BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 10:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: temat pracy dyplomowej
PostNapisane: 22 października 2008, 20:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: ÂŻagaĂą
Witam wszystkich.

Do soboty mam czas aby ostatecznie podać temat pracy promotorowi. Nie mogę się jakoś sam skupić więc rzucam temat na forum. Jestem na wydziale mechanicznych o kierunku "mechanika i budowa maszyn" i specjanlności "eksploatacja maszyn" Na codzień pracuję jako mechanik w warsztacie samochodowym i myślę nad takim tematem aby był w jakiś sposób związany z moim zawodem aby się łatwiej pisało. Narazie wymyśliłem tylko takie coś aby rozebrać silnik i zrobić jego pomiary , następnie zalać olejem X z domieszką Y i niech sobie pracuje na tym przez jakiś okres a następnie rozebrać zweryfikować, zrobić pomiary itd. Może ktoś z forum kończył takie studia ? Może powie co On robił . Rzucajcie tematy. Jeżeli któryś mi podejdzie to będę pisał hehe.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2008, 22:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 211
Lokalizacja: Wrszawa
Moje BMW: e36
Kod silnika: m40b18
jak masz warunki porównaj prace silnika na zwykłym oleju i na tych wynalazkach co się wlewa odrobinę zamiast oleju... z tego co wiem praca dyplomowa (licencjat i magistrat) są pracami badawczymi opartymi głównie na opracowaniach innych, tzw. badania literatury... ty tylko badasz własną tezę... więc możesz zbadać stopień zużycia silnika np. jak masz za mało oleju czy coś i zbadać jak to wygląda w literaturze, czyli jak inni to badali i co otrzymali, jakie są na ten temat teorię, itd... ja jestem "świeżo" po oddaniu swojej pracy dyplomowej ale inny kierunek :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2008, 23:05 
madrick napisał(a):
Jestem na wydziale mechanicznych o kierunku "mechanika i budowa maszyn"


Na jakiej uczelni?

Gdzie miałeś praktyki? Najlepiej, to tam, gdzie się miało praktyki zagadać i coś dla nich zrobić, np. opracować dokumentację jakichś maszyn, czy coś, poobliczać jakieś parametry do urządzeń, wtedy się piecze 2. pieczenie na 1. ogniu.

lord_Sekal napisał(a):
z tego co wiem praca dyplomowa (licencjat i magistrat) są pracami badawczymi opartymi głównie na opracowaniach innych, tzw. badania literatury...


No właśnie o to chodzi, że nie na studiach technicznych, tutaj wcale nie musisz się odnosić do literatury :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2008, 00:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 211
Lokalizacja: Wrszawa
Moje BMW: e36
Kod silnika: m40b18
wam to dobrze :zalamany: ja tyle razy głodny w bibliotece siedziałem... ech... nie ma jak BUW...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2008, 00:21 
lord_Sekal napisał(a):
wam to dobrze :zalamany:


Dobrze?

Weź mnie nie denerwuj, po tygodniu na moim wydziale wolałbyś miesiąc siedzieć w BUWie o chlebie i wodzie, byle nie u mnie :]


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2008, 18:32 
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/ ... rskie.html

:viva: Mój i ANDREW E36 wydział :viva: i nasz dziekan :viva:


Bomba, ja już zacieram ręce :chytry: byle by skończyć to dziadostwo :cenzura:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2008, 18:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
"Dramatycznie brakuje chętnych na studia inżynierskie"

Co się dziwią, jak taki wydział otwierają i jakichś niedojebów wrzucają na wykładowców dziekanów itp., lamusy bez pojęcia, wydział się nazywa SiMR (Samochody i maszyny robocze) , a wykładowca w życiu koła nie dmuchał (jeśli dmuchał cokolwiek)

Wielki Pan napina dupe bo całke potrójną umie policzyć i jak idzie na serwis i mu polecają olej minerany Orlenu do Mercedesa S-klasy to bierze

Dmuchają studentów jak sylwestrowe baloniki czysta teorią co jest bez sensu

Jak dla mnie to wszystko powinno miec ręce i nogi

Nauka nauką ale praktyki trochę trzeba mieć, a 95% studentów SiMR-u w życiu palca w oleju nie umoczyło

Przychodzą z nadzieję że poza wkuwaniem pochodnych i innej "wiedzy" zobaczą silnik, trochę mechaniki

.....

No i sobie wszyscy zobaczyli JEDEN WIELKI CH**

A samochody to sobie na parkingu przed wydziałem mogą pooglądać

No i dlaczego brakuje chętnych ???

Nie mam pojęcia może wyt wiecie ?? :kijemgo:

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2008, 18:51 
ANDREW E36 napisał(a):
Co się dziwią, jak taki wydział otwierają i jakichś niedojebów wrzucają na wykładowców dziekanów itp., lamusy bez pojęcia, wydział się nazywa SiMR (Samochody i maszyny robocze) , a wykładowca w życiu koła nie dmuchał (jeśli dmuchał cokolwiek)


Ty, ale nie skumałeś, to nie chodzi tylko o SiMR, tylko wszystkie uczelnie techniczne :) a akurat nasz pokazali i dziekana i Fikuśnego heheh

ANDREW E36 napisał(a):
Nauka nauką ale praktyki trochę trzeba mieć, a 95% studentów SiMR-u w życiu palca w oleju nie umoczyło

Przychodzą z nadzieję że poza wkuwaniem pochodnych i innej "wiedzy" zobaczą silnik, trochę mechaniki


Przesadzasz :) Na SiMRze po co masz się w oleju babrać? Żeby mieć pojęcie jak się zabierać za projektowanie silników niestety, trzeba się napruć liczbami i wzorami, to prawda, ale że praktyki nie ma... zobaczysz po 3.cim roku :)

Heh, ja tam wiedziałem, że tak będzie, jak będzie, nie żałuję :) Że deficyt i brakuje ludzi na to, to dla nas Andrzeju dobra informacja :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2008, 18:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
..::CZARNY::.. napisał(a):
Że deficyt i brakuje ludzi na to, to dla nas Andrzeju dobra informacja :)


Hehe wiem wiem, właśnie staram się wszystkim powiezieć że nasz bardzo fajny wydział jest do dupy i żeby nie odbierali nam pracy w przyszłości tak więc idźcie na marketing i zarządzanie :rotfl:

A tak poważnie to SiMR to kibel

Co do reszty to nie wiem ale j bje mi to :]
Kończe studia i jadę zbierać truskawki do Irlandi czy gdzie tam rosną :D

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2008, 19:03 
ANDREW E36 napisał(a):
Kończe studia i jadę zbierać truskawki do Irlandi czy gdzie tam rosną :D


z takim podejściem, to skończysz studiowanie, a nie studia :rotfl:

ANDREW E36 napisał(a):
A tak poważnie to SiMR to kibel


trzeba lubić ból :) i mieć nerwy z diamentu. Nerwy ze stali ST3 to zdecydowanie za mało twarde na ten wydział :rotfl:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2008, 19:14 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 37
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
..::CZARNY::.. napisał(a):
Nerwy ze stali ST3


za to nadają się do budownictwa :luka:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2008, 19:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
..::CZARNY::.. napisał(a):
Nerwy ze stali ST3 to zdecydowanie za mało twarde na ten wydział :rotfl:


Twardą to trzeba mieć w życiu dupe a nie nerwy :hyhy:

Nie zamierzam skończyć studiów i być pizdą z papierkiem jak większośc wykładowców

Mierne pojęcie o rzeczywistości, mieszka z mamą, lata w jednym sweterku przez miesiąc, pije herbate przez słomkę i smaruje ręce kremem

Ale nieeee, oni są Panowie że HEJ ! bo oni politechnike ukończyli, im się należy szacunek i podziw...

Chyba dwa buty na pobudkę

Żenada przez duże RZ !!

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2008, 19:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 2271
Lokalizacja: Słupsk/Ustka
Moje BMW: E39 530d M-pakiet
Kod silnika: M57D30
Rozumiuem, że jak se ręce upierdzielisz po same uszy to wtedy jestes gosc i kozak :] a nie pipka :niepewny: ??

_________________
73!! 51!!
mobile: President Johnny II ASC + Sirio AS 100

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2008, 20:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Napisałem wyraźnie że wszystko powinno mieć ręce i nogi

Stosunek między teorią i praktyką moim zdaniem powinien być zachowany

Uważam że bycie teoretykiem to kiepska sprawa, podobnie również sądzę że siedzenie 24h/d w garażu i spanie w smarze nie czyni z ciebie kozaka...

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2008, 20:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Teorię powinno się przekładać na praktykę...

Masz skrzynię na papierze, zębatki, koła, poślizg, tarcze cierne i inne gadżety, ale też trzeba mieć pojęcie gdzie to w samochodzie siedzi, jak wygląda na żywo i z czym to się je...

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2008, 20:54 
ANDREW E36 napisał(a):
Uważam że bycie teoretykiem


Jesteś po 1. roku, więc faktycznie, póki co guzik wiesz...

Ja po 2. już umiem jakieś proste machiny robić, projektować :) Badać, konfigurować, wieloma przyrządami się posługiwać.. Póki co nie miałeś nawet laborki z metroli, to nie wiesz pewnie jak się posługiwać mikrometrem :)

ANDREW E36 napisał(a):
Ale nieeee, oni są Panowie że HEJ ! bo oni politechnike ukończyli, im się należy szacunek i podziw...


Wiesz jaką można karierę robić po tym? Czy wiesz też ile się zmienia po praktykach?

Nie martw się. Pracodawcy wiedzą jaki jest SiMR i o ile dobrze się zakręcisz, zwróci Ci się wszystko. Ja chciałem już to rzucać ze 3. razy, ale jakoś się ogarniałem i uodporniłem.

ANDREW E36 napisał(a):
Uważam że bycie teoretykiem to kiepska sprawa, podobnie również sądzę że siedzenie 24h/d w garażu i spanie w smarze nie czyni z ciebie kozaka...


Cóż, to jest KONTRUKTORSKI wydział, a nie stacja naprawcza. Ty nie będziesz się bablał w smarach, tylko mówił panu Heniowi "Dlaczego to jest tak zrobione? Ma być tak i koniec."

Ja się przyznam, że tak o, wału napędowego nie wyjąłbym z beemki od razu, nie powiem z głowy co trzeba zrobić. Ale potrafiłbym go zaprojektować znając wymagania, od początku do końca.

ANDREW E36, dam sobie rękę obciąć, że zmienisz zdanie za rok, może dwa, lub trzy (zakładając, że będziesz przechodził :hyhy:) Jest wiele rzeczy, na które można narzekać, ale nie, że jest się inżynierem-teoretykiem. Póki co faktycznie, dąży się do tego, coraz mniej maszyn, coraz mniej pieniędzy dostają takie wydziały, ale aż tak źle nie jest. Z resztą zobaczysz sam, jaką będziesz miał radość, jak zaliczysz chociażby pierwszy projekt, nawet wspornika...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2008, 21:21 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 263
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: G21 Touring
ANDREW E36,
Cytuj:
Nie zamierzam skończyć studiów i być pizdą z papierkiem jak większośc wykładowców

Mierne pojęcie o rzeczywistości, mieszka z mamą, lata w jednym sweterku przez miesiąc, pije herbate przez słomkę i smaruje ręce kremem

Ale nieeee, oni są Panowie że HEJ ! bo oni politechnike ukończyli, im się należy szacunek i podziw...

Chyba dwa buty na pobudkę

Żenada przez duże RZ !!


miałeś problemy z zaliczeniem pierwszego roku ze tak po wykładowcach jedziesz?? :P
wykladowcy sa własnie od tego zeby nauczyc Cie teorii która sam potem wykorzystasz w praktyce :) takie zycie...a moze sam kiedys będziesz chciał zostac na uczelni i nauczać studentów :D nigdy nic nie wiadomo :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2008, 21:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: ÂŻagaĂą
czarny napisał(a):
Na jakiej uczelni?




UZ Zielona Góra.

Myślałem nad tym aby przebadać silnik pod kątem powierzchni ciernych przy smarowaniu wybranym olejem z dodatkiem uszlachetniającym i po ustalonym przebiegu rozebrać , zbadać itd. Lub coś podobnego tylko rozebrać silnik który jeździł na mineralu , zrobić pomiary a następnie zalać syntetykiem i niech pogania troszkę i to samo. Zobaczymy wtedy co naprawdę bedzie się działo. Albo z trochę innej beczki a mianowicie zabrać się za magnetyzery :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2008, 23:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
madrick, całkiem ciekawe pomysły,

ten z magnetyzerami i obaleniem wszystkich mitów z nimi związanych był by OK moim zdaniem, pomiary spalania, hamownia itp.


Czarny, zostaniesz wykładowcą ja ci to mówię, bo już pieprzysz jak siemasz !!

Jeśli zostaniesz tym wykładowcą to chyba bede musiał swoje dzieci trzymac z dala od SiMR-u :cwaniak:

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2008, 23:34 
ANDREW E36 napisał(a):
Czarny, zostaniesz wykładowcą ja ci to mówię, bo już pieprzysz jak siemasz !!


W której kwestii pieprzę??

Odnośnie kariery, czy umiejętności?

Nie zostanę wykładowcą... nie ma raczej takiej opcji :)


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL