BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 17:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Czy wlac minerala??
PostNapisane: 30 września 2008, 15:08 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Jak w temacie (wiem, wiele jest o tym, ale napiszcie co o tym sadzicie ;) ) Wiec tak, auto E36 1.8TDs, 1997 rok produkcji, na budziku niby 240 tysiecy. Chce zmienic olej, bo ten co jest w silniku jest czarny jak smola :| :( :wstyd: , wlac mu minerala??Aha, cieknie mi jak sie przygladam spod obudowy filtra oleju...zawsze zostaje po nocy i nie tylko spora plama...tak wiec, co wlac...mysle, ze to jest dobry kompromis...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2008, 15:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
ja bym wymienił tą uszczelke, a olej zalał taki jaki powinien być.
a to że jest czarny to nie znaczy ze jest stary, to nie benzyna.
w dieslu każdy olej się szybko robi czarny

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2008, 15:38 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Niby racja...ale nie wiem kiedy byl wymieniany i nie wiem na jakim jezdzi...nie chce ryzykowac rozszczelnienia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2008, 16:07 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Jak chcesz wykończyc silnik lej śmiało minerala.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2008, 17:07 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 785
Lokalizacja: Zduńska Wola
Moje BMW: e46
Ja lałbym półsyntetyka.

_________________
...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2008, 18:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 283
Lokalizacja: Gliwice
Bobby_Valentino napisał(a):
Jak chcesz wykończyc silnik lej śmiało minerala.



czemu tak twierdzisz, ja ostatnio wymienialem olej i poprzedni wlasciciel lal mineralny shell helix ,wiec ja niemialem juz mozliwosci wlania polsyntetyku ,wiec uwazasz ze wykoncze silnik ? , mi sie wydaje ze wykonczylby jezeli zalalbym polsyntetyk, moj to benzyna, ale to raczej bez znaczenia

_________________
++PS3- this is living++

MOJE RESORAKI:
e30 cabrio: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=30359

juz niestety byle e36 compact : http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=26115

ZOBACZ JESIENNA SESJA Z PAMO I TOMASHEM : http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=32257

ps3 yz yn da hauz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2008, 20:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
diolek napisał(a):
czemu tak twierdzisz, ja ostatnio wymienialem olej i poprzedni wlasciciel lal mineralny shell helix ,wiec ja niemialem juz mozliwosci wlania polsyntetyku ,wiec uwazasz ze wykoncze silnik ? , mi sie wydaje ze wykonczylby jezeli zalalbym polsyntetyk, moj to benzyna, ale to raczej bez znaczenia


U mnie w E38 byl olej mineralny shella, zalalem silnik olejem valvoline 10W40 (polsyntetyk) i po przejechaniu okolo 2-3tys km, nie zauwazylem zwiekszonego zuzycia oleju czy jakis rozszczelnien. Silnik nawet zaczal ciszej pracowac (popychacze).
Taka sama operacje przeprowadzilem kiedys w E36 (m50b20) silnik nie pocil sie, nie zwiekszylo sie zuzycie oleju.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2008, 20:38 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
diolek napisał(a):
Bobby_Valentino napisał(a):
Jak chcesz wykończyc silnik lej śmiało minerala.



czemu tak twierdzisz, ja ostatnio wymienialem olej i poprzedni wlasciciel lal mineralny shell helix ,wiec ja niemialem juz mozliwosci wlania polsyntetyku ,wiec uwazasz ze wykoncze silnik ? , mi sie wydaje ze wykonczylby jezeli zalalbym polsyntetyk, moj to benzyna, ale to raczej bez znaczenia


Bo mineral to najgorsze g.... jakie można zalac do silnika ! Powiedz mi czy jest jeszcze jakiś gorszy olej od minerala ? No właśnie. Nie mówię że silnik padnie odrazu ale napewno ZNACZNIE szybciej niż na jakimś dobrym półsyntetyku szczególnie jeżeli to silnik z popychaczami hydraulicznymi. Dlaczego nie miałeś możliwości wlania półsynetyku ? Mechanik ci powiedział przy zmianie że jak przyjedziesz do niego z bańką 10W40 to ci łeb utnie :) ? Jeżeli uważasz że wykończysz silnik zalewając do niego lepszy olej to po co w ogóle zabierasz głos w takiej dyskusji...

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2008, 21:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
Silnik w BMW nie bedize prawidlowo pracowal na oleju mineralnym z dwoch podstawowych powodow, ktore niejako sie ze soba wiążą. Podstawowa zasada jest taka ze olej mineralny wytrąca w temperaturze wiecej nagaru niz polsyntetyk czy syntetyk a nagar jak wiadomo zatyka kanały olejowe i utrudnia przeplyw tegoż oleju co wplywa negatywnie na smarowanie silnika. W wiekszosci BMW silnik umieszczony jest tak, ze olej ktory jest pompowany na "gore" silnika, splywa po tej sciance silnika po stronie ktorej sa umieszczone kanaly wydechowe i kolektor wydechowy ktore nagrzewaja sie do bardzo wysokich temperatur przez co wydziela sie jeszcze wiecej tegoz nagaru, niz mialoby to miejsce w silniku gdzie olej splywa po sciance po stronie dolotu. Dzieje sie tak dlatego, ze olej splywa po bardzo goracej powierzchni. Nie wiem czy zrozumiale to wyjasnilem ale mniej wiecej o to w tym chodzi.

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2008, 05:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 283
Lokalizacja: Gliwice
no moze i masz racje, ale powiedz mi co ma zrobic ktos kto kupil auto , w ktorym poprzedni wlasciciel przez X czasu lał mineralny? przeciez w takiej sytuacji zalanie polsyntetykiem oznaczaloby remont silnika, czyz nie?
wiec np: ja niemialem wyboru...

_________________
++PS3- this is living++

MOJE RESORAKI:
e30 cabrio: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=30359

juz niestety byle e36 compact : http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=26115

ZOBACZ JESIENNA SESJA Z PAMO I TOMASHEM : http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=32257

ps3 yz yn da hauz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2008, 06:21 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Dziekuje koledzy za rady...wleje wtedy jakiegos polsyntetyka...tylko szczerze to cholernie sie boje :przestraszony: :dontgetit:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2008, 08:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Bobby_Valentino napisał(a):
echanik ci powiedział przy zmianie że jak przyjedziesz do niego z bańką 10W40 to ci łeb utnie :) ?


hehe, mi tez mowili w warsztacie, ze tak nie mozna robic. Powiedzialem, ze mozna, wystarczy wlac ten olej :rotfl: podczas wymiany kierownik podszedl do mnie i pyta sie "skad taka smiala decyzja zeby zmienic z mineralu na polsyntetyk?" :rotfl:

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2008, 10:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
Z wlasnego doswiadczenia wiem, ze:

- kolega kupil m50b25 ktore jezdzilo na mineralu, zalal polsyntetyk - musial rozebrac silnik bo wyciekl olej w kilku miejscach.

- w ksiazce "SAM NAPRAWIAM BMW E36" jest zapis o stosowaniu oleju 15w40, jest to dopuszczalne.

Wiadomo ze nie jest to olej o rewelacyjnych wlasciwosciach, lecz nie oszukujmy sie - mowa o starych samochodach do ktorych ten olej ma byc zalany, nikt nie pyta o e60 tylko o e36/e30, ktorych zywot sie powoli i tak konczy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2008, 10:51 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
Kisiel24 napisał(a):
Dziekuje koledzy za rady...wleje wtedy jakiegos polsyntetyka...tylko szczerze to cholernie sie boje :przestraszony: :dontgetit:


Sie nie boj!
Ja wlalem po mineralu polsytnetyka i oleju bierze ciut mniej i woogle same plusy :)
moze teraz syntetyk?:>
chyba najpierw wymienie uszczelniacze zaworowe :P

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2008, 11:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 400
Lokalizacja: WĂŞgrĂłw
mineralnego to do malucha sie nawet nie wlewa.. na twoim miejscu, jesli sytuacja finansowa ci na to pozwoli, wlałbym polsyntetyczny, przejechał 2tys km zeby przeplukać silnik i ponownie zmienił na polsyntetyk.. ryzyko rozszczelnienia silnika znikome a korzysci ogromne

_________________
e39 520ia
nie dziekuj - kliknij pomogl...
Przytkaj dyfer pal poluma małolat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2008, 11:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
aily, ale zes zablysnal ty, miliony aut jezdza na mineralu i sie nic nikomu nie dzieje, to tylko tu na forum wszyscy do swoich 20 letnich bet leja polsyntetyki albo nawet syntetyki ... bo to niby kozera jest tak na forum napisac co ?? jak ktos mial minerala od kupna to leje minerala jak ktos mial syntetyk to leje syntetyk, chyba ze stac kogos na nowe uszczele ..... no ale jak sie ma 20 letnia bete to sie chyba liczy z groszem. no tak, na tym forum sie nikt nie liczy ... wszyscy na orginalach jezdza .... ciekawo jak jest w rzeczywistosci ....

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2008, 11:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 400
Lokalizacja: WĂŞgrĂłw
marcellchen, to co napisałem, jest moją poradą - i na pewno przyznasz ze jak najbardziej sluszną i wlasciwą a to co Kisiel24 zrobi to juz jego sprawa.. i jeszcze jedno.. przyznasz ze sprawa oleju to chyba ostatnia rzecz na ktorej warto oszczedzać

_________________
e39 520ia
nie dziekuj - kliknij pomogl...
Przytkaj dyfer pal poluma małolat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2008, 11:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
aily, akurat tutaj tzn ze na oleju nie mozna oszczedzac to masz racje w 100%, ale nie do kazdego motoru sie nadaje polsyntetyk, lepiej zalac dobrym mineralem z gornej polki niz tanim badziewnym polsyntetykiem. no i jak juz mowiles - na jakosci oleju nie oszczedzac, bo to sie zemsci

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2008, 11:22 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Lojjj, burze wywolalem :niepewny: :niepewny: , naprawde dziekuje koledzy za rady :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2008, 11:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
ja też postawiłem na półsyntetyka i nie żałuje.
posłuchaj się wszystkich i nie lej minerała.

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL