BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 07:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2008, 14:52 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Ja mam prawko od 4 lat a jeżdżę samochodem od ukończenia kursu tj od 17 roku życia. Jak nie miałem prawka to jeździłem z oczami dookoła głowy żeby przypadkiem nie złamac jaiegoś przepisu i nie dac Smerfom powodu do kontroli :) Nauczyłem się jeździc przepisowo i spokojnie bo czułem nad sobą tego bata że jeżeli mnie złapią to nie będzie wesoło i coś takiego powinni czuc nowi kierowcy... Jak będą wiedziec że po paru głupich akcjach zabiorą im prawo i będą musieli przechodzic przez to wszytsko od nowa to napewno będą się bardzij pilnowac na drodze. Aha prawko zdałem za 1 razem nie miałem problemów na placu manewrowym :].

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2008, 15:21 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
Ja rowniez jestem za tym, zeby prawo jazdy bylo od 21 lat. Jak widze, jak jezdza ludzie w wieku 18-19 lat, to naprawde mnie to przeraza. Oczywiscie sa wyjatki, ale to jak w kazdej dziedzinie.

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2008, 15:45 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
///M_ichał napisał(a):
Ja rowniez jestem za tym, zeby prawo jazdy bylo od 21 lat. Jak widze, jak jezdza ludzie w wieku 18-19 lat, to naprawde mnie to przeraza. Oczywiscie sa wyjatki, ale to jak w kazdej dziedzinie.


Na mojej cotygodniowej trasie w zeszłym tygodniu za to popisy największego ograniczenia umysłowego dawał pan pod pięćdziesiątke w E39. Mam też przykład kuzyna który regularnie zaczął jeździć trasy dostawczakiem w wieku 15 lat i już tak 14 lat jeździ, teraz zawodowo, i miał tylko jedną przygodę 3 lata temu zimą musiał uciekać do rowu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2008, 15:58 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
W każdej materii znajdują się wyjątki, potwierdzające regułę.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2008, 17:57 
Kornelio napisał(a):
W niemczech jest podzial kaegorii pod wzgledem mocy:

kat. A1 - poj. max. 125ccm, moc max. 11kW
kat. A "ograniczona" - moc. max. 25kW mozna zrobic ukonczywszy 18 lat, po 2 latach bezkarnego smigania po zlozeniu podania kategoria moze byc zmieniona na "otwarta"
kat. A "otwarta" - moc od 25kW mozna zroic ukonczywszy 25 lat

Wydaje mi sie to w zupelnosci logiczne, a to co piszesz Czarny, ze 600 jest dobre na poczatek to nie jestem w stanie sie z Toba zgodzic. Max. dopuszczalne na dziendobry to jakis maly twin 500cm ktory i tak potrafi poniesc poczatkujacych.Mowie o polskich przepisach, bo nie mam nic przeciwko sytuacji jak w D ze 18-latek kupi sobie np 1000cm, ale motocykl bedzie zdlawiony do 25kW i tyle.


Kornel, masz rację, różnica między np. Banditem 600, a Gixerem 600 jest duuuuża, to też należałoby uwzględnić, jeśli chodzi o moc. Tylko, że, jest jeszcze jeden problem. Przy dużych pojemnościach układzie V, nawet przy niskich obrotach motocykl jest w stanie "wyrwać" mocno i ściera. Więc to od 25 lat też bez sensu, że człowiek może wsiąść na 1000 od razu.

Poza tym, jakiś 18stolatek pojeździ 2 lata Kawą ER5, zdławioną do 25kW i potem od razu jako 20latek wsiada na ponad 200 konną Busę, czy równie mocną R1? Albo ZX12? Takie rozwiązanie uważasz za dobre?

A że 600 za dużo na początek, to się nie zgodzę. Bandit 600 jest akurat, zwłaszcza dla większych gabarytowo motocyklistów.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2008, 18:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 98
Lokalizacja: Stoke-on-Trent, UK
Bylo by od 16tu - nic by sie nie zmienilo
Bylo by od 18tu - nic by sie nie zmienilo
Bylo by od 21en - nic by sie nie zmienilo
Bylo by od 25ciu i ??? dalej nic by sie nie zmienilo ...

Tak samo jakies glupie wyimaginowane wyobrazenie ze czlowiek ktoremu stuknie 21 jest "dorosly".

Czuje sie tak samo dorosly jak wowczas gdy mialem jeszcze "-nascie"

Na kursie chyba niewielu z nas zdobylo jakies kluczowe umiejetnosci kierowania samochodem czyz nie ? Kurs uczy nas jak zdac egzamin a nie jak jezdzic samochodem. Zreszta ile tam tych godzin jazdy jest ? 40? z czego przynajmniej polowa na placu bo przeciez trzeba zmiescic punto w liniach. A potem z malutkiego punto przesiadlem sie do tatowego nissana patrola ... gdzie tu sens ? Niby i to samochod i to samochod ale ...

Ktos wyzej napisal ze to raczej nasza polska mentalnosc ... i z tym sie chyba zgodze ...

Po UK jezdzi sie duzo przyjemniej. Ludzie jakos tak bardziej "ludzcy" ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2008, 20:36 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
..::CZARNY::.. napisał(a):
Poza tym, jakiś 18stolatek pojeździ 2 lata Kawą ER5, zdławioną do 25kW i potem od razu jako 20latek wsiada na ponad 200 konną Busę, czy równie mocną R1? Albo ZX12? Takie rozwiązanie uważasz za dobre?


Z doświadczenia swojego i kolegow moge stwierdzic, iz 2 lata na motocyklu zalozmy o poj. 600 zdlawionym do 34 koni to bardzo duzo szczegolnie pod wzgledem doswiadczenia - wiedzy jakiej nie zdobedziesz na zadnym kursie za 5mln euro - wyczucia reakcji motocykla na takiej i siakiej nawierzchni, na suchym, na mokrum, ostre hamowanie, hamowanie w zakrecie itp itd.Przewidywania. Tego sie w dzien nie nauczysz.To wymaga czasu. Po takim okresie uwazam ze mozna wsiasc na cos mocniejszego w miare spokojnie bez obawy ze zostaniemy na 1 zakrecie, chcoiaz i to mozliwe. Z czasem wyrabiasz sobie tez zdanie - na co mozesz sobie pozwolic, wiesz jak motocykl zareaguje, wiesz czego mozna sie spodziewac.Nie mowie wprost ze 200 konna ciezka i zle prowadzaca sie (9moim zdaniem) Hayka to dobre rozwiazanie, ale 600 czy 900 o pelnej mocy nie stanowi dla takiego kierowcy zagrozenia. Jest je w stanie opanowac.

..::CZARNY::.. napisał(a):
A że 600 za dużo na początek, to się nie zgodzę. Bandit 600 jest akurat, zwłaszcza dla większych gabarytowo motocyklistów.


Mozesz sobie myslec co chcesz. Co do tego ze wlasnie Bandit 600 (nie zdlawiony ten 70-paro konny) to za duzo dla zoltodzioba mam dobry przyklad jakis 1km od domu - maly krzyz przy drodze. :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2008, 20:53 
Kornelio napisał(a):
Z doświadczenia swojego i kolegow moge stwierdzic,


Panie, przecie wiem, wcale nie mówię, że to debine rozwiązanie, ale co potem trochę hmm.... :-k

Kornelio napisał(a):
Mozesz sobie myslec co chcesz. Co do tego ze wlasnie Bandit 600 (nie zdlawiony ten 70-paro konny) to za duzo dla zoltodzioba mam dobry przyklad jakis 1km od domu - maly krzyz przy drodze. :/


a mój ziomek ma takie coś. 72PS i 58Nm chyba. Radzi sobie całkiem dobrze, moc jest rozwijana płynnie, nie ma takiego kopa, jak SV650, więc nawet jak za dużo gazu nieco da, to nic się nie stanie. Z modeli na 1. moto, wymienia się GS500e, ER5, CB500 i inne, ale w ostateczności Bandita 600 właśnie też.

a to co napisałeś... skutery rozpędzają się do 45km/h. Rowery też. a ofiary śmiertelne też są :/


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2008, 21:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
na ścigacz.pl kiedyś też była dyskusja o zmianach w prawie jazdy na motor.jedno stwierdzenie mi utkwiło w pamięci:ktoś pierwszy raz wiądzie na R1 i będzie jeździł a inny sie na MZ zabije.doświadczenie jest podstawą ale jak ktoś nie myśli to doświadczenie mu nic nie pomoże.zmiany w przepisach powinny być ale wg mnie musi się też zmienić mentalność ludzi

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2008, 21:16 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
trollu napisał(a):
doświadczenie jest podstawą ale jak ktoś nie myśli to doświadczenie mu nic nie pomoże


jak ktos nie mysli to nie nabierze doswiadczenia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2008, 21:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
z tym myśleniem i doswiadczeniem to skomplikowane to jest :] pomiędzy to jeszcze szczęście trzeba wstawić

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2008, 21:38 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1419
jak ktos mlody to zazwyczaj nie mysli , mozecie sie obrazac ale tak jest


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2008, 21:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
A napisał(a):
jak ktos mlody to zazwyczaj nie mysli , mozecie sie obrazac ale tak jest

nie ma sie o co obrazac ale powiedzmy ze Twoje słowa odnoszą sie do części a nie do ogółu :) przynajmniej ja nie wrzucałbym wszystkich do jednego worka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2008, 21:45 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
A napisał(a):
jak ktos mlody to zazwyczaj nie mysli , mozecie sie obrazac ale tak jest


true true


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2008, 21:59 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
A napisał(a):
jak ktos mlody to zazwyczaj nie mysli , mozecie sie obrazac ale tak jest


Zgadza sie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2008, 22:15 
łot, dojrzali faceci się wypowiedzieli :super:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2008, 22:27 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
..::CZARNY::.. napisał(a):
łot, dojrzali faceci się wypowiedzieli :super:


zachowales sie jak gowniarz.zeby mi to bylo ostatni raz! :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2008, 22:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3233
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
Kyokushin, Kornelio, A, to od kiedy zaczeliście myśleć? Czy za 10 lat stwierdzicie że i teraz nie myśleliście :P

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2008, 22:37 
Kornelio napisał(a):
zachowales sie jak gowniarz.zeby mi to bylo ostatni raz! :]


Przepraszam Panie starszy :zalamany:



:chytry:





...a tak w ogóle, to ja im starszy tym głupszy :wstyd:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2008, 23:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Czarny - wybacz, ale chyba nie siedziałeś nigdy za "sterami" motocykla. Prawda jest taka, że dla ZÓŁTODZIOBA ETZ to będzie obsranie i max na początek zarazem, chyba, że ktoś naprawdę będzie się kierował TYLKO I WYŁĄCZNIE zdrowym rozsądkiem dopóki nie opanuje maszyny i nie nabierze doświadczenia jak przystało. Wtedy może wziąć sobie Haya albo Kawkę na początek nawet...

Kyo - z tymi 21 to nie do końca tak jest. Kwestia mentalności Polaków - kierowców oraz sprawności całej infrastruktury szkoleniowej, drogowej itd. a nie wieku! W innych krajach sobie radzą i tyle. Jak sam wspomniałeś, po prostu trzeba się trzymać tych przepisów chociaż w miarę możliwości... kwesia tylko i wyłącznie mentalna.

Bobby - masz rację, ostre sankcje wobec młodych kierowców (oraz tych, którzy mają od niedawna prawko) z pewnością pohamowałyby ich rajdowy temperament.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL