BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 17:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Czy ten olej jest dobry??
PostNapisane: 27 września 2008, 21:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 145
Lokalizacja: Konoplandia
Moje BMW: E60, X6 40d, X5 M50d
Mam BMW E36 320 vanos rok 94/95 przejechane około 189tyś. do wymiany oleju zostało 7tyś. znikły już 2 kreski zielone od diagnosty, w tej chwili mam olej Castrol Magnatec 10 W 40, czy dalej lać ten olej, czy waszym zdaniem jest to dobry olej??

Obecnie samochód jak postoi na wolnych obrotach to zaczyna klekotać, szklanki, jak mu dam gazu to już nie, czy to od oleju???

i wydaje mi się że zaczyna brać troche oleju

olej był lany z beczki

proszę o jakieś sugestie?????

_________________
Blog MAXbmw.pl to strona o motoryzacji i innych ciekawych rzeczach.
Ciekawe forum internetowe z klimatem, sprawdź sam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2008, 22:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 995
Lokalizacja: Warszawa
ja leje magnateca i jestem zadowolony, ostatnio zrobiłem 10k, wymieniłem na świeży to stary był jeszcze brunatny, zupełnie nie przepalony, silniczek chodzi normalnie, cicho. WIęc :ok: Podobno Castrole rozlewane w Polsce są kiepskiej jakości, ja mam dostęp do Castrola rozlewanego u naszych zachodnich sąsiadów więc nie wiem jak jest z tym polskim


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2008, 22:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 145
Lokalizacja: Konoplandia
Moje BMW: E60, X6 40d, X5 M50d
Ja zalałem polski i z beczki, a czy castrol magnatek 10 w 40 wypłukuje nagary i przyczynia się do tego że samochód zaczyna brać olej :zawstydzony:

czy VALVOLINE MAXLIFE 10W40 będzie lepszy i co sadzicie o tym sprzedawanym na allegro?? jest bez wałków bo cena atrakcyjna

_________________
Blog MAXbmw.pl to strona o motoryzacji i innych ciekawych rzeczach.
Ciekawe forum internetowe z klimatem, sprawdź sam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2008, 22:40 
powiew napisał(a):
Obecnie samochód jak postoi na wolnych obrotach to zaczyna klekotać, szklanki, jak mu dam gazu to już nie, czy to od oleju???


189tyś. przebiegu i M50 klekocze :zdziwko:

Podobno tylko M40 klekotają, a tu proszę, prawie nowy silnik, M50 i klekocze :zdziwko:

Wydaje mi się, że nawet, gdyby nie jeździł na w miarę dobrym oleju, to i tak po 189tyś. nie powinien klekotać, ani szklanki nie powinny grać. Poza tym, to jednak półsyntetyk, więc nie powinno się tak dziać. Castrol, podobnie jak Shell, też będzie troszkę płukać, nie tak, jak pełen syntetyk, ale też. Oczywiście, może się to przyczynić do zwiększonego zużycia na olej, ale na moim miejscu i tak lałbym pół, jak minerał.

Myślę, że klekotanie silnika jest bardziej związane z niewłaściwym jego użytkowaniem, jak złym olejem. Zły olej może się przyczyniać do klekotania, ale chyba w tym przypadku nie mam na myśli castrola 10w40.

Oczywiście, to wszystko co napisałem ma sens, zakładając, że przebieg jest prawdziwy, który podałeś.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2008, 22:45 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
..::CZARNY::.. napisał(a):
189tyś. przebiegu i M50 klekocze :zdziwko:


Ja miałem 260tyś na liczniku, w rzeczywistości nie zdziwił bym się jakby była stówka więcej i nic nie klekotało. Może poziom za niski? I co Ci klekocze? Wszystkie czy tylko jakiś jeden się przywiesił?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2008, 23:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 145
Lokalizacja: Konoplandia
Moje BMW: E60, X6 40d, X5 M50d
Z tym klekotaniem to jest dziwne, bo silnik ogólnie jest w dobrej kondycji mało pali bęzyny jak go na zimnym odpale to nawet nie za klekocze nic czyściutko chodzi dopiero jak się rozgrzeje i się zatrzymam i stoje tak z 5-10minut i silniczek sobie chodzi to zaczyna klekotać jakby jedna szklank, ale dlaczego dopiero klekocze jak stoi na wolnych obrotach?

a czy VALVOLINE MAXLIFE 10W40 jest lepszy od CASTROLA MG 10W40 ??

_________________
Blog MAXbmw.pl to strona o motoryzacji i innych ciekawych rzeczach.
Ciekawe forum internetowe z klimatem, sprawdź sam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL