BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2025, 00:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 85 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 15 listopada 2008, 22:19 
Jak dla mnie, 320i to najgorszy wybór z możliwych, znam też posiadaczy 2.0, którzy to potwierdzą :]


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 listopada 2008, 22:30 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 130
Lokalizacja: siemianowice śl
Moje BMW: e60
Kod silnika: m54b30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166411
hmm no czy ja wiem ja bym jednak wolal te 6 garów niz 4 - zauwazylem na forum ze strasznie duzo postow jest w sprawie o pomoc bo sie cos ze silnikiem dzieje...

_________________
bmw 4 life


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 listopada 2008, 23:00 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
mysle ze w tym sesie czarny mowi ze najgorszy bo mocy ma tyle co oszczedniejsza 1,8is a pali tyle co 325 ktore jezdzi duuuzooo lepiej
co nie oznacza ze 320i nie jest fajne...kazde bmw jest fajne :P

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 listopada 2008, 04:01 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
..::CZARNY::.. napisał(a):
Jak dla mnie, 320i to najgorszy wybór z możliwych, znam też posiadaczy 2.0, którzy to potwierdzą :]


Jaki tam najgorszy, najgorsze jest 1.6.
W 320i ubezpieczenie jest tańsze niż 325i, spalanie też mniejsze, jest znacznie wolniejszy co akurat też może mieć znaczenie jak ktoś nie ogarnia zbytnio samochodu (w przeciwnym wypadku to duży minus, dlatego swoje sprzedałem). Do 2.0 można wsiadać i jechać, w 2.5 można już sobie zrobić kuku. No i na rynku aut używanych nadające się do jazdy 325i to rodzynek, 320i (czy to m50 czy m52) jest do wyboru do koloru ;)
Oczywiście 4cyl zawsze będzie bardziej "ekonomiczny" i jak ktoś ma się potem spinać i z powodu funduszy móc wytoczyć 6cyl raz na miesiąc do kościoła to nie ma co się napalać i kupić coś czym będzie można jeździć. Ale ja patrząc po swoich doświadczeniach jak bym miał kupować BMW 4cyl to jednak bym kupił Honde :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 listopada 2008, 09:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3237
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
Najgorsze jest 316i i 320i jeśli chodzi o coupe :)

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 listopada 2008, 10:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: czĂŞstochowa
Witam jestem posiadaczem 1.8 is z 1994 roku mam go 1.5 roku nie moge narzekać na niego
bardzo fajnie lata może dźwięk w 2.0 jest lepszy ale z mocą to tylko 10km więcej.Brałem się
z 528 i na starcie dałem rade później no cóż poszedł bo pare kucy więcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 listopada 2008, 13:02 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Hmmm ztym stwierdzeniem że najgorsze w coupe 316 to się zgodze ale 320 niedawno kolega kupił M50B20 + vanos i bardzo ładnie chodzi z 0-100 zszedł do około 9,6 czysta serii zadbana a IS nie ma tego dźwięku ani trwałości co R6 do tego M50 jest nawet katalogowwo szybsze minimalnie ale jest przy coraz większej prędkości będzie to coraz mocniej widać i sam widok M50 i M42 pod maską to drobna różnica w w spalaniu kosmosu nie ma ja bym sobiście kupił 320 nauczył się dobrze jeddzic a potem M50B25 i jazda :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 listopada 2008, 15:02 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 25
Lokalizacja: WODZISLAW SL
Moje BMW: E36
Witam, Ja posiadam 320 na vanosie i jestem zadowolony robie trasy Holandia i spowrotem smiga jak wsciekle:) co prawda mam male zmiany w silniku i ciagnie na 5 biegu do odciecia, czy tez jak wpadne na rondo to bes problemu na dwujeczce sobie jade bokiem, to juz twuj wybur. Pozdrawiam.

_________________
OCEÑ MOJ¡ BUNIE:-)

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=33540


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 listopada 2008, 21:33 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 283
Lokalizacja: Łódź / okolice
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: m54b22 + LPG
ja też zastanawiałem się nad is a 320. wybrałem to drugie i szczerze mając jesczze raz ta kase i możliwość to kupiłbym 325 albo moje marzenie (ekonomia/osiągi) 323 w coupe... pooglądaj, przejedz sie kilkoma isami i kilkoma 2l i dokonasz wyboru. powiem tylko że dźwięk 6 cyl powyżej 3 tys jest pięęęęęęęęęęęęękny :D u mnie spalanie w granicach 9-11. zauważyłem że zimniej się zrobiło to wiecej pali. norma.

_________________
:super: moja coupeta jest cała w oryginale :super:

Lubię Płacić Grosze

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 listopada 2008, 07:16 
Cytuj:
Jaki tam najgorszy, najgorsze jest 1.6.


Wcale nie, pójdź do salonu, zobacz ceny 316 i 320? Potem jeździj na stację paliwową. Dalej twierdzisz, że 1.6 jest bez sensu? Tak samo pojeździj 325 i 320 i 316, wlewaj i?

A z tą trwałością, to też bajki jakieś, w mechanice nie brakuje problemów z R6, z klekoczącymi VANOSami, przestawionymi rozrządami, zatartymi tymi i tymatymi pierdołami, poza tym, 4 garówek większość idzie na produkcję i ich więcej jeździ po drogach, było by nie tak, gdyby notowano więcej problemów z R6. Jak jest auto skatowane, nie ma znaczenia, czy 1.6, czy 2.8, szrot i tyle, wedle tych bajek o trwałości mój silnik dawno powinien nie żyć. Poza tym, mniejszy silnik-> większe prawdopodobieństwo oszczędzania na oleju, ale to inna sprawa.

nygus napisał(a):
i szczerze mając jesczze raz ta kase i możliwość to kupiłbym 325 albo moje marzenie (ekonomia/osiągi) 323 w coupe...


No i właśnie o to chodzi. Ja też wiele razy "aaa czemu to tylko 1.8" i mi przechodzi wlewając benzynę na stacji.

TomekB napisał(a):
Ale ja patrząc po swoich doświadczeniach jak bym miał kupować BMW 4cyl to jednak bym kupił Honde :/


Na pożeracza kilometrów zdecydowanie pokusiłbym się na 4cyl jako 2. auto, nie widzę żadnych przeciwskazań, ani żadnych plusów Hondy, które by zdyskwalifikowały 4.cyl. BMW.

Co tu dużo mówić, większość osób chwali swoje w tym temacie, należy przestać w ten sposób patrzeć i obiektywnie podejść:

is:

+ekonomia
-brak soudnu
-nie jeździ

2.0

+sound
-pali odczuwalnie więcej
-nie jeździ



No i tyle w tym temacie, ani jedno, ani drugie nie jest cudem techniki, każdy sobie wybierze odpowiedni silnik dla jego preferencji i nie ma, że jeden jest lepszy, a drugi gorszy. :ok:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 listopada 2008, 07:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
CZARNY ! Czyżbyś zapomniał o legendarnym 2.0 130 koni na pasku ? To niby też nie jedzie ? :zdziwko:

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 listopada 2008, 07:40 
Bobby_Valentino napisał(a):
CZARNY ! Czyżbyś zapomniał o legendarnym 2.0 130 koni na pasku ? To niby też nie jedzie ? :zdziwko:


:przestraszony: :mur:

Przepraszam, zapomniałem o LEGENDARNYM 2.0 130PS, którego wcaaaaale is w E30 nie podejdzie! :padam:

Bobby_Valentino, zbyt szybko nie krytykuj 4cylindrowych silników, pamiętaj o legendarnej jednostce opla 1.6 16V 100PS :cwaniak:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 listopada 2008, 10:36 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
..::CZARNY::.. napisał(a):
Bobby_Valentino napisał(a):
CZARNY ! Czyżbyś zapomniał o legendarnym 2.0 130 koni na pasku ? To niby też nie jedzie ? :zdziwko:


:przestraszony: :mur:

Przepraszam, zapomniałem o LEGENDARNYM 2.0 130PS, którego wcaaaaale is w E30 nie podejdzie! :padam:

Bobby_Valentino, zbyt szybko nie krytykuj 4cylindrowych silników, pamiętaj o legendarnej jednostce opla 1.6 16V 100PS :cwaniak:


No przepraszam kolego ale jeżli już rozmawiamy o cudzie Niemieckiej inżynierii jakim jest 4 cylidrowy rzędowy silnik Opla 1,6 16V X16XEL Ecotec to bądźmy dokładni ! Nie 100 a 101 PS !!! :P


Jestem tego zdania co Czarny z 4 garów tylko IS z z R6 najlepiej 323.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 listopada 2008, 11:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
Bobby_Valentino napisał(a):
z R6 najlepiej 323.
to sie zminiaja upodobania. jeszcze nie dawno wszyscy na hurra wołali 328 :]

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 listopada 2008, 12:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 302
Lokalizacja: GoÂłdap/Warszawa
Jeśli masz dylemat 320i vs 318iS .....to proste ze iS ;) miałem taki sam problem i nie żałuje wyboru. Kolega miał 320i jak z nim latałem po miescie nie odczuwałem różnicy w przyśpieszaniu .....jedyna różnica to dźwięk ;) ....dalej są plusy tylko dla iS-a ;)

_________________
KieÂłbie we ÂŁbie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 listopada 2008, 13:20 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
wipeer napisał(a):
Bobby_Valentino napisał(a):
z R6 najlepiej 323.
to sie zminiaja upodobania. jeszcze nie dawno wszyscy na hurra wołali 328 :]


Kolega chce żeby było w miarę szybko i ekonomicznie więc 328 odpada.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 listopada 2008, 13:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
ale spalanie/osiągi to 328 wygrywa. tylko cena zakupu większa no i ładną sztuke trudno znaleść bo nie za wielki wybór.

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 listopada 2008, 15:02 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
wipeer napisał(a):
ale spalanie/osiągi to 328 wygrywa. tylko cena zakupu większa no i ładną sztuke trudno znaleść bo nie za wielki wybór.


Kolegi na 328 raczej nie stać. 320i to lipa więc najlepsze jet 323i.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 listopada 2008, 15:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 400
Lokalizacja: WĂŞgrĂłw
ze swojego doswiadczenia z 4-cylindrowymi silnikami bmw (m40) i 6-cylindrowymi (m20 i m30) nie zastanawialbym sie ani chwili.. bralbym 2.0 z takich powodow jak: kultura pracy, przebieg momentu obrotowego, wytrzymalosc (przebiegi), lepsze zawieszenie/hamulce, spalanie przy "normalnej jezdzie" to naprawde niewielka roznica (nawet jesli mowimy o 2 litrach wiecej na 100km to koszt 8zł, a raczej nie bedziesz robil 100tys rocznie)..

jedynym plusem zakupu is'a jak dla mnie jest mniejsze spalanie i nieco wieksza mozliwosc ze trafisz na samochod w dobrym stanie (chociaz i w tym nic nie jest powiedziane)

posdrou!

_________________
e39 520ia
nie dziekuj - kliknij pomogl...
Przytkaj dyfer pal poluma małolat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 listopada 2008, 17:03 
aily napisał(a):
wytrzymalosc (przebiegi)


To jakie te przebiegi robią m20?


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 85 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL