BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 17:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] problem z temperatura
PostNapisane: 11 listopada 2008, 20:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 87
Lokalizacja: kalisz
Panowie!

Co moze być przyczyną mojego problemu? Wskazówka od temp silnika nie trzyma sie stale na środku tak jak to powinno być, natomiast waha się między środkiem a następną kreską. Temp ro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 listopada 2008, 20:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 173
Lokalizacja: Bydgoszcz
sprawdź stan płynu w chłodnicy.jak mało dolej. odpowietrz porządnie.jak to nie pomoże to trzeba wymienić termostat :ok:

_________________
kRiStOf


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: problem z temperatura
PostNapisane: 11 listopada 2008, 20:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 87
Lokalizacja: kalisz
[quote="kuki3"]Panowie!

Co moze być przyczyną mojego problemu? Wskazówka od temp silnika nie trzyma sie stale na środku, tak jak to powinno być, natomiast waha się między środkiem a następną kreską. Temp rośnie przy wyższych obrotach, przy spokojniejszej jeździe spada, jednak nie dochodzi i tak do wymaganego poziomu. Płyn chłodniczy ok, olej w silniku ok, uklad odpowietrzony. Zauważyłem ze silnik jest słabszy kiedy temperatura wzrasta. Prosze o opinie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 listopada 2008, 21:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
jak dla mnie to termostat, sprawdz jak CI się nagrzeje samochód czy chłodnica jest gorąca, jak nie to znaczy ze termostat trzyma i nie puszcz wody na chłodnice..jak ciśniesz to się gerzeje, jak jedziesz spokojnie to temp spada.

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 listopada 2008, 21:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 113
Lokalizacja: BI / NKE
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
Jak termostat w porzadku, to moze byc uszczelka pod glowica..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 listopada 2008, 21:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 87
Lokalizacja: kalisz
DanyU napisał(a):
jak dla mnie to termostat, sprawdz jak CI się nagrzeje samochód czy chłodnica jest gorąca, jak nie to znaczy ze termostat trzyma i nie puszcz wody na chłodnice..jak ciśniesz to się gerzeje, jak jedziesz spokojnie to temp spada.



to zagrzeje i sprawdze...a jak sie okaże ze chłodnica jednak jest gorąca, lub ciepła??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 listopada 2008, 22:14 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 94
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
Moje BMW: E34 525
Kod silnika: M50B25
Garaż: Była:

Szampańska piękność!

Jest: E34 525 1991r. :)
Prawdopodobnie padło lub pada Visco. Miałem dokładnie takie same obiawy. Wymieniłem co trzeba i jest gitara. Otwórz maskę daj gazu i posłuchaj czy słychać viscoze i czy napędza wiatrak odpowiednio. Na 95% stawiam na to!

_________________
Nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi... :)
Szampańska piękność!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 listopada 2008, 22:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 87
Lokalizacja: kalisz
Grzel napisał(a):
Prawdopodobnie padło lub pada Visco. Miałem dokładnie takie same obiawy. Wymieniłem co trzeba i jest gitara. Otwórz maskę daj gazu i posłuchaj czy słychać viscoze i czy napędza wiatrak odpowiednio. Na 95% stawiam na to!



Jak będzie słychać viskoze, jaki to jest dźwięk i jak mam sprawdzić czy wiatrak jest odpowiednio napędzany?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 listopada 2008, 06:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
Chłodnica to będzie i tak ciepła. Odpal samochód, niech się nagrzewa,jeśli silnik się nagrzewa, a chłodnica pozostaje chłodna to ok,termostat trzyma. Jak wskazówka osiągnie odpowiedznią temperaturę to sprawdzaj chłodnice i wąż przy termostacie czy robi się gorący (ciepły będzie napewno) jak tak to znaczy że termostat działa, puścił wode na duży obieg (chłodnice) jak zacznie wskazówka wzrastać a chłodnica będzie gorąca to musisz sprwdzić Viskoze. Jak się załączy to przy dodawaniu gazu będzie słychać głośniejszy szum powietrza wytwarzany przez zasprzęglony wiatrak, będzie też czuć mocniejszy podmuch z wiatraka.

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 listopada 2008, 22:47 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 94
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
Moje BMW: E34 525
Kod silnika: M50B25
Garaż: Była:

Szampańska piękność!

Jest: E34 525 1991r. :)
Jak dasz gazu to Viskoza wydaje dźwięk zbliżony do mocnego szumu wiatru. Sam wiatrak powinien przyspieszać w miarę dodawania gazu, jeżeli przyspiesza nieznacznie lub w ogóle tego nie robi Viskoza do wymiany.

_________________
Nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi... :)
Szampańska piękność!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2008, 14:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 87
Lokalizacja: kalisz
Dobra Panowie sprawdziłem!!!

Autko rozgrzałem, chłodnica jest gorąca, a po dodaniu gazu nie slychac i nie czuc charakterystycznego podmuchu wiatru. Dzieki za wskazówki, dzieki waszym opisom skojarzylem jak słychac viskze. Jak się okazuje jest walnieta.

Powiedzcie mi prosze jaka jest skala trudności naprawienia tej usterki i koszty?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2008, 14:14 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 43
Lokalizacja: Wyszków
Moje BMW: e39 & 36 cabrio
Kod silnika: M51B25 & M52B28
Po zgaszeniu cieplego silnika wisko powinno od razu zatrzymac wiatrak. Jesli jeszcze przez chwile kreci sie bezwladnie to na 100% wisko do wymiany.
Cena to od 100zl do 300zl za BEHR'a do diesla (na 3 sruby, do benzyny jest na 4). Jesli chodzi o wymiane to jest dosyc prosta i mozesz sam to zrobic. W dziale Zrob to sam masz opisane jak to zrobic.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2008, 14:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 72
Lokalizacja: Tomaszew
Ja proponuje abyś sprawdził pompe wodną...jeżeli masz plastikową to pewnie już się zużyła i słabo pompuje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL