BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2025, 14:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Zbieżność
PostNapisane: 17 grudnia 2008, 12:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: Stolica
Witam
Po wymianie drążków kierowniczych kierownice miałem lekko skręconą w lewo.
Pojechałem na zbieżność gościu mówił że jak nie ustawie tyłu to nie obiecuje że kierownica będzie prosto. Ustawiłem sam przód wszystko pięknie ale teraz kierownica jest skręcona w prawo.. Pytanie co ma tył do kierownicy? Musze ustawić tył żeby prosto było?Czy raczej trzeba się kłócić o reklamacje? Kierownica była zablokowana podczas ustawiania, cisnienie takie samo przód jest teraz prościutko(według komputera)


Ostatnio edytowano 17 grudnia 2008, 12:43 przez Browar, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2008, 12:14 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 733
Lokalizacja: WARSZAWA
ja proponuje ci zrobic geometrie przednich i tylnych kol.Moja mama miała problem w mercedesie ze zbierznoscia po wypadku i po geometrii wszystko ustało.W warszawie polecam zaklad na wrocławskiej kolo mitshubisi i bmw.Facet tam ma nowy sprzet i naprawde zna sie na rzeczy :ok: Koszt to do 200zł w zaleznosci ile katów masz do ustawienia

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2008, 12:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: Stolica
no przód teoretycznie już ustawiony. pozostaje tył, tylko żeby kierownice wyprostować czy znów nie muszę przodu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2008, 13:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
Przez takie oszczedzanie masz teraz nerwy i niepotrzebny wydatek... Tak to jest, jak klient jest mądrzejszy od mechanika ;) Jesli w aucie jest mozliwosc ustawienia geometrii zawieszenia z tylu, to robiac przod robimy i tyl bo po ustawieniu jednej osi NAPEWNO bedzie zle... Szczegolnie w aucie tylnonapedowym.

Zrob tyl, a na komputerze powinno byc widac jak sa ustawione kola przednie i czy beda prosto.

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2008, 13:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: Stolica
Czyli teraz praktycznie ustawianie na nowo ? przód i tył?No po ustawieniu przodu mówił żebym jeszcze tył zrobił ;)Czyli jednym słowem ustawienie przodu nie gwarantuje prostej kierownicy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zbieżność
PostNapisane: 17 grudnia 2008, 15:24 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 48
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
Moje BMW: e38 728i '95
Kod silnika: M52B28
Browar ja nie rozumiem jednego, masz pretensje do mechanika ze kierownica jest krzywo choć wcześniej pisałeś o tym ze sam cię o tym przestrzegał. :kwasny:

Rozwiązanie jest jedno... Jedz na ponowne ustawianie geometrii. Może nie policzy ci ustawiania ponownie przodu jako, że byleś u niego wcześniej, ale to zależy tylko od jego uprzejmości handlowej. Zawsze można się targować :D

_________________
The most powerful letters in the world... B M W


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2008, 15:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: Stolica
Chodzi o to czy tak może być tzn. przód ok kiera krzywa( wtedy nie mam pretensji :) ) czy jednak ściemnia i nie potrafi ustawić. Ze wszystkim można mówić" nie obiecuje" i zawsze być krytym ;) Pojechałem po to właśnie żeby kierownica była prosta.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2008, 20:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 106
Lokalizacja: RzeszĂłw
ja się pytam co ma piernik do wiatraka.Po pierwsze to mechanik niech nauczy się ustawiać zbieżność :cisza: :cisza: krzywa kierownica jest dla tego że ten koleś zbieżność ustawiał tylko za pomocą jednego drążka kierowniczego bo mu się nie chciało kręcić drugi i stąd ta krzywa kierownica.Co do tylnego zawieszenia to nie ustawia się go po wymianie części w przednim zawieszeniu.Ten mechanik to niech trabanty i traktory naprawia a nie SAMOCHODY :mad:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2008, 20:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 106
Lokalizacja: RzeszĂłw
Reklamować i jeszcze raz reklamować :wsciekly: :wsciekly: :wsciekly: :wsciekly: :wsciekly: :wsciekly:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2008, 20:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 74
Lokalizacja: Bytom
I znowu się jakiś znawca odezwał :wstyd: .Kierownica jest krzywo bo leży zbiezność osi tylnej w stosunku do osi środkowej auta i samochód jedzie teraz jako czteroślad.Po prostu w czasie jazdy aby jechał prosto muszą być lekko skręcone przednie koła.Zrób jak Ci koledzy w poprzednich postach radzą-ustaw pełną geometrię.W naszych autach z napędem na tył zbieżnośc tyłu i geometria całkowita samochodu jest ważniejsza niż zbiezność przodu!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2008, 20:42 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
Hmmm ale tu zagmatwaliście że sam nie wiem co ja mam myśleć na ten temat. Osobiście to byłem jakieś 3 mies. temu do ustawienia zbierzności bo wymieniłem końcówki drążka, ustawiane było laserowo, i faktycznie zauważyłem że gość ustawiał tylko na śrubie prawej końcówki drążka, i sam powiedział że kierownica jest troche krzywo(w prawo), ale wtedy zwierzność była idealna. Wg mnie jeśli by ustawił zbierzność na obu końcówkach to i kierownica byłaby prosto i zbierzność równierz dobra bez ustawiania geometrii tylnych kół. Jak się mylę to wstawi ktoś może jakieś źródło naukowe dla potwierdzenia badania zbierzności i geometrii kół.Pozdrawiam :)

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2008, 20:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 106
Lokalizacja: RzeszĂłw
Tomcio_e36 napisał(a):
I znowu się jakiś znawca odezwał :wstyd: .Kierownica jest krzywo bo leży zbiezność osi tylnej w stosunku do osi środkowej auta i samochód jedzie teraz jako czteroślad.Po prostu w czasie jazdy aby jechał prosto muszą być lekko skręcone przednie koła.Zrób jak Ci koledzy w poprzednich postach radzą-ustaw pełną geometrię.W naszych autach z napędem na tył zbieżnośc tyłu i geometria całkowita samochodu jest ważniejsza niż zbiezność przodu!

właśnie apropos znawcy kolego jak nie wiesz o czym piszesz to nie pociskaj nikomu kitu . skoro kolega wymienił tylko drążki kierownicze to jak przestawiła się zbieżność osi tylnej pojazdu jak bym się sam tym nie zajmował to nie opowiadał bym nikomu bajek .A jak kolega nie zna się na mechanice to proponuję nie zabierać głosu w dyskusji


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2008, 20:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 106
Lokalizacja: RzeszĂłw
dadus18 napisał(a):
Hmmm ale tu zagmatwaliście że sam nie wiem co ja mam myśleć na ten temat. Osobiście to byłem jakieś 3 mies. temu do ustawienia zbierzności bo wymieniłem końcówki drążka, ustawiane było laserowo, i faktycznie zauważyłem że gość ustawiał tylko na śrubie prawej końcówki drążka, i sam powiedział że kierownica jest troche krzywo(w prawo), ale wtedy zwierzność była idealna. Wg mnie jeśli by ustawił zbierzność na obu końcówkach to i kierownica byłaby prosto i zbierzność równierz dobra bez ustawiania geometrii tylnych kół. Jak się mylę to wstawi ktoś może jakieś źródło naukowe dla potwierdzenia badania zbierzności i geometrii kół.Pozdrawiam :)

tu masz rację kolego zbieżność kół przednich reguluje się prawym i lewym drążkiem kierowniczym a kolega
Tomcio to coś słyszał ale nie do końca i mąci wodę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2008, 21:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
Teoretyków widzę nie brakuje... ;)

Owszem, zbieznosc kol powinno ustaswiac sie na obu drazkach, jednak nie zawsze oba drążku mają ochotę sie krecic bo zapiekają się gwinty. Z tego wlasnie powodu czesto ustawia sie tylko jedna strona... Lepiej chyba tak, niz grzac palnikiem, walic mlotami i napocic sie za jakies smieszne pieniadze. Przy okazji cos uszkodzic... Po ustawianiu zbieznosci jednym drazkiem nalezy przestawic kierownice na wielokilnie bo po to on wlasnie jest...

Jesli wszystko z tylu caly czas bylo ok, to po wymianie czesci z przodu zawieszenia nie musimy ustawiac tylu. Kolego mpover4, widze ze masz imponujaca wiedze na ten temat. A nie bierzesz pod uwage ze tyl niekoniecznie wczesniej musialbyc dobrze?

Poza tym o czym wogole rozmawiamy, ustawienie zbieznosci z tylu w E36 to akurat najmniejszy problem...

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2008, 21:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: Stolica
Czyli jednym słowem trzeba ustawić tył do tego później znowu przód i dopiero wtedy będzie prosto.?( też miałem laserowo mam zresztą cały wypis z komputera która oś ile przekrzywiona)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2008, 21:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
Zrob tak.
Jedz na ustawienie zbieznosci tylu i ja zrob. To naprawde prosta sprawa wiec nie jest droga. Po podlaczeniu sprzetu diagnosta ma mozliwosc sprawdzenia kiedy kola przednie sa ustawione idealnie do jazdy na wprost, niech je tak ustawi i zobaczy jak jest ustawiona kierownica (czy prosto). Jesli nie, niech przestawi ja na wieloklinie, zreszta fachowiec powinien wiedziec co zrobic z tym fantem ;)

Wtedy masz pewnosc ze geometria kol jest w 100% ok i ze placac masz wsystko ok

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2008, 21:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: Stolica
No to chyba tak trzeba będzie niestety zrobić. Ale teraz bez prostej fajery nie wyjeżdżam :]

zbieżność było 0"54(lewe) 0"27prawe jest 0"09 oba a jak jest z pochyleniem koła? bo też twierdził że się nie da tego ustawić a lewe ma 1,24 stopnia a prawe 0"27


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 grudnia 2008, 09:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 74
Lokalizacja: Bytom
Co do pochylenia koła przód fabrycznie faktycznie nie ma możliwości ustawienia kąta pochylenia.Ale jezeli komuś zależy to można to zrobić na dwa sposoby-albo rozwiercając otwory górnego mocowania amortyzatora i przesuwając go,albo na śrubie,która mocuje piastę do golenia amora(są tam trzy śruby chodzi o tą górną)i tam trzeba wypiłować otwór w półksiężyc.Obydwa sposoby to rzeźba straszliwa,i zaraz sie takie głosy podniosą ,że sie nie znam,wiec pisze o trzecim sposobie-płyta,naciągnięcie auta do punktów fabrycznych i wymiana wtedy połowy elementów zawieszenia na nowe i kąt powinien wrócić.Ale z tym rozwiercaniem góry mocowania to naprawdę działa - pisze na podstawie własnych doświadczen,robiłem i po ustawieniu poprawiło sie prowadzenie znacznie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 grudnia 2008, 09:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
Dokladnie tak jak Tomcio_e36, pisze, zgadzam sie w 99%, zanim pojedziemy na plyte najpierw moznaby sprobowac wymienic czesci zawieszenia na nowe ;) To jednak wyjdzie troche taniej. Pochylenie kola mozna ustawic jedynie z tylu, przod nie ma regulacji. Oczywiscie mozemy ja sobie zrobic samemu...

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 grudnia 2008, 09:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 74
Lokalizacja: Bytom
i jeszcze tylko pytanie do Kuca - faktycznie masz rację ,że o wiele prościej regulować jednym drązkiem i przestawić kierkę ,ale co z maglem(dokładnie chodzi mi o wspomaganie)?Mechanik u którego zawsze robię geometrię,zajmuje się tylko bmw i twierdzi,że ustawienie maglownicy w określonym punkcie powoduje takie ustawienie zaworów pośrodku że pompa przy ustawieniu na wprost pracuje na"luzie".Ponoć nawet na maglu jest jakiś znak w jakim ma być położeniu na wprost.Kiedyś,jak sam wymieniałem magieli drążki i wieloklin na maglu wsadziłem na oko,przestawiłem kierę to on najpierw ustawił magiel pod autem,potem pełną geometrię a potem przekładka kiery na właściwe miejsce.W srodku na ustawienia kierownicy nawet nie spoglądał tylko kazał kręcic na początku w jedną stronę,wyszło coś 1/4 obrotu,powiedział że magiel w punkcie zerowym i teraz zbieżność a ja trzymałem kierę aby się nie ruszyła.Myślę ,że by se ot tak roboty nie dokładał,cena za całą geometrię też jest zawsze u niego taka sama,a robi na oryginalnej maszynie bmw do zbieżności,tej co się zakłada w dziury montażowe w orginalnych felgach bmw a nie na koła.(gośc dawniej był autoryzowanym serwisem bmw).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL