BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 06:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Szpera seryjna, co z olejem ??
PostNapisane: 11 grudnia 2008, 22:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 106
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: Z3, E39 525iA
Kod silnika: M52TUB25, M54b25
Witam mam takie pytanie... czy trudno samemu wymienic olej w wale ? i jaki lac jesli jest tam blokada mechanizmu roznicowego... ? niemam w okolicy mechanika ktory bylby na tyle kompetentny aby mi to sprawdzic i zrobic... nie ufam im, dlatego pytam Was !! pozdro (mam Z3 jesli to cos zmieni)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 grudnia 2008, 23:02 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
W wale oleju nie zmienisz w dyfrze jedynie możesz ;) łatwo zmienic instrukcje znajdziesz na forum Castrol saf -xj 75w/140 zalecany ilośc jeśli mała głowa to 0,9 do 1,1 litra(różnie bywa) duża głowa 1,7 litra.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 grudnia 2008, 23:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 106
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: Z3, E39 525iA
Kod silnika: M52TUB25, M54b25
no tak tak chodzilo mi o dyfer ;]]] pozno juz i % wali w leb to sie plata ;]] no ale to niezmienia faktu ze niemam zielonego pojecia o tym wszystkim ;]]] dzis sie dowiedzialem ze mam taka blokade;] (w sumie dopiero 2 dni temu kupilem auto) Dzieki wielkie za pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 grudnia 2008, 23:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 207
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: BMW e34 , e39, e92
dasz rade zrobic to sam
w deklu od dyfra sa dwie sruby jedna do spustu a druga do uzupelnienia oleju.
to powinno ci pomoc:
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=65921
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=60931
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=62767


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 grudnia 2008, 23:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
jeżeli masz kolego tak zwaną szpere to musisz wlać inny olej niż do normalnego dyferencjału....

a co do wymiany to nie ma mecyji...
1. przejechać pare km i rozgrzać olej
2.równo unieść samochód
3.odkręcić korek wlewowy (ten u góry nie pamiętam rozmiaru ale jest na impusa)
4.odkręcić kolek spustowy ( u doły też na impusa)
5.korek spustowy jest namagnesowany wieć trzeba go póżniej oczyścić jeżeli zawiera jakieś opiłki jeśli jest nawt czysty to nie zaszkodzi.
6. Warto założyć nowe uszczelki aluminiowe A22x27 i wkręcić korek spustowy z momentem 50 N*m
7.Wlać odpowiedni olej( powtarzam że do szpery podchodzi specjalny) do korka wlewowego, tak aby stan oleju sięgał dolnej krawędzi otwou albo do wycieknięcia niewielkiej ilości
8. Nowa uszczelka aluminiowa A22x27 zakręcić kurek wlewowy i gotowe :super:

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 grudnia 2008, 23:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 106
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: Z3, E39 525iA
Kod silnika: M52TUB25, M54b25
oooo wielkie dzieki :D to napewno mi pomoze :D a jeszcze jedno pytanie... po czym poznac czy duza glowa czy mala ?:D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Szpera seryjna, co z olejem ??
PostNapisane: 11 grudnia 2008, 23:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
batimek napisał(a):
Witam mam takie pytanie... czy trudno samemu wymienic olej w wale ? i jaki lac jesli jest tam blokada mechanizmu roznicowego... ? niemam w okolicy mechanika ktory bylby na tyle kompetentny aby mi to sprawdzic i zrobic... nie ufam im,


1) Zmiana oleju w dyfrze jest porównywalnie trudna na podnośniku co zmiana koła... aż tak złych mechaników chyba nie ma...

Ja bym oleju nie zmieniał, poczytaj bo na forum już pisałem lub inni pisali dlaczego nie zmieniać

Jedni poiwedzą zmieniaj, inni zostaw stary...

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 grudnia 2008, 23:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 106
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: Z3, E39 525iA
Kod silnika: M52TUB25, M54b25
oj i jeszcze jedno pytanie... bo ja to auto kupilem 2 dni temu... i po numerze VIN dowiedzialem sie ze ma szpere... no i moje pytanie brzmi ... jak sprawdzic czy on rzeczywiscie ma ta szpere ??? bo moze poprzedni wlasciciel wymienil to ?? kurde no ewentulnie moze jest ktos z pomorza-zachodniego... zeby mi jakos pomogl (adres dobrego warsztatu itd lub osobista pomoc) bylbym wdzieczny bo na bmw to sie malo znam (moja pierwsza) i mieszkam na pomorzu od 3 miechow tak wiec nie znam zadnego mechanika ... a wiejscy to pytali mnie czy silnik moj ma pasek rozrzadu... chcieli go nawet wymieniac gdy olej zmienialem...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 grudnia 2008, 23:34 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
batimek napisał(a):
po czym poznac czy duza glowa czy mala ?:D


nie wiem dokłanie o co Ci chodzi

całą zmiane opisałem tak jak jest w e36 w z3 jest pwenie tak samo :luka:

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 grudnia 2008, 23:36 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
batimek napisał(a):
jak sprawdzic czy on rzeczywiscie ma ta szpere ???


wjedz na asfalt jednym kołem na czystym asfalcie drugim np. na piasku

jak zostawi 2 ślady masz szpere....

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 grudnia 2008, 23:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 106
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: Z3, E39 525iA
Kod silnika: M52TUB25, M54b25
rozumie, dodam ze auto ma 107tys przejechane (udokumentowane z pewnego zrodla) to chyba nie ma potrzeby wymieniac tego oleju nie ?? ale mimo wszystko jakby ktos mial adres dobrego warsztatu od be em ek to prosze na priv napisac (woj. zachodniopomorskie) bede wdzieczny. Pozdrawiam wszystkich i dzieki za szybka odpowiedz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 grudnia 2008, 23:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 106
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: Z3, E39 525iA
Kod silnika: M52TUB25, M54b25
w sumie nie pomyslalem o tym... zrobie tak jutro i napisze czy mam ta szpere czy nie :D teraz nie jestem w stanie ;]]]]]]]]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 grudnia 2008, 23:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
kolego ja bym proponował sprawdzić stan oleju... czyli dolna krawędz otworu wlewowego można wyczuć palcem lub jakimś papierkiem wkładająć go równolegle do otworu

jeżeli jest to nie ma co wymieniac...

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 grudnia 2008, 23:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 106
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: Z3, E39 525iA
Kod silnika: M52TUB25, M54b25
o widzisz... no tak teez zrobie. A tak przy okazji widze ze jestes z podkarpacia :D ja z Rzeszowa jestem tylko niestety musze teraz mieszkac tymczasowo na pomorzu :D pozdro pozdro !!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 grudnia 2008, 00:47 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
jest tez inny sposob:
podnosisz auto z jednej strony z tylu bez hamulca recznego (podeprzyj klockiem przednie kolo i drugie tylnie) i krecisz jednym kolem reka. Jak sie da to szpery brak a jak sie nie da to jest :)

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 grudnia 2008, 07:58 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
MOTUL też posiada taki olej do mostów z dyfrem. Musisz zadzwonić do motula i zapytać o olej do mostu ze szperą BMW. Koniecznie powiedz że BMW bo do BMW jest specjalna gęstość chyba 130/140 czy jakoś tak, a to innych marek jest sae90.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL