BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 13:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 29 listopada 2008, 20:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
///M_ichał napisał(a):
Kostek_ja ale szpera + DSC to chyba najlepsze rozwiazanie jezeli chodzi o RWD, jak myslisz? Teoretycznie to zawsze ciagna 2 kola, a w razie czego DSC i tak robi swoje zeby nie bylo poslizgu.


W takim połączeniu jedzie się bardzo pewnie, ale i tak raz na jakiś czas trzeba kontrować.

///M_ichał napisał(a):
Zawsze myslalem ze szpera duzo daje na sniegu, wydawalo mi sie ze wtedy autem jezdzie sie poprostu pewniej. Ale jak widac znowu bylem w bledzie :P


Nie byłeś. Jak się wyczuje samochód to się naprawdę pewnie jedzie, nawet bez DSC ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 listopada 2008, 21:25 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Zimą to przede wszystkim nieprzeginanie z gazem i prędkością. Tylko mówię o zimie a nie tej jesienio-wiośnie która jest w stolicy :D Jeszcze nie tak dawno były takie dni zimą że poczciwy golf 2 1.6 na gaźniku przy 40km/h na V biegu po wdepnięciu gazu mielił nowymi zimówkami - na takie warunki żadna szpera i elektronika nie pomoże ;)
Ale co BMW to BMW - e32 po 50m hamowania z 40km/h rozwala betonowy murek bez najmniejszego śladu na zderzaku :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 grudnia 2008, 00:37 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 670
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b25
///M_ichał napisał(a):
Zawsze myslalem ze szpera duzo daje na sniegu, wydawalo mi sie ze wtedy autem jezdzie sie poprostu pewniej. Ale jak widac znowu bylem w bledzie :P

Kostek_ja ale szpera + DSC to chyba najlepsze rozwiazanie jezeli chodzi o RWD, jak myslisz? Teoretycznie to zawsze ciagna 2 kola, a w razie czego DSC i tak robi swoje zeby nie bylo poslizgu.

Kiedys jak czytalem o dzialaniu DSC, to gdy kreci sie tylko jedno kolo to DSC powinno przeniesc moc na drugie kolo. Jednak kilka razy przekonalem sie ze tak nie jest, i caly czas krecilo sie tylko jedno kolo, i nie mozna bylo podjechac na podjazd. Jakie macie doswiadczenia w tej kwesti?


W tamtym roku jezdzilem mx-5 1.6 bez szpery w tym roku mam 325 ze szpera i uważam ze duzo lepiej sie jezdzi po sniegu ze szpera.
Bez szpery duzo pewniej (ALE LATO)auto trzyba sie na zakrętach lepiej.Gdyby o to chodziło to kupiłbym wrxa albo justy ewentualnie jakąś a4 quattro a nie bmw :)

_________________
Było mx-5 NA ,e36 325i szpera , e36 323ci.
Będzie jakaś beemka jeszcze nie wiem jaka ale to trochę potrwa...może e90 kombi?
Podziękowania dla Marko84s który o moją beemkę dbał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 grudnia 2008, 01:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Ben_sage napisał(a):
jakąś a4 quattro a nie bmw

A ja bym wziął 3 z x-drivem, gdyż jest lepsze od quatro :P
Przynajmniej teoretycznie.
W ogóle z napędów na 4 to najlepszy jest ten w EVO, drugie miejsce ma ten w WRX/STI a trzecie x-drive. I tutaj cały bajer polega na szperach :hyhy:
EVO ma 3 elektroniczne szpery które nie tylko blokują mechanizm różnicowy, ale też potrafią odwrócić jego działanie.
WRX/STI ma 3 mechaniczne szpery
X-drive ma 2 elektroniczne szpery
a cała reszta napędów na 4 ma co najwyżej jedną, centralną.

Proszę mnie poprawić jeżeli gdzieś się pomyliłem.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 grudnia 2008, 03:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 302
Lokalizacja: GoÂłdap/Warszawa
kostek_ja, nie chce sie z toba kłócić ale nie skreślaj od razu audi z jego napędem quatro ;) ja sie nie znam na tym ile co ma mechanicznych czy elektronicznych szper ...ale nie zapominaj zo to dzięki audi rozpowszechniły sie napędy na 4 koła w osobówkach ;) i raczej audi wie co robi montując taki a nie inny ukłąd napędowy :hyhy: :hyhy:

_________________
KieÂłbie we ÂŁbie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 grudnia 2008, 03:11 
kostek_ja napisał(a):
Proszę mnie poprawić jeżeli gdzieś się pomyliłem.


Pomyliłeś się i to grubo.

Nie zagłębiałem się jak jest w Japońcach, ale BMW nie ma dwóch szper.

W x-drive blokada mechanizmu różnicowego jest w tylnym moście, a moment obrotowy dzielony na tył, czy na przód jest dzielony poprzez sprzęgło wielopłytkowe sterowane elektronicznie.

Nie doczytałem, żeby jeszcze na przedniej osi był również dyfer o ograniczonym i zmiennym poślizgu :zalamany:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 grudnia 2008, 04:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Fryderyk napisał(a):
Nie zagłębiałem się jak jest w Japońcach, ale BMW nie ma dwóch szper.

W x-drive blokada mechanizmu różnicowego jest w tylnym moście, a moment obrotowy dzielony na tył, czy na przód jest dzielony poprzez sprzęgło wielopłytkowe sterowane elektronicznie.


Może to błędy w moim nazewnictwie. Mógłbyś mi wyjaśnić gdzie się mylę?

W samochodach z napędem na 4 są 3 dyfry. Zwykły dyferencjał przekazuje moment obrotowy na to koło/oś która ma mniejsze opory, a co za tym idzie mniejszą przyczepność. Wszelakie modyfikacje tych dyfrów nazywam szperami. Są szpery które tylko blokują dyfer (jak w eMkach), a są takie które odwracają jego działanie, czyli potrafią przekazać cały moment na jedno koło (te o większej przyczepności). Czyli to sprzęgło wielopłytkowe to też swojego rodzaju szpera.

Fryderyk napisał(a):
Nie doczytałem, żeby jeszcze na przedniej osi był również dyfer o ograniczonym i zmiennym poślizgu :zalamany:


A jest w X-drive? Bo z tego co pamiętam z przodu w X-drive jest zwykły otwarty dyfer.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 grudnia 2008, 05:05 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Nie wydaje mi się żeby xDrive (nie x-drive czy X-drive) miało szperę. To są dwa otwarte dyfry i centralny który potrafi zmienić rozdział między osiami. Nie ma możliwości sterowania momentem na kołach tej samej osi przez ten system. Jest to symulowane przez system DSC który przyhamowuje koła.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 grudnia 2008, 07:57 
kostek_ja napisał(a):
A jest w X-drive? Bo z tego co pamiętam z przodu w X-drive jest zwykły otwarty dyfer.


Właśnie to napisałem, że nie widziałem, żeby takowe coś było.

kostek_ja napisał(a):
Wszelakie modyfikacje tych dyfrów nazywam szperami.


Szpera, to z niemieckiego, Sperrdifferenzial, oznacza mechanizm różnicowy z blokadą, czyli kilka kół zębatych itd. a w x-drive jest sprzęgło wielopłytkowe, tu zupełnie co innego.
Masz w obudowie kilka płytek, nie więcej niż 11 i o parzystej liczbie, przy działaniu docisku tarcie, które wywierają na siebie powodują przenoszenie momentu obrotowego.

kostek_ja napisał(a):
Czyli to sprzęgło wielopłytkowe to też swojego rodzaju szpera.


Absolutnie nie ma to nic związanego ze szperą. Sprzęło, to sprzęgło, służy do łączenia wałów, a szpera, to to przekładnia.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 grudnia 2008, 10:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
na takim lodie nic nie pomorze :zdziwko:

http://www.widelec.pl/widelec/1,82861,5 ... chody.html

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 grudnia 2008, 18:43 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 4141
Moje BMW: E38 | E36 Coupe
Kod silnika: M73TUB54 | M52B28
Garaż: .
E38
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166487
E36
viewtopic.php?f=6&t=169815
DanyU napisał(a):
http://www.widelec.pl/wid..._samochody.html

:zdziwko:
ale ludzie są głupi :wstyd:

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL