BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 06:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Pomyłkowo zalany minerał
PostNapisane: 6 listopada 2008, 18:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Lokalizacja: siemianowice Âśl
Kupiłem od gościa e39 523i (190 tyś)automat silnik był zalany lotosem 15w40 .Zalał go nim bo kopcił silnik chciał go uszczelnić , okazało się że kopci nie z tego powodu .Kopcił bo była przegnita uszczelka obmy oleju i waliło olej do kolektora i dalej do silnika.Mechanik stwierdził ,że teraz można go zalać mobilem 10W40.Czy to prawda ,czy z silnikiem nic się nie stanie .nie rozszczelni go itd.Proszę o pomoc ,z góry dziękuje (jeżeli są jakieś pomyłki w opisie to przepraszam jestem świerzakiem)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2008, 18:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1324
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e66 750Li 2005r.
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=124085
Jeśli wcześniej jeździł na 10W lub rzadszym, a tylko raz został zalany minerałem to myślę że powrót na 10W nie przyniesie żadnych niechcianych efektów.

_________________
Pozdrawiam!
Paweł <Cobi>

Moje byłe e39 M5
Moje byłe e65 745i
Moje byłe e39 540i Touring
Moje byłe e36 325i Coupe

Obczaj mojego kota, nie bój się, nie gryzie:
Obrazek

V8 sound is my only drug!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2008, 18:37 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
piotr 79, jak nalejesz pełen syntetyk 0W40 czy 0W30 to nic się nie stanie ... Ile zrobił na tym mineralnym :?:

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2008, 18:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Lokalizacja: siemianowice Âśl
mówił że jakieś 2 lata (100tyś)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2008, 18:51 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
piotr 79 napisał(a):
mówił że jakieś 2 lata (100tyś)


przez dwa lata 100tyś a cały przebieg 190tyś :?: :zdziwko:

jak zrobił 100 tyś to wlej półsyntetyk

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2008, 19:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Lokalizacja: siemianowice Âśl
Sory za upierdliwość ale czy konkretnie mogę teraz zamiast tego lotosu 15w40 zalać mobil 10w40 czy się z silnikiem nic nie stanie .Wiesz duże wydatki wrazie czego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2008, 19:22 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego a co niby ma się stać ?
półsyntetyka możesz śmiało lać
ale ja poleciłbym Valvoline maxlive 10W-40
ten mobil szczególnie z beczki ma różną opinię


Ostatnio edytowano 6 listopada 2008, 19:26 przez ryszard55, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2008, 19:25 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
ryszard55 napisał(a):
Kolego a co niby ma się stać ?
półsyntetyka możesz śmiało lać


popieram Ryszarda :)

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2008, 20:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Lokalizacja: siemianowice Âśl
Dzięki koledzy czyli mechanik nie walił mi ściemy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2008, 20:13 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
jeśli na pewno taka przyczyna to mozeesz zaryzykowac.

ogólnie jest zasada że nie wlewa sie oleju żadszego bo wyjdzie albo spali sie itp itd

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2008, 20:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
Zapytaj sie mechanika co on o tym sadzi ale przy takiej zmianie mysle ze dobrze bedzie ten nowy olej i filtr po jakis 2000 - 3000 km wymienic ponownie jako ze zapewne 10w40 wyplucze troche nagaru


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2008, 22:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54B30
Ten silnik powinien jeździć tylko na syntetyku. I taki bym wlał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2008, 22:56 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 78
Lokalizacja: cieszyn/skoczĂłw
no jak to, to koleś zrobił 100 tyś bez wymiany oleju?ściema jak nic,silnik żłopał pewnie już nawet półsyntetyk więc gość kazał nalać minerała...pewnie licznik też kilka setek cofnięty


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2008, 08:20 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
Jakub, nowe silniki jezdzą na takich, jesli ktos juz przeszedl na inny to albo wyplucze nagar, wyjdzie uszczelkami (ktore zatkaly sie juz gestym olejem) albo poprostu spali sie bo pierscienie nie będą trzymać takiego żadkiego oleju.
jesli cały zas jezdzony był na full syn (tak jak mój) to lejesz śmiało w innym przypadku nie ryzykujesz

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 listopada 2008, 14:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54B30
darcyn napisał(a):
Jakub, nowe silniki jezdzą na takich, jesli ktos juz przeszedl na inny to albo wyplucze nagar, wyjdzie uszczelkami (ktore zatkaly sie juz gestym olejem) albo poprostu spali sie bo pierscienie nie będą trzymać takiego żadkiego oleju.
jesli cały zas jezdzony był na full syn (tak jak mój) to lejesz śmiało w innym przypadku nie ryzykujesz


1. Olej syntetyczy nie jest rzadszy. On lepiej zachowuje się w szerszym zakresie temperatur.
2. Dobry olej nimeralny (teraz już innych nie ma) ma dodatki myjące takie same jak olej syntetyczny. Jeśli ktoś używał dobrego mineralnego to nie ma w nim nagarów i nie ma czego wymywać. To mit z czasów dużego fiata kiedy jeździło się na Selektolu bo nic inneg nie było.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 listopada 2008, 14:44 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
1. jak nie jest!! mam doczynienia z olejami na codzien i nie widze ich tylko w butelce. jest nawet takie urzadzonko castrola z trzema próbówkami a w nich kazdy olej i bańka powietrza. chyba nie musze pisac jak ta bańka powietrza zachowuje sie w kazdej próbówce po obróceniu ich dogórynogami

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 listopada 2008, 15:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54B30
A sprawdzałeś w temperturze pracy silnika czy otoczenia?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 listopada 2008, 17:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Lokalizacja: siemianowice Âśl
W końcu sam nie wiem co zrobić czy lać ten półsyntetyk czy minerał ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 listopada 2008, 17:41 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
polsyntetyk

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pomyłkowo zalany minerał
PostNapisane: 11 listopada 2008, 00:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
piotr 79 napisał(a):
Kupiłem od gościa e39 523i (190 tyś)automat silnik był zalany lotosem 15w40 .Zalał go nim bo kopcił silnik chciał go uszczelnić , okazało się że kopci nie z tego powodu .Kopcił bo była przegnita uszczelka obmy oleju i waliło olej do kolektora i dalej do silnika.Mechanik stwierdził ,że teraz można go zalać mobilem 10W40.Czy to prawda ,czy z silnikiem nic się nie stanie .nie rozszczelni go itd.Proszę o pomoc ,z góry dziękuje (jeżeli są jakieś pomyłki w opisie to przepraszam jestem świerzakiem)


W tym wypadku mechanik ma rację.Jak naszybciej zmień na półsyntetyk 10W40.Absolutnie nie wolno do 6 cylindrowych silników wlewać mineralnego oleju!!! Problem nie tyle w wyciekach,ale możliwym uszkodzeniu popychaczy hydraulicznych,ktorych jest 24,każdy kosztuje chyba kilkadziesiąt zl to policz...Silniki te są bardzo wrażliwe na jakość oleju.W niskiej temperaturze jaka już niedługo będzie mineralny może ci uszkodzić sillnik.Mam też 523 i i nie wyobrażam sobie bym coś innego jak pelny syntetyk 5W40 Castrola.

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL