BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 08:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] swap komputera
PostNapisane: 13 stycznia 2008, 21:30 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: strzalkow
Drodzy forumowicze jestem posiadaczem Bmw e46 316i(105hp) przed liftem a moj problem polega na tym ze po dokładnym przestudiowaniu danych technicznych bmw 316i i 318i tez przed liftem zauważyłem ze maja ten sam silnik (pojemność ,ilość cylindrow itp) ale różnica sie mocą 318i jest mocniejszy o 15hp i 20 Nm. A logicznie myśląc do szlem do wniosku ze różnica tkwi w komputerze. Ale nie jestem pewien i dlatego pisze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 stycznia 2008, 02:47 
marcin1989 napisał(a):
(pojemność ,ilość cylindrow itp)


oj, niestety mylisz się kolego.

http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M43

tutaj masz zestawienie.

1596cc vs. 1796cc


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 stycznia 2008, 08:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Lokalizacja: Nowy Sacz
No niekoniecznie, w e46 318 i 316 jest silnik o tej samej pojemności 1895 (chyba) - http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_M43 ale czy jest różnica jeszcze jakaś poza komputerem to nie wiem...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 stycznia 2008, 15:51 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: strzalkow
Przeciez pisalem ze betka jest przed liftem. No tak ale czy tylko kompem sie rozni????
A moze ktos kolo czestochowy mialby taki komputer od 318i ????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2008, 16:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Krakow
no i jak tam zakonczyla sie sprawa z ta 316??jest juz zrobiona na 318
ja mam na oku piekna 316 z 2000r bodajze-cena kaze sie nia blizej zainteresowac:) no to jak panowie??? da sie tak poprostu zmienic komputer i juz mamy 318??
pozdrawiam;]
ps. ciekawe czy ktos wie;]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2008, 07:43 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 4141
Moje BMW: E38 | E36 Coupe
Kod silnika: M73TUB54 | M52B28
Garaż: .
E38
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166487
E36
viewtopic.php?f=6&t=169815
nie da się, 318 ma większy skok przez co i pojemność

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2008, 16:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Krakow
mam w rece papiery od 316(2000r) i 318(2001r) jedna i druga ma 1895cm3
pojemnosc ta sama silnik ten sam!! to jest pewne
czym sie roznia??
moze jednak ktos zna odpowiedz -


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2008, 18:40 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 4141
Moje BMW: E38 | E36 Coupe
Kod silnika: M73TUB54 | M52B28
Garaż: .
E38
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166487
E36
viewtopic.php?f=6&t=169815
gumbare,
proszę

Obrazek

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2008, 10:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Krakow
http://www.motofakty.pl/testy_i_porowna ... &typ=27695


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2008, 16:33 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 4141
Moje BMW: E38 | E36 Coupe
Kod silnika: M73TUB54 | M52B28
Garaż: .
E38
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166487
E36
viewtopic.php?f=6&t=169815
Cytuj:
http://www.motofakty.pl/t...=1047&typ=27695


i co w związku z tym?

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2008, 16:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Krakow
pojemność silnika (cm3) 1895 - przy modelu 316i
ta sama pojemnosc w 318....
tylko tyle z tego za pojemnosc jest ta sama


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2008, 16:46 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 4141
Moje BMW: E38 | E36 Coupe
Kod silnika: M73TUB54 | M52B28
Garaż: .
E38
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166487
E36
viewtopic.php?f=6&t=169815
gumbare, wklej linki osobne do jednego i drugiego

moze o to ci chodzi:
M43B19
* 87 kW (117 hp) and 180 N·m (133 ft·lbf)
o -2001 E46 318i/318Ci
o 1998-2001 E36 Z3 1.8/Z3 1.9i

* 77 kW (103 hp) and 165 N·m (122 ft·lbf)
o 1999-2000 E36 316i compact
o 1998-2001 E46 316i

były 2 wersje tego silnika

jeden był w 316 drugi mocniejszy w 318

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 listopada 2008, 23:10 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1002
Lokalizacja: Toronto, ON
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Witam wszystkich! Otóż posiadam 316i E46 z końca roku 2000 właśnie z silnikiem 1895ccm i mocy 105KM. Jest to ten sam silnik M43TUB19 tylko o obniżonej o 10kW mocy i 15Nm momentu obrotowego, aczkolwiek jest on dostępny już od 2500obr/min a nie jak w mocniejszej wersji 3900obr/min. Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 marca 2009, 10:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 159
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E90 2007r
Kod silnika: 320D 163PS
Witam,
jestem nowy wiec proszę o wyrozumiałość

sam jestem posiadaczem E46 w wersji 316 czyli silnik 1,9 moc 77KW.
przestudiowałem kilka katalogów z częściami w celu porównania wersji 316 i 318 (czyli 1,9 77KW i 1,9 87KW):
- pojemność identyczna
- zagłębiając się w temat czytałem że różnią się wałkami rozrządu, lecz według katalogów są takie same
- cała skrzynia korbowa z osprzętem typu tłoki korbowody są także takie same czyli wychodzi że skok tłoka tez jest ten sam
- głowica (patrząc po zaworach wałkach i uszczelkach) w zastosowaniach też jest taka sama

wychodzi zatem że różnica musi być w sterowaniu przez kompa bo mechanicznie jest to samo.

kiedyś natchnołem się na artykuł w którym pisano że niektórzy producenci samochodów dla tego samego silnika wypuszczają różne moce silników, z tego względu że w niektórych karjach obowiązkowe ubezpiecazenie (OC) jest liczone od mocy samochodu a nie od pojemności.

z tego wychodziłoby że ingerencja w oprogramowanie, ewentualnie wymiana kompa ma sens.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 marca 2009, 12:21 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1002
Lokalizacja: Toronto, ON
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Dokładnie tak, w Niemczech swego czasu (nie wiem, czy jest tak nadal) ubezpieczenie uzależnione było właśnie od mocy. BTW gdzie znalazłeś dane odnośnie wałka rozrządu, wału korbowego, korbowodów? Sam mam 77kw i nadal chodzi mi po głowie te 10kW więcej. Swoją drogą dowiadywałem się o cenę takiej modyfikacji i... ok. 1400 - 1500PLN. Szczerze mówiąc nie wiem, czy to ma sens..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 marca 2009, 12:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 159
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E90 2007r
Kod silnika: 320D 163PS
Poszukałem troche w katalogach FOTA INTERCARS I OEM BMW, kumpel handluje częściami i szukałem w jego katalogach.

większość rzeczy jest w katalogo Intercars w sklepie internetowym wybierz model 316 77KW i w odpowiednich częściach jest zakładka w jakich modelach dana część ma zastosowanie. W katalogach dystrybutorów jest to trochę łatwiejsze ale w sklepach internetowych też jest opcja.

Co do modyfikacji to też się rozglądałem, ale każdy miał inne opinie co do tego i wreszcie zrezygnowałem. 316 ma dobry moment przy niskich obrotach a ja głównie jeżdze po mieście więc na razie dałem sobie spokój.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 marca 2009, 12:41 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1002
Lokalizacja: Toronto, ON
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Dokładnie tak! Również w większości kursuję po mieście i nie muszę specjalnie piłować, żeby auto sprawnie jeździło. Do 3.000 obr/min całkiem sprawnie jeździ przy dość rozsądnym spalaniu w granicach 8,5l/100km. Jak generalnie oceniasz porównanie 316i a 318i? Szczerze mówiąc trochę dziwie się, że BMW wpadło na pomysł takiego słabego silnika z pojemności 1.9 ccm :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 marca 2009, 12:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 159
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E90 2007r
Kod silnika: 320D 163PS
Porównania zbytnio nie mam bo nie jeździłem 318 ale 10KW to też znowu wielkiego szału pewnie też nie będzie. czesto jeżdze e90 320d 120KW ale to jest inna bajka.

jeździłem na kołach 225/45/17 ale jak dla mnie to na ten silnik za dużo, po zmianie na zimowe 205/55/16 zupełnie inny samochód. nie tylko chodzi o dynamikę, bo muślałem że będzie słaba ale o dziwo dawał sobie nawet rade, ale 17` mam "run on flat" i opony sa tak twarde że każdy dołek i koleina jest odczówalna.

chyba na loto kupie koła 16 z 205, auto traci trochę uroku ale komfort nieporównywalny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 marca 2009, 13:03 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1002
Lokalizacja: Toronto, ON
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Osobiście jeżdżę na 225/45/17, a wcześniej na seryjnych 195/65/15 :rotfl: różnica jest odczuwalna zarówno w komforcie jak i osiągach. ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL