BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 12:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Termostat - silnik M44
PostNapisane: 20 listopada 2008, 18:06 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 8214
Lokalizacja: Wiocha Choroń k. Częstochowy :)
Moje BMW: ....................
Kod silnika: ....................
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... lit=wodzu6
Witajcie Maniacy.... :hyhy:
Dzisiaj wymieniłem w autku termostat. Objawy były takie, że silniczek nagrzewał się do optymalnej temp. po ok. 18 km (przy panujących temperaturach powietrza 0 do +5 stopni C)
Po wyjęciu i zagotowaniu "dziada" w garnku z wodą okazało się, że sprawca mojego problemu się zawieszał i przez to cały czas był realizowany "duży obieg" przez chłodnicę.
Ale do rzeczy.....
W "Sam Naprawiam e36 jest napisane:
Obrazek
Nie prawda !!!!
Termostat można łatwo i bez najmniejszych problemów wyjąć z obudowy.... :hyhy:
Oto dowód:
Termostat w obudowie:
http://img233.imageshack.us/img233/7707/obraz015ls6.jpg
po chwili już nie w obudowie
http://img505.imageshack.us/img505/6625/obraz016he7.jpg
Jednym słowem można zaoszczędzić troszkę PLNów :hyhy:
Za termostat w obudowie zapłaciłem 115 pln, podczas gdy sam termostat można nabyć za ok. 40 pln.......czyli 75 PLNów można przyoszczędzić i np. zatankować bryczkę :hyhy:
:D
Mówiąc krótko....."Oszukali mnie, banda złodzieji i decydentów polskich" a raczej niemieckich :rotfl: :rotfl: :rotfl:

[ Dodano: 20 Listopad 2008, 18:12 ]
Aaaa....zapomniałem dodać, że nie ma też żadnej uszczelki (nr. 2) na rys. W-1843, jest tylko gumowy "oring" :hyhy:

_________________
"Ludzi na drogach nie zabijają szybkie samochody tylko słabi kierowcy" /K. Hołowczyc/
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 listopada 2008, 18:35 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
A który masz rocznik auta?

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 listopada 2008, 19:26 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 8214
Lokalizacja: Wiocha Choroń k. Częstochowy :)
Moje BMW: ....................
Kod silnika: ....................
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... lit=wodzu6
maniek6600 napisał(a):
A który masz rocznik auta?

Właśnie styczeń 1996 :hyhy:
Przed chwilką wróciłem z test jazdy :hyhy: :hyhy: Po ok. 3 km wskazówka od wody w pionie, to ja wtedy ogrzewanie na maksa i wskazówka dalej stoi "na baczność" :ok: :D
Heheh....."woda w normie, Beta w wyśmienitej formie" :hyhy: :hyhy: :hurra:

_________________
"Ludzi na drogach nie zabijają szybkie samochody tylko słabi kierowcy" /K. Hołowczyc/
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 listopada 2008, 19:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 765
Lokalizacja: O-ka, PL
Moje BMW: e91 touring ///M
Kod silnika: N47
Witam. Po jakim czasie (ilu stukniętych kilometrach) iska powinna się rozgrzać "do pionu" przy temperaturze od 0 do 5 stopni i przy oszczędnej jeździe (do pracy) 60-70 km/h i obrotach 1800-2500 ? Bo mam do pracy 8km i wskazówka dopiero jest w połowie :/ Mam iske z 94 roku


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 listopada 2008, 19:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
beciak, witam sąsiada tzn. że masz coś źle. najprawdopodobniej własnie termostat.

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 listopada 2008, 20:18 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
Oj wodzu to byc moze masz jeszcze ten termostat stary.Nie pisz ze zaraz kłamią...

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 listopada 2008, 20:45 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 8214
Lokalizacja: Wiocha Choroń k. Częstochowy :)
Moje BMW: ....................
Kod silnika: ....................
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... lit=wodzu6
beciak napisał(a):
Witam. Po jakim czasie (ilu stukniętych kilometrach) iska powinna się rozgrzać "do pionu" przy temperaturze od 0 do 5 stopni i przy oszczędnej jeździe (do pracy) 60-70 km/h i obrotach 1800-2500 ? Bo mam do pracy 8km i wskazówka dopiero jest w połowie :/ Mam iske z 94 roku

Kolego.... na wiadomo zimnym silniku to tak spokojnie z obrotami i prędkością przed wymianą termostatu 18 km do pionu :szok: Dzisiaj zmieniłem i tak jak napisałem po ok. 3km była w pionie :ok:

[ Dodano: 20 Listopad 2008, 20:49 ]
maniek6600 napisał(a):
Oj wodzu to byc moze masz jeszcze ten termostat stary.Nie pisz ze zaraz kłamią...

Zobacz kolego co napisali w książce.
Ja właśnie mam iskę z 1996r. ze stycznia, wtedy zaczeli wkładać silnik M44 o poj. 1900cm3
I jest napisane, że właśnie od tego czasu termostat jest razem z obudową i trzeba w razie co wymienić cały podzespół :przestraszony:
Więc jak byś nie patrzał to źle napisali!!!

_________________
"Ludzi na drogach nie zabijają szybkie samochody tylko słabi kierowcy" /K. Hołowczyc/
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 listopada 2008, 21:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 112
Lokalizacja: lubelskie
Moje BMW: E60
w 320d i 330d (E46) jest tak samo jak u ciebie da sie wyjąć termostat z obudowy ale zaleca sie wymianę razem z obudową i oryginalnej części nie kupisz oddzielnie. Myślę że nie kłamią w tej książce ;)

_________________
zobacz mojego is-ka
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=34184


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 listopada 2008, 23:19 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 283
Lokalizacja: Łódź / okolice
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: m54b22 + LPG
shit... :kwasny: a myślałem ze tak normalnie wolno się nagrzewa auto przez pogode na zewnątrz.... do pracy mam jakieś 16 km i jak się zaczęły te chłodne dni to nigdy dojeżdzając do roboty wskazówka nie była w pionie. TERMOSTAT... hmmm a jak w m52b20 ciężko się wymienia ten element?? :niepewny:

_________________
:super: moja coupeta jest cała w oryginale :super:

Lubię Płacić Grosze

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 listopada 2008, 16:31 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 8214
Lokalizacja: Wiocha Choroń k. Częstochowy :)
Moje BMW: ....................
Kod silnika: ....................
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... lit=wodzu6
nygus napisał(a):
jak w m52b20 ciężko się wymienia ten element?? :niepewny:

Chyba gorzej niż w M44 :kwasny: (gdzieś na forum mi się to rzuciło w oczy), jak szukałem info dotyczące mojego silnika. Mnie straszyli, że muszę osłony zdejmować, wentylator i w ogóle, że masakra :przestraszony: a tymczasem nic nie zdejmowałem, wcisnąłem pojemnik plastikowy pomiędzy wentylator dmuchawy a silnik, zsunąłem dwa węże, spuściłem płyn, odkręciłem termostat i wymieniłem na nowy. Całość ja wiem ze 30 minut góra :)

_________________
"Ludzi na drogach nie zabijają szybkie samochody tylko słabi kierowcy" /K. Hołowczyc/
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 listopada 2008, 22:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 206
Lokalizacja: Lublin
silniki diesla nagrzewają sie troche dłużej ale żeby w benzynce po 18km wskazówka niestała w pionie?? :zdziwko: nawet przy ok -10stopniach po przejechaniu ok 5km powinien być pion

_________________
Jestem jedną z tych osób, które potrafią manipulować Twoim czasem, wiesz dlaczego? bo tracisz go czytając mój podpis, który nie ma w ogóle sensu. :hoho:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2008, 17:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
daniel napisał(a):
silniki diesla nagrzewają sie troche dłużej
nie zgodziłbym sie. w mimm golfe 1.6TDI nawet przy minus 10 po kilometrze leciało gorące powietrze... to był cieplutki samochodzik :]

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2008, 19:37 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 8214
Lokalizacja: Wiocha Choroń k. Częstochowy :)
Moje BMW: ....................
Kod silnika: ....................
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... lit=wodzu6
Też jestem zdania, że ropniaczki nagrzewają się szybciej niż etylinka :hyhy:
wipeer napisał(a):
nie zgodziłbym sie. w mimm golfe 1.6TDI nawet przy minus 10 po kilometrze leciało gorące powietrze... to był cieplutki samochodzik :]

:super:

_________________
"Ludzi na drogach nie zabijają szybkie samochody tylko słabi kierowcy" /K. Hołowczyc/
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Termostat - silnik M44
PostNapisane: 9 lutego 2011, 18:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: Jeszcze nie mam :)
Koledzy a czy ktoś wie czy w ogóle można gdzieś kupić sam termostat bez obudowy ?
Jak opisywał kolega wodzu6 w temacie wyżej ?
Bo mi tez padł :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Termostat - silnik M44
PostNapisane: 4 stycznia 2012, 20:34 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e36
Kod silnika: M44
Moj orginalny wygląda jednak troszkę inaczej od tego na zdjęciu. Owszem termostat jest łatwo wyjąć z obudowy ale bardzo trudno dostać jest sam wkład. Dotyczy silnik M44 po styczniu 1996 roku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Termostat - silnik M44
PostNapisane: 5 stycznia 2012, 09:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Moje BMW: e36
Kod silnika: M44
zgadza sie mozna wyjac z obudowy bardzo latwo, przekreca sie i wychodzi. zmienialem u siebie w IS teraz tydzien temu, ale samego wkladu nigdzie nie moglem dostac. bo w obudowie tej plastikowej czarnej jest termostat taki waski, a wystepuja zamienniki termostaty szerokie i one tam nie wchodza. w troche starszych IS sa te obudowy nie plastikowe czarne tylko metalowe (aluminiowe) i tam latwo dostac zamiennik sam wklad bo jest szeroki :)

a Moj IS temperature w polowie ma juz po przejechaniu ok 3 km :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL