BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 17:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] czy samemu wymienie sonde w moim bmw?
PostNapisane: 5 listopada 2008, 09:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 302
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: BMW E87
Kod silnika: M47N2
Tak jak w temacie. Czy zdołam samemu wymienić sondę? Czy z tym są większe problemy? Podpowiedzcie mi Panowie. Z góry dzięki. Sondę mam pod nr 20 :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2008, 09:12 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
lapka666, w e39 jest inaczej umiejscowiona ale nie miałem problemów z wymianą , tylko lepiej niech będzie zimny tłumik i spsiukaj WD-40 lub innym takim preparatem :)

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2008, 09:16 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 38
Lokalizacja: Warszawa-Otwock
Moje BMW: E46 328i
musisz mieć do tego taki klucz nasadowy z przecięciem na środku, mocowanie tłumika pewnie tez by pasowało odkręcić zeby sie dostać do tego. Niewiem czy nietrzeba go całkiem zdąć ,ale sie dowiem i Ci napisze.

_________________
Rysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2008, 09:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 302
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: BMW E87
Kod silnika: M47N2
biały napisał(a):
lapka666, w e39 jest inaczej umiejscowiona ale nie miałem problemów z wymianą , tylko lepiej niech będzie zimny tłumik i spsiukaj WD-40 lub innym takim preparatem :)


właśnie słyszałem, że ciężko odkręcić tą śrubę a tak to chyba trzeba uważać żeby ja później dobrze dokręcić zgadza się?

RICZI napisał(a):
musisz mieć do tego taki klucz nasadowy z przecięciem na środku, mocowanie tłumika pewnie tez by pasowało odkręcić zeby sie dostać do tego. Niewiem czy nietrzeba go całkiem zdąć ,ale sie dowiem i Ci napisze.


super!!! fajnie by było jakbyś dał znać. po zdjęciu widzę, że bez odkręcenia się raczej nie obejdzie :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2008, 09:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 489
Lokalizacja: LDZ
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: m43
lapka666, z wymiana sondy nie ma najmniejszego problemu.
ja swoja wymienilem na podworku. polewarowalem auto z jednej strony. polozylem sie pod nim i wykrecilem. Doslownie 5 minut roboty:P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2008, 10:07 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 38
Lokalizacja: Warszawa-Otwock
Moje BMW: E46 328i
lapka666 napisał(a):
super!!! fajnie by było jakbyś dał znać. po zdjęciu widzę, że bez odkręcenia się raczej nie obejdzie


pytałem mechanika i raczej nie powinno być problemu, powinieneś tam sie zmieścić bez zdejmowania... tylko dobrego klucz poszukaj bo moze być ostro zapieczona. :ok:

_________________
Rysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2008, 10:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 302
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: BMW E87
Kod silnika: M47N2
RICZI napisał(a):
lapka666 napisał(a):
super!!! fajnie by było jakbyś dał znać. po zdjęciu widzę, że bez odkręcenia się raczej nie obejdzie


pytałem mechanika i raczej nie powinno być problemu, powinieneś tam sie zmieścić bez zdejmowania... tylko dobrego klucz poszukaj bo moze być ostro zapieczona. :ok:


DZIEKI CHLOPAKI!!! Super. Bo mechanik chcial 40zl za to!!! Powalilo ich juz do konca :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2008, 13:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
Jak ja wymieniałem sonde w poprzednim samochodzie to odkręcałem na gorącym silniku (na zimnym nie mogłem, mechanik poradził zeby na gorącym odkręcać) a wkrecałem na chłodnym..tak mi radził mechanik i tak to zrobiłem, i nie było problemu!!

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2008, 14:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 302
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: BMW E87
Kod silnika: M47N2
DanyU napisał(a):
Jak ja wymieniałem sonde w poprzednim samochodzie to odkręcałem na gorącym silniku (na zimnym nie mogłem, mechanik poradził zeby na gorącym odkręcać) a wkrecałem na chłodnym..tak mi radził mechanik i tak to zrobiłem, i nie było problemu!!


dzieki za podpowiedz. jak bede mial problemy to chwile pokrece baczki i wtedy sprobuje ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2008, 15:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
przy wkręcaniu podobno ważne żeby był zimny samochód bo można gwint z...epsuć! a odkręcanie na Ciepłym poprostu ułatwia sprawe. to tak jak rozgrzewanie palnikiem zapieczonej śruby.

NIE DZIĘKUJ..KLIKNIJ POMÓGŁ :D

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2008, 15:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 302
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: BMW E87
Kod silnika: M47N2
DanyU napisał(a):
przy wkręcaniu podobno ważne żeby był zimny samochód bo można gwint z...epsuć! a odkręcanie na Ciepłym poprostu ułatwia sprawe. to tak jak rozgrzewanie palnikiem zapieczonej śruby.

NIE DZIĘKUJ..KLIKNIJ POMÓGŁ :D


klikne jak mi sie uda wymienic ;) DZIEKI :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2008, 16:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
napewno się uda. mi wymiana zajeła odpowiednio: 3minuty wykręcanie, 20 minut czekanie na ostygnięcie, 3 minuty przykręcanie i podłączanie :D

powodzenia

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2008, 07:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 302
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: BMW E87
Kod silnika: M47N2
DanyU napisał(a):
napewno się uda. mi wymiana zajeła odpowiednio: 3minuty wykręcanie, 20 minut czekanie na ostygnięcie, 3 minuty przykręcanie i podłączanie :D

powodzenia


to spoko. po co wydawac kase na cos co mozna samemu zrobic :)

a czy po zamontowaniu nowej sondy musze jechac na podlaczenie pod kompa zeby usunal bledy? albo czytalem jak ktos pisal ze trzeba resetowac kompa (odlaczyc klemy od aku) zeby zebral nowe ustawienia bo teraz pracuje na trybie awaryjnym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2008, 10:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
nie jestem pewien co z tym resetem, ale napewno nie zaszkodzi reset. Ale jak miałem walnięty czujnik ABSu i świeciła mi się na desce kontrolka, to po wymianie na dobry przejechałem pare metrów i komp usunął błąd (zebrał dane z czujnika i wyeliminował błąd)..ale sonda moze wymagać resetu.

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2008, 11:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 302
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: BMW E87
Kod silnika: M47N2
przeczytalem tez ze jak sie ma gaz to blad "zwarcie do masy" jest standardowym bledem i przy gazie czesto sie pokazuje ale nie swiadczy to o awarii sondy.

znalazlem tez:
http://www.bmw-klub-lodz.com.pl/forum/i ... pic=2920.0
a moze to sterownik gazu robi takie bledy?

ja zglupieje chyba :( :( :( jak sprawdzic czy na bank sonda jest walnieta?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2008, 15:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
kumpel miał w gofrze tai problem. komputer pokazywał zwarcie do masy w sondzie. wyminił sonde i za jakiś czas to samo. Pojawiło się mu to po założeniu gazu (zwykła z krokowcem). Gazownicy testowali cały dzień i szukali przyczyny. Wkońcu znaleźli jakąś kostkę na obwodzie sondy, która nie stykała dobrze. Poprawili i jest OK.

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2008, 07:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 302
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: BMW E87
Kod silnika: M47N2
DanyU napisał(a):
kumpel miał w gofrze tai problem. komputer pokazywał zwarcie do masy w sondzie. wyminił sonde i za jakiś czas to samo. Pojawiło się mu to po założeniu gazu (zwykła z krokowcem). Gazownicy testowali cały dzień i szukali przyczyny. Wkońcu znaleźli jakąś kostkę na obwodzie sondy, która nie stykała dobrze. Poprawili i jest OK.


tylko, że ja mam sekwencje ale pokukam na obwodzie sondy wszystko. dzieki za zainteresowanie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2008, 14:48 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
lapka666 napisał(a):
tylko, że ja mam sekwencje ale pokukam na obwodzie sondy wszystko. dzieki za zainteresowanie :)


u mnie pokazywało że sonda padła a się okazało że odma spadła ...

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2008, 15:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 302
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: BMW E87
Kod silnika: M47N2
biały napisał(a):
lapka666 napisał(a):
tylko, że ja mam sekwencje ale pokukam na obwodzie sondy wszystko. dzieki za zainteresowanie :)


u mnie pokazywało że sonda padła a się okazało że odma spadła ...


co to jest ta odma? :) i gdzie to jest?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2008, 15:22 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
nie wiem dokładnie gdzie sie znajduje , ale jest pod kolektorem bliżej filtra oleju ... przewód gumowy o srednicy około 10mm ... jak jest peknięta lub spadła to cyrki sie pokazują ...

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL