BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 09:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Nowe klocki i tarcze powinny byc juz żyletki
PostNapisane: 9 listopada 2008, 21:19 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 203
Lokalizacja: BiaÂłogard
Moje BMW: E46 323ci
Witam

Jakieś 5 dni temu wymieniłem tarcze i klocki wszytko firmy ATE.
Wiadomo na początku prawie nie ma chamulca ok tak powinno byc ale chmm docieram je i docieram przejechałem juz ponad 200km a od jakiś 70 nie czyje zbytniej poprawy w chamowaniu.
Nie wiem co jest docierałem poprostu nie chamując gwałtownie lekko ale dalej nie mam mocnych chamulców.

Czy to jest sprawa dotarcia że jeszcze powinnienem docierać czy coś jest nie tak??


Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 listopada 2008, 21:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: Warszawa
Ja wymieniłem tarcze i klocki na ATE 4 dni temu, zrobiłem bardzo spokojnie ok 80km, dzis miałem nagłe hamowanko przed szanowną panią w oplu astrze i powiem szczerze, że żyleta :]

_________________
e36 328i coupe, hellrot


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 listopada 2008, 21:44 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 203
Lokalizacja: BiaÂłogard
Moje BMW: E46 323ci
W takim razie nie wiem co jest nie tak ku** ma* jutro pojeżdże i poprubuje ale dzisiaj chamowałem mocniej i do upy sa jutro do niego pojade.
A u ciebie tak odrazu łapie chamulec i jest taki twardy bo u mnie troche póżniej i jest mięki wogóle słabo chamuje to.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 listopada 2008, 21:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: Warszawa
Łapie tak jak pownien, czyli z umiarem, możesz go wyczuć.

Wymieniali Ci płyn hamulcowy? Może jest zapowietrzony układ?

_________________
e36 328i coupe, hellrot


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 listopada 2008, 21:49 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 203
Lokalizacja: BiaÂłogard
Moje BMW: E46 323ci
Nie płynu ni ewymieniali ale auto ma przejechane 146tys więc raczej płyn jest ok. Ale co do zapowietzonych chamulców to możłiwe.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 listopada 2008, 21:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: Warszawa
Chyba nie masz na myśli, że przejechałeś ponad 140k km na jednym płynie...

Płyn hamulcowy jest higroskopijny, co oznacza że chłonie wodę... z tego co kojarzę płyn należy zmieniać minimum co 2 lata lub co ok 20k - 30k km.

_________________
e36 328i coupe, hellrot


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 listopada 2008, 22:14 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 203
Lokalizacja: BiaÂłogard
Moje BMW: E46 323ci
Jutro do niego pojade i niech sprawdzi co nie tak powinny łapac jak tylko się dotknie pedału chamulca heh.

A nie auto kupiłem jak miało 142tys i teraz ma 146 i wydaje mi się że płyn był wymieniany ale moze i to sprawdze.

Jutro napisze co i jak mam nadziej eże będzie juz dobrze.

EDIT: Mam jeszcze pytanie po czym poznac że ten płyn jest zuzyty żeby mnie nie naciągnoł i jaki jest koszt tego wymiany?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 listopada 2008, 23:53 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
qasdf, hamulce już powinny działać z pełną siłą, także coś jest nie tak. Płyn na Twoim miejscu wymienił bym, zwłaszcza przy okazji robienia hamulców można to szybko zróbić. Płyn kosztuje (dobry) około 30 zł / 1 L. Wymiana (pełna z wypieraniem starego płynu z całego układu) kosztuje przeważnie około 100 zł.

Płyn należy wymieniać co 2 lata , bez żadnych objawów. Niepokojące objawy to szybkie męczenie się hamulców i spadek ich skuteczności w miarę rozgrzewania się tarcz i płynu, np. po 5-10 mocnych hamowaniach wyraźny spadek skuteczności hamulców.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 listopada 2008, 10:00 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 203
Lokalizacja: BiaÂłogard
Moje BMW: E46 323ci
Dobrze w takim razie ten płyn tez wymienie mam nadzieje że ma jakiś dobry.
Zaraz po śniadaniu do niego pojade ale będą jaja jak powie że wszytko oki i że nie wiem o co chodzi.

Napisze jak wróce.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 listopada 2008, 10:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Wielkopolska
wydaje mi się , że jest to raczej na pewno płyn hamulcowy. Jest coś takiego jak temperatura wrzenia płynu. Nie zależnie od tego, czy jest stary czy nowy można ją zbadać podobnie jak akumulator(inne urządzenie oczywiście). Ja zacząłbym od płynu. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 75 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL