BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 22:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Zimny sinik a ciepły
PostNapisane: 14 grudnia 2008, 13:07 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
Witam.A więc mam e36 320i 1992 rok.Z problemem borykam się już od kiedy kupiłem te auto.Mianowicie auto jest zimne ma moc niesamowita na 2 przy 3 tys obrotach po wduszeniu gazu auto od razu przyspiesza i to bardzo żwawo.Po nagrzaniu na 2 biegu przy 3 tys obrotow po wduszeniu gazu auto jakby muliło.To znaczy słychać że pobiera powietrze jaby i wzrastają obroty silnika ale auto dużo wolniej przyspiesza.dziwne jest to że gdy silnik zimny tak idealnie działa.Zaznaczam że dzieję sie to zarówno na gazie jak i na paliwie.Po odłączeniu przepływki nić sie nie zmienia gdy jest ciepły,wymianiałem świece,filtr powietrza,wyczysiłem czujnik położenia przepustnicy.Tankuję tylko i wyłącznie na shelu.Po podłączeniu pod komputer to pokazuje tylko błąd zwarcie na wtrysku i na benzynie idzie żle na gazie ok tylko to przyspiesznie.Dodam że gaz mam 1 gereracji ze śrubką.Nie piszcie że na gazie żle idzie bo gdy jest zimny idzie idealnie na gazie jak i na benzynie.Z góry dziekuję za odpowiedzi.

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 grudnia 2008, 13:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 184
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: 323i Sedan
Kod silnika: M52B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=96815
Odłącz sondę i się przejedź na ciepłym. Jeżeli idzie dobrze to sonda do wymiany

_________________
Kliknij na obrazek i zobacz moje auto!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 grudnia 2008, 14:01 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
Ale z tego co mi wiadomo na gazie 1 generacji sonda jest odłączona i nie działa.Nie wiem czy tak jest...

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 grudnia 2008, 14:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
sonda wyszłaby na kompie. żeby to zweryfikować wystarczy sprawdzić jakie daje napięcia.

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 grudnia 2008, 14:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 184
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: 323i Sedan
Kod silnika: M52B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=96815
Mówię tylko ze swojego doświadczenia, sprawdzić nie zaszkodzi.
Na kompie u mnie błędów nie wywalało, a sonda była uszkodzona.

Co do gazu to nie wiem, nie mam, nie bede miał i się nie znam :)

_________________
Kliknij na obrazek i zobacz moje auto!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 grudnia 2008, 17:47 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
Gdyby sonda byla uszkodzona to auto by chywa wiecej paliwło.Na benzynie mało pali a gazu w trasie tak 9 litrow na 100 km czyli to nie jest duzo.Po odłączeniu dziś obroty spadły i falowały.Po podpieciu problem zniknał...Nie wiem co dalej....

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 grudnia 2008, 19:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
a wiesz co to jest visko??to przeciez normalne że na rozgrzanym silniku muli, jak visko się nagrzeje to zabiera troche mocy.
jeśli chcesz to wyeliminować wymień visko na wiatrak elektryczny.

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 grudnia 2008, 20:31 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
no i ile to visko zabiera, że miałoby być tak odczuwalne? 2KM?

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 grudnia 2008, 20:37 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
Dokładnie visco zabierze z 3 konie.A gdzie reszta??? Jak sie rozgrzeje to ta moja berta ma okolo 70 koni....Wyprzedzac nie idzie bo gdy chce wyprzedac dodaje gazu słychac takie mulenie i stopniowo sie rozpedza...NIestety te stopniowo zakonczy sie gdy juz wyprzedze...

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 grudnia 2008, 21:03 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
teraz sie wczytałem... obroty rosną normalnie, a auto wolno przyspiesza czy obroty tez tak powoli rosną?

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 grudnia 2008, 21:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
maniek6600 napisał(a):
Dokładnie visco zabierze z 3 konie.A gdzie reszta???

chyba sobie żartujesz. nawet nie wiesz jak wisco jest moco chłonne.
ktoś na forum pokazywał wykresy z hamowni z wiskiem i bez

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 grudnia 2008, 21:12 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
Obroty normalnie rosna....A co do visca to kolega ma w automacie 320 i i jemu bez rożnicy idzie czy cieply czy zimny a visco ma takie samo jak ja.

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 grudnia 2008, 21:16 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
czesiio napisał(a):
maniek6600 napisał(a):
Dokładnie visco zabierze z 3 konie.A gdzie reszta???

chyba sobie żartujesz. nawet nie wiesz jak wisco jest moco chłonne.
ktoś na forum pokazywał wykresy z hamowni z wiskiem i bez


Masz może linka ?? Chętnie bym to zobaczył :hyhy:

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 grudnia 2008, 21:22 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
jeśli obroty rosną szybko, a auto nie jedzie to sprzęgło pewnie padło.

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 grudnia 2008, 21:24 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
No ale jak jest zimny to sprzeglo sie nie sliska???A po drugie jak pisałem wyżej jadąc na 2 biegu i majac te 4 tys obrotów wduszam momentalnie gaz bez redukcji biegu to jak jest zimny to rewelacyjnie przsypiesz jak jest cieplo to mól nieziemski...Czy to jest możliwe cos z katalizatorem??Tylko nie wiem dlaczego jak jest zimny to jest OK...

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 grudnia 2008, 21:33 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
maniek6600 napisał(a):
No ale jak jest zimny to sprzeglo sie nie sliska???A po drugie jak pisałem wyżej jadąc na 2 biegu i majac te 4 tys obrotów wduszam momentalnie gaz bez redukcji biegu to jak jest zimny to rewelacyjnie przsypiesz jak jest cieplo to mól nieziemski...Czy to jest możliwe cos z katalizatorem??Tylko nie wiem dlaczego jak jest zimny to jest OK...


Na pewno nie katalizator. Jakiś czujnik bym strzelał.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 grudnia 2008, 21:37 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
Hmmm już nie wiem jaki czujnik chodzi dobrze gdy jest zimny a żle gdy jest ciepły.Teperature silnika mam w porzadku nic się nie przegrzewa.Czujnik położenia przepustnicy działa bo nie działał bo kable były przerwane.Teraz już sam nie wiem i tak obstawiałem na katalizator ...

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 grudnia 2008, 21:41 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
maniek6600 napisał(a):
Hmmm już nie wiem jaki czujnik chodzi dobrze gdy jest zimny a żle gdy jest ciepły.Teperature silnika mam w porzadku nic się nie przegrzewa.Czujnik położenia przepustnicy działa bo nie działał bo kable były przerwane.Teraz już sam nie wiem i tak obstawiałem na katalizator ...


Ja bym sprawdził czujnik temperatury który podaje sygnał do kompa - nie do zegarów. Druga rzecz która mi przychodzi do głowy to to że na ssaniu lata a jak się wyłączy to muli więc może coś nie tak z układem paliwowym.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 grudnia 2008, 21:44 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
A który to jest ten czujnik co daje temperature do kompa ??Ten bardziej z przodu auta czy blizej kabiny?A co do ssania to raczej nie chodzi na ssaniu...U mnie w ogóle bo powinienem słyszeć ze ma wyzsze obroty a nic takiego sie nie dzieje.

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 grudnia 2008, 17:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
w 1.8 m40 do komputera jest ten bliżej przodu ten z niebieską końcówką. czujnik jest ten sam co w innych wiec zakładam że u ciebie też jest jeden czarny (do zegarów) i niebieski (do kompa)

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL