BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 18:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Czy juz po silniku??
PostNapisane: 9 listopada 2008, 10:29 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 503
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Moje BMW: 325i
Kod silnika: M50B25 Vanos
Witam! Od pewnego czasu moja BMW niemiala mocy wsumie to od momentu pekniecia paska co idze do alternatora. Posprwadzalem wiele czujnikow, bylem na kompie i nic. Wczoraj wracajac ze szkoly podczas zmiany z 2 na 3 bieg cos zazgrzytalo i auto zgaslo niekreci wogule rozrusznikiem a jak sie wlozy bieg auto cos je chamuje. Podczas cholowania jak wrzucalem 5 bieg kolo sie nieblokowaly ale strasznie zwalnialo. Dodam ze z przepływki szedl dymek i smierdzial przypalonym olejem. Co to moze byc?? Czy to kolejny zbieg okoliczności czy ten brak mocy cos sygnalizowal ze w silniku cos sie rozsypuje?? Jutro mialem jechac do mechanika i mial szukac przyczyny braku mocy. Teraz niewiem czy sie podejmnie tej naprawy;/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 listopada 2008, 11:42 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 68
Lokalizacja: ostrowiec św
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52B25
krzys pomoze:))))

_________________
B M W BoGiEm A DriFt NaÂŁoGiEM :P:P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 listopada 2008, 12:35 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
trudna sprawa wygląda to na jakieś zatarcie albo coś z rozrządem
ten dymek z przeplywki to wraca się pewnie z zaworów
ale niepokojące jest to przyhamowanie silnika
trzeba rozbierać na odległość trudno coś wyrokować


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 listopada 2008, 12:38 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 68
Lokalizacja: ostrowiec św
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52B25
no niesty auto musi isc do mechanika..... tylko najgorsze jest to ze jak to bedzie ten lancuch rozrzadu... to czy jest sens robic???

_________________
B M W BoGiEm A DriFt NaÂŁoGiEM :P:P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 listopada 2008, 13:38 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
ryszard55 napisał(a):
trudna sprawa wygląda to na jakieś zatarcie albo coś z rozrządem
ten dymek z przeplywki to wraca się pewnie z zaworów
ale niepokojące jest to przyhamowanie silnika
trzeba rozbierać na odległość trudno coś wyrokować

Zgadzam sie z Ryszardem...tez wydaje mi sie, ze cos z rozrzadem...jesli tak to bedzie lipa :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 listopada 2008, 13:45 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 503
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Moje BMW: 325i
Kod silnika: M50B25 Vanos
czyli jutro zanim podade do mechanika zdejme pokrywe rozrzadu. Jaki jest koszt remontu silnika bez kosztow robocizny??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 listopada 2008, 14:08 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 68
Lokalizacja: ostrowiec św
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52B25
z tego co krzysiek mi mowil to zalezy ... jezeli najgorszy scenariusz tego... to mowil z 2 kola:/

_________________
B M W BoGiEm A DriFt NaÂŁoGiEM :P:P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 listopada 2008, 14:38 
michal1986 napisał(a):
Jaki jest koszt remontu silnika bez kosztow robocizny??


Zależy co masz do wymiany, jak sam rozrząd, to 1.5tyś jakoś, ale podejrzewam, że na tym się nie skończy, skoro Ci olej spala.

Nie chcę być złośliwy, ale przypomnij sobie, co Ci mówiłem kiedyś o 325 i 318... Chyba teraz już rozumiesz o czym mówiłem...

Trochę szkoda, bo w dobrym kierunku zacząłeś iść, jeśli chodzi o stylizację, no ale cóż...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 listopada 2008, 15:28 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
SWAP ją :)

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 listopada 2008, 19:55 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 785
Lokalizacja: Zduńska Wola
Moje BMW: e46
Nie wiem czy swap będzie dobrym pomysłem.Może lepiej byłoby zrobić remont silnika, który teraz masz, po tym miałbyś pewność, że będzie wszystko w porządku.Gdy kupisz drugi silnik nie będziesz miał pewności czy on też po czasie nie zdechnie.

_________________
...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 listopada 2008, 22:10 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 503
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Moje BMW: 325i
Kod silnika: M50B25 Vanos
przychylam sie bardziej do remontu silnika i to raczej na nowych zamiennikach oczywiscie czy jest sens czy jak remont to tylko na ori??

..::CZARNY::.., Pamietam ta rozmowe ale o takim scenariuszu nawet nie myslalem... silnik pracowal rowno i cicho, troszke kopcil ale mechanik stwierdzil uszczelniacze.

PageUp, to tez bralem pod uwage i chcialem 2,8 co bym potrzebowal oprocz silnika, skrzyni i kompa??

narazie mam nentlik w glowie i 1000 mysli na sekunde co zrobic z autem jutro rano wstaje i zobacze jak tam rozrzat i bede dalej myslal co i jak...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 listopada 2008, 22:27 
michal1986 napisał(a):
rzychylam sie bardziej do remontu silnika i to raczej na nowych zamiennikach oczywiscie czy jest sens czy jak remont to tylko na ori??


W przypadku rozrządu, nie ma za bardzo zamienników, tylko ori...

michal1986 napisał(a):
PageUp, to tez bralem pod uwage i chcialem 2,8 co bym potrzebowal oprocz silnika, skrzyni i kompa??


Nie jestem pewny, ale na 83% skrzynia chyba zostaje, reszta układu napędowego też.

Silnik z osprzętem powinien wystarczyć.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 listopada 2008, 22:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: Warszawa
Nie wiem czy to jest prawda, ale kolega mi mówił, że zrobił swapa w e36 318is na 2.8 zmieniając tylko silnik. Jezdziłem tym autem po swapie i to bylo 2.8. Mówił, że skrzynia, wał, dyfer, wydech pasowały z 318is. Jednak to nie moje słowa wiec potwierdzić tego nie mogę...

_________________
e36 328i coupe, hellrot


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 listopada 2008, 00:28 
Michal_ts napisał(a):
Jezdziłem tym autem po swapie i to bylo 2.8. Mówił, że skrzynia, wał, dyfer, wydech pasowały z 318is. Jednak to nie moje słowa wiec potwierdzić tego nie mogę...


W to akurat nie uwierzę, a jeśli tak zrobić, no to niebawem poukręca wał lub półosie, jeśli będzie wykorzystywał dobrodziejstwa 2.8 :]


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 listopada 2008, 08:50 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
..::CZARNY::.. napisał(a):
Michal_ts napisał(a):
Jezdziłem tym autem po swapie i to bylo 2.8. Mówił, że skrzynia, wał, dyfer, wydech pasowały z 318is. Jednak to nie moje słowa wiec potwierdzić tego nie mogę...


W to akurat nie uwierzę, a jeśli tak zrobić, no to niebawem poukręca wał lub półosie, jeśli będzie wykorzystywał dobrodziejstwa 2.8 :]

TRUE TRUE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 listopada 2008, 13:16 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
w 2,8 jest większe sprzęgło czyli trzeba by tarczę docisk i koło dwumasowe
wieniec można przełożyć


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 listopada 2008, 13:27 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 503
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Moje BMW: 325i
Kod silnika: M50B25 Vanos
a wiec tak rozrzat jest caly ale 3 i 6 (liczac od przodu auta) tłok rozwalil świece. Dalej nie rozkręcałem bo potem bym nie skrecił...
CO TERAZ ZROBIC????C(ceny podaje z allegro i bez kosztow robocizny)
1. Swap na 2,8 koszt rzędu 4 tys.
2. swap na taki sam caly silnik 2 tys + malowanie auta 500zl??
3. Zobaczyć czy nierozalilo glowicy i kupic sam dol silnika (500-1000zl) malowanie + climatronik?? jak sie sklaniam do opcji 3.
Aha tak i tak bym mosial brac jakas kreche zeby zrobic auto w miare szybko, wiec jak bym robil to wszystko na raz. Wsumie to chyba 2,5 narazie mi wystarczy chociaz kusi mnie to 2,8 ale koszty przerazaja.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 listopada 2008, 15:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
zakup 2,8 to 4 - 4,5k zł do tego zdjecie EWS ok 400 - 1000 zl zalezy gdzie robisz (mozesz przelozyc instalacje ale to baaardzo czasochlonne i jakies tam doswiadczenie jest wymagane jesli chcesz to robic sam)

Swap na taki sam silnik nie ma sensu bo nadal bedziesz mial silnik uzywany nieremontowany. Lepiej zlec dobremu mechanikowi ktory specjalizuje sie w naszych autach kompletny remont silnika - moze wyjdzie ponad 2000 zł ale bedziesz mial jako taka pewnosc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 listopada 2008, 18:36 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 503
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Moje BMW: 325i
Kod silnika: M50B25 Vanos
rano bylem jeszcze optymista, zaczzolem dzis robierac dalej silnik i znalazlem zmiarzdzone swiece i kawalki metalu w kolektorze dolotowym .... jutro wstawie zdjecia.Więc chyba kupno silnika bedzie nieeunuknione...:/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 listopada 2008, 18:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
musisz zdiagnozowac co dokladnie zostalo uszkodzone wtedy bedzie wiadomo jakie to koszty.

Ciekawi mnie jaka byla przyczyna bo ten spadek mocy mial zapewne zwiazek z tym co sie stalo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL