BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 07:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2008, 19:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1723
Lokalizacja: Puszcza Biała
GŁADKI napisał(a):
sek w tym ze musisz wykonać te samą pracę przy mniejszym skoku, czyli biegi chodzą cięzej,

dlatego material musi znosić większe obciążenia


Jeździłem niedawno Hondą i miałem 2 szorty:
jeden z ebay za 100 zł (bezfirmówka)
srugi z ebay za 350 zł (skunk2)
Pierwszy skończył sie po tygodniu a drugi śmiga już rok i chyba nadal nowy właściciel jest zadowolony. Skunk2 ważył połowę tego co ten szort za 100 zł. Zmiana biegów z takim szortem to przyjemność i chce sie je cały czas zmieniać.

_________________
---525e
---1802
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2008, 19:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1723
Lokalizacja: Puszcza Biała
sory ale jakiś błąd miałem i dwa razy wysłałem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 listopada 2008, 00:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 145
Lokalizacja: Default City
Moje BMW: 330Ci
Kod silnika: M54B30
Tydzień temu zafundowałem sobie shortshifter do E36, więc wypada podzielić się wrażeniami.

Cała operacja polegała na wymianie oryginalnego lewarka zmiany biegów i połączonego z nim wodzika na ten sam zestaw z modelu 328 albo M3, bo w nich fabrycznie są shortshiftery.

Po wymianie biegi zmienia się dużo fajniej. Dotychczas musiałem wykonywać ruch całą ręką, a teraz wystarczy zgiąć palce (z 3 na 4) lub operować nadgarstkiem. Zmiana zajmuje wyczuwalnie mniej czasu niż wcześniej. Dodatkowo biegi wchodzą wyraźnie "twardziej", ale nie tak, jak przy wykończonych synchronizatorach, tylko z takim przyjemnym "klikiem".

Przez tak skróconą drogę lewarka ręka lepiej zgrywa się z lewą nogą i możemy dynamiczniej przerzucać biegi.

IMO wymiana na shortshifter jest korzystna nie tylko w przypadku samochodów wyścigowych. Mnie na co dzień dużo wygodniej jeździ się po modyfikacji. Ba, nawet mojemu wybitnie konserwatywnemu ojcu-mechanikowi się podoba :)

_________________
Jestem poetykiem... i mam licencję.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 listopada 2008, 00:37 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
Mazder, własnie takiej opini szukałem:-) Napisz jeszcze o ile to skraca procentowo bieg bo chcę taki kupić ale nie wiem jaki dokładnie, a znalazłem takie:

http://www.allegro.pl/item475109790_sho ... 6_e30.html

http://www.allegro.pl/item476585275_sho ... 25_m3.html

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 listopada 2008, 00:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 145
Lokalizacja: Default City
Moje BMW: 330Ci
Kod silnika: M54B30
Z tego, co wyczytałem w zagranicznej literaturze, to dźwignia od 328 i M3 ma fabrycznie krótszy skok o około 30%. Osobiście procentowo ci tego nie zmierzę, bo nie jestem żywym miernikiem długości skoku lewarka zmiany biegów :)

W moim odczuciu zmiana jest znaczna, czyli warta śpiewki.

Natomiast z podanych przez ciebie dwóch linków pierwszy jest dość tandetnym gotowcem, jakich pełno na eBayu, a drugi to oryginalnie dźwignia od 325 (pytałem sprzedawcy), ale najwyraźniej samodzielnie zmodyfikowana, o czym mogą świadczyć ślady w dolnej części i opis ("orginal wydłuzony u dolu").

Poza tym do obu będziesz i tak potrzebował krótszego wodzika, bo jak zamienisz sam lewarek, to ten będzie mocno wysunięty do przodu: luz będzie w tym miejscu, w którym wcześniej miałeś trójkę.

Kompletny zestaw ze wszystkim, co potrzeba, wygląda tak:
http://allegro.pl/item479476148_short_s ... 5_328.html

_________________
Jestem poetykiem... i mam licencję.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 listopada 2008, 14:39 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
Mazder, :) dzięki za oświecenie :-), hmm to będę szukał gdzieś takiego... PS. jak ktoś ma to proszę pisać na PW pozdrawiam

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] SHORT SHIFT-daje efekt??
PostNapisane: 8 grudnia 2010, 16:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 710
Lokalizacja: Znienadzka
Kod silnika: M50 M52 aa i M20
odgrzewam kotleta :)

Panowie prawdą jest że aby mieć shorta wystarczy zakupić takiego jak fabrycznie jest w z3 328 m3 lub e36 328 ??

Majsu pisał że w ASO cena jest znośna.

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=2230 >> 318i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=1771 >> 325i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=10133 >> 325i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=45445 >> 328i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=15&t=76576 >>320i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] SHORT SHIFT-daje efekt??
PostNapisane: 8 grudnia 2010, 17:24 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Z Zetki 2.8 jak i 1.9 i M na pewno z 328i to nie wiem.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] SHORT SHIFT-daje efekt??
PostNapisane: 8 grudnia 2010, 17:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 710
Lokalizacja: Znienadzka
Kod silnika: M50 M52 aa i M20
Druga sprawa taki szorcik nie ma jakiegoś negatywnego wpływu na skrzynie i jej mechanizmy ??

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=2230 >> 318i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=1771 >> 325i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=10133 >> 325i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=45445 >> 328i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=15&t=76576 >>320i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] SHORT SHIFT-daje efekt??
PostNapisane: 8 grudnia 2010, 18:13 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
nie

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] SHORT SHIFT-daje efekt??
PostNapisane: 8 stycznia 2011, 17:34 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 19
Lokalizacja: Lubasz
Moje BMW: e30 320iA e36 325i
Kod silnika: M20B20 M50B25
Witam a ja mam takie pytanie... Jak wyciągnąć cały wybierak z koszem. Mam wał ściągniety czyli lepszy dostęp do wybieraka ,z tyłu jest on wciskany w gumę a co go trzyma z przodu ??? :niepewny:

_________________
Only BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL