BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 17:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Wymiana wanosa s50b32 M3 e36 jak sie zabrać?
PostNapisane: 2 października 2008, 16:40 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 52
Lokalizacja: Koszalin
Witam mam pytanie kupiłem ostatnio vanosa bo mój klekotał podchodząc pod diesla,ale to juz pisałem w innym poscie.Chciałem sie dowiedzieć czy moge go tak sobie sam wyjąć i włożyć tego nowego czy potrzebuje jakiś narzedzi zeby elektrozawory sie nie uszkodziły(odłączyć akumulator itp.) z tego co widze to wygląda na to ze tylko musze dokupić uszczelke i założyć nowy.ale niewiem czy do mechanika z tym jechać czy samemu wymienic...
PS;moj staty vanos miał najechane 172tyś ten jest z auta o przebiegu 98tyś...

Obrazek

_________________
BMW ///M3 wszystko razy ///3

...Nie dziekuj,kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 17:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
BMW twierdzi że mają specjalnie urządzenie do regulacji vanosa. I ponoć to jest częsta przyczyna problemów z eMkami po naprawach w nieautoryzowanych warsztatach. Ile w tym prawdy tego niestety nie wiem.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 17:53 
kostek_ja napisał(a):
BMW twierdzi że mają specjalnie urządzenie do regulacji vanosa.


kostek_ja napisał(a):
Ile w tym prawdy tego niestety nie wiem.


Mieć, to na pewno ma, mają specjalne narzędzia, którymi ustawiają wałki rozrządu nawet przy wymianach napinaczy etc. W nieautoryzowancych warsztatach nie używa się takich rzeczy, w BMW natomiast mają taką książeczkę, której nie można za chiny ludowe nikomu udostępnić, skserować itd. i tam jest wszystko opisane. Nigdzie tego nie można dostać, tych narzędzi też nie.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 18:49 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 52
Lokalizacja: Koszalin
to co mam jechać do autoryzowanego serwisu zeby mi przykręcili Vanosa i skasowali 500zł??? Narzedzia widziałem podłanczają elektrozawory pod ileś tam Volt zeby je sprawdzić/wyjąć ale ja mam calutkiego Vanosa ?!

_________________
BMW ///M3 wszystko razy ///3

...Nie dziekuj,kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 18:56 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 52
Lokalizacja: Koszalin
aha a te Czarodziejskie narzedzia da sie kupić,można to sprowadzić z usa.nie pamietam strony ale widziałem to...niżej fotka

http://img55.imageshack.us/my.php?image=dsc02096xh1.jpg

_________________
BMW ///M3 wszystko razy ///3

...Nie dziekuj,kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 19:30 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego sprawa z Vanosem nie jest taka prosta przynajmniej dla ludzi którzy tego nie robili
wymiana całego Vanosa wcale nie musi pomóc na ten klekot
jest mało warsztatów które wiedzą jak ustawić nastawnik Vanos choć mało kto się do tego przyznaje
przerabiałem ten temat i trzy warsztaty ustawiły go żle
co ciekawe ASO BMW wcale nie chciało tego robić
jeżeli oddasz to partaczom to będziesz miał kłopoty i wydatki
przy klekotaniu z reguły wystarczy wymienić komlet naprawczy

przepraszam nie zobaczyłem że to M3 u Ciebie Vanos jest pewnie inny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 19:42 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 52
Lokalizacja: Koszalin
ryszard55 napisał(a):
Kolego sprawa z Vanosem nie jest taka prosta przynajmniej dla ludzi którzy tego nie robili
wymiana całego Vanosa wcale nie musi pomóc na ten klekot
jest mało warsztatów które wiedzą jak ustawić nastawnik Vanos choć mało kto się do tego przyznaje
przerabiałem ten temat i trzy warsztaty ustawiły go żle
co ciekawe ASO BMW wcale nie chciało tego robić
jeżeli oddasz to partaczom to będziesz miał kłopoty i wydatki
przy klekotaniu z reguły wystarczy wymienić komlet naprawczy

przepraszam nie zobaczyłem że to M3 u Ciebie Vanos jest pewnie inny



Nastawnik Vanos powiadasz a powiedz mi czy ma to jakieś znaczenie jak wyciągniesz całego dobrego Vanosa z rozbitka czy trzeba umiejetności zeby go wyjąć i nie zepsuć bo po wyglądzie wnioskuje ze nie...kilka śrubek chodzi mi o to bo kupiłem Vanosa z rozbitka koleśmi go wykrecił ale nie miał o tym napewno pojecia i czy mógł go zniszczyć czy jest ok tak jak było przed wypadkiem???

_________________
BMW ///M3 wszystko razy ///3

...Nie dziekuj,kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 19:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
niebki napisał(a):
to co mam jechać do autoryzowanego serwisu zeby mi przykręcili Vanosa i skasowali 500zł??? Narzedzia widziałem podłanczają elektrozawory pod ileś tam Volt zeby je sprawdzić/wyjąć ale ja mam calutkiego Vanosa ?!


piszesz tak jakbys mial malucha a masz m3 !! ja pier********* załamka totalna.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 19:46 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 52
Lokalizacja: Koszalin
qrax napisał(a):
niebki napisał(a):
to co mam jechać do autoryzowanego serwisu zeby mi przykręcili Vanosa i skasowali 500zł??? Narzedzia widziałem podłanczają elektrozawory pod ileś tam Volt zeby je sprawdzić/wyjąć ale ja mam calutkiego Vanosa ?!


piszesz tak jakbys mial malucha a masz m3 !! ja pier********* załamka totalna.


M3 to nie znaczy ze na kasie śpisz...głupi Vanos jeszcze go nie zrobiłem a juz wydałem 2tyś.Na dobrą używke ...pozdro

_________________
BMW ///M3 wszystko razy ///3

...Nie dziekuj,kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 19:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
o to mi chodzi - nie kupuje sie samochodow na wyrost i za ostatnie pieniadze, jesli nie stac cie na jego utrzymanie. Wydaj ta kase i chociaz daj zamontowac go w aso, bo bedziesz mial pewnosc ze bedzie dobrze. Bo gwarancji pewnie nie dadza tez bym nie dal, montuja czesc niewiadomego pochodzenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 21:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
qrax napisał(a):
Wydaj ta kase i chociaz daj zamontowac go w aso, bo bedziesz mial pewnosc ze bedzie dobrze


Też tak kiedyś myślałem :hyhy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 21:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
kostek_ja chyba lepiej tak niz samemu bez doswiadczenia a poza tym kolega widze na czeresniach jest to tam chyba raczej ASO bardziej kompetentne sa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 21:35 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 52
Lokalizacja: Koszalin
qrax napisał(a):
kostek_ja chyba lepiej tak niz samemu bez doswiadczenia a poza tym kolega widze na czeresniach jest to tam chyba raczej ASO bardziej kompetentne sa


Niewiem jak ASO bo nie byłem,no chyba ze po fanty to rzeczywiście taniej niż w polsce ;) ale jeśli chodzi o mechaników warsztatowych to TRAGEDIA kasy za robote biorą w CH..J! i jeszcze troche,a mechanicy z nich tacy ze zrobia bo zrobia ale wszystko na sztuke,tak jak byś pojechał w polsce do AGROmechanika!!
PS: jak by za czeresnie tyle dawali u nas,to każdy miał by M3

_________________
BMW ///M3 wszystko razy ///3

...Nie dziekuj,kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 21:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
niebki, moim zdaniem skoro nie masz jakiegoś dobrego/zaufanego mechanika to najlepiej jedź do ASO. Po prostu bezpieczniej. Jakby coś się stało zawsze możesz im przywalić przez BMW Polska czy UK, w zależności od tego gdzie jesteś ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL