BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 12:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] dolot powietrza - MAŁA ZMIANKA
PostNapisane: 22 września 2008, 20:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 252
Lokalizacja: jarocin
Moje BMW: e36 323
Witam, tak sie zastanawiam czy wypuscic waz ten przed filtrem powietrza gdzies do przodu tak aby powietrze wlatywało centralnie do niego... Tak sobie pomyslałem ze np. przy 140kmh powietrze bedzie wpadywało do filtra już ze znaczna predkoscia co ułatwi tym samy przepływ przez niego... Czy takie rozwiązanie wogóle dało by jakis efekt?
Silnik jest na gazniku i zastanawiam sie czy nie zakłuci to jego pracy? Z tego co wiem paliwo w gazniku jest zassysane przez powietrze które wciagają tłoki a gdyby tak w pewnym sesie było one wtłaczane do gaznika nie byłoby na tyle duzego podcisnienia które umozliwiałoby zassanie tego paliwa :kwasny: Ale teraz nakręciłem :rotfl:


Ostatnio edytowano 22 września 2008, 21:11 przez robert-rocki, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2008, 20:34 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Faktycznie trudno zrozumieć cały tok twojego rozumowania powiem ci tylko jedno gdyby tak łatwo można było zwiekszyć ciśnienie powietrza dolotowego
to ludzie nie wydawaliby dużych pieniędzy aby założyć turbo
czy rurę skierujesz w tą czy w tamtą to i tak silnik zaśsie tyle powietrza ile może
chyba że wymusisz to turbosprężarką
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2008, 21:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 150
Lokalizacja: radom
fajne rozumowanie tylko jak zassie podczas deszczu wody to nie będzie pięknie.a to o czym piszesz mogło by dac nieznaczny przyrost mocy może 1KM
a tak na chłopski rozum zwiększysz też drogę przepływu powietrza co daje przy otworzeniu przepustnicy dłuższe oczekiwanie na ciąg powietrza .
ale pomysł nie jest zły tylko musiał byś to zrobić jak w stanach w starych 8cylindrówkach gdzie wlot robili na maskach
dodam że tak mi się wydaje nie jestem pewien , może wypowie się ktoś bardziej zorientowany


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL