BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 13 czerwca 2025, 23:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2008, 09:31 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
http://www.automat.pl/pdf/statidyn.pdf

jest chyba odpowiedź na Twoje pytanie o sens wymiany oleju w konwerterze.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2008, 11:08 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 14134
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
stones1 napisał(a):
http://www.automat.pl/pdf/statidyn.pdf

jest chyba odpowiedź na Twoje pytanie o sens wymiany oleju w konwerterze.


mhm.

1) nie ma w tym pdf ani słowa o sensie wymiany oleju w konwerterze- jest jedynie przedstawione płukanko... co jednak np w przypadku c140 nie ma sensu ? bo przeciez jest korek spustu dosc łatwo dostepny.

2) w E32 chłodnica oleju nie jest połączona w zaden sposob z konwerterem co wynikałoby z tego schematu
Dodatkowo jak pisałem, w niektorych skrzyniach ZF w ogole nie ma olejowej chłodnicy tylko napełnione płynem chłodniczym.

moze to schemat z Dodge'a Caravan :ok:



co ciekawe piszą, że przy dynamicznej wymianie ilość oleju użytego do wymiany powinna rownać się ilosci przewidzianej do zwykłej wymiany + 30 % .. :ok:

jak zwykle wiecej pytan niz odpowiedzi :ok:

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2008, 17:11 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
Frank napisał(a):
Kornelio napisał(a):

Na czym polega owa wymiana opisywal nie bede bylo to walkowane milion razy.

To tyle odnosnie tego tematu.

Senk ju


moze rozjasnisz forumowiczom panie " senk ju " na czym owa " dynamiczna " wymiana ma polegac, bo watpie,zeby na tym forum było to wałkowane chociaz raz, nie mowiąc o milionie :ok:

POniewaz z tego co gryzmolą na stronkach typu www.automat.pl - słuzyc ma ta wymiana spuszczeniu oleju z chłodnicy oleju skrzyni ( ktorej np w 5Hp30 a pewnie i w 5HP18 nie ma- tam są chłodniczki skrzyni wypełnione płynem chłodniczym silnika) i z konwertera- co w BMW trzeba uczynic spuszczajac korkiem spustu w konwerterze.

Duzo zalezy jak widac od typu skrzyni :ok:


Panie "stwierdzający fakty" - sprawdź sobie na google


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2008, 18:32 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 14134
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Kornelio napisał(a):
Panie "stwierdzający fakty" - sprawdź sobie na google


ale co mnie obchodzi co jest na google ? :zdziwko: rozmawiamy o skrzyniach BMW i wymianach dynamicznych w skrzyniach BMW wałkowanych ponoć milion razy na tym forum BMW, Panie " opowiadajacy koszałki-opałki " :ok:

Wiec moze zamiast wyrafinowanego dowcipu jakies linki ?

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2008, 18:36 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
Prosze bardzo

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2008, 18:50 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 14134
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Dziekuje :D Twoja wypowiedz, podobnie jak wszystkie powyzej, bardzo pomogła forumowiczom zapoznanie sie z tajnikami sekretnej " dynamicznej" wymiany oleju w E32/E34 :D:D:D

P.S. Pozdrawiam mieszkancow Linek :rotfl:

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2008, 19:08 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
Frank napisał(a):
tajnikami sekretnej " dynamicznej" wymiany oleju


czy to jest sekretne i tajemne to nie wiem. wystarczy zapytac w pierwszym lepszym serwisie ASB


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2008, 20:15 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 14134
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Nie od dziś wiadomo,ze pierwszy lepszy serwis pana Stasia prawde CI powie :ok:

tak jak ja sprawdzałem u znawcow w Poznaniu olej w 5Hp30 :ok:

jak w koncu zrobiłem to sam, okazało sie,ze przy wymianie wlali tylko 0.8 litra za mało :ok:

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2008, 20:35 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Frank napisał(a):

Jest jakieś wiarygodne źródło , ktore potwierdza to,ze ESSO LT to zwykły Dexron III ?

Ja, mając np auto ze skrzynią zalaną ESSO LT, przed wlaniem Dexrona III wolałbym polegac na czyms wiecej niz opinia jednego sprzedawcy.




http://www.nordiques.com/pieces/images/ ... etrans.pdf

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2008, 21:36 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 14134
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Wyglada na to,ze esso LT nie jest taki niezastapiony :)

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2008, 10:38 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Frank napisał(a):

Olej w konwerterze jest zamkniety w konwerterze, nie krazy po skrzyni, nie " pracuje" z tarczkami , nie łapie opiłków itd....



Kilka dni temu byłem u swojego zaprzyjaźnionego mechanika, Jarka Szymaniaka, ponieważ skierowałem tam klienta i musiałem dostarczyć części potrzebne do naprawy. Przy okazji postanowiłem wyjaśnić z Jarkiem poruszane tu kwestie. Ten mechanik od kilkunastu lat zajmuje się naprawami automatycznych skrzyń biegów, głównie BMW. Korzystam z jego usług od kilku lat.

Po pierwsze wyjaśnienie kwesti nalewania i spuszczania oleju w 140tce - wlewa się wyłącznie pod maską, ponieważ obieg oleju w skrzyni i w konwereterze jest oczywiscie wspólny (w każdej skrzyni automatycznej). Pompa zasysa olej i wtłacza go do konwertera, do skrzyni. Tak samo było by w każdym BMW gdyby miało wlew pod maską (niektóre mają) i łatwy spust z konwertera. Co ciekawe większość nowszych BMW w ogóle nie ma żadnej śruby (ani wlewowej ani spustowej :D ) w konwerterze, a nowe konwertery sprzedaje się puste, bez oleju. Tu pytanie do Franka - jak Twoim zdaniem ma się tam znaleźć olej według Twoich wcześniejszych postów? Gdyby konwerter był zamkniętą osobną częścią, jak powiedział mechanik nie spełniał by swojej roli,a cała zasada działania skrzyni automatycznej nie mogła by zaistnieć. Pompa oleju skrzyni jest umieszczona przed konwerterem, lub tuż za nim (nie tylko w 140tce ale i w BMW). :

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=24&fg=15

Dzięki pompie olej krąży w wałku na którym umieszczone są wszystkie główne elementy skrzyni w tym konwerter. To taka magistrala olejowa. Oglądałem konwerter, pompe, wałek. Pompa uszczelnia (zamyka) konwerter. Gdy się ją wyjmie (lub cześć "piasty" wałka) z konwertera - olej wyleci, następnie tą samą drogą można wlać olej. Oczywiście dotyczy to samochodów bez korka spustowego z konwertera i sytuacji gdy skrzynia jest wyjęta.
To konwerter tworzy ciśnienie umożliwiające pracę skrzyni biegów.
Czy jest sens wymiany oleju w konwerterze i czy to źle że spora część BMW ma tak mocno utrudniony ten proces? Według mojego mechanika tak. Twierdzi że dość często to konwerter (znajdujące się w nim sprzęgło "lock-up") jest źródłem opiłków i częścią "zanieczyszającą" całą skrzynie. Do tego, obieg jest wspólny, więc jeśli ktoś kupił kilkunastoletnie BMW nie może mieć pewności co jest w skrzyni, czy właściwy i czy tylko jeden typ oleju, a spuszczając go wyłącznie z miski nie ma że nowy olej nie wejdzie w "złą" reakcję z ewentualną mieszaniną nieprawidłowego oleju znajdującą się w konwerterze.




Obrazek

widać wspólny obieg oleju w konwerterze i reszcie skrzyni?

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2008, 11:04 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 14134
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
stones1 napisał(a):
Tu pytanie do Franka - jak Twoim zdaniem ma się tam znaleźć olej według Twoich wcześniejszych postów?


o tak - Obrazek

:)

widze,ze pan Szymaniak wrocił do łask. OWszem, o w/c 140 juz rozmawialismy.

JEsli chodzi o BMW- ten rysunek na koncu przedstawiac ma konwerter ? wiec gdzie na nim jest pompa ? Bo to ją własnie moim zdaniem przestawia ten schemat.
Jesli chodzi o budowe konwertera to proponuje poczytac TO:

http://auto.howstuffworks.com/torque-converter2.htm

i zobaczyc ,ze konwerter ma własną, wewnetrzną pompe.

A to,ze wałek skrzyni uszczelnia konwerter , to chyba logiczne, skoro ow wałek wchodzi w otwor w konwerterze.

Gdyby konwerter przy odpaleniu silnika był pusty, wowczas nie "zasprzegliłby " i nie poruszył wałka pompy w skrzyni biegow , ktora rzekomo ma pompowac do niego olej.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2008, 11:11 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Frank o pompowaniu oleju pisałem w sensie sytuacji po opróżnieniu konwertera przy wymianie oleju.


Ciekawe że teraz pokazałeś jak się wlewa olej, wcześniej pisałeś o korkach wlewowych bo przecież "nikt nie zaspawa oleju w konwerterze".


Czy olej z konwertera miesza się, ma wspólny obieg/układ z resztą oleju w skrzyni? Czy jednak konwerter to oddzielna, część z której olej nie ma połączenia z olejem w reszcie skrzyni?


Frank napisał(a):

A to,ze wałek skrzyni uszczelnia konwerter , to chyba logiczne, skoro ow wałek wchodzi w otwor w konwerterze.




Z tego co pisałeś wcześniej, wynikało że nie jest to dla Ciebie logiczne, twierdziłeś przecież że olej w konwerterze jest zamknięty i znajduje się wyłącznie w nim. Nie ma wyjścia ani wejścia, a konwerter jest szczelnie zamknięty. Chyba że moja logika zawiodła i źle zrozumiałem Twoje wcześniejsze posty w tym temacie.



Frank napisał(a):

i zobaczyc ,ze konwerter ma własną, wewnetrzną pompe.

.


a raczej sam jest pewnego rodzaju pompą.

Nie pisałem o tym że konwerter startuje pusty i napełnia go pompa, pisałem o napełnianiu konwertera po wymianie oleju w samochodach z wlewem oleju pod maską.



Co do Jarka - zawsze był "w łaskach" , zresztą to sprawa relacji między mną a Nim.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2008, 11:18 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 14134
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
stones1 napisał(a):
Ciekawe że teraz pokazałeś jak się wlewa olej, wcześniej pisałeś o korkach wlewowych bo przecież "nikt nie zaspawa oleju w konwerterze".



no sam napisałes o konwerterach BEZ KORKA , to Ci odpowiedziałem. W konwerterach , o ktorych pisalismy w tym temacie są korki :ok:
stones1 napisał(a):
Czy olej z konwertera miesza się, ma wspólny obieg/układ z resztą oleju w skrzyni? Czy jednak konwerter to oddzielna, część z której olej nie ma połączenia z olejem w reszcie skrzyni?

jak juz ustalilismy wyzej w tym temacie, zalezy to od typu skrzyni i konwertera, gdyz chyba jakos w w/c 140 olej dostaje sie, lany z gory do konwertera ....

Wiem jak było w 5Hp30 i wiem,ze tam olej konw. nie miesza sie z tym ze skrzyni ....

Podobnie jak Ty widziałes olej spuszczany ze swojego konwertera...wiec co chcesz udowodnic , cytujac pana Szymaniaka ?

Ma mnie to przekonac,ze miałem zwidy ?

stones1 napisał(a):
Z tego co pisałeś wcześniej, wynikało że nie jest to dla Ciebie logiczne, twierdziłeś przecież że olej w konwerterze jest zamknięty i znajduje się wyłącznie w nim. Nie ma wyjścia ani wejścia, a konwerter jest szczelnie zamknięty. Chyba że moja logika zawiodła i źle zrozumiałem Twoje wcześniejsze posty w tym temacie.

Piszesz teraz o konwerterach z korkiem czy bez korka spustowego ?

stones1 napisał(a):
Co do Jarka - zawsze był "w łaskach" , zresztą to sprawa relacji między mną a Nim.


no po tym jak przeoczył kilka powaznych wyciekow w Twoim aucie, pisałes mi cos innego. No coz, łaskawosc nie zna granic :ok:

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2008, 11:26 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Pisze o każdej automatycznej skrzyni biegów. Oglądałem podzespoły 5HP18 słuchając tego co Jarek mówi. Żadna automatyczna skrzynia biegów nie ma "zamkniętego" konwertera. Gdyby tak było - nie działała by.


Co do poważnych wycieków, mój samochód nie miał jak dotąd poważnych wycieków. Może kiedyś będzie miał, zobaczymy. Owszem pocił się tu i ówdzie, dlatego dostał komplet nowych uszczelek silnika, przekładni kierowniczej, mostu i skrzyni automatycznej.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2008, 11:39 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 14134
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
stones1 napisał(a):
Pisze o każdej automatycznej skrzyni biegów. Oglądałem podzespoły 5HP18 słuchając tego co Jarek mówi. Żadna automatyczna skrzynia biegów nie ma "zamkniętego" konwertera. Gdyby tak było - nie działała by.


ale olej z konwertera sam nie wraca do skrzyni, prawda ? Zatem nie ma koniecznosci pompowania ciagle do niego oleju. Co nasuwa prosty wniosek, ze wystarczy go raz napełnic ,zeby działał. Stad konkluzja,ze mozna go napełnic raz np korkiem i pozostawic tam ten olej... :oczami:

Kwestie wyciekow i pana szymaniaka zostawmy bo sie zaraz porzygam czytajac ten temat. :ok:

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2008, 11:44 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Frank napisał(a):
stones1 napisał(a):
Pisze o każdej automatycznej skrzyni biegów. Oglądałem podzespoły 5HP18 słuchając tego co Jarek mówi. Żadna automatyczna skrzynia biegów nie ma "zamkniętego" konwertera. Gdyby tak było - nie działała by.


ale olej z konwertera sam nie wraca do skrzyni, prawda ? Zatem nie ma koniecznosci pompowania ciagle do niego oleju. Co nasuwa prosty wniosek, ze wystarczy go raz napełnic ,zeby działał. Stad konkluzja,ze mozna go napełnic raz np korkiem i pozostawic tam ten olej... :oczami:



ale co to ma do rzeczy? Jasne że nie wraca choćby dlatego że jest go przeważnie więcej niż może zmieścić miska skrzyni. Chodzi mi o to że wbrew temu co pisałeś w tym temacie, olej z konwertera w czasie pracy skrzyni nieustannie miesza się z olejem z reszty skrzyni, obieg jest wspólny, są połączone wałkiem w środku którego płynie olej. Nie jest tak jak pisałeś że ten olej jest tylko w konwerterze, że się nie zużywa bo nie znajdują się w nim opiłki i że nie da się napełnić konwertera przez wlew pod maską. Otóż np. w 750i e32 da się, no ale oczywiście masz racje - pozostaje w tym samochodzie problem spustu, trudnego dostępu do konwertera i braku korka.


Także mi chodzi o wyjśnienie jednej sprawy - olej w konwerterze miesza się z olejem z reszty skrzyni i jest z resztą skrzyni "olejowo" połączony.


Frank napisał(a):

Kwestie wyciekow i pana szymaniaka zostawmy bo sie zaraz porzygam czytajac ten temat. :ok:


tak? Może tort Cię zemdlił ? :D . Ja proponuje wałkować prywatne sprawy na innym gruncie, chyba że chcesz poruszać temat wycieków w moim c140 - prosze bardzo, z mojej strony droga wolna.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2008, 11:48 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 14134
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
stones1 napisał(a):
Także mi chodzi o wyjśnienie jednej sprawy - olej w konwerterze miesza się z olejem z reszty skrzyni i jest z resztą skrzyni "olejowo" połączony.


ale jaki byłby wg Ciebie sens takiego połaczenia ? Bo jest on mniej wiecej taki,jak połaczenie visco z obiegiem olejowym silnika,zeby znajdował sie w owym visco olej silnikowy a nie jakis tam, zalany i zamkniety wczesniej.

Poza tym powtarzam- np w 5Hp30 nie ma mowy,zeby olej dostawał sie do konwertera wałkiem wychodzacym ze skrzyni.

stones1 napisał(a):
tak? Może tort Cię zemdlił ? :D .


nie ,zemdliła mnie Twoja hipokryzja.
stones1 napisał(a):
Ja proponuje wałkować prywatne sprawy na innym gruncie, chyba że chcesz poruszać temat wycieków w moim c140 - prosze bardzo, z mojej strony droga wolna.


TWoje wycieki i Twoj autorytet pan Szymaniak to nie są moje prywatne sprawy, takze mam to kompletnie gdzies.
A SZCZEGÓŁOWE kwestie wyciekow w Twoim c140 to temat na forum Mercedesa a nie tutaj, wiec nie ma sensu o nich pisac.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2008, 11:57 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Czyli trzymasz się swojej teori o zamkniętym oleju w konwerterze?

No nic, opuszczam ten temat bo wyraz "hipokryzja" w Twoich ustach pasuje bardziej do działu "Humor" z podtytułem czarny.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2008, 12:02 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 14134
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
stones1 napisał(a):
Czyli trzymasz się swojej teori o zamkniętym oleju w konwerterze?


nie, trzymam sie TWojej teorii, ze pompa ze skrzyni ładuje olej do konwertera tak długo,az ów wybuchnie :ok:

stones1 napisał(a):
No nic, opuszczam ten temat bo wyraz "hipokryzja" w Twoich ustach pasuje bardziej do działu "Humor" z podtytułem czarny.


Tak, wiekszosc rzeczy , ktore Ciebie dotyczą, bo to Ciebie dotyczył wyraz "hipokryzja " w moich ustach, nadaje się do działu Humor. Tu akurat sie zgodze.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL