BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 czerwca 2025, 19:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2008, 10:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
..::CZARNY::.. napisał(a):
stones1 napisał(a):
A łańcuch? Daje większe poczucie spokoju,


ale też nie 100%.


Sam to napisałem, spójrz w mój post :ok:

..::CZARNY::.. napisał(a):
Ja wolę posiedzieć godzinkę w garażu, napić się piwa, wymienić pasek i zapłacić 300ziko za części, jak auto ma stać tydzień w warsztacie z objawami, jak w 1. poście :)


W m60b40 też byś się uwinął w godzinke? Gdyby zamiast trzech łańcuchów miało 3 paski i 6 rolek?




Jeden z przypadków - nowe, kupione w salonie Megane 1,6 16v kilka lat temu trafiło na pierwszą wymianę rozrządu do wydawało by się dobrego mechanika, inżyniera zresztą. Niestety źle ustawił rozrząd po wymianie :ok: . Skończyło się w sądzie i remontem za 8 000 zł w ASO na koszt mechanika.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2008, 11:55 
stones1 napisał(a):
W m60b40 też byś się uwinął w godzinke? Gdyby zamiast trzech łańcuchów miało 3 paski i 6 rolek?


w moze 4 i sześciopakiem :)

Poza tym, nie użyłem niestosownych słów, smieje się tylko, bo nie jest znany mi przypadek wymiany koła przy rozrządzie, pompa wody owszem, ale nie koło.

A co do Fiatów... Fehlern Im Alle Teilen.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2008, 12:14 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
..::CZARNY::.. napisał(a):
a co ja się będę z Wami kłócić :)
http://www.motofakty.pl/artykul/lancuch_czy_pasek.html
wnioski który lepszy są na dole.

No, z punktu widzenia niezawodności (a chyba o tym tu mowa) - łańcuch :]
..::CZARNY::.. napisał(a):
Obecnie, okres ten wynosi do 180tyś.

Lub 10 lat użytkowania... Tak czy inaczej, good luck :rotfl:
(skąd wiesz, czy to nie zalecenie Fiata właśnie? ;) edit: sprawdziłem, Fiat dla nowego Bravo zaleca wymianę po 150 tys. km; edit 2: Citroen w silnikach HDI dopuszcza wymianę paska po 240 tys. albo 180 tys. - przy eksploatacji w ciężkich warunkach)

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Ostatnio edytowano 22 października 2008, 12:19 przez maaaad, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2008, 12:16 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Ok, Czarny, ja też moge napisać w innym stylu porównując Twoje wymiany pasków z 730i e32 mojego kolegi który gdy ją sprzedał miał na licznku 483 000 i łańucha nie dotykał. Tak jak pisałem wcześniej, pasek regularnie wymieniany z osprzętem to normalne, pewne rozwiązanie (wiadomo - dość pewne, bo czasem coś może sie stać ze wszytskim), łańuch jednak uważam ze lepsze i bardziej długowieczne rozwiązanie, które jest zaletą zwłaszcza przy dużych silnikach, bo kto by chciał co 60 000 km rozpruwać np. M60? Jest jedno ale oczywiście - łańuch również nie daje 100% pewności, ale jest to rozwiązanie które rzadziej powoduje kłopoty - tyle z doświadczenia ze sprzedaży zaworów.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2008, 15:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 708
Lokalizacja: STALOWA WOLA
Moje BMW: E61 530d 231KM
Kod silnika: M57N2
Stones, może miałeś na myśli stare modele Audi z V8 bo w mojej jest łańcuch z czego się bardzo cieszę. W każdym ASO kiedy pytałem o koszt przeglądu już zacierali ręce :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2008, 17:52 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
J E L I T O, chodziło mi ogólnie o to że pasek nie jest wadą, chyba że łączy wałek rozrządu z wałem korbowym w dużym, skomplikowanym silniku. Wtedy uważam jest to spora wada - konieczność częstych skomplikowanych wymian. A skoro cieszysz się że Twoje S4 ma łańuch to w tym temacie chyba Czarny jest osamotniony :cwaniak:

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2008, 20:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 450
Lokalizacja: Z gĂłr
Być może w niedalekiej przyszłości nie będzie łańcuchów ani tym bardziej pasków ponieważ wogóle niebędzie napędu rozrządu.
Zawory bedą otwierane i zamykane poprzez mocne elektromagnesy.
Plusy:
Mniejsze opory wewnętrzne to wieksza moc i mniejsze spalanie.
Dowolnie modyfikowane i zmieniane fazy rozrządu
Brak całkowity przepustnicy,bez skomplikowanego systemu Valvetronic.
Szybkość otwierania i zamykania
Minusy:
Zawodna elektronika która może doprowadzić do kolizji

Ale to i tak jest przyszłość :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2008, 23:31 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 14134
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Z nikim sie tu nie zgadzam !!! :kijemgo:


:rotfl:


a tak powaznie-

Osobiscie miałem kiedys Audi 80 '87 1.9 E z paskiem. Nigdy zadnych problemow w kwestii rozrzadu nie miałem. Pozniej juz w BMW- R6 z łancuchem, V8 z łancuchem...znow zadnych problemow... generalnie uwazam,ze jesli sie dba o auto i stosuje czesci odpowiedniej jakosci, rozrzad nie powinien stwarzac problemow.

Zgadzam sie z tym, ze wymiana paska rozrzadu daje poczucie ,iz wszystko bedzie ok na nastepnych kilkadziesiat tysiecy km. Jednak nie wyobrazam sobie swojego silnika na pasku.
Audi juz odeszło od V8 z paskami i sadze,ze był to chybiony pomysł.

Racja, trzeba wyjac ( np M60 ) V8 zeby wymienic rozrzad i to byłby dla mnie jakis koszmar,.zeby mityczny pan staszek grzebał mi w silniku co 60 000km.
Doswiadczenie pokazuje,ze w bmw trwałosc rozrzadu opartego na łancuchu jest scisle powiazana z traktowaniem silnika gdy jest zimny oraz z regularną wymianą dobrej jakosci oleju.
Kolega Radek540 miał w swojej 530 V8 730 000km przy sprzedazy i silnik wciaz z oryginalnym rozrzadem . Moj znajomy z Olsztyna ma E32 740 i E34 540 . Siodemka ma ponad 500 tys km, a 540 - ponad 450 000. Oba auta rowniez nie dotkniete problemem wymagajacego wymiany rozrzadu.

Co jednak mnie martwi, to fakt, iz tak naprawde skontrolowanie stanu rozrzadu w takim np M62 jest trudne. Oprocz oczywiscie wyłapywania niepokojacych odgłosów uchem, de facto niewiele da sie zrobic bez dokumentnego rozebrania silnika.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2008, 23:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Kolegi 735 e32 ostatnio miala remoncik gdzyz najprawdopodobniej poszedl slizg gdzyz po rozkrecenu obudowy rozrzadu jeden slizg byl zmielony lancuszek przeskoczyl i zawory zaczely klepac o tloki, remont objoł calkowita wymiane rozrzadu, plus złamane 5 dzwigienek zaworowych, o dziwo zawory okazaly sie proste i glowica szczelna. auto mialo na licziku 230tys a ile naprawde to trudno wyczuc

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2008, 23:56 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 14134
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
A mojego kolegi CRX 1.6 , 20 kilometrow po zakupie doświadczył przeskoczenia paska rozrzadu z powodu urwania kilku ząbków. 20 000 km przed planową wymianą. Przebieg auta 190 000km udokumentowany... :niepewny:

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2008, 23:56 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
nie ma to jak e32 z 235 000 km na liczniku :super:

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2008, 00:46 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
..::CZARNY::.. napisał(a):
stones1 napisał(a):
W m60b40 też byś się uwinął w godzinke? Gdyby zamiast trzech łańcuchów miało 3 paski i 6 rolek?


w moze 4 i sześciopakiem :)




Przypomne że np. moje v12 waży troche ponad 300 kg, a bez wyjęcia silnika do łańucha nie ma dojścia. Poza tym ma 48 zaworów także łączenie tego wszystkie za pomocą łańcucha chyba mówi wiele na temat porównania wytrzymałości paska a łańcucha rozrządu.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2008, 06:31 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 41
A moim zdaniem to:
Pasek - obniżenie kosztów produkcji!, "łatwiejsza" konstrukcja silnika, cichsza praca silnika, redukcja dodatkowych mas wirujących a co za tym idzie mniejsze spalanie, dodatkowa kasa z części zamiennych ;).
Łańcuszek - bardziej solidne i mniej zawodne rozwiązanie

Do tego ile wytrzyma pasek dodać należy czy owo autko po jakimś małym buumie lub ingerencji pseudo mechaników posiada wszystkie potrzebne osłony, włącznie z tą pod silnikiem. Po coś producent je przewidział ;)

_________________
cel uświęca środki...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2008, 07:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Dodatkowym czynnikiem jezeli chodzi o paski to serwis. Nie wiem czy wiecie ale dealerzy glownie zarabiaja na serwisowaniu samochodow. Nie wiem ile kosztuje wymiana paska w ASO ale podejrzewam, ze ceny sa sporo drozsze niz w zwyklym zakladzie. Koszt konstrukcji silnika na pasku jest zapewne tanszy, mniej skomplikowany i wydaje mi sie ze szybszy.
Osobiscie uwazam, ze lancuszek rozrzadu jest bardziej wytrzymaly niz pasek, a przypadki przeskakiwania oczek wynika z niedbalstwa wczesniejszego uzytkowania

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2008, 12:26 
stones1 napisał(a):
Przypomne że np. moje v12


Przyominam, że nie czepiałem się wielkich silników.

mongooes napisał(a):
Nie wiem ile kosztuje wymiana paska w ASO ale podejrzewam, ze ceny sa sporo drozsze niz w zwyklym zakladzie.


Ja z kolei nie wyobrażam sobie kosztów naprawy wynikającej z uszkodzonego łańcucha :)

mongooes napisał(a):
a przypadki przeskakiwania oczek wynika z niedbalstwa wczesniejszego uzytkowania


Tak samo jak przy paskach :/ Niestety, tego nie da się obejść.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2008, 16:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
..::CZARNY::.. napisał(a):
Ja z kolei nie wyobrażam sobie kosztów naprawy wynikającej z uszkodzonego łańcucha :)

Tylko, ze lanucha nie zmieniasz tak czesto jak paska, pozatym to byla odpowiedz na Twoje pytanie dlaczego japonce klepia paski.

..::CZARNY::.. napisał(a):
Tak samo jak przy paskach :/ Niestety, tego nie da się obejść.

tutaj mialem bardziej na mysli sytuacje kiedy postawimy pasek obok lanucha, predzej pusci pasek niz lancuch.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2008, 16:33 
mongooes napisał(a):
predzej pusci pasek niz lancuch.


oczywiście, ale chodzi też o długoterminowość. koszty, to nie jedyna kwestia.

Cytuj:
Który lepszy?



W większości popularnych samochodów koszt elementów użytych do wymiany pasowego napędu rozrządu mieści się w granicach 120 - 600 zł. Gdy dodatkowo należy wymienić pompę cieczy chłodzącej, uszczelki, śruby i uzupełnić płyn, rachunek może wynieść ponad tysiąc złotych. Koszt wymiany łańcucha nie jest niższy, można zaoszczędzić wtedy, gdyby go wcale nie wymieniać.



W zasadzie nie można kategorycznie stwierdzić, który napęd jest lepszy: łańcuchowy czy pasowy? Z punktu widzenia niezawodności zwycięża łańcuch. Ze względu na okres „życia” konstrukcji silników wynoszący około 20 lat, w bieżącej eksploatacji przeważają samochody, w których układ rozrządu jest napędzany paskiem.


Kupując 10-20 letnie auto z łańcuchem, można (ale oczywiście nie trzeba) się wpieprzyć w koszty o wiele większe, niż z paskiem i o to mi chodzi. Dla kolegi COUPE byłoby akurat lepiej, gdyby sobie wymienił pasek, a nie ślizgi i inne elementy :(


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2008, 19:04 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
..::CZARNY::.. napisał(a):
stones1 napisał(a):
Przypomne że np. moje v12


Przyominam, że nie czepiałem się wielkich silników.



ale pisałeś że do wymiany rozrządu gdyby był na paskach w M60 potrzebujesz:

- sześciopaka piwa
- kilku godzin

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2008, 20:59 
stones1 napisał(a):
ale pisałeś że do wymiany rozrządu gdyby był na paskach w M60 potrzebujesz:

- sześciopaka piwa
- kilku godzin


:znudzony: i płaski śrubokręt


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2008, 21:06 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 321
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E36 320 coupe
Kod silnika: M50B20
Witam Panów
Mam jedno pytanie, ile może kosztowac wymiana łańcucha rozrządu z wszystkimi czesciami typu slizgi, napinacze........


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL