BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 23:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 83 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 21 listopada 2008, 00:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
MaTiMa to juz kwestia indywidualna ale zwazajac na fakt iz taki gadzet poprawia prowadzenie nalezy sie rowniez dieslowi

to nie sa lampy lexus zeby mozna sie bylo tego wstydzic


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 grudnia 2008, 12:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 54
Posty: 468
Lokalizacja: Lubin
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57N
///ESIU napisał(a):
tak strasznie może nie poprawia ale jeśli masz mega twardy zawias to rozpurka sie przyda


S226A SPORTS SUSPENSION SETTINGS Sportowe dostosowanie podwozia

...ma sens, czy wydawanie kasy...?

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 grudnia 2008, 23:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 89
Lokalizacja: 100lyca
a ja wcale nie jestem przekonany o tak zbawiennym i cudownym działaniu rozpórki w każdych warunkach i w każdym aucie...
gdyby rozpórka tak diametralnie poprawiała prowadzenie auta, BMW na pewno montowałoby ją seryjnie - no bo czy aż tak wiele można zaoszczędzić nie montując jej?

ROZPÓRKA niewątpliwie WPŁYWA na prowadzenie auta, jednak nie zawsze w sposób pozytywny...

http://www.teamxray.com/teamxray/showim ... 79f81dfb2e

po założeniu rozpórki przednia część podwozia (nie mylić z zawieszeniem) staje się sztywniejsza, co przy niezmienionej sztywności tylnej części podwozia powoduje:
a) zmniejszenie trakcji (dwie gwiazdki zamiast trzech)
b) niezmienioną sterowność (dwie gwiazdki - bez zmian), w stosunku do auta z ustawieniem miękki przód/miękki tył (zakładamy, że auto seryjne właśnie takie ma nastawy) - tak przynajmniej głosi teoria dotycząca ustawiania wyczynowych modeli samochodów (takimi modelami ludzie się ścigają całkiem profesjonalnie na całym świecie):

z powyższego diagramu wynika, że jeśli nasz początkowy set-up jest taki: miękki przód/miękki tył, to znacznie więcej uzyskamy usztywniając TYŁ (sterowność wzrasta z 2 na 3 gwiazdki)

oczywiście zawsze znajdzie się taki, który powie "co mi tam >>zabawkowe<< teorie" ja jednak już wielokrotnie się przekonałem, że prawa fizyki obowiązujące w "zabawkach" sprawdza się w 100% w dużych samochodach.
jeżeli ktoś jest bardziej zainteresowany tematem set-upów podwozi - polecam:
http://www.teamxray.com/teamxray/produc ... 3&catName=

podsumowując - w określonych przypadkach zastosowanie rozpórki może pomóc, jednak w optymalnie ustawionym aucie (zakładam, że fabryczny set-up jest optymalny) - pogorszy trakcję przy niezmienionej sterowności...

jest taka generalna zasada w zawodach modelarskich - na równe drogi/tory - twarde zawieszenia + sztywne podwozie, na nierówne - miękko zawieszenia i podwozie (oczywiście mowa tu o relatywnej miękkości). nie sądzę aby nasze drogi wymagały usztywniania zawieszenia, które było raczej przygotowywane na warunki niemieckie...
ale to tylko moje zdanie...

_________________
miarÂą Âżycia nie jest liczba wykonanych oddechĂłw. miarÂą Âżycia sÂą chwile, kiedy oddech wstrzymujemy
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 grudnia 2008, 08:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37049
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
nick napisał(a):
gdyby rozpórka tak diametralnie poprawiała prowadzenie auta, BMW na pewno montowałoby ją seryjnie - no bo czy aż tak wiele można zaoszczędzić nie montując jej?


spójrz pod maski niektórych modeli BMW (w specyfikacji fabrycznej) i wtedy napisz raz jeszcze jak to jest z rozpórkami :|

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 grudnia 2008, 12:05 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
rorafalki, w e60 jest rozporka, w z8 tez jest ;) w innych nie pamietam, ale one tam sa chyba przez to ze przod jest z aluminium, a to miekki metal...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 grudnia 2008, 13:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37049
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
przemek_byd napisał(a):
rorafalki, w e60 jest rozporka, w z8 tez jest ;) w innych nie pamietam, ale one tam sa chyba przez to ze przod jest z aluminium, a to miekki metal...


aluminium - zależy jakie, ale nie w tym rzecz, chodziło mi o generalizowanie :]

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 grudnia 2008, 13:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 54
Posty: 468
Lokalizacja: Lubin
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57N
...no to jak będzie z moim pytaniem... ;)

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 grudnia 2008, 13:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37049
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
misiek666 napisał(a):
...no to jak będzie z moim pytaniem... ;)


ten kto ma/miał rozpórkę twierdzi, że poprawia właściwości jezdne (ja miałem w E36 i było OK), istotne jest, aby była markowa

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 grudnia 2008, 14:00 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
rorafalki, markowa nie markowa, moze byc nawet garazowo zrobiona, wazne zeby byla dobrze przykrecona do kielichow a dodatkowo zeby sie nie zginala i skrecala pod naprezeniami kielichow.

No i podstawa, zeby auto nie bylo juz klepane po 5 kolizjach, bo wtedy nawet rozporka nie pomoze poprawic trakcji...

Markowa daje to ze mozna sie pochwalic ze ma sie schnitzera lub hartge lub inne ;) pod maska.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 grudnia 2008, 14:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37049
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
przemek_byd, marowa to nie tylko cena i znaczek, to równiez jakość materiału, doświadczenie firmy oraz jakość i wszelkie dopuszczenia. Nie wierzę, że np. na allegro za 150pln (mimo dobrego zamocowania) będzie OK. Ale zrobiona w garażu (np. ze stali) z głową może być OK.

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 grudnia 2008, 14:34 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
rorafalki, noo dokaldnie jak piszesz... rozporka musi byc zrobiona z glowa i przez kogos kto ma o tym jakies pojecia.. bo nie sztuka jest kawal rury dospawac do mocowania.


Jak widze te aluminiowe z allegro za 200zl to az... szkoda gadac... kawalek swiecacego aluminium pod maska , ale sztywnosci 0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 grudnia 2008, 14:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37049
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
przemek_byd, np. Ty czy ja o tym wiem, inni niestety nie :(

PS może z ceną troszkę przesadził, ale jest to przykład jakości (i niestety wysokiej ceny)

http://moto.allegro.pl/item487837177_or ... 8_325.html

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 grudnia 2008, 21:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3138
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E61 535D LCI
Kod silnika: M57N2
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=164424
Cena taka a nie inna raczej z powodu że jest to swego rodzaju rarytas ;)

_________________
E36 320iA Sreberko ---> E46 330Ci ??? ---> E61 535D Gray
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 grudnia 2008, 22:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37049
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
tomash napisał(a):
Cena taka a nie inna raczej z powodu że jest to swego rodzaju rarytas ;)


to też, ale skoro nowa kosztuje 2000 to chyba jest w miarę OK ;)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2008, 00:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 89
Lokalizacja: 100lyca
rorafalki napisał(a):
nick napisał(a):
gdyby rozpórka tak diametralnie poprawiała prowadzenie auta, BMW na pewno montowałoby ją seryjnie - no bo czy aż tak wiele można zaoszczędzić nie montując jej?


spójrz pod maski niektórych modeli BMW (w specyfikacji fabrycznej) i wtedy napisz raz jeszcze jak to jest z rozpórkami :|


autor postu chyba nie ma samochodu w którym seryjnie była montowana rozpórka, ale zrządzeniem losu jego auto takiej rozpórki nie ma?
jego auto nigdy jej nie miało, bo widocznie nie jest mu ona potrzebna...

to, co jest potrzebne w jednych modelach, jest zbędne, czy wręcz przeszkadza w innych... przykład? "niektóre modele BMW" mają z tyłu opony 265 - czy gdyby ktoś, w samochodzie kogo montowane były seryjnie 205ki spytał czy warto jest montować w jego aucie opony 265, to na podstawie tego, że "niektóre modele BMW" mają takie właśnie opony doradziłbyś mu aby je zamontował?

Cytuj:
aluminium - zależy jakie, ale nie w tym rzecz, chodziło mi o generalizowanie :]

czyż nie generalizowaniem jest twierdzenie, że rozpórka poprawi prowadzenie każdego auta?

_________________
miarÂą Âżycia nie jest liczba wykonanych oddechĂłw. miarÂą Âżycia sÂą chwile, kiedy oddech wstrzymujemy
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2008, 01:36 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
jeśli ktoś z was jest w stanie wyczuć różnicę prowadzenia auta z i bez rozpórki to może powinien rozpocząć karierę w sportach motorowych na najwyższym szczeblu. gratuluję umiejętności.

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2008, 02:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
bartus napisał(a):
jeśli ktoś z was jest w stanie wyczuć różnicę prowadzenia auta z i bez rozpórki to może powinien rozpocząć karierę w sportach motorowych na najwyższym szczeblu. gratuluję umiejętności.


bez przesady

jesli znasz swoje auto i wykorzystujesz je nie tylko na dojazd do biedronki w dzien promocji to czuc to

moze nie tak jak zmiane dyfra na zeszperowany ale doswiadczony user wyczuje to w swoim aucie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2008, 08:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37049
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
qrax napisał(a):
bartus napisał(a):
jeśli ktoś z was jest w stanie wyczuć różnicę prowadzenia auta z i bez rozpórki to może powinien rozpocząć karierę w sportach motorowych na najwyższym szczeblu. gratuluję umiejętności.


bez przesady

jesli znasz swoje auto i wykorzystujesz je nie tylko na dojazd do biedronki w dzien promocji to czuc to

moze nie tak jak zmiane dyfra na zeszperowany ale doswiadczony user wyczuje to w swoim aucie


:ok:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2008, 20:50 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 4141
Moje BMW: E38 | E36 Coupe
Kod silnika: M73TUB54 | M52B28
Garaż: .
E38
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166487
E36
viewtopic.php?f=6&t=169815
nick napisał(a):
autor postu chyba nie ma samochodu w którym seryjnie była montowana rozpórka, ale zrządzeniem losu jego auto takiej rozpórki nie ma?
jego auto nigdy jej nie miało, bo widocznie nie jest mu ona potrzebna...

to, co jest potrzebne w jednych modelach, jest zbędne, czy wręcz przeszkadza w innych... przykład? "niektóre modele BMW" mają z tyłu opony 265 - czy gdyby ktoś, w samochodzie kogo montowane były seryjnie 205ki spytał czy warto jest montować w jego aucie opony 265, to na podstawie tego, że "niektóre modele BMW" mają takie właśnie opony doradziłbyś mu aby je zamontował?


po co wsadzać do e36 17" skoro fabryka dała 15" :ok:

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2008, 21:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
qrax napisał(a):
[...]moze nie tak jak zmiane dyfra na zeszperowany ale doswiadczony user wyczuje to w swoim aucie


Powiedz mi, doświadczony 'userze' jak zmieniło się zachowanie Twojego samochodu po założeniu rozpórki przednich kielichów.

Pozdrawiam,
klient biedronki.

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 83 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL