BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 11:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Temat olejów silnikowych
PostNapisane: 22 października 2008, 09:07 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 768
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Moje BMW: E46 Coupe
Kod silnika: M54b25
Witam chciałbym dzisiaj zasięgnąć opini na temat oleji do silników, jako zagożały fan Castrola, mam ostatnio co do niego wątpliwości, za chwilę będe wymianiał olej i nie wiem czy nie zmienić marki, napiszcie swoje doświadczenia z olejami głównie chodzi mi o markę nie o klase lepkości itp jak byś miał silnik np M52 to co byś zalał? Podaje marki i która byś wlał i dlaczego?

1.Castrol
2.Mobil 1
3.Motul
4.Valvoline

Temat zaliczam do pogawędek bo chodzi mi głównie o wasz test, doświadczenie z tymi markami.

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=19775


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2008, 09:27 
Zależy jeszcze o jaki olej chodzi... jeśli o castrola TWS motorsporta, to wiadomo, ale jak o zwykłe 10W40, to jest to najgorszy olej wg. z ww. wymienionych


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2008, 09:31 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 13
Lokalizacja: Na³êczów
Co do Castrola i Mobila 1 moj mechanik odradza mi ich w opakowaniach 4L.Oleje w takowych baniak rozlewane są w Polsce i według niego jakościowo porównywalne są z Lotosem.Jeżeli już chcesz zdecydować sie na te marki to polecam opakowania 5L, są rozlewane w Niemczech.Co do reszty wymienionych przez Ciebie marek nie wypowiem się, nie mam z nimi doświadczenia.Osobiście leje oleje firmy Quaker State i nie mam do nich zastrzeżeń.Firma ta rozlewa oleje w Stanach oraz dostarcza płyny eksploatacyjne dla armii.Pamiętaj o tym że wiele olejów znanych firm w okazjonalnych cenach np. na allegro jest podrabiana.Sam w to nie wierzyłem dopóki nie zobaczyłem koloru i zapachu Mobila 1 z allegro.Znajomy pokazał mi oryginalnego Mobila oraz tego z allegro.Nawet dla takiego laika w temacie olejów jak ja różnica była zauważalna.Osobiście szukałbym olej znanej firmy, jednak mało popularnej w Polsce np.Quaker State,Total,Comma,Agip itp.Pozdrawiam!
Jarek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2008, 10:52 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Wiec tak, zgadzam sie z przedmowca...sam stosuje Castrola...kupuje olej na allegro...ale oryginalny z Niemiec w 5 litrowych bankach...zrobilem juz 2 wymiany przy 13 tysiacach i jest narazie oka :) Wszystko gra...co do olejow innych firm nie wypowiadam sie bo nie wiem, nie stosowalem ich...w starszej beemce stosowalem Mobila 10w40...bylo tak sobie...zaczely sie popychacze przy rozruchu odzywac :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2008, 10:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 529
Lokalizacja: zach-pom
Ja tam jezdze na Valvoline max life i tez sobie chwale :)

_________________
Obrazek
Oto moja czarnulka , [you] zobacz i ocen mini sesja z glebÂą i 18' str.6
e46 320Ci
e30 kiler 3xx


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2008, 12:01 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Też używam Valvoline MaxLife (półsyntetyk) i również uważam, że jest ok. Nie wiem tylko czasem, czy nie rozszczelnił mi troszkę silnika :x Ale po xx latach na mineralnym...

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2008, 12:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 65
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Ja w M52B28 używam Valvoline pełnego syntetyka. Jak narazie nie zauważyłem jakichkolwiek problemów, przejechałem na tym oleju 30000 km. W poprzedniej E36 z silnikiem M50B25 używałem Mobil 1 nalewanego z beczki. Olej był tragiczny, robiła się z niego niemalże woda. Dlatego przerzuciłem się na Valvoline.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2008, 17:54 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 768
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Moje BMW: E46 Coupe
Kod silnika: M54b25
..::CZARNY::.. napisał(a):
Zależy jeszcze o jaki olej chodzi... jeśli o castrola TWS motorsporta, to wiadomo, ale jak o zwykłe 10W40, to jest to najgorszy olej wg. z ww. wymienionych


Dokładnie jak dla mojego auta chodzi mi o 10W40, auto kupiłem w styczniu i oleju było na minimum i 0 jakiejkolwiek informacji co było zalane i kiedy, więc postanowiłem zalać Castrol Magnatec 10W40 uznałem że tak bedzie najlepiej, ale potem zaczęły sie jaja z samochodem pierw padł katalizator, po usunięciu jego auto strasznie kopciło na niebiesko po rozgrzaniu, później walnął separator oleju (membrama/odma jak kto woli), teraz dymi mniej ale dymi, no i widzę że obudowa silnika jest tłusta gdzie niegdzie jakby się pociło, a motor działa jak brzytwa nic nie słychać, przyspiesza ładnie i ładnie jedzie obroty itp. Więc tak tamtego wieczoru wszystko sobie poskładałem i moje podejrzenie padło na olej, jeszcze poczytałem trochę postów na innych forach na temat oleju i jest gro osób którzy właśnie mówią że po castrolu jest syf w silniku i lecą membramy itp.
Mam jeszcze drugi argument moja dziewczyna ma Forda Ka i tam pierw zalała olej LOTOS 10W40 jako że zrobiła 10tysi KM to zaproponowałem żeby przeszła na Castrola i ku mojemu zdziwieniu po 400Km był wyciek bo jej coś rozszczelniło się pod silnikiem a był to też 10W40 tylko Castrol. Więc właśnie zaczynam mieć ogromne wątpliwości.

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=19775


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2008, 17:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Valvoline 10W60 VR1 Racing aktualnie na pokładzie :D (pósyntetyk)

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2008, 18:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1324
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e66 750Li 2005r.
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=124085
Ja ostatnio tyle się nasłuchałem o podrabianych olejach Castrola i Mobila1 że skusiłem się na Shella 5W40, ostatnio dużo dobrego słyszałem o shellu, wcześniej jeździłem na Mobilu 5W50, różnicy żadnej nie odczułem ale może odczuwa ją silnik, tak czy siak trzeba było by sporo przejeździć by obiektywnie coś powiedzieć, puki co żadnych problemów ani ubytku oleju nie zauważyłem. :)

_________________
Pozdrawiam!
Paweł <Cobi>

Moje byłe e39 M5
Moje byłe e65 745i
Moje byłe e39 540i Touring
Moje byłe e36 325i Coupe

Obczaj mojego kota, nie bój się, nie gryzie:
Obrazek

V8 sound is my only drug!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2008, 22:52 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 768
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Moje BMW: E46 Coupe
Kod silnika: M54b25
A co właśnie myślicie o oleju Valvoline Max life 10W40?

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=19775


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2008, 23:10 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Cobi napisał(a):
skusiłem się na Shella 5W40, ostatnio dużo dobrego słyszałem o shellu,


:hyhy: :hyhy:

ja moge Shella HElixa zdecydowanie polecić .

Jesli chodzi np o połsyntetyk - jeden z nielicznych 10W-40 z aprobatą BMW.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2008, 23:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Jeździłem na Castrolu 5w30, 0w30, 0w40, 10w40,na Mobilu 0w40, 5w50 10w40, brat kiedyś w e32 lał Mobil 10w40 i na żaden z tych olejów nie moge powiedzieć nic złego. W żadnym silniku do tragedii nie doszło.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2008, 11:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Frank napisał(a):

ja moge Shella HElixa zdecydowanie polecić .

Jesli chodzi np o połsyntetyk - jeden z nielicznych 10W-40 z aprobatą BMW.


A ja zdecydowanie odradzić. 10W40 Shella to jeden z najgorszych olejów jaki jest na rynku a półsyntetykiem jest tylko z nazwy. Przy zimnych porankach i pierwszym rozruchu klepiące popychacze :dobani: Po zalaniu 10W40 Liqui Moly problem zniknął jak ręką odjął. Po Castrolu 10w40 Magnatec silnik brał mi 1l na 1000km więc nigdy więcej nie zaleję Castrola ani Shella.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2008, 12:16 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
mpower007 napisał(a):
A co właśnie myślicie o oleju Valvoline Max life 10W40?

"Przesiadłem" się na taki z Castrol GTX High Mileage, jest lepiej, nie narzekam.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2008, 23:05 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 768
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Moje BMW: E46 Coupe
Kod silnika: M54b25
To ja powiem tak jako autor tematu. dziś wlałem Valvoline Max Life 10W40 zobaczymy jak będzie, ponoć ma zaopiekować się moimi uszczelniaczami zaworowymi, ale zobaczymy jak będzie, mimo to proszę o komentarz do Oliwy. Pozdrawiam

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=19775


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2008, 23:07 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 768
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Moje BMW: E46 Coupe
Kod silnika: M54b25
Jeszcze powiem tyle a jaki olej mam zalać do mojej perełki którą cenię więcej niż moje E39 czyli do E30 coupe 88 rok silnik M10b18?

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=19775


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2008, 19:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 188
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: A4
Kod silnika: AVV
Ja również muszę zmienic olej w swojej becie i też się wacham nad jego rodzajem. Teraz jeżdzę na Castrolu Magnatec 10W40 i zrobiłem na nim ok. 12 tys i narazie poziom oleju nie spadł do połowy miarki. Mam przebieg na liczniku 193 tyś i czasami jak odpalam rano to popychacze się budzą do pracy z oporem. Wiem że wcześniej był lany taki sam olej z beczki lecz po zakupie auta zdecydowałem się na zmianę w tym samym warsztacie co poprzedni właściciel na olej z banki to właściciel się zdziwił "czemu nie chce z beczki tylko z banki przecież jest tańszy o 10zł na L " aż mnie zdziwiło co ma za problem gość.
Ale postawiłem na swoim.

Teraz się zastanawiam też na Valvoline Max Life 10W40.
Ale czy to jest lepsze???

_________________
Zobacz moje byłe QP!

Zobacz moje A4!

Obrazek
BMW - Siła Marki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2008, 14:01 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
MaxLife jest bardzo dobry, sam kiedyś lałem.
12tyś to troche dużo na jedym oleju więc może dlatego słyszysz popychacze (powiedz jeszcze jak długo? bo jak krótką chwilke to nic strasznego).

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2008, 17:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 188
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: A4
Kod silnika: AVV
Popychacze słyszę przez krótką chwilę ok 1s i to nie zawsze. Na starym oleju poprzednim też było je słychać, jak zalałem nowy to było tak samo. I teraz też tak samo jest. Na wskażniku oleju mam jeszcze jeden zielony kwadracik a przebieg ok 12tys. Na bagnecie prawie do górnej kreski bez żadnej dolewki.
No ale na dniach będzie trzeba zmienić na nowy bo zima idzie.

_________________
Zobacz moje byłe QP!

Zobacz moje A4!

Obrazek
BMW - Siła Marki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL