BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 13 czerwca 2025, 23:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 17 października 2008, 22:42 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
nie, to nie jest korek wlewu. Cały olej do skrzyni (chyba 15 L) wlewa się w 140 przez wlew pod maską.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 października 2008, 22:50 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 14134
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
stones1 napisał(a):
nie, to nie jest korek wlewu. Cały olej do skrzyni (chyba 15 L) wlewa się w 140 przez wlew pod maską.


przeciez konwerter nie jest połaczony olejowo ze skrzynią. Te oleje nie mieszają sie. Nalewajac olej do skrzyni nie napełnimy konwertera, ktory stanowi osobny element.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 października 2008, 23:09 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Moj Mercedes ma dwa spusty oleju ze skrzyni. Osobny z miski, osobny z konwertera. W sumie zlatuje około 15 L. Wlew jest jeden, pod maską. Olej wymieniałem mniej więcej rok temu, po wymianie poziom był sprawdzany dwukrotnie, raz w byłym ASO MB w Wawrowie pod Gorzowem, drugi raz w ASO Garcarek przy okazji m.in. uszczelniania skrzyni. Zrobiłem od tej pory około (od wymiany i zlania oleju z konwertera) 15 000 km, także chyba olej jakoś się znalazł w konwerterze. Byłem przy wymianie i wiem że olej zleciał z konwertera, a wlewany był tylko wlewem znajdującym się pod maską. Jak to wygląda od strony technicznej - nie wiem. W każdym razie spust oleju z konwetera w MB jest i o ile dobrze pamiętam olej był wlewany tylko jednym wlewem, chociaż głowy nie dam. Grunt że jakoś olej się tam znalazł.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 października 2008, 23:27 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 14134
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
zacznijmy od tego,ze zeby dostac sie do tego korka w konwerterze trzeba wyjac skrzynie i zjac konwerter z koła zamachowego.

GDyz konwerter jest w całosci zakryty pokrywą skrzyni biegów i czescią wnęki silnika.

Okazuje sie nagle,ze przy wszystkich Twoich wymianach oleju miałes wyjmowaną skrzynię biegów :ok:


bardzo ciekawe, nigdy wczesniej o tym nie słyszałem.



tu mamy zjecie podwozia w W140-
Obrazek
jakos nie widac konwertera:


E39 Alpina B10 -
[img][img]http://img147.imageshack.us/img147/8048/b10vonuntengrobov9.jpg[/img] Obrazek[/img]

a tu E38 750-

Obrazek
Obrazek


dla niezorientowanych zaznaczyłem ile konwertera " widać" od spodu.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2008, 00:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
a ze tak głupio spytam co to jest konwenter?
Frank napisał(a):
trzeba wyjac skrzynie i zjac konwerter z koła zamachowego.

ostatnie rozkrecajac silnik 5.0 V12 na czesci pierwsze jedyna rzecza ktora byla przykrecona do kola zamachowego było sprzeglo hydrokinetyczne, i po odkreceniu zlałem z niego olej tak wiec wydaje mi sie ze to jest to samo, ale jesli sie myle to prosze o poprawienie mnie, gdzy budowa tego elementu wyklucza jakies korki spustowe, ale widocznie nie jestem za bardzo zorientowany w temacie

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2008, 01:19 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 14134
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Tak, chodzi o sprzegło hydrokinetyczne , inaczej nazywane konwerterem ( torque converter ) I owszem - miewają korki spustu :D

np -
Obrazek
Obrazek


wiadomo,ze skrzynie i konwertery poszczegolnych producentow mogą sie roznic.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2008, 09:12 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Frank napisał(a):
Okazuje sie nagle,ze przy wszystkich Twoich wymianach oleju miałes wyjmowaną skrzynię biegów :ok:

bardzo ciekawe, nigdy wczesniej o tym nie słyszałem.


A kto napisał że miałem wyjmowaną skrzynie w 140tce podczas wymianiy oleju? Nie ma takiej potrzeby, ponieważ MB 140 posiada dwa korki spustu oleju ze skrzyni. Jedna śruba jest w misce olejowej - zlatuje z niej kilka litrów oleju, druga sruba jest wyżej, bliżej silnika, mechanik który m.in. przeprowadza remonty skrzyń powiedział do mnie wtedy "o widzisz, taka jest różnica między MB a BMW, w MB jest spust oleju z konwertera". Odkręcił śrube i (miska skrzyni już była zdjęta i myta) zleciało kolejne kilka litrów oleju.

Napisałem że po tym zabiegu miałem sprawdzany poziom oleju w byłym ASO MB w Wawrowie, a drugi raz poziom był sprawdzany w ASO Garcarek GDY m.in. wyjmowali skrzynie biegów w celu wymiany kilku uszczelniaczy. Wtedy była wyjmowana skrzynia w moim MB. Nigdy wcześniej (przynajmniej za mojej kadencji). Skąd wyciągnąłeś wniosek o tym że wyjmowalem ją wcześniej - trudno mi powiedzieć.

Frank napisał(a):
tu mamy zjecie podwozia w W140-
Obrazek
jakos nie widac konwertera:



Widocznie Mercedes w140 nie posiada konwertera, skoro go nie widać :rotfl: :rotfl: :rotfl:
i chyba ma przedni napęd prawda? Nie widać zbyt wyraźnie wału napędowego.

Zanim odpiszesz mam prośbe, zajrzyj w ten link:

http://anonymouse.org/cgi-bin/anon-www. ... 015&SGN=01


Obrazek

zobaczysz tam konwerter oraz część numer 10 - śrube spustu oleju z konwertera, oraz część numer 15 - podkładke uszczelniającą.


a tu jest drugi korek, w misce skrzyni, tak samo jak w każdym BMW:

Obrazek



Frank napisał(a):
zacznijmy od tego,ze zeby dostac sie do tego korka w konwerterze trzeba wyjac skrzynie i zjac konwerter z koła zamachowego.

GDyz konwerter jest w całosci zakryty pokrywą skrzyni biegów i czescią wnęki silnika.



Jak widzisz na rysunku spust z konwertera jest tylko troche wyżej od miski skrzyni (w Mercedesie w140 oczywiście, nie mówie o e32) i bliżej silnika. Byłem przy wymianie oleju w 140tce przy mechaniku. Śrube spustową odkręca się bez demontowania niczego.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2008, 13:47 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 14134
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
oczywiscie,ze w140 ma przedni naped :ok:

zamiast głupio opowiadac te swoje analityczne dowcipy, zauwaz,ze konwerter miesci sie w całosci we wnece skrzyni, co widac na rysuneczku, ktory podałes. Wiec coz dziwnego w tym,ze nie ma do niego dostępu ?

NAwet jesli okienko 8x8 cm w obudowie skrzyni umozliwia w 140 tce ujrzenie konwertera i cudownym trafem UDA się zatrzymac kręcący sie przeciez konwerter tak, zeby korek spustu był w owym okienku,( z tego co zrozumiałem, uwazasz,ze konwerter pozostaje nieruchomy z korkiem widocznym od spodu :rotfl: ) , pozostaje jeszcze pozniejszy problem napełnienia owego konwertera.

Bo jakims cudownym sposobem wlewany do miarki skrzyni wlatuje w MB do konwertera takze. Niestety w BMW takie cuda sie nie udają i , jak np w E32 740, co kolega przerabiał niedawno, trzeba zdjac konwerter, zeby spuscic i napełnic go olejem.

No i wyszło na to,ze ja neguję fakt istnienia korka spustowego/wlewowego w konwerterze :ok:

Wrócmy moze do BMW i np omawianego w temacie E32.

P.S. Proponuje powyzsze referaty o W/C 140 pisac na forum MB bo tutaj chyba mało kogo interesują? :zdziwko:

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2008, 13:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Frank, dzieki za odpowiedz :) i masz racje konwenter przynajmniej w e32 jest calkowicie zasloniety przez dzwon skrzyni biegow

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2008, 14:13 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Frank, referaty o w140 sam zacząłeś pisać. Mylisz się w niemal każdym zdaniu pisanym na jego temat w tym temacie. Miarki 140 nie ma pod maską. Mechanik opróżnił konwerter z oleju w moim Mercedesie bez demontowania NICZEGO. Nie Ty oglądałeś proces wymiany oleju w ASB w Mercedesie 140, tylko ja, stojąc kilka godzin obok mechanika i słuchając tego co mówi. Rysunek zresztą to potwierdza.... Jak pisałem procesu napełniania w pełni nie pamiętam, jednak wydaje mi się że olej wlewał tylko pod maską - głowy nie dam. Jeśli chodzi o umiejscownie korka spustowego, uważam że wyważenie koła zamachowego sprawia iż zawsze zatrzymuje się ono w tym samym miejscu, tym bardziej że mechanik wykręcał dwie śruby, jedną z miski, drugą wyżej i bliżej silnika mówiąć że właśnie spuści olej z konwertera. Nie rozumiem w czym rzecz. Co negujesz. Że nie spuścił mi tego oleju? Że wykręcił jakąś inną śrube i kilka litrów cieczy ciemnoczerwoanej nie była olejem z konwertera? Czym więc była? I po co to wałkujesz?



Co do e32 - i Ty i Santino macie 100% racji, tam nie tak łatwo wymienić olej w konwerterze jak w W140 co udowodniliście. Ja, tu w temacie napisałem o 10 L oleju do ASB do 750 e32, ponieważ tyle mechanik kazał mi dostarczyć oleju na wymiane, jakieś 3 lata temu, gdy miałem e32. Przy wymianie nie byłem o czym już tu pisałem.


Zaznaczam że mówie tu o Mercedesie w140 tylko dlatego, iż na 1 stronie tematu zastanawialiśmy się czy warto i ewentualnie co jaki przebieg wymieniać olej w konwerterze. Stawiam tezę że warto, skoro np. w Mercedesie w140 jest bardzo łatwo dostępny (bez szukania, bez odkręcania niczego) korek spustu oleju z konwertera i pełną wymianę całego oleju w ASB można przeprowadzić przy poziomie trudności wymiany oleju w samej misce w BMW np. e38.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2008, 23:35 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 14134
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
No dobrze, skoro kwestie BMW mamy juz wyjasnioną, dokonczmy wątek o 140:

stones1 napisał(a):
Frank, referaty o w140 sam zacząłeś pisać.


z tego co pamietam, w tym temacie Ty pierwszy zaczałes pisac o 140 .

stones1 napisał(a):
Miarki 140 nie ma pod maską


jest pod maską wlew, a miarki tam nie ma ? dziwne .
stones1 napisał(a):
Mylisz się w niemal każdym zdaniu pisanym na jego temat w tym temacie

jak juz pisałem wczesniej- jesli faktycznie konwerter za kazdym razem zatrzymuje sie tak, ze widac korek spustu ( ktorym takze mozna chyba wlac olej, jesli mamy wyjety konwerter i lezy sobie na stole w garazu ? bo widze,ze moja terminologia korek spustu/wlewu budzi jakies kontrowersje ) to jest mozliwe spuszczenie z niego oleju. Tego nie neguje . JEsli chodzi o napełnianie , to ja obstaje przy napełnianiu od dołu tego konwertera, poniewaz nie mamy pewnosci jak było, ciezko dalej polemizowac. Mi napełnienie konwertera przez skrzynie, na bazie skrzyn BMW , ktore znam, wydaje sie niemozliwe.
stones1 napisał(a):
I po co to wałkujesz?



po co coś wałkuje ? odpowiem Ci - bo mam taką ochotę.

Tym miłym akcentem mozemy chyba zamknac ten temat.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2008, 00:15 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
nie ma miarki, jest tylko wlew i miejsce w które wkłada się przyrząd do mierzenia poziomu oleju - dlatego musiałem jechać sprawdzać poziom.

Obrazek

po zdjęciu tej zaślepki jest po prostu otwór. Kolejna różnica względem BMW - mimo braku bagnetu wlew oleju do skrzyni jest pod maską, nie potrzeba strzykawki etc.

No nic, żeby wrócić do tematu czy warto wymieniać olej w konweretrze załóżmy co 15 lat. Na podstawie łatwości tej operacji w Mercedesie w140 uważam że tak. BMW już jednego oleju radziło nie wymieniać - w skrzyni, twierdząc że to "longlife". Znamy tego skutki. Tymczasem ten wielki longlife to Dextron III, taki sam zresztą jak olej w skrzyni w moim MB, który to MB każe wymieniać co 60 000 km.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2008, 00:40 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 14134
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
stones1 napisał(a):
nie ma miarki, jest tylko wlew i miejsce w które wkłada się przyrząd do mierzenia poziomu oleju - dlatego musiałem jechać sprawdzać poziom.

[url=http://images48.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/21/6e7dea7695bbe149.jpg]Obrazek[/URL]

po zdjęciu tej zaślepki jest po prostu otwór. Kolejna różnica względem BMW - mimo braku bagnetu wlew oleju do skrzyni jest pod maską, nie potrzeba strzykawki etc.

No nic, żeby wrócić do tematu czy warto wymieniać olej w konweretrze załóżmy co 15 lat. Na podstawie łatwości tej operacji w Mercedesie w140 uważam że tak. BMW już jednego oleju radziło nie wymieniać - w skrzyni, twierdząc że to "longlife". Znamy tego skutki. Tymczasem ten wielki longlife to Dextron III, taki sam zresztą jak olej w skrzyni w moim MB, który to MB każe wymieniać co 60 000 km.


pytałem o miarke, bo akurat Wuj w C124 230CE automat ma takową , okraszoną czerwonym grzybkiem. Jak widac ile aut, tyle różnic ,wiekszych, mniejszych ....

Hm, a co do Dexrona III to jest ciekawa sprawa -bo np do 740 zalewałem go i był czerwony. Natomiast te oleje LL do skrzyn- SHELL LA, ESSO LT mają byc rzekomo zółte...
wiec czy to na pewno te same oleje ?

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2008, 00:47 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Esso LT ma wymienioną na opakowaniu normę Dextron III także podejrzewam że to wszystko chwyt marketningowy z tym "wielkim" longtime, czego zresztą efektem są awarie skrzyń od czasu zalecenia o nie wymienianiu oleju. Być może specjalnie go zabarwiają na żółto, dla dodania animuszu.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2008, 18:45 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 14134
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
stones1 napisał(a):
Esso LT ma wymienioną na opakowaniu normę Dextron III


oleje syntetyczne spełniają normy, ktore są spełniane i przez oleje półsyntetyczne - np oleje spełniające norme LL04 spełniają automatycznie starą normę Longlife, ale w drugą strone to juz tak nie działa, wiec trzeba byc ostrzoznym w takich wyrokowaniach.

Jest jakieś wiarygodne źródło , ktore potwierdza to,ze ESSO LT to zwykły Dexron III ?

Ja, mając np auto ze skrzynią zalaną ESSO LT, przed wlaniem Dexrona III wolałbym polegac na czyms wiecej niz opinia jednego sprzedawcy.
Do E32 740, ktora miała na skrzyni czarną plakietkę, ZF dopuszcza wlanie Dexrona III, gdyz skrzynie z Dex III rowniez mają czarną tabliczke znamionową. Jednak skrzynie z ESSO LT mają juz tabliczke zieloną.

Także tu sprawa nie jest poki co dla mnie do konca jasna. JEsli zobacze jakies wiarygodne źrodła o tym , zwroce honor. Poki co nie chce mi sie wierzyc w teorie spiskowe o zabarwianiu zwykłego mineralnego Dex III i udawaniu syntetyka do skrzyń.

Zwłaszcza,ze jakims tam odpowiednikiem tych olejow LL do skrzyn jest castrol transmax Z/ J ....

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2008, 20:57 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
To znaczy ja nikomu nie proponuje zamiast Esso LT zwykłego Dextrona III i nie odważe się na to. Nie chciałem żeby to co pisałem zabrzmiało "lejcie zwykłego Dextrona III gwarantuje że nie zaszkodzi". Myśle tylko że nic wielce specjalnego w nim nie ma, zwłaszcza by móc jeździć na nim w nieskończoność jak zaleca BMW. Jakie są faktycznie różnice między zwykłym Dextron III a Esso LT - nie wiem.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2008, 22:11 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 14134
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Kiedys fakt, upierałem sie przy słusznosci idei olejów longlife w skrzyniach automatycznych...

Dzis..sadze,ze taki olej wymieniałbym co 50-60 tys km dla swietego spokoju.

Niestety filtr oleju jest tylko filtrem i siłą rzeczy zapycha sie, tracąc skutecznosc.

Nawet ZF- czyli producent skrzyn stosowanych przez BMW zaleca wymiane oleju. Czemu BMW radzi inaczej , nie wiadomo. A jesli nie wiadomo o co chodzi, chodzi o $$$.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2008, 22:27 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Jak już rozmawialiśmy, u mnie produkowany przez Febi odpowiednik Esso LT, z numerem OE BMW tak by nie było wątpliwości ze to odpowiednik kosztuje 28 zł / 1 L. Także sądze że tajemnicza receptura zapewniająca rzekomo bóg wie co to mit dzięki któremu ASO robi kasę i na tym "specjalnym" oleju i na skrzyniach.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2008, 17:21 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
Frank napisał(a):
sid-stachu napisał(a):
jesli chcesz wymienic caly olej to 3.5 bedzie zamalo


tak? a ile wchodzi oleju do 4HP24 przy wymianie CAŁEGO oleju ?


moge powiedziec o swoim doswiadczeniu z 5hp18. przy zwyklym spuszczeniu oleju z miski weszlo potem bodajze 5l. Serwis ASB ktory przeprowadzal wymiane proponowal takze wymiane w calej skrzyni tzw. dynamiczna gdzie potrzebne bylo by ok. 10 litrow oleju.

Na czym polega owa wymiana opisywal nie bede bylo to walkowane milion razy.

To tyle odnosnie tego tematu.

Senk ju


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2008, 02:39 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 14134
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Kornelio napisał(a):

Na czym polega owa wymiana opisywal nie bede bylo to walkowane milion razy.

To tyle odnosnie tego tematu.

Senk ju


moze rozjasnisz forumowiczom panie " senk ju " na czym owa " dynamiczna " wymiana ma polegac, bo watpie,zeby na tym forum było to wałkowane chociaz raz, nie mowiąc o milionie :ok:

POniewaz z tego co gryzmolą na stronkach typu www.automat.pl - słuzyc ma ta wymiana spuszczeniu oleju z chłodnicy oleju skrzyni ( ktorej np w 5Hp30 a pewnie i w 5HP18 nie ma- tam są chłodniczki skrzyni wypełnione płynem chłodniczym silnika) i z konwertera- co w BMW trzeba uczynic spuszczajac korkiem spustu w konwerterze.

Duzo zalezy jak widac od typu skrzyni :ok:

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL