BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 09:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] 520i kierownica i jej drgania
PostNapisane: 18 października 2008, 14:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Lokalizacja: Zabrze
Witam.
Mam problem jak w temacie. Drga jak jade na luzie,jak hamuje,tak od 50 km/h. Wymieniłem wczoraj oponki na zimówki,wywazone,dziś niestety to samo (ciut mniej ale zawsze). Chciałem ustawic zbieznosc ale mechanik znalazl lekki luz na takich drążkach w kształcie S (jedyne krzywe drazki dochodzace do koła). Czy to może być powód? A może jeszcze jakieś pomysły?
Dzieki

PS. Jak sie fachowo nazywaja te krzywe drążki :)?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2008, 15:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 272
Lokalizacja: pomorskie
kolego drgania są albo przez opony (ale piszesz że są OK) albo przez luzy w zawieszeniu :kwasny: tak że dobrze sprawdź wszystkie wahacze łączniki i końcówki i jak już wymienisz to co jest zepsute to myślę że będzie ok :P
a na koniec obowiązkowe sprawdzenie zbieżności kół :hyhy:

_________________
zobacz mojÂą niuniĂŞ

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=344853#344853

Obrazek

przydaÂła Ci siĂŞ moja wypowiedz:)
-kliknij "POMÓG£"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2008, 19:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Ryki
Jeszcze felgi mogą być krzywe ale na wywazeniu by jednak pewnie cos na ten temat powiedzieli. Krzywe tarcze hamulcowe - na luzie lekko nacisnij na hebel jezeli drgania są mocniejsze to sprawdż to. Jesli chodzi o jakiekolwiek luzy - jezeli i tarcze, i koła sa proste i wszystko jest wywazone to nie powinno drać nawet z luzami. Zbieżność, jeszcze może być przyczyną ale to pewnie bys wiedział bo lecą opony i auto prowadzi sie do doopy... Tak bynajmniej wynika z moich doświadczen - 2 miechy temy zmieniłem felgi. Niby wywazone a kiera drgała. Zrobiłem zbieżność, zawieszenie, drązki kiery - zero luzów: mniej ale drgało. Dałem na prostowanie felgi jeszcze raz wywazanie i problem znikł.
Pozdro.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2008, 19:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Lokalizacja: Zabrze
Heh!
Postanowiłem sprawdzić ciśnienie,ale sie :cenzura:
"Fachowcy" lewy przód dali 2,4 a prawy przód 2,5!!!!!!!!!!
Popuściłem na 2,2 i jest lepiej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2008, 07:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 290
Lokalizacja: rzeszĂłw
lepiej czy dobrze ?????? bo jak coś pomgło ale nadal są drgania to koniecznie sprawdź tuleje gumowe na drążkach napraw zawieszenie a wtedy będzie ok


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2008, 15:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Lokalizacja: Zabrze
I jeszcze jedno.
Problemik zaczol sie jak wywazylem kola , "niemieckie" odwazniki byly od srodka (jak w alumach) i kolpaki dochodzily idealnie do felgi, w warsztacie wywalili te odwazniki i dali normalnie od zewnatrz,teraz kolpaki nie dochodza idealnie,wrecz tam gdzie sa odwazniki odstaja. Czy odchodzace kolpaki moga powodowac te bicia?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2008, 18:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 400
Lokalizacja: WĂŞgrĂłw
najprosciej bedzie to sprawdzic zdejmujac kolpaki ;)

_________________
e39 520ia
nie dziekuj - kliknij pomogl...
Przytkaj dyfer pal poluma małolat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2008, 18:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Lokalizacja: Zabrze
:padam: Kołpaki w piwnicy,jeszcze raz sprawdzone ciśnienie i :hurra: W ruchu miejskim ok,powyżej 80km/h nie sprawdzałem :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2008, 11:43 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: WrocÂław
Witam, mam podobny problem w swojej Bmw, tyle ze jak jade na luzie kierownica niedrga,zawsze przy lekkim hamowaniu powyzej 40km/h nawet przy wiekszych predkosciach około 160km/h kierownica drga uciazliwie tyle ze jak mocno nacisne na hamulec kierownica nie drga,wczoraj przejechalem sie bardzo pomału po wybijanej polnej drodze i słychac po cichu jakies stuki w dodatku rano przy zimnym silniku kiedy skrecam kierownica słychac dziwny dzwiek i lekki opór,czy to całe zawieszenie moze juz byc do wymiany?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2008, 11:43 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: WrocÂław
Witam, mam podobny problem w swojej Bmw, tyle ze jak jade na luzie kierownica niedrga,zawsze przy lekkim hamowaniu powyzej 40km/h nawet przy wiekszych predkosciach około 160km/h kierownica drga uciazliwie tyle ze jak mocno nacisne na hamulec kierownica nie drga,wczoraj przejechalem sie bardzo pomału po wybijanej polnej drodze i słychac po cichu jakies stuki w dodatku rano przy zimnym silniku kiedy skrecam kierownica słychac dziwny dzwiek i lekki opór,czy to całe zawieszenie moze juz byc do wymiany?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2008, 12:13 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
wlasciwie w kazdym wypadku trzeba dokładnie sprawdzić wahacze pod względem luzu na sworzniach i stanu tulei. Ostatnio oglądałem u zaprzyjaźnionego mechanika wahacze wyjęte z e39 klienta, auto było świeżo po sprawdzeniu zawieszenia w stacji diagnostycznej. Nie wykryto żadnych luzów, a kierownica drgała. Polecili wymiane tarcz :ok:. Gdybym nie porozmawiał z klientem, kupił by u mnie nowe tarcze, niepotrzebnie. Wahacze miały pozrywane tuleje i wybite sworznie :ok: .

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 53 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL