BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 14:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jeździłem Golfem V
PostNapisane: 8 grudnia 2008, 09:17 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Siema.

W weekend zrobiliśmy Golfem V 1850km.

Trasa: Warszawa - Poznań - Berlin - Plauen i z powrotem.

Trochę po autosradach, trochę po marnych drogach bocznych (dziury takie same w D jak w PL)

Samochód to VW GOLF V z silnikiem 1.9tdi 105km. Przebieg na początku 4tys km, po powrocie 6tys km.

Jak wsiadłem zdziwiłem się przestronnością. Zawsze myślałem że golf jest ciasny... Pomacałem deskę, pomacałem drzwi, pomacałem sufit, słupki, fotele - jakość bez zarzutu!

Jedyny chamski plastik to tunel przy skrzyni... Miejsce na kubki koło ręcznego z roletką bardzo dobrze działającą a wniej otwieracz do butelek, pełniący rolę przytrzymawacza - regulwoanego - do kubeczków :)

Zegary przyjemne, pokrętła bardzo dobrze zrobione, kierownica skóra, mała, wygodna.

Radio - było to małe bez nawi - trochę przypominało Blaupunkta, po prau godzinach stwierdziłem że jednak wygląda troszkę marnie, grało średnio.

Auto bardzo dynamiczne, silnik pracuje jak diesel (to ten starszy silnik podobno).

Zero problemów z wyprzedzaniem, naprawdę świetnie się zbierał....

Dobra prędkość dla tego auta to 140km/h. Ma wtedy 3tys obr. Powyżej silnik pracuje ciutkę głośniej - inaczej, więc wołałem jechac 140, ale 160 też się dobrze jechało.

Spalanie wyszło w sumie 5.8l/100km. Pewnie byłoby mniej ale mój zmiennik miał nie najlepszą technikę wyprzedzania - podjeżdżał i redukcja... No i ciągle na wyprzedzał.

Tylna klapa - fajne rozwiązanie - duży znaczek VW to klamka, jak się ją podniesie to elektrycznie się zwalnia blokadka. Zamykanie to brudzenie rąk... :kwasny:

Podsumowując - jestem w dużym szoku jeżeli chodzi o to auto. Dodam że Golf V był produkowany podobno tylko 3 lata. I podobno go zmienili na VI bo był za drogi w produkcji... Ale tego nie wiem.


Ostatnio edytowano 8 grudnia 2008, 09:25 przez KotSylwester, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 grudnia 2008, 09:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1249
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: e87
Kod silnika: n45b16
to wygląda na to, że fajne auto. Ja za jakiś czas opisze wrażenia z jazdy golfem IV ;)

_________________
zobacz moje byłe R4
zobacz moje byłe R6
a potem poświęć chwilę mojemu V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 grudnia 2008, 09:35 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1354
Lokalizacja: Bytom/Lubsza
Moje BMW: czasem e61 ;)
Kod silnika: n52b30
Kocie twój ten Golf :?:

KotSylwester napisał(a):
Jak wsiadłem zdziwiłem się przestronnością. Zawsze myślałem że golf jest ciasny... Pomacałem deskę, pomacałem drzwi, pomacałem sufit, słupki, fotele - jakość bez zarzutu!


Jednak Volkswagen to Volkswagen.


KotSylwester napisał(a):
Podsumowując - jestem w dużym szoku jeżeli chodzi o to auto. Dodam że Golf V był produkowany podobno tylko 3 lata. I podobno go zmienili na VI bo był za drogi w produkcji... Ale tego nie wiem.



Golf V jest w produkcji od 2003 roku i w tym roku był jeszcze w sprzedaży. A zamienili go na VI po to, by dokopać konkurencji :rotfl: Ciekawe co na to Ford i Opel :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 grudnia 2008, 09:36 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1592
Lokalizacja: West
Moje BMW: Z4 3.0i
Kazdym VW po 2000 roku jezdzi sie podobnie. Nie ma szału, ale najważniejsze w trasie są dynamiczny i oszczędny silnik plus wnętrze w którym masz wszystko pod ręką. Coż Radku, czas zmienic szóstkę na Golfa :rotfl:
aha, rozwiązanie z uchwytem klapy w znaczku koncern zaczął juz w Leonie w 98/99 roku ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 grudnia 2008, 09:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
miałem okaje PRZEJECHAĆ się "piątką" 1.6 i nie podobało mi się, bo to taka zabaweczka, wszystko ładnie chodzi, cicho, nie czułem tego samochodu. Jeździłem też Golfem PLUS..poweim że super wrażenie, duży, wygodny i wogóle..ale jak dla mnie za dużo "ulepszaczy" które odcinają kierowce od samochodu. A wczoraj jeździłem Paskiem "Żółwiem" i znowu to samo, duża bryka, wszystko spasowane, lekko chodzi..nie czuć że to duży samochód..NARAZIE MI TO NIE ODPOWIADA. W swojej E36 czuje się pewniej, czuje żę to ja prowadze auto a nie ono mnie.

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 grudnia 2008, 09:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
ja jezdzilem jakis czas temu golfem V gti. 200KM niby mocny do takiej budy ale jakos szalu nie robil.
Skrzynia byla automatyczna z sekwencja w lopatkach, niestety myslalem ze biegi beda sie szybciej zmieniac. Cos co mi bardzo przeszkadzalo to lopatki nie obracaja sie z kierownica, przez co przy zakretach ciezko 'wymacac' lopatke zeby zmienic bieg. Ogolnie sztywnosc i hamulce calkiem dobrze zestrojone.
Srodek calkiem calkiem, ale jak na samochod za takie pieniadze moglo by byc lepiej. Fotele bardzo fajnie trzymaly.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 grudnia 2008, 11:30 
mongooes napisał(a):
Cos co mi bardzo przeszkadzalo to lopatki nie obracaja sie z kierownica


:zdziwko:

Ale opcja.. przecież to największy bajer, że obracają się z kierą i nie trzeba ich szukać, ani odrywać rąk od kiery... :(


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Jeździłem Golfem V
PostNapisane: 8 grudnia 2008, 14:05 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2168
Lokalizacja: WOT
Moje BMW: E46
KotSylwester napisał(a):
Podsumowując - jestem w dużym szoku jeżeli chodzi o to auto. Dodam że Golf V był produkowany podobno tylko 3 lata. I podobno go zmienili na VI bo był za drogi w produkcji... Ale tego nie wiem.


Bazowa wersja golfa VI kosztuje 51 890 i jest tańsza od golfa V o 2100 :)

_________________
Compi, czyli historia o tym jak dołożyć M-Pakiet i jeździć 1,6 na 18stkach

Coupe, czyli historia o tym jak kupić seryjne auto i nie dać się zwariować


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 grudnia 2008, 14:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
Fryderyk napisał(a):
mongooes napisał(a):
Cos co mi bardzo przeszkadzalo to lopatki nie obracaja sie z kierownica


:zdziwko:

Ale opcja.. przecież to największy bajer, że obracają się z kierą i nie trzeba ich szukać, ani odrywać rąk od kiery... :(


Czarny obudz sie i doczytaj dokladnie :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 grudnia 2008, 14:30 
Cytuj:
Czarny obudz sie i doczytaj dokladnie :D


:zdziwko:

No doczytałem. Doczytałem, że łopatki w golfie nie obracają się z kierownicą. Tak? Czy nie tak? Jeśli tak, to beznadziejnie zrobili w VW. Nawet w Smarcie się obracają z kierownicą.
Jeśli się nie obracają, to dla mnie w ogóle nie potrzebne one są.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 grudnia 2008, 15:13 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 540
Lokalizacja: Brzesko
Moje BMW: E46 330i
Kod silnika: M54B30
Jeździłem Golfem 2

Siema

W dekadę zrobiliśmy Golfem 160.000km

Trasa: Dom - Brzesko - Kraków - Nowy Sącz - Zakopane - Wadowice - Tarnów itp i jeszcze z powrotem.

Trochę po autostradach ale więcej po marnych drogach (chociaż dziury na autostradach takie jak po wsiach w okolicy)

Samochód to VW GOLF II z silnikiem 1.6d 58KM. Przebieg na początku 160.000km, po powrotach 320.000km

Jak wsiadłem od razu się zdziwiłem. Nie wiem czemu, ale się zdziwiłem. Zawsze myślałem że Golf jest jasny...Pomacałem deskę, pomacałem drzwi, pomacałem sufit, słupki fotele - jakoś bez rozrzutu.

Jedynie chamski plastik to chamski plastik, który tłucze się najbardziej jak się stoi z zapalonym silnikiem. Miejsce na kubki, na leżąco pod schowkiem pasażera. Rant półki dobrze pełni rolę otwieracza pepsi, tudzież nawet piwa.

Zegary przyjemne, pokrętła są, kierownica jest.

Radio było (jest) takie normalne, kupione za 300zł w 98'mym, trochę przypomina prodiż, po paru godzinach stwierdziłem, że na lepsze mnie nie stać, więc grało mi średnio, tzn tylko średnie tony słychać.

Auto bardzo jedzie, silnik pracuje jak diesel ( starszy silnik podobno)

Zero problemów z wyprzedzaniem, naprawdę wszyscy mnie brali...

Dobra prędkość dla tego auta to 85km/h. Mało wibruje wtedy silnik (pewnie nie za wysokie obroty) Powyżej silnik pracuje w cholerę głośniej - inaczej, więc wolałem jechać 85km/h ale 135 km/h też dobrze jechało bo po 130tu kończył się zakres wysublimowanych wibracji nadwozia (zawarty pomiędzy 110 a 130 właśnie)

Spalanie w sumie wychodzi 5,5 l/100km. Pewnie było by mniej kosztownie gdyby nie łykał litra oleju na 300km. I gdyby mój brat nie zredukował przodem do fosy.

Tylna klapa - fajne rozwiązanie - otwiera się guziczkiem poniżej znaczka VW, jak się ją podniesie to trzeba zaprzeć kijem, bo siłowniki wyruchane. Zamykanie to bezwolne puszczanie, ale i tak trzeba się ukitrasić, bo na raz się nie zamknie.

Podsumowując - jestem w dużym szoku...no w szoku jestem. Dodam, że Golf II był produkowany z 10 lat i podobno są egzemplarze z innymi silnikami.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 grudnia 2008, 15:27 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1192
Lokalizacja: z CSW
Moje BMW: W poszukiwaniu :]
Jeździłem V w silniku 1.6fsi i nie zrobił na mnie większego wrażenia,znacznie lepiej podobała mi się jazda passatem b6 2.0tdi,ale to i tak ciasne,mało miejsca na nogi, poza tym to ok


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 grudnia 2008, 15:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 411
Lokalizacja: ---
No widzisz Kocie , a jeszcze nie tak dawno spierałeś się w pewnym temacie na Temat VW i Audi że one są Beeee , a jednak :ok:
Ja powiem tak VW są to bardzo dobre samochody , 1000x leprze od francuzów czy od Opla . Sam jeździłem VW i bardzo dobrze go wspominam. Mój wujek ma silnik 1,9TDi i 180 to dla nie go niego żaden problem , lecz czuć juz ze się powoli męczy . Spalanie na rewelacyjnym poziomie , Po prostu dla zwykłych śmiertelników rodem z bajki '' O dziadku kapeluszniku i ślepej Babci '' jest to idealne auto :super: . Lecz pewnie i tak zaraz Kucharz napisze że ma wymioty na widok VW na masce , o 1,9 TDi nie wspominając :ok:


ps. Mongooes ,dlaczego podkreśliłeś mi na czerwono słowo ''niego'' ? Przecież dobrze napisałem :zdziwko:


Ostatnio edytowano 9 grudnia 2008, 21:02 przez spojler33, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 grudnia 2008, 15:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
jezdziłem golfem V 1.6 kombi i jego jedyną zaletą jest to że nie jest mój


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 grudnia 2008, 15:49 
Ja bardzo lubię zarówno VW jak i inne marki z tego koncernu.

Np. lepiej jeździ mi się Golfem IV niż A3.

Passat jest wygodny, na pewno wygodniejszy od E46.

Do tego dochodzą oszczędne TDI i wybór VW i spółka staje się bardzo sensowny.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 grudnia 2008, 15:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 411
Lokalizacja: ---
rybik napisał(a):
Passat jest wygodny, na pewno wygodniejszy od E46.



No Bem z reguły są twarde , a passat to passat . Lecz wizerunek zewnętrzny passat do e46 też daje dużo do myślenia, więc wybór nie był by taki prosty


.
rybik napisał(a):
Np. lepiej jeździ mi się Golfem IV niż A3.



Golf IV i A3 a tego samego roku produkcji , wg. mnie Golf zostawia daleko z tyłu a sobą A3 . Pod każdym względem :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 grudnia 2008, 16:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3233
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
KotSylwester napisał(a):
Zamykanie to brudzenie rąk..


Dlaczego? Już w III była "rączka" do zamykania. Coprawda trzeba było trzaskać ale w E36 też trzeba.

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 grudnia 2008, 16:03 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1592
Lokalizacja: West
Moje BMW: Z4 3.0i
Dogman napisał(a):
Jeździłem Golfem 2

Siema

W dekadę zrobiliśmy Golfem 160.000km

Trasa: Dom - Brzesko - Kraków - Nowy Sącz - Zakopane - Wadowice - Tarnów itp i jeszcze z powrotem.

Trochę po autostradach ale więcej po marnych drogach (chociaż dziury na autostradach takie jak po wsiach w okolicy)

Samochód to VW GOLF II z silnikiem 1.6d 58KM. Przebieg na początku 160.000km, po powrotach 320.000km

Jak wsiadłem od razu się zdziwiłem. Nie wiem czemu, ale się zdziwiłem. Zawsze myślałem że Golf jest jasny...Pomacałem deskę, pomacałem drzwi, pomacałem sufit, słupki fotele - jakoś bez rozrzutu.

Jedynie chamski plastik to chamski plastik, który tłucze się najbardziej jak się stoi z zapalonym silnikiem. Miejsce na kubki, na leżąco pod schowkiem pasażera. Rant półki dobrze pełni rolę otwieracza pepsi, tudzież nawet piwa.

Zegary przyjemne, pokrętła są, kierownica jest.

Radio było (jest) takie normalne, kupione za 300zł w 98'mym, trochę przypomina prodiż, po paru godzinach stwierdziłem, że na lepsze mnie nie stać, więc grało mi średnio, tzn tylko średnie tony słychać.

Auto bardzo jedzie, silnik pracuje jak diesel ( starszy silnik podobno)

Zero problemów z wyprzedzaniem, naprawdę wszyscy mnie brali...

Dobra prędkość dla tego auta to 85km/h. Mało wibruje wtedy silnik (pewnie nie za wysokie obroty) Powyżej silnik pracuje w cholerę głośniej - inaczej, więc wolałem jechać 85km/h ale 135 km/h też dobrze jechało bo po 130tu kończył się zakres wysublimowanych wibracji nadwozia (zawarty pomiędzy 110 a 130 właśnie)

Spalanie w sumie wychodzi 5,5 l/100km. Pewnie było by mniej kosztownie gdyby nie łykał litra oleju na 300km. I gdyby mój brat nie zredukował przodem do fosy.

Tylna klapa - fajne rozwiązanie - otwiera się guziczkiem poniżej znaczka VW, jak się ją podniesie to trzeba zaprzeć kijem, bo siłowniki wyruchane. Zamykanie to bezwolne puszczanie, ale i tak trzeba się ukitrasić, bo na raz się nie zamknie.

Podsumowując - jestem w dużym szoku...no w szoku jestem. Dodam, że Golf II był produkowany z 10 lat i podobno są egzemplarze z innymi silnikami.


I tak nie wierze. Wrzuc fotki za kierownica, zeskanuj dowod rejestracyjny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 grudnia 2008, 16:30 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 540
Lokalizacja: Brzesko
Moje BMW: E46 330i
Kod silnika: M54B30
el Presidente napisał(a):
I tak nie wierze. Wrzuc fotki za kierownica, zeskanuj dowod rejestracyjny.

No jak bum cyk cyk..
Zrobie kiedyś foty do galerii :]
Tu za oknem mojej Beem http://img165.imageshack.us/img165/1681/wobraz075ji3.jpg :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 grudnia 2008, 19:33 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 457
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: E91 320d -E87 120I
A ja golfa 5 mam serdecznie dosyc. Sprowadzilem z niemiec by cos grosza wpadlo a kwitne znim juz od czerwca i okolo 600eur jestem w plecy juz!!!!!

_________________
Galeria BMW 320d E91 M-Pakiet
viewtopic.php?f=6&t=104750


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL