BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 12:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Przepływomierz powietrza - jakie objawy po odłączeniu?
PostNapisane: 18 października 2008, 15:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Lokalizacja: BiaÂłystok
Witam potrzebuje pomocy a minowicie mam pytanko czy po odlaczeniu przepływomierza powietrza silnik powinnien gasnac ? wymienilem sonde lambda bo byla uszkodzona ale jakis czas jezdzilem z uszkodzona i zastanawiam sie czy nie padl mi przeplywomierz bo po wymianie sondy autko z silnikiem 1600cm3 pali 17l/100km :zalamany:


Ostatnio edytowano 18 października 2008, 19:01 przez marcinsokol87, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2008, 16:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 173
Lokalizacja: Bydgoszcz
powinien gasnąć, chodzić nierówno.jedź na kompa to powinno wyjść co jest grane :ok:

_________________
kRiStOf


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2008, 19:38 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=80543
Moja e36 jakoś nie gaśnie po odłączeniu przepływomierza...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2008, 19:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 595
Lokalizacja: Chełm
Moje BMW: e39 530D
Kod silnika: m57d30
Krzysztof83 napisał(a):
powinien gasnąć, chodzić nierówno.

Ewentualnie wejść na wysoki obroty - ok. 1500 RPM. Przynajmniej parę razy tak mi się przydażyło, gdy przepływka padała. Ale gaśnięcie, to jak najbardziej.

_________________
Było e36, było e39 528 "turas", jest e39 530D touring.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2008, 20:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Lokalizacja: BiaÂłystok
czyli powinnien gasnac ? bo z tego co pamietam kiedys w warsztacie koles mi odlaczyl jak mialem uszkodzona sonde i chodzil dalej :niepewny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2008, 22:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 173
Lokalizacja: Bydgoszcz
z tym gaśnięciem to nie wiem. wiem że napewno powinna być nierówna praca i ja jak odłączam to tak właśnie sie dziej :super: e

_________________
kRiStOf


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2008, 23:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 517
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Moje BMW: e46 330CI
Kod silnika: M54 B30
nie prawda że powinien gasnąć,wręcz przeciwnie powinien pracować. po odłączeniu przepływomierza komputer sterujący przestawia silnik w tryb awaryjny i pobiera sobie dane z czujnika położenia przepustnicy. silnik będzie bardzo ospały a spalanie będzie duże. jeśli gaśnie lub pracuje tylko na wolnych obrotach a po dotknięciu przepustnicy od razu gaśnie to znaczy że czujnik położenia przepustnicy jest uszkodzony lub instalacja idąca do niego ma przerwę w obwodzie. w żadnym wypadku nie powinien gasnąć.

_________________
BMW\\\Będziesz Mógł Wyprzedzać

Obrazek

Moje 330CI - viewtopic.php?t=51439

Moje K6 - viewtopic.php?f=60&t=73717


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2008, 23:48 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
A jesli czujnik polozenia przepustnicy jest uszkodzony to: Po naprawie co trzeba : czy skowac błąd na kmpie czy mozna samemu poprzez odlaczenie aku.I po 3 co bedzie jesli nie podlaczomy pod kompa?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2008, 00:13 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 517
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Moje BMW: e46 330CI
Kod silnika: M54 B30
jeśli wymienisz uszkodzony element to silnik sam wróci z trybu awaryjnego w zwykły i będzie pracował normalnie ale błędy które się zapisały w komputerze zostaną,więc lepiej je skasować. jeśli nie podłączysz pod kompa to nic się nie stanie,poprostu zapisane błędy z przed awarii zostaną tam.

_________________
BMW\\\Będziesz Mógł Wyprzedzać

Obrazek

Moje 330CI - viewtopic.php?t=51439

Moje K6 - viewtopic.php?f=60&t=73717


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2008, 14:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Lokalizacja: BiaÂłystok
ROMSI nie wiem czy dobrze zrozumielem bo po wymianie sondy silnik zaczol lepiej pracowac obroty juz tak nie spadaly jak przy uszkodzonej sondzie chociaz ciagle nie przyspiesza tak jak kiedys ale duze spalanie (17/100km) zostalo i myslalem ze moze uszkodzony jest tez przeplywomierz. A teraz juz nie wiem czy bardziej stawiac na przeplywomierz czy na czujnik polozenia przepustnicy??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2008, 18:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 417
Lokalizacja: Bogatynia
nie wiem jak w waszych bawarkach,ale ja mam 1.8i M43 i silnik gaśnie po odpięciu przepływki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2008, 18:55 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 595
Lokalizacja: Chełm
Moje BMW: e39 530D
Kod silnika: m57d30
U mnie jest wahnięcie obrotów, czyli ma być jaka kolwiek reakcja sterownika/silnika. W innym przypadku (braku reakcji na odpięcie) komp będzie w trybie awaryjnym i nic się nie zmieni.
ROMSI napisał(a):
nie prawda że powinien gasnąć
Niekoniecznie się z tym zgodzę. Miałem walniętą przepływkę i silnik cały czas na jałowym falował obrotami, doprowadzając do zaprzestania pracy silnika. ;)
ROMSI napisał(a):
wręcz przeciwnie powinien pracować

Dokładnie i z resztą wypowiedzi zgadzam się. ;)

_________________
Było e36, było e39 528 "turas", jest e39 530D touring.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2008, 22:49 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 517
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Moje BMW: e46 330CI
Kod silnika: M54 B30
[/quote] Niekoniecznie się z tym zgodzę. Miałem walniętą przepływkę i silnik cały czas na jałowym falował obrotami, doprowadzając do zaprzestania pracy silnika. ;)
[/quote]
zgadza się,jeśli przepływomierz będzie uszkodzony to będzie falowal obrotami itd(aczkolwiek nie zawsze)ale jeśli go odłączysz całkiem to silnik przechodzi w stan awaryjny i nie będzie gasł o ile reszta jest sprawna ;)

_________________
BMW\\\Będziesz Mógł Wyprzedzać

Obrazek

Moje 330CI - viewtopic.php?t=51439

Moje K6 - viewtopic.php?f=60&t=73717


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2008, 20:26 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 991
Lokalizacja: biaÂłystok
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: m52b20
panowie a czy walnieta przeplywka mozemiec cos wspolnego z obrotmierzem i ekonomizerem?/


bo mailem padnieta przeplywke wymienilem na 2 (urzywana) i teraz nie dziala mi obrotomierz i ekonomizer nie wiem czy cos ma to z tym wspolnego


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2008, 22:47 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 630
Lokalizacja: kuj-pom
witam widze ,ze kolega kilka postow wyzej napisal o czujniku polozenia przepustnicy czyli jest uszkodzony gdy po odpieciu przeplywki silnik pracuje ,a po probie przegazowania gasnie tak?a moze mi ktos powiedziec gdzie sie znajduje ten czujnik w moim silniku i jak go sprawdzic domowym sposobem z gory dziekuje za podpowiedz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Przepływomierz powietrza - jakie objawy po odłączeniu?
PostNapisane: 8 lipca 2013, 15:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 53
Lokalizacja: Helmond
Moje BMW: e36 328ia
Kod silnika: m52b28
witam , ja w m52b28 po odpieciu przeplywki nie mam ani na sekunde zadnch zmian , auto tak samo przyspiesza , jednynie tylko czasem sie zadlawi , musze jednak przyznac ze brakuje mocy w mojej bawarce i caly czas zastanawialem sie dlaczego , gdy wcisne gaz ok40% auto dynamicznie przyspiesza gdy dam 80% praktycznie nie ma roznicy i "tak jakby chciala a nie mogla" , nie ma znaczenia czy przeplyeka on/off.
komp nie pokazuje zadnych bledow, co waszym zdaniem moze byc nie tak i czy to moze byc przeplywka?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL