BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 08:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Apetyt na olej 2,0
PostNapisane: 20 października 2008, 17:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: pomorze
Witam wszystkich

Wiem, że temat spalania oleju to już nie raz był poruszany ale podziele się moim przypadkiem i proszę o opinie:)

Autko wzięło na 9 tys. km ok 2 litry oleju, pisze około 2 litry bo nie wiem jaki stan był po zmianie zmieniałem na stacji obsługi i nie zwróciłem uwagi (mój błąd) więc równie dobrze mogło to być 1,5 litra albo litr.

Troche mnie to zaniepokoiło i zastanawiam się nad przyczyną:

po 1 nie dopilnowałem co Pan mechanik wziął z beczki i znów moja wina, powinien być castrol magnatec półsyntetyk ale równie dobrze mógł przecież wlać jakiś badziew ale nie osądzajmy bez dowodów,
po 2 autko ma 200 tys. przebiegu ale nie wiem czy oryginał czy przekręcone, pewnie to 2,
po 3 silnik pracuje idealny równo cicho i bez problemów (dobrze że zechciało mi się na bagnet zerknąć bo już by nie chodził więcej)
po 4 jak zapalam rano nic nie kopci nie ma nawet najmniejszego dymka z wydechu,
no i po 5 głównie robie odcinki kilkukilometrowe ok 10 do bracy i tak 2 razy dziennie.

proszę o podpowiedzi gdzie szukać przyczyny tego apetytu na olej a może zalać przy zmianie inny ( słyszałem i czytałem o Valvoline Maxlive)

Pozdrawiam Wszystkich lubiących jak kręci się z tyłu:)


Ostatnio edytowano 21 października 2008, 07:32 przez Hoofi, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2008, 17:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 272
Lokalizacja: pomorskie
wymiana się zbliża więc zalej tak jak mówisz olej i wtedy obserwuj jak sie zachowuje stan na miarce :)

_________________
zobacz mojÂą niuniĂŞ

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=344853#344853

Obrazek

przydaÂła Ci siĂŞ moja wypowiedz:)
-kliknij "POMÓG£"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2008, 17:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 400
Lokalizacja: WĂŞgrĂłw
takim apetytem na olej mozesz sie nie przejmować. jak sam piszesz robisz krotkie odcinki, silnik nie jest dogrzany a to nie sprzyja na pewno :) a jesli wział 1 badz 1,5 litra to sprawa jest prosta - tyle biora nawet nowe jak nie zalujesz obrotów..

Valvoline Maxlive? sam nie mialem z nim stycznosci, ale nie znalazłem chyba osoby ktora by owy olej narzekała

skoro silnik chodzi jak mowisz "idealnie" nie martwiłbym sie wcale..

posdrou!

_________________
e39 520ia
nie dziekuj - kliknij pomogl...
Przytkaj dyfer pal poluma małolat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2008, 14:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: pomorze
Wielkie dzięki za porady

Zalałem teraz do pełna castrolem i zobaczymy co będzie.
BMKi są kochane ale czasem potrafią wnerwić jade sobie dzisiaj w 3mieście wszystko ładnie pięknie aż tu nagle:) autko szarpnęło pomyślałem kapryśna jak każda kobieta ale to nie koniec przygody bo autko zaczęło mulić nie dawało się wkręcić na obroty powyżej 2200 na luzie tylko zaczynało przerywać zaczęłem się nie lada przejmować zgasiłem motor a jak zapaliłem wszystko wróciło do normy i taka sytuacja się powtarzała kilka razy i nie wiem co obstawiać czujniki przepływka sonda a może coś z zapłonem i nie chodzi na wszystkie garki.
Co wy na to??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2008, 15:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 119
Lokalizacja: radom
Moje BMW: e46
Kod silnika: było 320d jest 323ci
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 19&start=0
własnie mam to samo ale u mie po zgaszeniu nic nie dało nadal jest mułem

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2008, 16:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 400
Lokalizacja: WĂŞgrĂłw
objawy o ktorych piszesz sa takie jakby silnik pracowal w trybie awaryjnym, wiec imo na poczatek do sprawdzenia przeplywka (po odpaleniu jest dobrze dopoki znowu nie wrzuci na awaryjny)

_________________
e39 520ia
nie dziekuj - kliknij pomogl...
Przytkaj dyfer pal poluma małolat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2008, 20:33 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 52
Posty: 52
Lokalizacja: uk
Moje BMW: e39 520
Kod silnika: M52B20
moja 520 bierze pol litra na 1500 km.ciagle jest w ruchu.w tygodniu robie ok 1000 km na autostradzie.silnik ma 150 tys mil.podobno w normie.to moja pierwsza bunia.jak kupilem bylem zalamany.teraz zakochany w niej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2008, 20:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: pomorze
A czy nie powinna palić się kontrolka silnika gdyby pracował w trybie awaryjnym??
faktycznie miało by to sens, że silnik przechodzi w stan awaryjny a po wyłączeniu zapłonu powraca do normalnego trybu pracy zastanawiam się czy komputer mi wyświetli błędy jakiegoś urządzenia??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2008, 06:24 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Powinno Ci cos wyskoczyc, jak koleg wyzej napisal podobne objawy do padnietej przeplywki...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL