BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 15:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Temperatura silnika
PostNapisane: 29 października 2008, 19:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: Police
Witam.
Mam 320d i następujące pytanie do posiadaczy tego modelu: jak szybko wasze silniki osiągają temperaturę nominalną? U mnie po 5km schodzi z niebieskiej kreski (przy obecnej temp. otoczenia). Po 10km wskazówka leniwie wejdzie na środek skali, ale raczej woli pozostawać lekko z lewej. Ogrzewanie działa. Dodam że po 5km i zejściu wskazówki z niebieskiego pola chłodnica jest zimna, więc termostat nie puszcza na nią obiegu. Pytam, bo nie wiem czy to normalne czy niepotrzebnie martwię się na zapas niedomagającym termostatem.
Pozdrawiam - dzięki z góry za odpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2008, 16:17 
Prawdopodobnie masz zapowietrzony układ chłodniczy, albo masz malutka dziurkę w układzie i dlatego silnik cieżko siędogrzewa mialem ten sam problem. Nie jest to poważna usterka ale lepiej skonsultowac sie z mechanikiem bo trzeba to naprawic bo silnik musi byc dogrzany


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2008, 16:31 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Termostat do wymiany...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2008, 18:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: Police
Ja pierdziu... Dziś sprawdziłem poziom płynu chłodniczego - sporo poniżej minimum. Mam nadzieję że to ta przyczyna a nie termostat.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 listopada 2008, 11:12 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
jak by byl termostat zepsuty to bys mial goraca chlodnice :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 listopada 2008, 14:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: Police
zbigniewst - Dzięki za słowa pocieszenia :) Dziś była dolewka płynu. Efekt - nagrzewa się dużo szybciej ale wskazówka temperatury jest nadal lekko odchylona od pionu w lewą stronę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 listopada 2008, 12:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: Szczecin
do kolegi stachupolska.....ja sie pytam o jaka dziurke w ukladzie ci chodzi?? dziurke w wezyku??---efekt bylby taki ze ubytki plynu ale calosc pracuje normalnie.. o dziurke w bloku ze niedrozna?? ----efekt taki ze by sie silnik przegrzewal a nie niedogrzewal??? ze sie zapowietrza??? ----jak sie zapowietrzy to i sie odpowietrzy (samoczynnie lub dodatkowo wkretak krzyzowy rozmiar 4,5 wystarczy obrot w lewo obrot w prawo i git)

ludzie crayou w stresie przyjezdza ze trzeba silnik rozbierac i dziurki szukac bo wyjazd na cmentarz nagle na 1 listopada wypadl....skonczylo sie na paracetamolu dla craya i 4 miarkach plynu dla buni i puki co sie grzeje pieknie pionu wskaznik nie lapie wiec wniosek taki ze albi wskazowka za ciezka albo czujnik temp falszuje ale nie ma co sie martwic tylko jezdzic....


sory ale unieslem sie bo uwielbiam porady w stylu jedz do mechanika:) badz kolejny kolega kisiel24 dumny z siebie napisal termostat do wymiany no i krajek juz wywala 160zl na nowy bo szpec kisiel wie co mowi.. a wystarczy pomacac chlodnice tak jak slusznie napisal kolega zbigniewst....


wiec koledzy albo sobie pomagamy piszac wtedy gdy wiemy o czym piszemy albo odsylamy sie do mechanikow i po czesci metada prob i bledow...

pozdrowienia znadzieja z moderator nie nakrzyczy na mnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 listopada 2008, 12:38 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 630
Lokalizacja: kuj-pom
ale wydaje mi sie ze zbigniewst takze zle napisal goraca chlodnica oznacza zepsuty termostat? hmmm moim zdaniem bedzie wlasnie zimna (na dole) a z reszta wystarczy"pomacac"przewod przed i za termostatem przy temp ok 90 stopni i wszystko jasne


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 listopada 2008, 13:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: Szczecin
kolega zbigniewst zapewne mial na mysli ze chlodnica bylaby goraca gdyz walniety termostat bylby otwarty i puszczal na pelen obieg i goraca bylaby juz przy np 50-60st a prawidlowo to jakos 80> sie otwiera wiec do tego momentu waz przy termostacie goracy a chlodnica jeszcze nie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 listopada 2008, 11:58 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: WitĂłw
Witam wszystkich, mam bmw e46 d i problem ze znikającym płynem chłodniczym. Sprawdzałem stan oleju silnikowego czy sie do niego nie dostaje płyn, ale poziom jest ten sam. W ciągu tygodnia musiałem doolać prawie litr płynu, nigdzie nie widac wycieków. :mur: Co może byc nie tak?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 listopada 2008, 22:10 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
a z rury nie dymi na biało?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 listopada 2008, 18:49 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: WitĂłw
W tym problem że nie dymi..gdyby dymiło na biało to znak że uszczelke pod głowicą szlak trafił. :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 listopada 2008, 19:41 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
tomekgdz napisał(a):
ale wydaje mi sie ze zbigniewst takze zle napisal goraca chlodnica oznacza zepsuty termostat? hmmm moim zdaniem bedzie wlasnie zimna (na dole) a z reszta wystarczy"pomacac"przewod przed i za termostatem przy temp ok 90 stopni i wszystko jasne

mylisz sie...wyciagnij termostat i sprawdz jak nie wierzysz....kolega
cinek85 ma racje :P

[ Dodano: 18 Listopad 2008, 19:44 ]
woytas555 napisał(a):
W tym problem że nie dymi..gdyby dymiło na biało to znak że uszczelke pod głowicą szlak trafił. :kwasny:

miales zapowietrzony uklad lub jest bardzo malutka dziurka na chlodnicy :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 listopada 2008, 19:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 235
Lokalizacja: Marki/Warszawa
Przykleję i ja sie do tematu, mam taki problem ze u mnie wskazówka tez ciągle jest na pierwszej kresce od niebieskiego pola i żeby stanęła do pionu auto potrzebuje dużo czasu stać np. w korku,lub postoju... I zaobserwowałem ostatnio ze jak wskaźnik jest na tej kresce za niebieskim polem (myślę auto niedogrzane) gdy włączam dmuchawę auto zaczyna chodzić na wyższych obrotach gdy wyłączę dmuchawę obroty spadają do tych moim zdaniem prawidłowych. Nie ma tego efektu kiedy auto dłużej pochodzi i wskazówka jest w pionie(czyli dogrzane auto). co o tym myślicie?? BMWe46 320d

_________________
///Brak reklam na forum///


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 listopada 2008, 20:13 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
kolego
moja 320 nagrzewała się około 8-9km.
wymieniłem termostat i teraz nagrzewa się na 3-4km.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 listopada 2008, 13:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: Szczecin
kolego woytas555 bardzo duzo tego plynu dolewasz wiec wniosek prosty albo dymi na bialo lub inne objawy uszkodzonej głowicy/uszczelki lub tez masz ewidentny wyciek...to ze nie widac wycieku nie znaczy ze go nie ma---np uszkodzona pompa wody przepuszcza plyn podczas pracy silnika i czesto dopiero po rozgrzaniu i na postoju wtedy ciezko wylapac wyciek...dokladnie obejrzyj łączenia pompe chlodnice itd


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 grudnia 2008, 13:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: Opole
oprócz termostatu 'zwykłego' (nr 5) jest jeszcze 'EGR termostat' - nr 8:

Obrazek

i z tego co wyczytałem na niemieckich forach on też moze byc winny niedogrzewaniu i to nawet częściej niż zasadniczy termostat. Ja wlasnie bede zabierał sie za badanie tego problemu bo wskazówka łapie mi pion dopiero po ok. 9 km jazdy. Test 7.0 na zegarach pokazuje temp 77-80 i trzyma tyle zarówno w korkach jak i w trasie, a to chyba za mało bo własciwa temp robocza powinna być chyba ok. 90 stopni?


Ostatnio edytowano 11 grudnia 2008, 13:51 przez zbir, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 grudnia 2008, 13:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: Opole


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 grudnia 2008, 19:04 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 47
Posty: 58
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47
Identyczny objaw w E46 320d co w aucie u kolegi "MarcinW1DAWCA", jak by nie dogrzewa , w lato nie zauważyłem tego objawu, dopiero gdy zaczęły się chłody


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 67 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL