanicy nie zalecają to robiłem tak już w kilku autach żadnych prodlemów ani poprawek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2008, 12:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 150
Lokalizacja: radom
i dodam że nigdy jeszcze nie kupiłem tarczy tylko zawsze nabijałem okładziny bo za niewielkie pieniądze można założyć sobie tuningowe tarcze bardzo odporne na ścieranie (a są to koszty rzędu 150zł)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2008, 13:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 130
Lokalizacja: Warszawa
pierwsze słyszę o nabijaniu okładzin...

Koszt sprzęgła jak ja wymieniałem:

Sprzęgło sachs: 455 zł
Uszczelniacz wału korbowego: 50 zł
Zdjęcie/założenie skrzyni 200 zł

(do tego marginesowo dolicz nową szybę, maskę i lakiernika na dachu. U mnie mechanik po wymianie zapomniał zamknąć maski tak mocniej tylko ją przymkną.. to byłem światkiem jak mu się maska na dach wywinęła przy testowaniu, przykre ale prawdziwe)

_________________
MĂłj wozik jest Bogiem, wyglÂąd naÂłogiem, jazda zabawÂą, marka podstawÂą ! ! !
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... e96#286727

Gdy by napĂŞd na przĂłd byÂł by idealny to czÂłowiek chodziÂł by na rĂŞkach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2008, 20:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
Mam nadzieję że dobrze trafiłem. To znaczy jak sprzęgło jest zurzyte to nie zakręcisz kołami nawet na piachu. a powyżej 3000obr/min idzie lepiej i czy nie jest to dwumas. bo mechanik powiedział mi że to sprzęgło ale kompletne z dwumasem to około2300PLN i nie wiem co robić. napiszcie proszę bo samo to około550PLN :/

_________________
lepiej byĂŚ kimÂś w piekle niÂż nikim w niebie!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2009, 06:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: Radom
podpinajac sie do tematu mam pytanie odnonie dwumasa. Czy kupujac używane (250-400zl) jaki moze byc max luz na obrocie ?? (osiowo wiadomo ze brak musi byc)
nad nowym nawet nie mysle bo to koszt 1300zl-1700zł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2009, 17:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 142
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
A czy prawdą jest to, że po 200 tyś - 250 tyś należy wymienić dwumasa gdy pada sprzęgło? Słyszałem dwie wersję - jedna mówi o tym, że tak ale tylko w dieslach a druga jak łatwo się domyśleć, że należy wymienić sprzęgło razem z kołem dwumasowym obojętnie od typu silnika.
Miałem pytać jakiej marki sprzęgło polacacie, ale z tego co widzę Sachs będzie dobry :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2009, 22:27 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
pytson! napisał(a):
A czy prawdą jest to, że po 200 tyś - 250 tyś należy wymienić dwumasa gdy pada sprzęgło? Słyszałem dwie wersję - jedna mówi o tym, że tak ale tylko w dieslach a druga jak łatwo się domyśleć, że należy wymienić sprzęgło razem z kołem dwumasowym obojętnie od typu silnika.
Miałem pytać jakiej marki sprzęgło polacacie, ale z tego co widzę Sachs będzie dobry :)




Nawet LUK (jako producent kół dwumasowych, a więc zależy mu na pewno na sprzedaży) w ulotkach dołączanych do nowych sprzęgieł piszę o konieczności sprawdzenia stanu koła dwumasowego i wymianie na nowe tylko w wypadku stwierdzenia usterki.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2009, 22:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 142
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Czyli stan licznika nie ma znaczenia - jest usterka dwumasa=wymiana?Dobrze rozumiem?:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2009, 00:30 
piorom3 napisał(a):
A tak wogóle podłączę się do tematu aby nie tworzyć nowego.


W moim E39 528 sprzęgiełko jest już słabiutkie gdyż nawet na mokrej nawierzchni na 2 biegu jest ciężko zakręcić kołami, silnik elegancko się wkręca ale koła nie chcą się przekręcić
:kwasny:
W związku z tym mam pytanie czy słabe sprzęgło ma wpływ na obciążenie silnika, na jego moc tzn. przyspieszenie i elastyczność??? A także spalanie???
I jeszcze jedno pytanko czy wytrzyma mi przez zimę gdyż muszę wymienić olej w silniku, kupić koła zimowe, opłacić OC i może mi zabraknąć gotówki na sprzęgło :zdegustowany:

Czekam na wasze odpowiedzi


Raczej nie powinno mieć to dużego wpływu na silnik choć wiadomo, że gdy sprzęgło przestanie "łapać", to z dynamiki nici... Jeżeli sprzęgło bardzo się ślizga, to należy je szybko wymienić, bo może to doprowadzić do przegrzania koła dwu masowego, lub jeżeli tarcza sprzęgłowa jest skrajnie zużyta, to odkryte na niej nity mogą wyrobić powierzchnie cierną na kole dwu masowym. Jeżeli nastąpi któryś z tych 2 przypadków (bądź oba naraz) to wtedy będziesz już miał pewność, że koło dwu masowe nadaje się jedynie do wymiany :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2009, 00:32 
vipkwiecien napisał(a):
podpinajac sie do tematu mam pytanie odnonie dwumasa. Czy kupujac używane (250-400zl) jaki moze byc max luz na obrocie ?? (osiowo wiadomo ze brak musi byc)
nad nowym nawet nie mysle bo to koszt 1300zl-1700zł


Od 2 do 6 mm w zależności od rodzaju łożyska. Jest też firma która zajmuje się regeneracją kół dwu masowych, choć są one ponoć nie regenerowane...

pytson! napisał(a):
A czy prawdą jest to, że po 200 tyś - 250 tyś należy wymienić dwumasa gdy pada sprzęgło? Słyszałem dwie wersję - jedna mówi o tym, że tak ale tylko w dieslach a druga jak łatwo się domyśleć, że należy wymienić sprzęgło razem z kołem dwumasowym obojętnie od typu silnika.
Miałem pytać jakiej marki sprzęgło polacacie, ale z tego co widzę Sachs będzie dobry :)


Ja bym się przychylał do tej 2 teorii, zwłaszcza jeżeli masz "cięższą nogę". Tak samo jak wymieniając klocki hamulcowe wymieniasz, bądź przetaczasz tarcze. Z tym, że koła 2-masowego nie można przetaczać... A po przebiegu około 200 tyś km, jego powierzchnia cierna jest już pewnie mocno wyeksploatowana. Nie wspominając, że jest wiele więcej usterek jakim może ulec koło 2-masowe (o których zresztą niedawno było już pisane na forum - opcja "szukaj" ;)). Co prawda wszystko to powinien być w stanie zdiagnozować dobry mechanik, ale ja się nawet nie łudzę bo znam życie i wiem jak jest... A mogę się założyć, że połowa (jak nie więcej) mechaników popatrzy, postuka-popuka i na tym się wielka "diagnostyka" zakończy. Dlatego ja mam zamiar to draństwo wymienić razem ze sprzęgłem, kiedy przyjedzie na to czas i już nigdy więcej tam nie zaglądać. Ale to ostatnie, to tylko moja subiektywna opinia i ostateczna decyzja w tej sprawie należy oczywiście tylko do Ciebie :)

Ps: Przepraszam za post pod postem.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 19:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 142
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Koszt sprzęgła - 450 zł - Sachs, do tego koszty wymiany. Co do dwumasa to nie wiem, jutro auto będzie rozbierane. Jeżeli będzie w dobrym stanie to nie będę tego nawet ruszał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 22:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 142
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Koszt wymiany wyniósł 470 zł + robocizna (robiłem dodatkowo kilka innych rzeczy więc trudno mi wyliczyć). A po zmianie sprzęgła - bajka. Dwumas nie był wymieniany.
A jakby ktoś chciał polecam zaklad - Auto Delta przy Jerozolimskich.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 62 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL