BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2025, 14:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] Spadek obrotów po przekręceniu kierownicy
PostNapisane: 17 grudnia 2008, 08:47 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 53
Lokalizacja: WPR
Moje BMW: E46 touring
Kod silnika: M47TU
Zauwazylem cos takiego:

kiedy stoje na luzie z zapalonym silnikiem i przekrecam kierownice do oporu w lewo lub prawo, strzalka obrotow silnika (tylko w momencie docisniecia kierownicy) opada lekko w dol o jakies 200-300 obrotow (na luzie jest kolo 1000).

z czego to moze wynikac ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2008, 10:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: Brzeg
Spadek obrotów może być spowodowany przez pompę wspomagania, po prostu przekręcając do oporu blokujesz obroty pompy a ona spowalnia obroty silnika.
Jeżeli nie dociskając kierownicy do końca (czyli do oporu) nic sie nie dzieje nie masz sie czym martwić. ;]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2008, 10:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: ToruĂą
po pierwsze na jajowym po co masz 1000 ? stanowczo za duzo - zreguluj to 700 wystarczy, chyba ze masz problem z opadajacymi to napraw wszystko a nie draznij silnika ciagle 1000. Po drugie na postoju gdy krecisz kierownica cala moc idzie we wspomaganie ruchow kierownicy, ktorej na wylaczonym silnilku raczej bys nie przekrecil o obrot. Moc skupia sie na dostarczenie energii do krecenia kiera a obrotych chwilowe spadaja. tak samo jak naciskasz elektryke od szyb. Slysysz delikatna zmiane pracy silnika, obroty niewidocznie. U mnie na skreconych kolach licznik pofalowuje a gdy dlugo potrzymam po wystartowaniu tak potrafi nawet lekko zmotywowac mnie do dodania wiecej gazu - bo chce przygasac.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2008, 11:37 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 53
Lokalizacja: WPR
Moje BMW: E46 touring
Kod silnika: M47TU
hmm.... ciekawe :) dzieki chlopaki, wlasnie to mnie zastanawialo czy to normalne. moje pierwsze bmw wiec poznaje auto :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL