BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 18:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2008, 15:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 302
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: BMW E87
Kod silnika: M47N2
biały napisał(a):
nie wiem dokładnie gdzie sie znajduje , ale jest pod kolektorem bliżej filtra oleju ... przewód gumowy o srednicy około 10mm ... jak jest peknięta lub spadła to cyrki sie pokazują ...


dzieki. zerkne. a powiedz mi. palila Ci wiecej?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2008, 16:11 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
lapka666 napisał(a):
dzieki. zerkne. a powiedz mi. palila Ci wiecej?


nie wiem , bo nie sprawdzałem dokładnie , bo to od razu po kupnie było :)

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 listopada 2008, 23:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 302
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: BMW E87
Kod silnika: M47N2
robiłem pomiar napięcia na włączonym silniku i pokazywało cały czas 4,98V. raz na 30sek może coś tam spadło do 2V ale ogólnie stało napięcie. nie modulowało w ogóle. co to znaczy? czy sonda jest do wymiany? podpowiedzcie. dodawałem gaz, trzymałem na wyższych obrotach i nic.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: sonda
PostNapisane: 10 listopada 2008, 23:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: pÂłoĂąsk
witam a u ciebie powinny być chyba jeśli się nie mylę dwie sondy po jednej na trzy kolektory a z wykręceniem nie ma większych problemów ale może być trochę zapieczona można polać wd 40 oczywiście wszystko lepiej od spodu na kanale i są one tak jak mówiłem wkręcone w kolektory a wtyczki znajdują się pod tym plastikiem na wierzchu silnika przykręconym dwoma śrubkami

_________________
krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: sonda
PostNapisane: 10 listopada 2008, 23:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 302
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: BMW E87
Kod silnika: M47N2
krzys_3.2.8 napisał(a):
witam a u ciebie powinny być chyba jeśli się nie mylę dwie sondy po jednej na trzy kolektory a z wykręceniem nie ma większych problemów ale może być trochę zapieczona można polać wd 40 oczywiście wszystko lepiej od spodu na kanale i są one tak jak mówiłem wkręcone w kolektory a wtyczki znajdują się pod tym plastikiem na wierzchu silnika przykręconym dwoma śrubkami


w m52 sa dwie u mnie jest jedna bo patrzalem juz. z wykreceniem juz wiem. nie wiem natomiast co z odp na moje pytanie wyzej? czy niemodulowane 4,98V na sondzie to zle? stale pokazuje to napiecie. zadko cos tam spadnie. caly czas jakby bogato :( sonda walnieta? czy to wcale tak nie znaczy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: sonda
PostNapisane: 11 listopada 2008, 00:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: pÂłoĂąsk
sonda po rozgrzaniu powinna pracować od 0.00 do 4.90 mniej więcej czyli cyferki powinny cały czas się zmieniać a gdy jest nie do końca rozgrzana (nie patrz na wskaźnik temp.)to wtedy właśnie będzie stała w miejscu

_________________
krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: sonda
PostNapisane: 11 listopada 2008, 12:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 302
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: BMW E87
Kod silnika: M47N2
krzys_3.2.8 napisał(a):
sonda po rozgrzaniu powinna pracować od 0.00 do 4.90 mniej więcej czyli cyferki powinny cały czas się zmieniać a gdy jest nie do końca rozgrzana (nie patrz na wskaźnik temp.)to wtedy właśnie będzie stała w miejscu


była rozgrzana bo jeździłem wcześniej z 10min więc auto było ciepłe. czyli jak stała to źle? wymienić ją muszę? dodam, że pali dużo dość ok 17litrów


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: sonda
PostNapisane: 11 listopada 2008, 12:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: pÂłoĂąsk
no raczej tak bo jeśli by były dwie to wtedy przy uszkodzeniu jednej czytałby sobie info z drugiej a tak to niestety ale trzeba wymienić

_________________
krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 listopada 2008, 13:01 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
krzys_3.2.8 napisał(a):
no raczej tak bo jeśli by były dwie to wtedy przy uszkodzeniu jednej czytałby sobie info z drugiej


niestety muszą działać obydwie bo inaczej bedzie kuleć auto ... druga nie jest zapasowa ...

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 listopada 2008, 19:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 302
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: BMW E87
Kod silnika: M47N2
Teraz podpowiem wszystkim co się obawiają sami wymieniać sondę, że ŚMIAŁO SIĘ ZA TO BIERZCIE!!!

To proste. Najlepiej na ciepłym silniku psikamy śrubę np. WD40 potem po ok 5min wziąłem śrubokręt i młotek i obpukałem śrubę z każdej strony żeby popuściła i męczyłem się odkręcając :) Tragiczny jest tam dostęp z kluczem i trzeba nieźle się namanewrować ale jak się dobierze dobry klucz to pójdzie. Jak uda nam się ją wykręcić to czekamy aż auto ostygnie i montujemy nową. Ja po montażu od razu zrobiłem reset kompa bo wczęsniej auto pracuje w trybie awaryjnym jak jest walnięta sonda.

Zastosowałem reset Franka:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=592

Może komuś to pomoże i nie będzie tracił 40zł za wymiane w warsztacie.

Dzięki za pomoc chłopaki. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL