BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 12:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 320d szarpnięcie przy zmianie z N na D w ASB.
PostNapisane: 16 listopada 2008, 13:03 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: mazowsze
Witam.
Od niedawna jestem posiadaczem BMW 320d, e46, 2000 rok produkcji i mam taki objaw: gdy silnik jest zimny to gdy zmieniam na jakikolwiek bieg (czy to do przodu czy do tyłu) to wszystko jest ok, lecz gdy silnik się rozgrzeje i przełączam z pozycji N na D to czuć szarpnięcie. Olej i filtr jest wymieniony. Tak ogólnie skrzynia działa bez zarzutu. Mechanik, który wymianiał mi olej powiedział, żebym nic z tym nie robił. Czy zastosować się do jego rady?
Pozdrawiam.

Proszę o przeniesienie tematu do działu Mechanika, elektryka & eksploatacja.


Ostatnio edytowano 16 listopada 2008, 18:04 przez systemil, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 listopada 2008, 17:09 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Mam dokładnie to samo tylko że w przypadku wrzucania R.
Na zimnym wchodzi gładko na ciepłym czuć lekkie jakby 'udrzenie'. Ogólnie też wszystko jest w porządku.

Co z tym zrobić - nie mam pojęcia, może niech się wypowie ktoś kto się zna na automatach.

P.S.
Przenoszę temat.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 listopada 2008, 21:29 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
sprawdzcie na poczatek łacznik elastyczny wału.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 listopada 2008, 11:57 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
nic nie rob...tak jest :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 listopada 2008, 23:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 13347
Moje BMW: Gtv
a ja pare razy usłyszałem takie jakby puknięcie gdy musiałem hamować zaraz po ostrym starcie z jedynki, mam się tym martwić ?? moze z 5 razy tak miałem

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 listopada 2008, 14:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 54
Posty: 468
Lokalizacja: Lubin
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57N
...automat już tak ma, jest lekkie szarpnięcie (wyczuwalne załączenie trybu jazdy w przód lub tył) i tyle, bez paniki; najprostszym sposobem sprawdzenia ASB jest ruszanie na zimnym oleju skrzyni i na rozgrzanym: odpalasz samochód, puszczasz hamulec i bez dodawania "gazu" auto musi ruszyć, to samo należy sprawdzić dla pozycji "R". Po rozgrzaniu oleju w skrzyni (ok.20 km) powyższe czynności należy powtórzyć...jak auto na prostym rusza w przód i tył bez dodawania "gazu" jest OK...

...czasami użytkownicy ASB zapominają o kardynalnej zasadzie, której nieprzestrzeganie prowadzi nieuchronnie do zamordowania skrzyni: gwałtowna zmiana kierunku jazdy, z jazdy w tył do przodu i odwrotnie, po wykonaniu manewru cofania należy zahamować (nie wolno pod żadnym pozorem zmieniać dźwigni z R na D gdy koła się obracają - lub z D na R), pedał hamulca można zwolnić dopiero po wyczuwalnym załączaniu trybu jazdy w przód lub odpowiednio w tył...

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 56 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL