BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 20:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] jak odróżnić 2.0 od 2.8?
PostNapisane: 21 listopada 2008, 19:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: wroclaw
Witam wszystkich to moj pierwszy post.Mam okazje kupic bmw e36 320i 97rok.auto jest sprowadzone.Sprzedajacy mowi ze w aucie fabrycznie byl silnik 2,0 ale zostal zastapiony na 2,8.Wymienione sa tylnie tarcze hamulcowe na wentylowane i caly uklad wylotowy jest z 2,8.Jak moge odroznic silnik 2,0 od 2,8 czy sprzedawca nie wcisnie mi 2,0.Po przejechaniu sie autko fajnie przyspiesza ale wiecej mocy dostaje po przekroczeniu 4 tys obrotow.Czy to jest 2,8?


Ostatnio edytowano 21 listopada 2008, 19:29 przez dyszel333, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 listopada 2008, 21:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 765
Lokalizacja: O-ka, PL
Moje BMW: e91 touring ///M
Kod silnika: N47
proponuje zegarek w dłoń i buta w podłoge ;) Jak ma do setki poniżej 9 sekund to masz 2,8 :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 listopada 2008, 21:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
dyszel333 napisał(a):
Czy to jest 2,8?
nie znam tego silnika, ale powiem ci ze miałem 2,0 i budził sie właśnie po 4 tyś :hyhy: wiec na 2,8 mi to nie wygląda :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jak odróżnić 2.0 od 2.8?
PostNapisane: 21 listopada 2008, 21:15 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
dyszel333 napisał(a):
Witam wszystkich to moj pierwszy post.Mam okazje kupic bmw e36 320i 97rok.auto jest sprowadzone.Sprzedajacy mowi ze w aucie fabrycznie byl silnik 2,0 ale zostal zastapiony na 2,8.Wymienione sa tylnie tarcze hamulcowe na wentylowane i caly uklad wylotowy jest z 2,8.Jak moge odroznic silnik 2,0 od 2,8 czy sprzedawca nie wcisnie mi 2,0.Po przejechaniu sie autko fajnie przyspiesza ale wiecej mocy dostaje po przekroczeniu 4 tys obrotow.Czy to jest 2,8?

tarcze wentylowane z tyłu są i w 2l
o ile pamiętam wlew oleju w 2l jest z lewej strony a w 2,8 z prawej
wydech w 2,8 jest podwójny
ale zobacz sobie tutaj i porównaj silniki
http://bmwfans.info/original/
zrób zdjęcie i podeślij


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 listopada 2008, 21:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: wroclaw
Korek do oleju jest od strony chlodnicy.Jest podwojny tlumik koncowy, a za nim sa podwojne rury do silnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 listopada 2008, 21:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
W 2.0 nie ma wentylowanych tarcz z tyłu !!

Nie we wszystkich 2.8 były też wentylowane z tyłu, większość ma wentylowane ale czepiając się szczegułów to nie wszystkie...

2.8 ma podwójny wydech od początku do końca, w jednej rurce tłumika końcowego jest jaka mała przepustniczka (klapka) jak się schylisz to zobaczysz o czym mówię...


Tu masz motor 2.0 M52B20 bo M50 miały inną puchę filtra oleju i metaliczny kolor pokrywy Vanosa
Obrazek


A tu masz motor M52B28 od 1996roku bo w 1995 roku była pokrywa Vanosa w kolorze metalicznym (srebrnym)
P.S nie patrzcie na LeSia, głupio wyszedł :rotfl:
Obrazek
Obrazek

Więc nie rozumiem o co chodzi z korkiem oleju jak jest w tych samych miejscach

Z tego co mówisz o odczuciach z jazdy to wygląda na 2.0 które nie ma dołu :kwasny: a jedzie od 3500/4000obr.

2.8 natomiast zbiera pięknie od samego dołu i to przejście przy 3500/4000 obr. już nie jest tak wyczówalne...

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Ostatnio edytowano 21 listopada 2008, 21:58 przez ANDREW E36, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 listopada 2008, 21:52 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 917
Lokalizacja: WOT / Mińsk Maz
Moje BMW: E36 coupe/E30
Kod silnika: M52B28/M60B40
2.0 jest delikatnie mowiac troche mulowaty. jak bys jezdzil 2.8 to odrazu bys wiedzial ze to cos wiecej niz 2.0 w ktorym wlasnie czuc moc od 4tys

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 listopada 2008, 23:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: wroclaw
Tlumik podwojny jest klapka(przepustnica) w jednej rurce tez jest.Tarcze wentylowane z tylu sa.Silnik wyglada identycznie jak te na zdjeciach od andrw e36.Wiec chyba trzeba wziasc stoper i sprawdzic 0-100 :hyhy: .Ile potrzebuje na to 2,0 a ile 2,8 :zawstydzony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 listopada 2008, 23:46 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 503
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Moje BMW: 325i
Kod silnika: M50B25 Vanos
w m50 korek jest po stronie podszybia. Powiem tak ja mam 2,5 ale m50 i tez przy powyzej 3,5 tys wkrecal sie jak powinien a na nizszych obrotach to byl mul


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 listopada 2008, 23:56 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 747
Moje BMW: E36
michal1986 napisał(a):
w m50 korek jest po stronie podszybia. Powiem tak ja mam 2,5 ale m50 i tez przy powyzej 3,5 tys wkrecal sie jak powinien a na nizszych obrotach to byl mul


Tu autor tematu może nie napisał ale chodzi mu o silnik M52...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2008, 00:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: wroclaw
Sorki ze nie napisalem.Jest to m52


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2008, 00:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 401
Lokalizacja: Mszana Dolna/GĂłrna
muł nie muł mam e36 m50b20 i nie narzekam bo smigam nie jedna mocna bemke licza sie umiejetnosci. ps. sory za oto. A jesli chodzi o silnik m52 w 2.8 idzie to odrazu poznać po prostu to jest bydle no i to sobie brzmi pieknie popatrz pod spód tak jak koledzy mowia rury itp no po prostu idzie poznac :)

_________________
zobaczcie Moje Cudo http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=12574


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2008, 01:23 
Cytuj:
muł nie muł mam e36 m50b20 i nie narzekam


to jest muł i się nie kłóć :cisza:

dyszel333, po prostu przeciśnij 0-100 to auto i sprawdź na stoperze, albo nagraj filmik na telefonie i porównaj do tych z youtube sprawdzonych. różnica jest taka, że raczej nie ma opcji, żebyś się pomylił...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2008, 12:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: wroclaw
Koledzy napiszcie mi jeszcze jakie jest przyspieszenie od 0-100.Jesli chodzi o 2,0 i 2,8.Dodam ze ta bunia jest w cabrio.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2008, 12:50 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
2,8 cabrio 7,6 do 100km/godz
2,0 coupe 9,6 do 100km/godz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2008, 13:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 401
Lokalizacja: Mszana Dolna/GĂłrna
wedlugo moich danych e36 m52b20 cabrio ma 10.6 do setki a e36 m52b28 ma 7.7 do setki

_________________
zobaczcie Moje Cudo http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=12574


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2008, 15:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: wroclaw
Przeprowadzilem 2 testy.Na delikatnie mokrym chropowatym asfalcie.Pierwsz test wykazal 8,40s do 0-100km a drugi 8,52.Troche slabo wychodzil mi start nie moge wyczuc sprzegla aby efektownie ruszec wiec start mam troche slaby :zawstydzony: Dodam ze auto jest na oponach 235 na 35 na 18.To chyba bedzie 2,8 co?

[ Dodano: 22 Listopad 2008, 15:58 ]
Znalazlem gdzies ze 2,8 ma max moment obrotowy przy 5,5 tys obrotow a potem juz slabiej przyspiesza.I u mnie po przekroczeniu 5,5 tys autko juz troche oslablo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2008, 16:51 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 765
Lokalizacja: O-ka, PL
Moje BMW: e91 touring ///M
Kod silnika: N47
I tak moja Is'ka by Cię objechała :hyhy: napewno wyglądem :hyhy: Do setki też ma ładnie bo 8,9 na niewyżyłowanym silniku z chipem :D

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2008, 17:26 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 2468
Lokalizacja: Sokółka
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M50B30
Garaż: e36 325i alpinweiss http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=154980 e38 740i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145154 moje byłe e36 w Dakarze http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=114724 e39 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=103364 moje byłe e36 GT http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=34223
nie ma co się chwalić czy jego ojedziesz czy nie tu trzeba pomudz.Jak na 2.8 to powinno być troszkę lepiej ale na 2.0 to to nie wygląda.2.0 takiego przyspieszenia normalnie nie osiągnie tylko zachipowane.POZDRAWIAM. :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2008, 18:27 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 992
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Twoj wynik jest chyba OK.Ja osiagam 100 w ok 8s :)

_________________
[○○[|||] [|||]○○]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL