BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 13:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] zaworki 318i
PostNapisane: 18 listopada 2008, 17:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: norwich
po wymianie uszczelki pod glowica czyli pare dni po, stuka mi zaworek w silniku, czy jest to spowodowane przez olej czy czas juz je wyregulowac?


Ostatnio edytowano 21 listopada 2008, 16:54 przez marekdyno, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 listopada 2008, 17:30 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
W M43 są hydrauliczne popychacze więc nic nie wyregulujesz.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 listopada 2008, 17:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1362
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36/ E 91
Kod silnika: M40B16/ M47T2
Pinczer napisał(a):
W M43 są hydrauliczne popychacze więc nic nie wyregulujesz.

:)
Dokladnie jak Łukasz mowi...pozostaje tylko wymiana popychaczy

_________________
POZDRAWIAM


ŁUKASZ


<<< Maszeruj albo giń... >>>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 listopada 2008, 01:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
A kiedy wymieniales olej?

Poza tym stukajacy popychacz tragedii nie narobi wiec jesli Ci nie przeszkadza to jezdzij...

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 listopada 2008, 16:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: norwich
olej wymienilem tydzien temu zaraz po wymianie uszczelki, jaki olej facet tam wlal to nie wiem, wiem tylko ze 10w 40


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 listopada 2008, 22:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
Czyli mozemy wykluczyc stukanie spowodowane przepracowanym olejem. Po prostu stary olej traci swoje wlasciwosci i czesto z tego powodu slychac popychacze.

Popychacze hydrauliczne w razie np. demontazu glowicy powinny byc przechowywane w pozycji pionowej. Byc moze mechanikowi sie przewrocil ktorys i lezal tak dluzszy czas - stad teraz cykanie. Z czasem moze sie uspokoic...

Pozdrawiam

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 listopada 2008, 15:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Lokalizacja: Przemyyśl
Witam.

Jesli stuka na zimno to masz zuzyte dzwignie zaworow i pastylki.
Wymien czym predzej - jezdzenie z takim stukaniem spowoduje zuzycie walka rozrzadu a to juz koszt.

Hydropopycacze (kompensatory luzu) jesli sa zuzyte stukaja tylko na zimno.

Dzwigienki mozna zmienic bez zdejmowania walka rozrzadu (zaluz sobie rekawiczki zeby palcow nie porozcinac).

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 listopada 2008, 20:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: norwich
a ze by wymienic popychacz to trzeba juz sciagac ten walek?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 stycznia 2009, 14:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Lokalizacja: Przemyyśl
Fakt - pomylilem z silnikiem M40 - tu sie obejdzie bez zdejmowania walka.

Co do stukania to jesli sie wkreca do odciecia to mozesz sobie darowac jakiekolwiek wymiany bo w przypadku gdy silnik traci moc przy wyzszych obrota (wypadaja Ci zaplony) oznacza ze masz zurzyte kompensatory luzu i trzeba je wymienic


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 stycznia 2009, 14:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
Same kompensatory nie pomogą, trzeba zazwyczaj wymienić dzwigienki. Wałek dobrze byloby wyjac i przemierzyc czy trzyma wymiar.

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 stycznia 2009, 18:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: BeÂłchatĂłw
wymiana popychaczy powinna pomóc. dosiadczony mechanik powiedzail mi ze BMW zaleca wymiane popychaczy co 200 tyś km. Warto spróbować wymienić same popychacze,a przy okazji sprawdzic dzwigienki i pastylki i wałek. jak same popychacze nie pomogą to wymienisz pozniej jeszcze dzwignie i pastylki :ok:

_________________
Nie wazne gdzie jedziesz,waÂżne Âże bokiem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 stycznia 2009, 18:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Lokalizacja: Przemyyśl
aktualnie eksperymentuje z silnikiem M40 ktory po wmianie klepal jak szalony teraz z dnia na dzien cichnie - zobaczymy co dalej

Wymienialem dzwignie zaworow, hydrokompensatory luzu oraz tzw. pastylki a on nadal klepal. po pewnych spostrzezeniach i dzialaniach silnik zaczyna cichnac :)
170 tys przebiegu Mobile 1 5W-50 (przed wymiana rozrzadu - po wymianie ten sam olej)

Jak osiagnie calkowita cisze to sie odezwe czy ma to jakis sens czy tylko chwilowe zadowolenie.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL