BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 16:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] jakie cisnienie na cylindrach
PostNapisane: 29 października 2008, 19:59 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 630
Lokalizacja: kuj-pom
witam jakie powinno byc cisnieie na tlokach? silnik to 2.7 (eta)z glowica od 2.5 z gory dziekuje pozdrawiam

[ Dodano: 29 Październik 2008, 20:56 ]
moze inaczej czy okolo 12 na cylindrze to jest wystarczajaco? jesli tak to co moze byc powodem kopcenia na duzych obrotach i spalania oleju


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2008, 23:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
seryjna eta ma na cylindrach ciśnienie kolo 9.
Ciśnienie na cylindrach nie może mieć zbyt dużych odchyłów pomiędzy poszczególnymi cylindrami.
jeśli ciśnienie jest dobre a ci kopci to mogą uszczelniacze zaworowe przepuszczać.

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2008, 08:49 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 630
Lokalizacja: kuj-pom
witam ,wlasnie ja juz sam nie wiem czy jest dobre bo jest w granicach od 11.5 do 12 Ty piszesz ze oryginalna eta ma 9 ,gdzies na jakims forum wyczytalem ze wlasnie 11-12 a mechanik mowi ze przy takim duzym silniku powinno byc 16 (jak nowy)ale jakby bylo 14 tez bedzie ok tak ze ja juz nic nie wiem pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2008, 08:50 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Książka "Sam naprawiam..." mówi o kompresji rzędu 1-1,1 MPa (czyli 10-11 bar), a różnice pomiędzy poszczególnymi cylindrami nie powinny przekraczać 0,15 MPa.
tomekgdz napisał(a):
moze inaczej czy okolo 12 na cylindrze

12 ale czego? Bar? Atmosfer? ;)
A na jaki kolor kopci? Jak na czarno to zbyt bogata mieszanka, jak na sino - olej.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2008, 12:56 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 630
Lokalizacja: kuj-pom
witam dzieki za podpowiedz a te 12 to chyba bar :D a kopci i na czarno i na niebiesko ,czarno mi nie przeszkadz nawet cieszy :rotfl: :rotfl: a ze niebiesko to wiem bierze olej i to mnie wlasnie martwi bo bierze go sporo ale juz jestem spokojny mechanik sie z tym przespal i dzwopnil do mnie niedawno ze cos mu sie pomieszalo i ze bedzie to cos od jakichs tam gumek na zaworach czyli nie jest zle bo myslalem ze czeka mnie kapitalmy a to podobno sporo wychodzi pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2008, 14:38 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Uszczelniacze, tak jak pisał czesiio. Taniocha, tyle że ponoć aby zrobić porządnie, trzeba zdjąć głowicę :]

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2008, 15:23 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 630
Lokalizacja: kuj-pom
no juz teraz wiem ze to uszczelniacze jeszcze raz dzieki za zainteresowanie tematem i swoje wypowiedzi .Mechaniol powiedzial ze jak sie postara zrobi to wlasnie bez zdejmowania glowicy w sumie niewazne niech robi jak uwaza najwazniejsze ze to tylko to a nie pierscionki panewki i cala reszta pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL