BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 16:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Silnik 325 tds
PostNapisane: 23 września 2008, 19:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: SkarÂżysko-Kamienna
Witam wszystkich.Kupiłem pare miesięcy temu 325 tds z 93 r ,samochód sprowadzony z Belgii,przebieg 220tys ,zrobiłem test zegarow wskazowka nie zatrzymuje się na 100 ,jak kolega stwierdził licznkik nie kręcony(może).Od razu wymieniłem filtr paliwa ,powietrza na oryginały .Olej Mobil one 10w40,osoba wykonująca wymiany podlączyła go pod komputer i twierdzi ,że wszystko jest ok.Ogólnie z samochodem nie mam problemów spalanie w normie,czasami na ciepłym potrzebuje chwilkę zakręcić(rzadko ogólnie od razu pali),obroty w normie,polecial180km/h I MÓGŁ WIĘCEJ.Martwi mnie tylko,że podczas otwarcia korku wlewu oleju podczas pracy silnika strasznie chlapie olejem,mało tego wydaje bardzo głośne klekotanie metaliczny dzwięk ,czy zimny ,czy ciepły oprocz tego bardzo kopci na czarno powyżej 2 tyś obrotów..Prosilbym o poradę czy to normalne zjawiska.Jestem z okolic Kielc jeśli ktos mógłby podać mi namiary dobrego serwisu lub kogoś który móglby zdjagnozować stan samochodu w moich okolicach lub innym mieście byłbym bardzo wdzięczny.Koledzy twierdzą,że samochód powinienem sprzedać,bo chlapanie to brak kompresji ,silnik do remontu.Prosze o poradę z góry dziekuję


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2008, 20:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: SkarÂżysko-Kamienna
nie żadna kontrolka sie nie zapaliła,a jaka by miala się zapalić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2008, 21:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
witam,

co do kopcenia na czarno, to masz cos nie tak z ukladem paliwowym - moze to wina wtryskiwaczy ?? moze ktorys leje ?? a co do problemu z olejem to nie wiem czy moj TD chlapie, zdaje mi sie ze to chyba jest normalne zjawisko, tam jest przeciez lancuszek ktory jest przeciez tez oliwiony, a skoro ten lancuszek sie obraca z jakas predkoscia to musi troche oleju wychlapac. nie wiem, moze sie myle, ale to tak na logike niby. a jak jest u mnie, to jak juz powiedzialem, nie wiem bo nie sprawdzalem. i jakos nie mam ochoty sprawdzac by potem na forum sie doczytac jakis glupot i wieczorem rozmyslac a moze tak a moze nie ...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2008, 22:19 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
u mnie w tdsie tez chlapalo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2008, 20:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
hey,

dzis specjalnie dla Ciebie kolego sprawdzilem to pryskanie z pod korka oleju. i powiem Tobie ze to rzecz normalna - i Ci ktorzy mowia ze nie powinno pryskac sa w bledzie - bo pod korkiem od razu znajduje sie walek ktory jest napedzany lancuszkiem - ten walek jest skrecony srubkami i podczas pracy silnika obraca sie tak jak wskazowki zegara - a ze jest smarowany cieplym olejem to nie ma mozliwosci zeby nie pryskalo - pryska w prawa strone ( te strone od kierowcy stojac przodem do auta z otwarta maska) leca takie kropelki wyniesione z sila wlasnie tego walka .... no chyba ze silnik nie ma smarowania, albo oleju - wtedy napewno nie bedzie pryskac.

pozdrawiam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2008, 19:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: 071
u mnie w 318 TDS e36 tez chlapie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2008, 21:03 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
Cytuj:
,przebieg 220tys ,zrobiłem test zegarow wskazowka nie zatrzymuje się na 100 ,jak kolega stwierdził licznkik nie kręcony(może)
w modelu E36 nigdy niesprawdzisz faktycznego przebiegu !!!! zadne testy zadne komputery , zadne magiczne guziki !!!!!!! jedyna realną mozliwoscia jest ustalenie gdzie był pojazd serwisowany (data, przebieg )
tomekwiniar napisał(a):
bo chlapanie to brak kompresji ,silnik do remontu
taaaaaaaa a jak deszcz pada to znaczy ze koniec swiata :mur: :mur:
tomekwiniar napisał(a):
oprocz tego bardzo kopci na czarno powyżej 2 tyś obrotów.
mmmmmmmmmm mam ten sam problem ale od 3 tys podejrzewam wtryskiwacze poniewaz turbospręzarke wykluczyłem ale niemam czasu sie za to zabrac
tomekwiniar napisał(a):
r ,samochód sprowadzony z Belgii,przebieg 220tys
dwójke z przodu zamień na 3 lub 4 i bedzie ralny przebieg
Cytuj:
u mnie w 318 TDS e36 tez chlapie
niesamowite to tak jak umnie :hurra: :hurra:

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2008, 12:44 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 992
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Jak chlapie spod korka to jak koledzy pisza jest ok.Jak odkrecisz korek i bedzie ulatywac dymek to zacznij sie martwic.Mialem kiedys tak w 525tds i powiedzieli mi ze pierscienie do wymiany.A dymienie na czarno to chyba wina wtryskiwaczy lub pompy wtryskowej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2008, 18:05 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
przema436 napisał(a):
.Jak odkrecisz korek i bedzie ulatywac dymek to zacznij sie martwic
tak masz racje to jest powód do zmartwien ,zwłaszcze jezeli gorący olej paruje jak zreszta kazda ciecz wiec jest to naturalne zjawisko

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2008, 18:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
wiec jak to jest ?? olej moze parowac ?? czy nie ma prawa ?? bo u mnie jakby taka mini parka byla ...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2008, 19:13 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 992
Lokalizacja: Dolny Śląsk
u mnie w starym tds to jak odkrecilem korek to lecial dym jak z wrzacej wody pojechalem z tym do mechanika i powiedzial ze przyczyna sa pierscienie na tlokach ktore juz nie sa zbyt szczelne.Dodam ze silnik mial przejechane 320tyś.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL