Pinczer napisał(a):
Gdy wciśniesz pedał sprzęgła to auto już nie hamuje silnikiem tylko pracuje na biegu jałowym/luzie.
Tak.
Tylko właśnie chodzi mi o to, który czujnik dostarcza info o przejściu silnika
z jednego stanu w drugi (hamowanie silnikiem/wolne obroty)?
Bo to przejście u mnie zawsze szwankuje.
Silnik po wciśnięciu sprzęgła nie łapie od razu odpowiednich wolnych obrotów.
Najpierw obroty idą w dół o jakieś 300 mniej od właściwego poziomu
wolnych obrotów, a dopiero potem wracają na ten normalny poziom.
Poza tym na 10tys. do tej pory przejechanych przeze mnie km,
nie więcej niż 10 razy zdarzyło się, że krótko przyfalował
na wolnych obrotach ale już podczas postoju.
Nie było bezpośrednio wcześniej przejścia z hamowania silnikiem.
Czyli można powiedzieć, że regulator wolnych obrotów jest w miarę ok.
Chyba
Równie rzadko na 2 lub 3 biegu w okolicach 2 2,5 tys. obrotów,
przy rozpędzaniu się, przez ułamek sekundy jakby nie dostawał paliwa.
Ogólnie silnik chodzi równo, ciągnie żwawo w całym zakresie obrotów.
Czyli te moje przypadki to takie, w których silnik nagle zmienia obroty o dużą wartość.
Info o tym przekazuje czujnik położenia wału?
W tych postach, które udało mi się znaleźć o tym czujniku, były jednak inne objawy.
Dzięki