BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2025, 19:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e32]Wał napędowy
PostNapisane: 22 grudnia 2008, 18:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: Zielen
Witam mam taki problem ponieważ kupiłem BMW 730 e32 w automacie za grosze, ale z niedziałającym silnikiem i skrzynią biegów. Postanowiłem wymienić silnik wraz ze skrzynią, a że posiadam silnik i skrzynie z BMW 528 e28 manual wziełem się za przekładkę... Wszystko cacy silnik odpala ale nie jeździ ponieważ żaden wał napędowy nie pasuje (od e32 i e28)... Nie wiem co mam zrobić jestem w kropce. Macie może jakieś pomysły? Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 grudnia 2008, 18:50 
...ale... czemu nie pasuje?

za długi? za krótki jeden i drugi? jak za krótki to lipa, ale jak za długi któryś zawsze można skrócić lub powymieniać części jedne z drugiego


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 grudnia 2008, 19:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: Zielen
No właśnie lipa bo oby dwa za krótkie ;/ :wstyd: Nie mam pomysłu na to...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 grudnia 2008, 19:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
W której części są za krótkie? OD skrzyni do podpory czy od podpory do mostu? A mocowania wału pasują chociaż?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 grudnia 2008, 19:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: Zielen
Od podpory do mostu... :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 grudnia 2008, 20:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
obydwa?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 grudnia 2008, 20:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: Zielen
tak obydwa :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 grudnia 2008, 20:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
janekk, powiedz mi jak to jest możliwe, że ta część jest za krótka. Podpora mocowana jest na stałe w jednym miejscu pod podwoziem a mostu nie wymieniałeś więc nie mogło się nagle okazać że ta część jest za krótka bo odległość się nie zmieniła. Przynajmniej jeżeli chodzi o wał od 730. Co innego gdyby ci nie pasowała przykręcana do skrzyni. Wtedy musiałbyś pokombinować z przekładką tej części na dłuższy, ewentualnie szukać już tak dostosowanego wału. BMW serii 7 jak wiesz są dłuższe od 5 więc mają inny rozstaw osi a co za tym idzie odległość miedzy silnikiem a mostem też jest inna. Pewnie gdybyś próbował odwrotnej przekładki tzn silnik i skrzynie z 7 E28 przekładać do E32 okazało by się że wały są za długie.


Ostatnio edytowano 22 grudnia 2008, 21:15 przez El-Tomaso, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 grudnia 2008, 21:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: Zielen
Mocowanie zostało przesunięte bo skrzynia jest za krótka w porównaniu z automatem...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 grudnia 2008, 21:36 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
No właśnie. Dlatego teraz masz za krótki wał w części tylniej. Gdybyś nie odkręcał ori wału od w 7-mce od mostu nie mógł byś dostać żeby przykręcić go do skrzyni. Musisz szukać dłuższego wału po prostu. Ewentualnie pokombinować z przekładaniem poszczególnych części wału łącząc dwie dłuższe i skracając jedną z nich tak aby się spasowała i przekładając mocowanie. Pewnie bez cięcia przerobiony wał okazałyby się za długi. Ale nie wiem czy tak się da. Nie próbowałem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL