BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2025, 14:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] elektronika
PostNapisane: 1 grudnia 2008, 17:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Koszalin
Witam jestem nowy tak ze prosze o wyrozumiałośc na moje ewntualne błędy :)

Od 2 miech. jestem szcześliwym posiadaczem 2,5 l e-36 dodam ze to moje 1 bmw :rotfl: auto jest z 97 roku i miało silnki 1,8 ktory juz nie zyje :P wieć właściciel wstawił 2,5 24v ale nie pokusił sie o wymiane kompletnie niczego :wstyd: pierwsza jazda tym autem i robi wrażenie oczywiscie byłem swiadom ze biore przekładke ale nie zdawałem sobie wtedy sprawy ze to nie wszystko :zalamany: pierwsza robota auto wyyyje strzasznie wiec tłumik i szok tłumik od 1,8 jedna rurka :wstyd: wiec cały wymieniam na org 2,5 i auto lekko odrzywa :hyhy: wymieniam wszystkie płyny filtry i olej i sszukam dalej :hyhy: czas na elektronike i jest tak, kaseta od vanosa!! osprzet od vanosa!! ale silnik bez vanosa :wstyd: wiec chce wymienic kasete i osprzet na taki jaki powinien byc przy tym silniku prosze o pomoc czy zmiana bedzie odczuwalna ?? przyspieszenie) czy wogole warto zabierac sie za to czy tak zostawić?? i w jakie koszta sie pcham ze tak powiem :| ogolnie licze na poprawe kondycji autka prosze o podpowiedz i z gory dziekuje serdecznie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 grudnia 2008, 17:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 115
Lokalizacja: NOx Bydgoszcz
Caly wydech wymien na 2,5, a nie tylko tlumik koncowy.
Mam namiary na goscia w Lodzi co robi tanio kompletne wydechy z kwasowki.
1,8 - jedna rurka. 2,0 tez ma jedana rurke.
A skad wiesz, ze osprzet jest od vanosa??

kaseta od Vanosa ?? - co to jest - moze komputer?

Najwazniejszy jest system sterowania i rodzaj wtyczki.

Przykladowo moj stary komputer od 2,0 bez Vanosa pasowal do 2,5 na Vanosie. Koles do tej pory smiga na tym komie i wszystko jest OK!!

_________________
moja WÂłoszka : http://www.bmwmpowerclub.fora.pl/nasze- ... ,3111.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 grudnia 2008, 19:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Koszalin
Tłumik jest caały wymieniny oprocz korektorów :) orginalnie 2 rury od poczatku katy wyciete sa 2 strumienice i na końcu 2 rura jest spox :)
Tak kaseta sterująca jest vanos a ciekawosc podłączamy sama kasete od 2,5 bez vanosa i auto nie pojedzie :zdziwko: kontrolki się palą i krece go ale niestety nie zapali :zdziwko: z tego co zauważyłem ost 2 cyferki na kasecie różnia sie , kaseta vanosa ma końcowke wyższą chyba o 10
wyszło że trzeba też wymienic cały osprzet +przepływka i czujniki postanowiłem ze to zrobie tylko jakie sa koszta??? i czy pomoże??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 grudnia 2008, 21:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 115
Lokalizacja: NOx Bydgoszcz
chyba dalej nie kumam

To auto Tobie chodzi, czy nie??

Czy kaseta = komputer?

_________________
moja WÂłoszka : http://www.bmwmpowerclub.fora.pl/nasze- ... ,3111.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 grudnia 2008, 21:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Koszalin
Tak chodzi mi o komputer kaseta=komputer :)

Auto chodzi jezdze nim , ale tragicznie się zbiera praktycznie przy końcowych obrotach jest dopiero strzał mocy :( musze cos z tym zrobić


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 grudnia 2008, 22:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
Reed napisał(a):
Auto chodzi jezdze nim , ale tragicznie się zbiera praktycznie przy końcowych obrotach jest dopiero strzał mocy


jesli tak fatalna jest charakterystyka silnika to jak moze dobrze chodzic ?

musisz wymienic osprzet - wtedy bedzie chodzilo normalnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 grudnia 2008, 16:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Koszalin
Byłem u mechanika ktory reperuje tylko bmki , powiedział ze za przekładke i podłączenie osprzetu wezmie 300zł co myslicie???? :|


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 grudnia 2008, 23:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 115
Lokalizacja: NOx Bydgoszcz
mysle ze nieduzo te 300zł.

Roboty co prawda jest na kilka godzin, gora kilkanascie. Ale tez trzeba wziac na siebie gwarancje za wykonana usługę.

_________________
moja WÂłoszka : http://www.bmwmpowerclub.fora.pl/nasze- ... ,3111.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 grudnia 2008, 10:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Koszalin
Gwarantował ze za te pieniążki założy i wszystko powinno grać :D

zastanawiam sie tylko czy może byc inn przyczyna która wpływa na strasznie wolne prezyspieszenie
,żeby nie było tak że po takiej operacji nic sie nie zmieni :wstyd:

most mam takze od 1,8 i jest pospawany czy on ma tez wpływ na sprint??? dodam ze na 2 pojade 85km a na 3= 125/130km :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 grudnia 2008, 16:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 115
Lokalizacja: NOx Bydgoszcz
ma duzy wplyw na sprint. Most od 1,8 ma przelozenie 3.45, oryginalny od 2,5 ma przelozenie 3.15.

U mnie majac kombinacje 2,5 + most 3.45 udalo mi sie osiagnac 7,0 do 100km/h ( mierzone G-techem).
Standartowo 2,5 + most 3.15 ma 8,0 do 100 km/h.
Roznica okolo 1s - to duzo. Wynika z tego ze majac most od 316/318/320 powinienes miec przyspeszenie lepsze od standartowej 325(chyab ze nieumiejetnie zmieniasz biegi).

pzdr

_________________
moja WÂłoszka : http://www.bmwmpowerclub.fora.pl/nasze- ... ,3111.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 grudnia 2008, 23:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Koszalin
Jesli chodzi o sprint to nie mierzyłem ile do setki ale nawet nie warto :kwasny:
raz wskoczy na obroty i jedzie a raz obrotomierz kręci auto nie przyspiesza :(

Przykladowo moj stary komputer od 2,0 bez Vanosa pasowal do 2,5 na Vanosie. Koles do tej pory smiga na tym komie i wszystko jest OK!!

myslicie ze ta moja inst i komp sa odpowiedzialne za takie zachowania silnika ??? skoro kolega opisuje taki przykład :zalamany:
moze to cos innego jakas błachostka czasem tak jest nie znam jeszcze tego auta na tyle :niepewny:

dodam ze auto trzyma obroty cały czas 1500 na biegu jałowym nawet jak sie rozgrzeje to na kompie wyskakuje 1400/1500

oszczedze teori o przepływce i sondzie to juz przerabiałem :)

ten temat nie daje mi spokoju i niestety bede go meczył :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 grudnia 2008, 18:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Koszalin
Widze ze nikt nic nie chce mi poradzić :kwasny:
tak wiec instalacja i kaseta lezą w bagazniku juz :rotfl: i za 2 dni moja pieknisie oddaje na warsztat oby to coś dało :niepewny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 grudnia 2008, 18:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 115
Lokalizacja: NOx Bydgoszcz
I jak, wiadomo juz cos ??

_________________
moja WÂłoszka : http://www.bmwmpowerclub.fora.pl/nasze- ... ,3111.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 grudnia 2008, 17:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Koszalin
Jutro wstawiam na warsztat :hyhy:
zobaczymy
mam nadzieje :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 grudnia 2008, 00:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Koszalin
NO i juz po zabiegu jest jakas różnica ale szału nie ma:kwasny:
no lepiej sie wkręca od dolnych obrotów i troszke lepsze przyspieszenie ale wydaje mi sie ze to nadal nie jest to co powinno byc :D
aa i jakąś chwile temu przestał mi działać obrotomierz :wstyd: szybkosciomiez ok a ten drugi raz na jakis czas pokaze obroty i za chwile spada na zero hehehe moze ktos cos podpowie sam to naprawie czy mam lecieć do mechanika :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 grudnia 2008, 00:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Koszalin
NO i juz po zabiegu jest jakas różnica ale szału nie ma:kwasny:
no lepiej sie wkręca od dolnych obrotów i troszke lepsze przyspieszenie ale wydaje mi sie ze to nadal nie jest to co powinno byc :D
aa i jakąś chwile temu przestał mi działać obrotomierz :wstyd: szybkosciomiez ok a ten drugi raz na jakis czas pokaze obroty i za chwile spada na zero hehehe moze ktos cos podpowie sam to naprawie czy mam lecieć do mechanika :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 grudnia 2008, 22:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Koszalin
Kończąc temat chciałbym dodać że do sprzedania został i przepływomierz komputer wraz z całym osprzetem ,i czujnikami do 2,5 vanos jakby ktoś cos potrzenbował służe pomoca :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 grudnia 2008, 22:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
Reed napisał(a):
wydaje mi sie ze to nadal nie jest to co powinno byc :D


skoro chcesz sie upewnic to udaj sie na hamownie wtedy sie okaze

mozesz tez pomierzyc czasy przyspieszen ale wykres w reku fajniej miec


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 grudnia 2008, 12:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Koszalin
gdzie znajduje sie najblizsza hamownia od Koszalina???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL