BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 17:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Pare pytan odnosnie eksploatacji
PostNapisane: 6 grudnia 2008, 12:13 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Stalowa Wola
Na paczatek to witam Wszystkich fanow wspanialej marki BMW :viva: , zamierzam sobie kupic wlasnie ta bunie+lpg Sedan/Limuzyna , ale mam pewne pytanka , ze wzgledu , ze to bedzie moja 1 -sza bunia i niezbyt sie orientuje w mechanice sam. itp , wiec prosba o pomoc :padam:

1 : Mniejwiecej jakie koszty roczne mnie beda wynosic ( oc , rutynowa wymiana plynow hamulcowych , oleju w silniku itp , nie chodzi mi o czesci ktore sie wymienia jak sie zepsuja typu skrzynia biegow ) ?

2 : Czy wadliwe jest to autko ( czyli czy nie psuje sie dosc czesto ) ?

3 : Jadac w miescie do 80km/h max , przy 2500-3000obr/min nie spali powyzej 15l/100km ?

4 : Czy nie jest najgorszym wyborem silnik 2.0 ? Zalezy mi na jak najtanszych kosztach , na moc i tak nie patrze, poniewaz 98% mojej jazdy to bedzie jazda spokojna , na autostradach 120-130km/h a te 2% to czasem sobie depne mocniej :evil:

I dodam , ze pracuje w Holandi , co sie wiaze z duzo lepszymi drogami niz w Polsce :zalamany: , a tak sie sklada , ze co 3 miesiace zjezdzam na 3tyg , wiec za duzo po polskich drogach przez dluzszy czas nie pojezdzi .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2008, 12:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 54
Posty: 468
Lokalizacja: Lubin
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57N
1. Na takim samym poziomie co inne marki...elementy zawieszenia dostaniesz np. w Focie, jedynie gumy stabilizatora w ASO (24 zlocisze za sztukę)...ceny są jak do VW, Audi...to samo tarcze klocki, olej to już zależy jakiej marki sobie wybierzesz, filtry to samo co inne marki...
2. Tak samo jak każde inne auto...trzeba dbać to i się odwdzięczy...
3. ...uważaj na fotoradary... :rotfl: , jazda miejska to będzie ok. 15 l...czasami mniej, czasami więcej, wszystko zależy od ciężaru nóżki...
4. zaręczam Ci, że 520 spali Ci to samo co 525 i 523...na autostradzie 150 km to chyba najniższe spalanie...

...a jak instalacja to tylko IV generacja miałem BRC Sequent 56...polecam jak już chcesz z gazem...

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2008, 12:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 4418
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: e46 323 coupe
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=300
1. Koszty sa porownywalne do aut z takimi silnikami.Filtry kosztuja grosze.Wymiane plynow sam sobie zrobisz bo wymienic olej czyplyn w chlodnicy to kilka minut pracy.

2. jesli trafisz na zadbany egzemplarz to autko napewno odwdzieczy Ci sie niezawodnoscia mimo sporawego przebiegu. Bo 250tys to na Bmw to naprawde nie duzo przebieg porownujac np 250tys z focusem czy tam vectra :) Liczy sie stan. Wiec gruntownie sprawdz autko przed zakupem.

3.Napewno 520 nie spali ci 15 litrow w miescie przy takiej ekonomicznej jezdzie 2,5-3k obrotow. zeby ci tyle spalila musialbys pilowac ostro do czerwonego pola..



4.Jesli zamierzasz gazowac auto to kup 525 bo spalanie praktycznie to samo a moc jazda calkiem inna. Na trasie napewno spali mniej bo autko sie nie bedzie meczyc. A 2.0 to troszke malo jak na takie ciezkie auto jeszcze z gazem. Wiec zrezygnuj z 2.0 a szukaj 525



PAMIETAJ. LICZY SIE STAN !

_________________
Zobacz tu i ocen moje E46 coupe :]

viewtopic.php?f=6&t=68497&start=300

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2008, 13:39 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 91
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E60
Kod silnika: N54b30A
ja kupiłem 2.0 i przy takiej jeżdzie jak ty mówisz to po miescie 10l benzyny a jeżeli bardziej deptasz to 11 czasem moze do 12 dojsc a na autostradzie jadac z Niemiec 7l przy prędkości 150km/h i gadanie ze silnik 2.0 jest za slaby mi sie nie wydaje jak pzrycisne na obrotach to jak 2 wkladam to sie jeszcze trakcja swieci nie zapominaj ze to nie jest jakies 2.0 jak w innych autach 110km albo 130km tylko 6 garow i 150km


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2008, 16:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Lokalizacja: sieradz
a pytanie odnosnie 523i ile wam spali?bo to glownie o to w tym wszystkim chodzi.koszty eksploatacji sa pewnie porownywalne do 2.0, co?bo tez mnie takie cos interesuje tzn 523i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2008, 16:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 54
Posty: 468
Lokalizacja: Lubin
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57N
...523 to praktycznie 525...ta sama pojemność...różnica w spalaniu jest symboliczna pomiędzy 520i a 525i, przerabiałem to w tej konfiguracji 520i 24V manual --> 525i automat --> 520i automat...więc wiem o czym mówię...

525i
Silnik
rodzaj silnika Benzyna
pojemność silnika (cm3) 2494
układ/ilość cylindrów Rzędowy / 6
moc silnika (kW/KM) 141 kW / 192 KM
max moment obrotowy (Nm) 245
ilość zaworów na cylinder 4

523i
Silnik
rodzaj silnika Benzyna
pojemność silnika (cm3) 2494
układ/ilość cylindrów Rzędowy / 6
moc silnika (kW/KM) 125 kW / 170 KM
max moment obrotowy (Nm) 245
ilość zaworów na cylinder 4

520i
Silnik
rodzaj silnika Benzyna
pojemność silnika (cm3) 1991
układ/ilość cylindrów Rzędowy / 6
moc silnika (kW/KM) 110 kW / 150 KM
max moment obrotowy (Nm) 190
ilość zaworów na cylinder 4

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 grudnia 2008, 11:25 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Stalowa Wola
Dzieki Wam za odpowiedzi :wink:

Podsumowujac Wasze wypowiedzi wychodzi na to , ze najlepszym wyjsciem bedzie szukanie betki z silnikami o poj. 2.3 i 2.5 , w jak najlepszym stanie i przystepnej cenie :] I takie bede szukal , tylko powiedzcie mi jeszcze ile placicie rocznie OC , i podajcie pojemnosc silnika ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 grudnia 2008, 12:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 437
Lokalizacja: GÂłogĂłw
Moje BMW: e60 535d
Kod silnika: M57
kiterso napisał(a):
szukanie betki z silnikami o poj. 2.3 i 2.5


nie ma silników 2,3...523 ma silnik 2,5 prawie taki sam jak 525 tylko ze troche przydławiony więc i inne oznaczenie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 grudnia 2008, 12:36 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
2,0 daje rade ...

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 grudnia 2008, 14:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 75
:)


Ostatnio edytowano 21 lutego 2010, 17:51 przez grand, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 grudnia 2008, 14:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 119
Lokalizacja: radom
Moje BMW: e46
Kod silnika: było 320d jest 323ci
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 19&start=0
mi też sie wydaje ze 520 daje rade ja mam z w 100% z oryginalnym przebiegiem po 158tys km 96r przyprowadziłem ja sobie z niemiec od pierwszej włascicielki z niemiec i uważam ze jak silnik 2.0 jest nie zarżniety to smiga dobrze asc sie włancza przy drógim biegu

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 grudnia 2008, 14:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 119
Lokalizacja: radom
Moje BMW: e46
Kod silnika: było 320d jest 323ci
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 19&start=0
mi też sie wydaje ze 520 daje rade ja mam z w 100% z oryginalnym przebiegiem po 158tys km 96r przyprowadziłem ja sobie z niemiec od pierwszej włascicielki z niemiec i uważam ze jak silnik 2.0 jest nie zarżniety to smiga dobrze asc sie włancza przy drógim biegu

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 grudnia 2008, 14:11 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
steryd81 napisał(a):
mi też sie wydaje ze 520 daje rade ja mam z w 100% z oryginalnym przebiegiem po 158tys km 96r przyprowadziłem ja sobie z niemiec od pierwszej włascicielki z niemiec i uważam ze jak silnik 2.0 jest nie zarżniety to smiga dobrze asc sie włancza przy drógim biegu


ustaw geometrię i nie będzie sią włączać :D

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 grudnia 2008, 14:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 119
Lokalizacja: radom
Moje BMW: e46
Kod silnika: było 320d jest 323ci
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 19&start=0
nie chodzi mi o to ze cos jest nie tak tylko jak daje po garach jeden 6tys obr pózniej dwa i poprostu mieli i sie włącza ASC wiec nie jest taki słabiutki

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 53 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL