BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 16:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Maniacy i znawcy tych problemów pomożecie??
PostNapisane: 23 września 2008, 07:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: PoznaĂą
Witam niedawno zakupiłem w sumie bardzo ładną e36 325 no i mam następujące problemy z nią występujące które odbierają radość z jazdy tym samochodem...

1.
Ostatnio pościgałem sie nią posmażyłem oponki na asfalcje no i troszke oprócz spalonych opon zaśmierdzialo myśle że to chyba sprzęgło bo jak wrzucam teraz biegi to z tyłu coś puka ..

2.
Mam w niej gaz zwykły nie sekwencja ( wymienie go ale jeszcze nie teraz ) czasami w środku okropnie śmierdzi gazem następnie nie utrzymuje sie na gazie bo gaśnie dopuki wskazówka od tem. nie jest na środku.
No i spalanie teraz jeździłem do 3,000 obr. i spalił mi ...
44 litry na 235 km 18,7litra na 100km!!!!!!
Jak jej troszke więcej dam to 20 na 100km!!!
Nie uważacie że to za dużo jaka może być przyczyna czy to ten gaz bo jak ma być tak na sekwencji to ja dziekuje.

3.
Ten dziadowski gaz jest juz w niej od 2002 wiec troszke juz ten silnik dostał bo nie wydaje mi sie aby miał 192km no kopyto ma ale jak jade 150konną to prawie tak samo myśle że już silnik dostał równo i moje pytanie następujące mniej wiecej bez robocizny do kompletnego remontu silnika który by przybliżył ilość KM do fabrycznych co potrzeba wymienić i ile to by kosztowało same części.
Pojade jeszcze na hamownie ale boje sie że zapaści moge dostać ehhehe

Z góry dziękuje za konstruktywne odpowiedzi które przybliża mi temat naprawy tych paru niedoskonałości ...


Jest to moja trzecia BMW e36 pierwsza była 318i i przeżyła wiele ze mną praktycznie nie powinna już funkcjonować a tu śmiga nadal druga to e30 320 na katowanie zakupiona niestety już jej nie ma no i trzecia właśnie owa 325 coupe'ja
Serdecznie pozdrawiam

_________________
Moc jest bogiem
PrêdkoœÌ na³ogiem
Quattro zabawÂą,
a Turbo podstawÂą


Ostatnio edytowano 23 września 2008, 07:59 przez adblue, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2008, 07:47 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 146
Lokalizacja: Witkowo
Moje BMW: e34
Kod silnika: m20b20
pukanie z tylu moze byspowodowane uszkodzonym przegubem na wale napędowym (koszt ok 300zł bo podobno tylko oryginały kupisz),lub luźnym dyferkiem albo juz częściowo oberwanym z mocowań.

a co do spalania to moze tyle palic. kumpel tez mial 325 a w miescie srednio paliła 25 a jak jej troche wstawiał to 35l./100km.

w aucie moze smierdziec gazem jezeli strzeli w kolektor. przymajmniej ja tak czsem mam w 520 e34

_________________
nowe fotki :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2008, 07:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: PoznaĂą
No tez może właśnie tak być ale np. na gazie mi sprzęgła nie zrywa a na paliwie jednak ma większą moc i ciągnie sprzęgło i jestem ciekaw czy jestem takim pechowcem aby i sprzęgło i dyferem czy tam przeguby padły...

A gaz to mi nic nie strzela w kolektor idzie sobie wmiarowo i nagle czuje gaz w kabinie A z tym spalanie to m3 ile pali 80na 100 no 35 to troszke juz za dużo nie uważasz mojemu znajomemu w 730' pali z 20 ale wiksa na maksa idzie

_________________
Moc jest bogiem
PrêdkoœÌ na³ogiem
Quattro zabawÂą,
a Turbo podstawÂą


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2008, 08:02 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 503
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Moje BMW: 325i
Kod silnika: M50B25 Vanos
kolego ja mam 325 silnik m50b25 i powiem ci ze mi pali ok 15 gazu (mam sekwencje) w miescie ale ja biegi zmieniam na ok 3,5-4 tys po rozgrzaniu silnika oczywiscie. Jak sie upre to zejde do 11-12 w miescie ale co to za jazda jak ja dopiero od 3 tys zaczyna ciagnac :hyhy:
Jedz na wyregulowanie gazu moze dostawac zla mieszanka do silnika i przez to niema mocy i duzo pali mialem taki problem na samym poczatku po zalozeniu gazu.
Ten stukot to moze byc przegłub elastyczny walu taka guma co laczy wal ze skrzynia koszt 300 zl z robocizna za orginalny produkt.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2008, 08:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 625
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Moje BMW: e90
Kod silnika: M47/T2
wydaje mi się że dopóki nie zmienisz instalacji to się spalanie nie zmieni. chociaż nie wiem czy warto do takiego silnika zakładać jeszcze sekwencje. musiałbyś rzeczywiście podjechać na hamownie i zobaczyć w jakim stanie ten silnik jest. ja mam taki silnik w sedanie i gaz sekwencyjny. pali mi 10l gazy na trasie w miescie przy korkach 14 a tak srednio to w 12 zawsze sie mieści. pzdr

_________________
Obrazek
e36 325i sedan m pakiet str 3 viewtopic.php?t=32577


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2008, 08:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: PoznaĂą
Wiecie 15 w miescie to dobry winik ale nie 18,7 do 3,00obr. jak ja mam teraz.....
No musiał bym pojechać na ta hamownie a dlaczego piszesz ze nie zabardzo do takiego silnika gaz znowu tkać no przy galopujących cenach paliwa nie uśmiecha mi sie wydawać z 2000zł na miesiąc na paliwo niestety nie stać mnie wiec wolałbym sekwencja jak mi powiedzieli 3500zł sekwencja następnby wydatek ... Jak będzie mi palił tak z 15 w miescie jeszcze mógłbym założyć ale jak z 18-20 to już mało opłacalne

_________________
Moc jest bogiem
PrêdkoœÌ na³ogiem
Quattro zabawÂą,
a Turbo podstawÂą


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2008, 09:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 150
Lokalizacja: radom
koledzy z tym łącznikiem to przesadzacie z tego co pamiętam ta kosztuje 110pln i jaka robocizna wystarczy wejść na kanał i 6 śrubek odkręcić
a z gazem powinieneś jechać na regulacje, bo ja miałem zwykły i palił 20 po regulacji 13trasa 15-17 miasto,a jak brak ci mocy to ja bym obstawiał za sprzęgłem,też miałem mało koników i nie bardzo mogłem zakręcić a po wymianie jak bym ze 20 KM więcej miał


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2008, 09:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 126
Lokalizacja: olsztyn
pukanie z tylu to prawdopodobnie urwane mocowanie wózka dyfra.w e36 najgorsza bolączka przy mocniejszych silnikach i kręceniu się w miejscu. trzeba na nowo wyspawac te urwane mocowania


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2008, 09:30 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 625
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Moje BMW: e90
Kod silnika: M47/T2
ja jestem za sekwencją tylko chodziło mi o to abyś najpierw sprawdził stan silnika. czy warto do niego zakładać, czy może kupić używany silnik i wtedy założyć lub remont. skoro od 6 lat jeździ na zwykłej instalacji to nie wiem jaki stan tego silnika, zresztą sam czujesz spadek mocy. sekwencja do 6 cylindrowego chyba już kosztuje jakoś 2,5 tys zl.może nawet mniej.

_________________
Obrazek
e36 325i sedan m pakiet str 3 viewtopic.php?t=32577


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2008, 09:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 150
Lokalizacja: radom
mogą to być też poduchy tylnej belki
ale nie da się tego stwierdzić bez wizyty na kanale


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2008, 09:33 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Wywal ten gaz bo przez niego masz duze spalanie i straty mocy (pewnie ma nawsadzane zwezek). Pukanie z tylu to mozesz tez miec zajechane przeguby na polosiach, nowe w serwisie ~1400zl/polos. Wyrwac mocowanie wozka w E36 to juz trzeba ostro jej wstawiac.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2008, 11:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
DAMIANe34 napisał(a):
kumpel tez mial 325 a w miescie srednio paliła 25 a jak jej troche wstawiał to 35l./100km.


35 litrow zeby 325 spalilo to chyba musial jezdzic na jedynce na odcince z uszkodzoną sondą, bo to chyba niemozliwe. Mi podczas jazdy na torze, 70% przejazdow to odcinka na II biegu spala do 30 litrow / 100km

Jak mialem uszkodzona sonde to po miescie mi palil 15-17 litrow przy dynamicznej jezdzie.

adblue napisał(a):
nie wydaje mi sie aby miał 192km no kopyto ma ale jak jade 150konną to prawie tak samo


I bardzo dobrze ci sie wydaje, bo nawet na benzynie nie masz 170 koni zapewne. Zwezka w dolocie (mikser) ogranicza ilosc wplywajacego powietrza co wplywa na zmniejszenie mocy na benzynie.

Zamontujesz sekwencje to silnik odzyje na benzynie rowniez, spalanie powinienes miec 10-17 litrow max na gazie przy takiej instalce. U mnie max wynosi 13.5.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2008, 11:32 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 785
Lokalizacja: Zduńska Wola
Moje BMW: e46
Gaz nie szkodzi silnikowi :hyhy: Jedz na regulacje gazu, sprawdz sonde przy okazji.No i jeżeli wahasz sie czy założyć sekwencja pomysl o blosie.Sam mam takie rozwiązanie u siebie w silniku m50b20 i nie narzekam.Spalanie spadło, większa dynamika i zero strzałów.

_________________
...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2008, 11:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
marcinekzdw napisał(a):
Gaz nie szkodzi silnikowi :hyhy:


ale zle wyregulowana badz niesprawna instalacja, TAK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2008, 11:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
WOW, eknomicznie patrze te 2,5 w benzynce sie sprawuje :P ja ostatnio 800 KM przejechalem na 48 litrach ropy swoim 2,5 TD - liczac odcinek od bialegostoku do lodzi i z lodzi do bialegostoku w tym przejazd przez warszawe w jedna i druga strone ;P i jest gitara ;P teraz pewnie wybuchnie wojna slow .... ale niestety Panowie, nie jest tak jak myslicie ze jechalem 80 - 90. srednio jechalem 110-140 - max 150-160 na krotkich odcinkach, co uwazam za predkosc bardzo dobra patrzac na stany naszych drog.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2008, 12:20 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 503
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Moje BMW: 325i
Kod silnika: M50B25 Vanos
boban2006 napisał(a):
koledzy z tym łącznikiem to przesadzacie z tego co pamiętam ta kosztuje 110pln i jaka robocizna wystarczy wejść na kanał i 6 śrubek odkręcić.


Wymienialem jakies 2-3 tyg temu i zaplacilem 250 zl i 50 za robocizne bo niemam kanalu. Mozna kupic taniej ale zamiennik kupilem 2 i nie pasowaly trza bylo nasile wciskac i stwierdzilem ze niema sensu bo sie szybko zepsuje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2008, 20:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: PoznaĂą
Dzięki serdecznie koledzy za opinie i wskazówki z tym pukaniem to dyfer ma luzy no wstawiłem jej ostro bo jeszcze nigdy nie widziałem aby tak można było na suchym asfalcie hehe

A Gaz MASAKRA TERAZ JEŻDZE NA PB98 i tak wychodzi mi z 11-13 w mieście zalezy czy nikt mnie nie wk... na światłach nie jest to złe jak na miasto ale i tak wiele za dużo wolałbym 13-15 tak jak sie tam wypowiadacie na gazie ehhh Ekonomia.

I nie wiem czy tą księżniczkę opchnąć czy zostawić będę dodawał zdjęcia to zobaczycie dlaczego nie chce sie z nią rozstać zapewne sami stwierdzicie że jest wiecej niż oryginalna :):) ;)

_________________
Moc jest bogiem
PrêdkoœÌ na³ogiem
Quattro zabawÂą,
a Turbo podstawÂą


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL