BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 22:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Krzywa głowica i blok do planowania???
PostNapisane: 16 listopada 2008, 16:15 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 22
Lokalizacja: Obrzycko
Moje BMW: E34
Kod silnika: M50 B25 Vanos
Pozwolę sie trochę rozpisać w moim temacie żeby nie było niepotrzebnych pytań... Posiadam E34 z silnikiem M50 B25. A więc od jakiegoś czasu zauważyłem że ubywa mi płyn chłodniczy :sad: pierwszy taki przypadek zignorowałem ale gdy znów po jakimś miesiącu po włączeniu zapłonu pojawił mi się komunikat KUHLWASSERSTAND zaingerowałem co może być przyczyną...

odpowietrzyłem ponownie cały układ

sprawdziłem cały układ chłodniczy łącznie w nagrzewnicą wszystko ok

Visco ok

chłodnica próbę szczelności i oddawana ciepła przeszła pozytywnie (sprawdzałem u Nowaka w Przeźmierowie)

Termostat Verneta założyłem nowy trzy miesiące temu gdy padła mi pompa wodna więc nowa pompa tez była bez podejrzeń. po wymianie pompy latałem jakiś czas na wodzie więc spytałem sie w Przeźmierowie co mogę zrobić by przed zalaniem koncentratu przepłukać i przeczyścić cały układ. Powiedziano mi że najlepszym sposobem jest wlanie octu do chłodnicy w proporcji 1/10 ponoć nie uszkadza on węzy ani uszczelki i jest skuteczny wiec i tak zrobiłem

wymieniłem korek wlewu przy chłodnicy

gdy juz to wszystko zrobiłem przeprowadziłem ostateczny test czy podczas pracy
silnika rośnie mi ilość płynu w układzie niestety okazało sie że tak, stwierdziłem to już po tym jak wyczułem że węże twardnieją. na odpowietrzonym ponownie układzie odpaliłem silnik i po nieznacznej chwili w wlewu chłodnicy zauważyłem że stan wody podnosi sie znacznie a po paru minutach zaczyna sie pomału wylewać :wtf: test przeprowadziłem na zimnym silniku i po osiągnięciu temperatury 90' gdy termostat otworzył obieg

sprawdziły sie moje najgorsze przypuszczenia walnięta uszczelka pod głowicą :hmm?:

po demontażu głowicy i po wyczyszczeniu uszczelki na oko jest ok więc co mogło być tego przyczyną??? :worried:

rozbrojoną głowicę zawiozłem do znajomego szlifierza w Poznania i zażądałem planowania głowicy i sprawdzenia jej szczelności (wymieniłem przy okazji gumki na zaworach)

po sprawdzeniu szczelności okazało sie że głowica jest ok więc pozostało tylko pytanie które zadałem szlifierzowi czy przy planowaniu głowica zauważył że głowica była dosyć mocno krzywa? niestety stwierdził że tak :wtf:



wydaje mi sie że ze to było przyczyną bo nic innego już chyba nie pozostało :| i teraz takie pytanie do was. czy jest możliwe że będzie konieczne wywalenie całego silnika rozebranie go na części pierwsze i splanowanie bloku??? :glupawka: Blok jest żeliwny nie aluminiowy więc to już mówi samo za siebie ale posłużę sie tutaj przypadkiem mojego kolegi który miał taką samą sytuacje w silnikiem 3.0 MV6 od Omegi zrobił głowice bo była krzywa bloku nie planiował bo był żeliwny i wydawało mu sie że będzie ok a tu za dwa miesiące znów to samo i podwójne koszta + wywalenie silnika no i czas :[

proszę was koledzy o pomoc w mojej sprawie bo na dniach muszę podjąć decyzje czy wywalać i rozbierać cały silnik do splanowania bloku a wiadomo to sie wiąże z kosztami i to nie małymi tym bardziej że nie robie tego sam. proszę was tez o uwagi czy może czegoś nie pozostawiłem po drodze odnośnie tworzącego sie ciśnienia w układzie chłodniczym???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 listopada 2008, 17:37 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
czy auto w czasie jazdy dymiło na biało?
według mnie to mało prawdopodobne aby skrzywił się blok


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 listopada 2008, 18:08 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 22
Lokalizacja: Obrzycko
Moje BMW: E34
Kod silnika: M50 B25 Vanos
wiesz co mam LPG w sekwencji wiec nie wracałem uwagi na to bo wiadomo ze ma gazie zawsze dymi na biało bo to co wylatuje w skutek spalania sie gazu to tylko para wodna ale masz racje mogłem sprawdzić to podczas jazdy na paliwie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 listopada 2008, 18:41 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
płaskośc kadłuba można sprawdzic liniałem i szczelinomierzem
sprawdzac w kierunku wzdłużnym i poprzecznym
dopuszczalna odchyłka wynosi 0,03mm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 listopada 2008, 08:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 115
Lokalizacja: NOx Bydgoszcz
Ska
ryszard55 napisał(a):
płaskośc kadłuba można sprawdzic liniałem i szczelinomierzem
sprawdzac w kierunku wzdłużnym i poprzecznym
dopuszczalna odchyłka wynosi 0,03mm


Skąd ta informacja??

Nie twierdzę, ze jest zła, tylko ze ciekawa.
Wiele osob przy okazji zdejmowania głowicy mogła by sobie sprawdzi blok.

pzdr

_________________
moja WÂłoszka : http://www.bmwmpowerclub.fora.pl/nasze- ... ,3111.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Krzywa głowica i blok do planowania???
PostNapisane: 17 listopada 2008, 20:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
kefon napisał(a):
gdy juz to wszystko zrobiłem przeprowadziłem ostateczny test czy podczas pracy
silnika rośnie mi ilość płynu w układzie niestety okazało sie że tak, stwierdziłem to już po tym jak wyczułem że węże twardnieją. na odpowietrzonym ponownie układzie odpaliłem silnik i po nieznacznej chwili w wlewu chłodnicy zauważyłem że stan wody podnosi sie znacznie a po paru minutach zaczyna sie pomału wylewać :wtf: test przeprowadziłem na zimnym silniku i po osiągnięciu temperatury 90' gdy termostat otworzył obieg


zapytam bo do końca nie rozumiem tego testu, zalewając stan płynu na zimnym silniku i rozgrzewając go do normalnej temperatury pracy to chyba normalne ze płyn zacznie zwiększać swoja objetość i przelewać niezamkniętym wlewem, poprawcie prosze jak pisze cos nie tak
po osiągnięciu temperatury pracy w układzie chłodzenia panuje nadciśnienie?? i odkręcenie korka spowoduje przelewnie się płynu??

_________________
nasza buńka

E34 Obrazek

E53 Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 listopada 2008, 21:23 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
matti21sk napisał(a):
Ska
ryszard55 napisał(a):
płaskośc kadłuba można sprawdzic liniałem i szczelinomierzem
sprawdzac w kierunku wzdłużnym i poprzecznym
dopuszczalna odchyłka wynosi 0,03mm


Skąd ta informacja??

Nie twierdzę, ze jest zła, tylko ze ciekawa.
Wiele osob przy okazji zdejmowania głowicy mogła by sobie sprawdzi blok.

pzdr

informacja pochodzi z mądrej księgi-H.R>Etzold BMW serii3
w ten sam sposób można sprawdzić równierz głowicę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL