BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 18:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] przepustnica,falowanie-hamowanie silnikiem a wolne obr
PostNapisane: 10 listopada 2008, 00:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: KrakĂłw
Witam

Proszę o radę.

Chcę się wziąć za falowanie wolnych obrotów w m20b27, 87r.

Zaczynam od czyszczenia.

Zaskoczenie - jak dla mnie, już na samym początku.
Czy to jest norma, że przepustnica jest tak delikatnie przykręcona do kolektora?
Tzn. nie zauważyłem, żeby była luźna, ale te 4 śrubki (trzymały mniej więcej tak samo)
mógłbym chyba odkręcić palcami, gdybym się przyłożył i dostęp byłby lepszy.
Nie znam się zupełnie. Chodzi o to, żeby mogło wydmuchać uszczelkę w razie czego? :)
Czy mam po prostu wymienić uszczelkę i dokręcić mocno ale z wyczuciem?

Pozdrawiam


Ostatnio edytowano 13 listopada 2008, 13:30 przez sołtys, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: montaż przepustnicy
PostNapisane: 10 listopada 2008, 20:23 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
sołtys napisał(a):
Czy mam po prostu wymienić uszczelkę i dokręcić mocno ale z wyczuciem?


Tak. Uszczelka zdaje się że jest papierowa więc nie wiem czy nie lepszym rozwiązaniem było by zastosowanie odpowiedniej pasty/silikonu.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2008, 09:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: KrakĂłw
Dzięki,

a który czujnik jest odpowiedzialny za podawanie informacji odnośnie obciążenia silnika (supereta)?
Słabo to kumam, ale chodzi mi o to skąd się bierze info odnośnie dawkowania paliwa
przy przejściu z hamowania silnikiem w wolne obroty?

Jak hamuję silnikiem to przepustnica się zamyka chyba ok,
ekonomizer pokazuje 0, auto wyraźnie hamuje.
Jak wcisnę sprzęgło przy hamowaniu silnikiem to obroty spadają mi
o jakieś 300 poniżej właściwego poziomu wolnych obrotów.
Dzieje się tak gdy zrobię to w okolicach 2000 obrotów i poniżej.
Jeśli wciskam sprzęgło przy hamowaniu silnikiem przy około 3000 obrotów i wyżej,
to obroty spadną już od razu do odpowiedniego poziomu.
Czyli jakby potrzebował co najmniej tą chwilę pomiędzy spadkiem z 3 tys. na 2 tys.,
na ustalenie obrotów na właściwym poziomie.

Pozdr.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2008, 16:04 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Gdy wciśniesz pedał sprzęgła to auto już nie hamuje silnikiem tylko pracuje na biegu jałowym/luzie. Na postoju problem z wolnymi obrotami również występuję?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2008, 18:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: KrakĂłw
Pinczer napisał(a):
Gdy wciśniesz pedał sprzęgła to auto już nie hamuje silnikiem tylko pracuje na biegu jałowym/luzie.

Tak.

Tylko właśnie chodzi mi o to, który czujnik dostarcza info o przejściu silnika
z jednego stanu w drugi (hamowanie silnikiem/wolne obroty)?
Bo to przejście u mnie zawsze szwankuje.
Silnik po wciśnięciu sprzęgła nie łapie od razu odpowiednich wolnych obrotów.
Najpierw obroty idą w dół o jakieś 300 mniej od właściwego poziomu
wolnych obrotów, a dopiero potem wracają na ten normalny poziom.

Poza tym na 10tys. do tej pory przejechanych przeze mnie km,
nie więcej niż 10 razy zdarzyło się, że krótko przyfalował
na wolnych obrotach ale już podczas postoju.
Nie było bezpośrednio wcześniej przejścia z hamowania silnikiem.
Czyli można powiedzieć, że regulator wolnych obrotów jest w miarę ok.
Chyba ;)

Równie rzadko na 2 lub 3 biegu w okolicach 2 2,5 tys. obrotów,
przy rozpędzaniu się, przez ułamek sekundy jakby nie dostawał paliwa.

Ogólnie silnik chodzi równo, ciągnie żwawo w całym zakresie obrotów.

Czyli te moje przypadki to takie, w których silnik nagle zmienia obroty o dużą wartość.
Info o tym przekazuje czujnik położenia wału?
W tych postach, które udało mi się znaleźć o tym czujniku, były jednak inne objawy.

Dzięki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 listopada 2008, 18:15 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
może szwankuje czujnik położenia przepustnicy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL