BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 14 maja 2025, 00:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Gorący silnik a węże zimne co robić
PostNapisane: 11 grudnia 2008, 14:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: Brzeg Dolny
Wymieniłem termostat bo nie otwierał się autko odpowietrzyłem układ chłodzenia i teraz mój problem. Czujnik temperatury wskazuje lekko nagrzany silnik ( troszkę za niebieskim polem ) a silnik jest prawie ugotowany z silnika dochodzą dźwięki jakby nie pracował na wszystkich cylindrach ( jak by wiatrak Visco ocierał się o coś metalowego sprawdziłem nic nie ociera dźwięk niewiem z kąd dochodzi bo boję się włączać silnik póki nie wiem co padło ). Silnik jest gorący sprawdzałem ręką i trochę się poparzyłem napewno nie miał temp. 90 stopni tylko więcej. Dotykałem węże od chłodnicy są zimne obudowa termostatu jest ciepła nie jakoś specjalnie gorąca. Nie wiem już co padło nie mam już siły do tego auta od zakupu tylko w niego inwestuje na początku myślałem że przynajmniej będę wiedział czym będę jeździł ale koszta już mnie zabijają powoli. Pomóżcie co to może być. Jak sprawdzić pompę układu chłodzenia może jeszcze coś innego zaznaczam że Visco włącza się wraz z rozruchem silnika chyba jest zaspawane bo działa non stop a mimo to silnik się przegrzewa.


Ostatnio edytowano 11 grudnia 2008, 14:36 przez dariox87, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Gorący silnik a węże zimne co robić
PostNapisane: 11 grudnia 2008, 14:29 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
dariox87 napisał(a):
Wymieniłem termostat bo nie otwierał się autko odpowietrzyłem układ chłodzenia i teraz mój problem. Czujnik temperatury wskazuje lekko nagrzany silnik ( troszkę za niebieskim polem ) a silnik jest prawie ugotowany z silnika dochodzą dźwięki jakby nie pracował na wszystkich cylindrach ( jak by wiatrak Visco ocierał się o coś metalowego sprawdziłem nic nie ociera dźwięk niewiem z kąd dochodzi bo boję się włączać silnik póki nie wiem co padło ). Silnik jest gorący sprawdzałem ręką i trochę się poparzyłem napewno nie miał temp. 90 stopni tylko więcej. Dotykałem węże od chłodnicy są zimne obudowa termostatu jest ciepła nie jakoś specjalnie gorąca. Nie wiem już co padło nie mam już siły do tego auta od zakupu tylko w niego inwestuje na początku myślałem że przynajmniej będę wiedział czym będę jeździł ale koszta już mnie zabijają powoli. Pomóżcie co to może być. Jak sprawdzić pompę układu chłodzenia może jeszcze coś innego zaznaczam że Visco włącza się wraz z rozruchem silnika chyba jest zaspawane bo działa non stop a mimo to silnik się przegrzewa.


Jeżeli dobrze założyłeś termostat i odpowietrzyłeś układ a obiegu dalej niema tzn że padła pompa, wskazują na to także dziwne odgłosy z okolicy visco czyli właśnie tam gdzie znajduje się pompa.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 grudnia 2008, 14:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: Brzeg Dolny
Da się bez wykręcania pompy sprawdzić czy działa??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 grudnia 2008, 22:12 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
po zdjęciu korka od zbiorniczka powinieneś zobaczyć strumień płynu przelewajacy się z otworku na górze czym większe obroty to strumień większy
jeżeli strumienia nie ma to albo auto żle odpowietrzone albo wirnik pompy stoi
Kolega dobrze radzi zdejmij pompę i sprawdż


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 grudnia 2008, 15:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: Brzeg Dolny
Pompa sprawdzona i działa poprawnie. Ma ktoś jeszcze jakieś pomysłu bo ja już kompletnie nie wiem co robić z tym autem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 grudnia 2008, 10:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: Brzeg Dolny
Dzisiaj pojawił się problem auto muszę długo kręcić aby zapaliło aku na bank dobry kupiłem nówkę i dzisiaj pierwszy raz podłączyłem bo całą noc się ładował. Co robić dodatkowo znalazłem wyciek oleju leje się po silniku poniżej cewki od której odchodzą kable WN niewiem jak to lepiej wytłumaczyć może ktoś wie co tam może być jakie ewentualne koszty naprawy bo bez auta jek bez ręki a na jazdę zapasową Omegą 2.6i V6 to już mnie powoli przestaje być stać :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 grudnia 2008, 12:11 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
dariox87 napisał(a):
Pompa sprawdzona i działa poprawnie. Ma ktoś jeszcze jakieś pomysłu bo ja już kompletnie nie wiem co robić z tym autem


Skoro termostat jest dobry i pompa też to w takim razie układ jest zapowietrzony. Na zimnym i wyłączonym silniku włącz w kabinie ogrzewanie na maksa, odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego i pompuj rękami wszystkie gumowe węże aż poczujesz że zassało do nich płyn i tam chlupocze. Zakręcasz zbiorniczek i uzupełniasz ewentualne braki płnu. Odpalasz samochód i wkręcasz go na jakieś 1500 obrotów przez jakieś 30 sekund a następnie zabierasz się za odpowietrzanie śrubką aż zacznie lecieć płyn.

Płynu w chłodnicy nie ubywa ani nie przybywa ?

dariox87 napisał(a):
Dzisiaj pojawił się problem auto muszę długo kręcić aby zapaliło aku na bank dobry kupiłem nówkę i dzisiaj pierwszy raz podłączyłem bo całą noc się ładował. Co robić dodatkowo znalazłem wyciek oleju leje się po silniku poniżej cewki od której odchodzą kable WN niewiem jak to lepiej wytłumaczyć może ktoś wie co tam może być jakie ewentualne koszty naprawy bo bez auta jek bez ręki a na jazdę zapasową Omegą 2.6i V6 to już mnie powoli przestaje być stać :(


Zrób fotki wklej.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 grudnia 2008, 12:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: Brzeg Dolny
Płynu ani nie ubywa ani nie przybywa ciągle trzyma się na jednym poziomie tej kreski z napisem COLD/KALT. Fotki wkleję ok godz. 18


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2008, 22:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Lublin
dariox87 napisał(a):
Płynu ani nie ubywa ani nie przybywa ciągle trzyma się na jednym poziomie tej kreski z napisem COLD/KALT. Fotki wkleję ok godz. 18



Jesli termostat jest dobry przy wkrecaniu na obroty leje sie plyn z odpowietrznika, to masz zapowietrzony uklad na 100%, a odpowietrzyc go to naprawde nie jest proste wiem bo sam sie nad tym niedawno menczylem, ale da sie zrobic. Trzeba tylko troche uporu i sprytu!:) Tak jak kolega wyzej radzil trzeba pompowac przewody wodne a szczególnie dlugo górny. ( nie trwa to 10 min. a raczej 45!:)) A jesli chodzi o visco to ono zawsze sie uruchamia przy odpaleniu silnika, wiec nie jest zaspawane.:) A tak na marginesie zapytam czy u was koledzy, na wolnych obrotach przy 800 tez wydobywa sie strumien z odpowietrznika, w zbiorniczku wyrównawczym? W mojej dopiero tak od 1200, i nie wiem czy tak pyc powinno, czy ja tez mam jeszcze gdzies zapowietrzony uklad, jak by ktos prawdzil i dal znac bylbym wdzieczy!:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 grudnia 2008, 20:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: Brzeg Dolny
Aha. To widze ze zle odpowietrzalem uklad. niewiem czy bede cokolwiek przy niej jednak robil raczej sprzedam ta bunie. I rozgladne sie za czyms innym ale BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 grudnia 2008, 08:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1521
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: 528i 318i
Kod silnika: M52TUB28 M40B18
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=25990
hehhe najlepiej sprzedać i komus problem zostawic, przecież masz napsiane jak zrobić odpowietrzanie, :-)

_________________
www.bmwklubtorun.pl

MOJA E34 528i DELPHIN METALIC ==>> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=25990
MOJA E39 535i V8 BIARRITZBLAU METALLIC ==>> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=60703 ( Sprzedana :-( )
MOJA E30 318i CIRRUSBLAU METALLIC ==>> viewtopic.php?f=6&t=78957


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 grudnia 2008, 11:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: Brzeg Dolny
Odpowietrzyłem według instrukcji ale dalej nic może ktoś kupi to auto. Jeszcze nigdy niczego nie zataiłem przy sprzedawaniu auta, a trafiłem na ludzi którzy jak słyszą o sprawdzeniu w serwisie albo stacji diagnostycznej to dochodzą do wniosku że auto jest mniej warte za tą bunie chce 2000 zl. Bede mial na benzynke do Omegi 2,6i. A w tym czasie poszukam nastepnej ale e-39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2009, 13:47 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: BYTOM
DZISIAJ WYMIENILEM PŁYN CHŁODNICZY I NIEWIEM CO JEST GRANE GDYZ PO ROZGRZANIU SILNIKA CHLODNICA JEST NADAL ZIMNA ODPOWIETRZYLEM CHŁODNICE ZA POMOCA ODKRECENIA KORKA PO PRAWEJ STRONY OD KORKA DO WLEWY PLYNU.POMÓCZCIE NIEWIEM CO MAM ZROBIC


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2009, 13:49 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: BYTOM
DODAM ZE OGRZEWANIE DZIALA POPRAWNIE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2009, 13:49 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: BYTOM
:mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2009, 18:44 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
bamse10 napisał(a):
W mojej dopiero tak od 1200, i nie wiem czy tak pyc powinno, czy ja tez mam jeszcze gdzies zapowietrzony uklad, jak by ktos prawdzil i dal znac bylbym wdzieczy!:)

mam tak samo i mam wszystko ok


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2009, 19:37 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 30
Lokalizacja: KoÂścian
@Artur@ napisał(a):
DZISIAJ WYMIENILEM PŁYN CHŁODNICZY I NIEWIEM CO JEST GRANE GDYZ PO ROZGRZANIU SILNIKA CHLODNICA JEST NADAL ZIMNA ODPOWIETRZYLEM CHŁODNICE ZA POMOCA ODKRECENIA KORKA PO PRAWEJ STRONY OD KORKA DO WLEWY PLYNU.POMÓCZCIE NIEWIEM CO MAM ZROBIC


A o odpowietrzniku przy termostacie Ci nikt nie mówił? Te silniki naprawdę trudno się odpowietrza ale jest to do zrobienia. Ja miałem M20B25 i jak mi sie trafiło to trwało to ok 1 godziny + poprawka po 200 przejechanych kilometrach. I nie krzycz na forum.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2009, 19:39 
ja bym na poczatku wzial wylal plyn do jakies wiaderka.... i zamiast plynu wlal octu i wody i odpowietrzyl i na chwilke zagrzal silnik, nastepnie wylal tą ciecz i wlal samej wody to samo i pozniej wlal plynu.POWINNO POMOC ! mi pomoglo


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2009, 19:43 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 30
Lokalizacja: KoÂścian
tovisto napisał(a):
ja bym na poczatku wzial wylal plyn do jakies wiaderka.... i zamiast plynu wlal octu i wody i odpowietrzyl i na chwilke zagrzal silnik, nastepnie wylal tą ciecz i wlal samej wody to samo i pozniej wlal plynu.POWINNO POMOC ! mi pomoglo


Dobry sposób na pozbycie się kamienia ale może zacząć ciec płyn w kilku miejscach które są zakamienione. Te instalacje są stare i nie raczej bym tego nie robil. Dobrze że tobie pomogło.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2009, 20:02 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 21
Lokalizacja: kamieĂą pomorski
Moje BMW: e39
Kod silnika: M62b44
sciagnij dolny waz z chlodnicy odkrec korek wlewu chlodnicy i zacznij wlewac wode jak dolem bedzie sie przelewac tzn. ze chlodniaca jest drozna mialem kiedys taki przypadek ze wlewalo sie wode gora a dolem nie leciala trzy warsztaty zdiagnozowaly uszczelke pod glowica mi poszlo trosze lepiej ;) ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL