BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 11:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Wylata jedynka
PostNapisane: 25 listopada 2008, 19:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 74
Lokalizacja: Wieluń
Witam. :)

Różne były posty na temat skrzyni biegów, ale jakoś nie znalazłem tematu pasującego do moich objawów, (może za słabo szukałem...?? ;) )
A więc sprawa wygląda następująco:
Mam problem z jedynką (e36 1.8 '93r.) a wygląda to tak, że jak auto stoi i wpinam 1 to podczas ruszania potrafi ona wyskoczyć, niekiedy mam wrażenie jakby się nie do końca zazębiła. ale gdy tylko auto sie troszkę toczy(a tryby obracają) nie ważne czy do przodu czy tyłu, to 1 wchodzi bezproblemowo i nie ma mowy żeby wypadła, nawet pod dużym obciążeniem ;)
Jak myślicie co to może być?? czy skrzynia się już kończy??(ale wtedy by wyskakiwała jedynka także podczas jazdy) A jak tak to remontować czy szukać innej?? A może jest to problem jakiegoś luzu na lewarku??

Dodam tylko że inne biegi są sprawne w 100%

Z góry dzięki :)
Pozdr.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2008, 19:17 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
bardzo możliwe że to luz na lewarku
zacznij od tego


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2008, 19:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 74
Lokalizacja: Wieluń
A jak to można zdiagnozować?? Bo byłem pod autem i nie za bardzo widać ten drążek od przekładni, który element może być zużyty?? i jak to poznać??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2008, 20:05 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
przede wszystkim jest spory luz na lewarku jak nim ruszasz
resztę niestety można zobaczyć jedynie z kanału
najlepiej jak druga osoba ruszała by lewarkiem a ty zobaczyłbyś jak to wygląda
czy nie ma tam jakiś luzów


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2008, 20:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 74
Lokalizacja: Wieluń
ok dzięki
A ktoś może ma jakieś inne zdanie na ten temat??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2008, 21:07 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 8214
Lokalizacja: Wiocha Choroń k. Częstochowy :)
Moje BMW: ....................
Kod silnika: ....................
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... lit=wodzu6
marcin85BMW napisał(a):
A ktoś może ma jakieś inne zdanie na ten temat??

synchronizator? :niepewny:

_________________
"Ludzi na drogach nie zabijają szybkie samochody tylko słabi kierowcy" /K. Hołowczyc/
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2008, 21:37 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2541
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: 530d
ryszard55 napisał(a):
najlepiej jak druga osoba ruszała by lewarkiem a ty zobaczyłbyś jak to wygląda
Ryszard dobrze mówi, od tego powinieneś zacząć

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 listopada 2008, 20:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 74
Lokalizacja: Wieluń
Jak będę miał chwilę to wjadę na kanał i zerknę, ale jeśli to np. synchronizator to czy opłaca się remontować skrzynie czy lepiej poszukać innej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 listopada 2008, 21:10 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
jeżeli nie znajdziesz luzów na lewarku to bardziej zastanowiłbym się nad wymianą sprzegła niż skrzyni


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 listopada 2008, 21:49 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 283
Lokalizacja: Łódź / okolice
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: m54b22 + LPG
a co ma sprzęgło do wyskakującej ''1''?? bo mam ten sam objaw. :niepewny: czasem przy dynamicznym ruszaniu potrafiła nawet ''3'' wyskoczyć... :/

_________________
:super: moja coupeta jest cała w oryginale :super:

Lubię Płacić Grosze

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 listopada 2008, 21:56 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 8214
Lokalizacja: Wiocha Choroń k. Częstochowy :)
Moje BMW: ....................
Kod silnika: ....................
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... lit=wodzu6
nygus napisał(a):
a co ma sprzęgło do wyskakującej ''1''?? bo mam ten sam objaw. :niepewny: czasem przy dynamicznym ruszaniu potrafiła nawet ''3'' wyskoczyć... :/

Dalej się upieram przy swoim......"synchrony" :zalamany:
Ktoś to morze potwierdzić lub zaprzeczyć? :hyhy:

_________________
"Ludzi na drogach nie zabijają szybkie samochody tylko słabi kierowcy" /K. Hołowczyc/
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 listopada 2008, 22:10 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 283
Lokalizacja: Łódź / okolice
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: m54b22 + LPG
wodzu6 napisał(a):
"synchrony"
droga naprawa, czy lepiej za inną skrzynią się rozglądać?? jest dzień że nic się nie dzieje a czasem to kilka razy pod rzad... :kwasny: taki to przeraźliwy zgrzyt jakby tryby się kruszyły :zalamany:

_________________
:super: moja coupeta jest cała w oryginale :super:

Lubię Płacić Grosze

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 listopada 2008, 20:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 74
Lokalizacja: Wieluń
ryszard55 na jakiej podstawie tak twierdzisz??

wodzu6 mówisz że synchronizatory?? jak by tak było to chyba w przypadku jak auto toczy się do tyłu też by był problem z zapięciem jedynki, a u mnie wtedy jest wszystko ok, problem pojawia się tylko gdy auto stoi i chcę ruszyc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 listopada 2008, 21:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 184
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: 323i Sedan
Kod silnika: M52B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=96815
Mój brat kiedyś miał to samo w compactcie 1,6
tak jak kolega wyżej podpowiada to synchronizatory.
Naprawa nieopłacalna ani nikt się tego nie podejmie.

Wymiana na inną skrzynię pomoże.

_________________
Kliknij na obrazek i zobacz moje auto!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 listopada 2008, 21:48 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
u mnie też jedynka ciężko wchodziła poza tym szarpał przy jeżdzie w korkach jak sprzegło się zagrzało po wymianie jest OK
jest specjalny przyrząd BMW do mierzenia grubości tarczy sprzęgła wkręca się go w miejsce wysprzęgnika
tylko że te debile z serwisów udają że nie wiedzą o co chodzi i wolą wyjąc skrzynie za 1000pln
gdyby kolega mógł taki pomiar zrobić to można by wykluczyć sprzegło


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 listopada 2008, 22:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 491
Lokalizacja: Żory
Moje BMW: E36 Copmact
Kod silnika: M43 Junkers
ryszard55 napisał(a):
u mnie też jedynka ciężko wchodziła poza tym szarpał przy jeżdzie w korkach jak sprzegło się zagrzało po wymianie jest OK
jest specjalny przyrząd BMW do mierzenia grubości tarczy sprzęgła wkręca się go w miejsce wysprzęgnika
tylko że te debile z serwisów udają że nie wiedzą o co chodzi i wolą wyjąc skrzynie za 1000pln
gdyby kolega mógł taki pomiar zrobić to można by wykluczyć sprzegło



ja mam dokladnie takie same objawy... rozumiem ze wymieniles sprzeglo?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 listopada 2008, 11:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 184
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: 323i Sedan
Kod silnika: M52B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=96815
Kiedyś w compakcie też mi szarpał w korkach po rozgrzaniu silnika i wymiana sprzęgła nie pomogła, skrzyni także dopiero po wymianie koła dwumasowego pomogło

_________________
Kliknij na obrazek i zobacz moje auto!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 listopada 2008, 12:00 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 747
Moje BMW: E36
Kiepsko szukasz, pisałem o tym ostatnio w dwóch postach.
jak jest zepsuty synchronizator(nr8) to nie wbił byś biegu.
Jak wypada bieg podczas ruszania albo jazdy to zepsuta jest przesuwka (nr3) albo Wyślizgane są zęby (nie te skośne tylko te małe w które zazębia się przesuwka) na zębatce biegu(nr7) przykład pokazany na biegu 5
http://bmwfans.info/original/E36/Cou/318is-M42/ECE/L/M/1991/08/mg-23/ill-23_0719/

Pisałem też że naprawa jest nieopłacalna i trzeba szukać używanej skrzyni, ceny nie są porażające 200 - 350zł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 listopada 2008, 19:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 74
Lokalizacja: Wieluń
ok dzięki chłopaki :)

Ale mam jeszcze jedno pytanko, jeśli okaże się że skrzynia do wymiany to mam szukać konkretnie takiej samej od tego silnika, czy będzie pasować może od 1.6 lub 1.8is??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 listopada 2008, 19:38 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 747
Moje BMW: E36
Skrzynia będzie pasować od każdej 4-ro cylindrówki benzynowej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL